Uważaj na fałszywe reklamy w mediach społecznościowych. Oszuści wykorzystują wizerunek naszego banku i wyłudzają dane. Więcej na naszej stronie >

Moje cele - grupa młodych ludzi stoi na ulicy i sprawdza coś w telefonie

Łatwiej odkładać, gdy wiesz jaki masz cel

Planuj, działaj, oszczędzaj

Jak wytrwać
w postanowieniach
noworocznych

Moje cele pomogą Ci spełnić te marzenia

  1. Kliknij Moje Cele, w aplikacji Santander mobile lub Santander internet.
  2. Zdecyduj, na co chcesz odkładać - wybierz zdjęcie.
  3. Spraw, by cel był tylko Twój - nadaj mu nazwę i określ kwotę jaką chcesz odłożyć
  4. Odkładaj pieniądze zgodnie z Twoim rytmem życia:
    • automatycznie - wyznacz tylko kwotę i dzień, w którym będziemy odkładać za Ciebie.
    • końcówkami transakcji – przy okazji każdej płatności kartą debetową lub BLIKIEM. Końcówki możesz zwiększyć 5 lub 10 razy.
    • samodzielnie – wpłacasz i wypłacasz kiedy chcesz i możesz.
Instrukcja moje cele w Santander mobile

Nie masz jeszcze
aplikacji Santander mobile?
Pobierz ją

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

Niech nic Cię nie powstrzyma

Moje cele to więcej niż myślisz

  • ikona 0 złotych

    Korzystasz bezpłatnie

  • ikona ćwiartki wydzielonej z okręgu

    Porządkujesz swoje finanse

  • ikona laptopa z logo Santander

    Sprawdzasz na bieżąco swoje postępy

  • ikona smartfona w dłoni

    Sprawdzasz wszystko w telefonie

  • ikona monet i trybika

    Decydujesz, jak chcesz odkładać

  • ikona smartfona z uśmiechem

    Otrzymujesz komunikaty motywacyjne i porady dot. oszczędzania

Najczęściej zadawane pytania

  • Mam wspólne konto z żoną/mężem/partnerem- dlaczego nie widzę celów oszczędnościowych współwłaściciela konta?

    Cele oszczędnościowe to produkty indywidualne. Dlatego nazwaliśmy je "Moje cele". Są widoczne tylko dla osoby, która je otworzyła. Opisaliśmy to w regulaminie usługi „Moje cele w usługach Santander online” w par. 6 pkt 1.

  • Ile zapłacę za "Moje cele"?

    Usługa jest bezpłatna. Nie ponosisz opłat, gdy: 

    • dodajesz nowy cel, 
    • prowadzisz rachunek celu, 
    • zamykasz cel,
    • wykonujesz przelew z konta osobistego na cel i z rachunku celu na swoje konto osobiste w naszej aplikacji mobilnej (wpłaty samodzielne i automatyczne, wypłaty, końcówki transakcji).
  • Czy muszę mieć konto, aby korzystać z usługi „Moje cele”?

    Tak. Usługę udostępniamy klientom, którzy są pełnoletni i mają otwarte u nas konto osobiste (ROR). Klient zasila cele ze swojego konta osobistego.

  • Jakie są metody odkładania w usłudze "Moje cele"?

    Dla jednego celu możesz ustawić tyle metod odkładania pieniędzy, ile chcesz. Możesz wybrać:

    • Automatyczne wpłaty –  z Twojego konta osobistego.
      Ustawiasz dzień wpłaty, wybierasz konto, z którego mamy przelewać pieniądze, określasz kwotę wpłaty. Jeśli wybierzesz tę opcję, my przelejemy pieniądze, a Ty nie musisz już o tym pamiętać.  
    • Wpłać teraz – to jednorazowy przelew z Twojego konta osobistego.
    • Końcówki transakcji - kiedy zaksięgujemy kwotę na wskazanym przez Ciebie koncie zaokrąglamy ją do pełnej złotówki w górę i przekazujemy na Twój cel.  Możesz też włączyć dodatkowe mnożniki i zwiększyć wpłaty pięcio lub dziesięciokrotnie.

    Przykład: Płacisz w sklepie 9,14 zł za swoje zakupy – końcówka transakcji to 0,86 zł. Tyle przelejemy na Twój cel, jeśli nie masz włączonych mnożników. Jeśli masz włączony mnożnik x5 – na Twój cel przelejemy 4,30 zł (mnożnik 5 x 0,86 zł). Jeśli masz włączony mnożnik x10 – przekażemy 8,60 zł. 
    Jeśli kwota transakcji nie ma reszty i wynosi np. 5,00 zł, nie zaokrąglamy jej i nie przelewamy końcówek transakcji na cele.

  • Jakie transakcje zaokrąglamy w metodzie "końcówki transakcji"?

    •    Transakcje kartami debetowymi. 
    •    Płatności BLIK w sklepie i internecie.
    •    Płatności zegarkiem czy telefonem (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay).

  • Jak działa metoda odkładania „końcówki transakcji”, gdy posiadam wiele celów?

    „Końcówki transakcji” można włączyć dla maksymalnie 10 celów. Każda transakcja zasili każdy cel, na którym wybierzesz tę metodę.

    Przykład:

    Płacisz za swoje zakupy 99,01 zł – końcówka transakcji to 0,99 zł. Masz 8 celów, na każdym wybraną metodę „Końcówki transakcji” z mnożnikiem x10.

    Każdy z 8 celów zasilimy kwotą 9,9 zł (mnożnik10 x 0,99 zł). Łącznie z konta osobistego pobierzemy 79,2 zł (8 celów x 9,90 zł).

  • Ile celów oszczędnościowych mogę posiadać?

    Możesz mieć maksymalnie 10 dodanych (aktywnych) celów oszczędnościowych.

  • Czy mogę wypłacić odłożone pieniądze lub zmienić cel?

    Z rachunku Twojego celu możesz wypłacić pieniądze, zawsze, gdy tego potrzebujesz. Pieniądze przelejesz swoje konto osobiste bez opłat.

    Cel możesz dowolnie edytować. Zmiany dokonasz w menu celu, w opcji EDYCJA. Możesz zmienić także datę osiągniecia celu:

    • skrócić ją – wtedy możesz szybciej osiągnąć swój cel, a kwota zasilenia będzie wyższa, ponieważ dopasujemy ją do ilości wpłat w nowym, krótszym terminie
    • wydłużyć – będziesz dłużej odkładać, a kwota zasilenia obniży się, bo dostosujemy ją do nowego, dłuższego terminu, w którym osiągniesz cel.
  • Jak mogę nazywać cele?

    Jak chcesz. Możesz edytować nazwę i inne ustawienia celu.

    Pamiętaj tylko o następujących zasadach:

    • nazwa może mieć nie więcej niż 30 znaków, w tym minimum 3 litery
    • na telefonach z oprogramowaniem Android, od wersji 7.0, możesz dodawać także emoji (czyli ikonki, które będą wizualizować Twój cel)
  • Czy mogę załączyć własne zdjęcie w ustawieniach celu?

    Pracujemy nad tym, aby udostępnić taką opcję w przyszłości.

  • Co oznacza cel „Na czarną godzinę”?

    Tak nazwaliśmy cel, na którego rachunku możesz odkładać pieniądze i budować swoje zabezpieczenia finansowe. Taka poduszka finansowa to pieniądze, z których skorzystasz, gdy będziesz ich potrzebować. Jeśli zastanawiasz się, jaką kwotę odłożyć, możesz ustawić kwotę celu np. w wysokości 6-krotności miesięcznych wydatków Twoich lub Twojej rodziny. Jeśli chcesz zacząć od niższej kwoty, możesz zacząc np. od 2 000 zł.

  • Gdzie mogę skorzystać z usługi "Moje cele"?

    Cele możesz utworzyć tylko w naszej aplikacji Santander mobile.

  • Czy mogę przerwać odkładanie na cel?

    Tak, możesz to zrobić w każdej chwili.  Wybierz opcję dostępną w menu, na ekranie Szczegóły Celu. Kiedy ją rozwiniesz, wybierz opcję „Zakończ cel”. Wtedy zamkniemy Twój cel, a pieniądze przelejemy na Twoje konto osobiste (powiązane z celem).

  • Jakie transakcje mogę wykonać w placówce z i na "Moje cele"?

    Jeśli chcesz, możesz też zlecić nam przelew w placówce z konta osobistego na rachunek celu i z celu na Twoje konto. Na rachunek celu nie można wpłacać i wypłacać gotówki.  

    Uwaga:

    Moje cele to standardowe rachunki oszczędnościowe, a więc pieniądze, które na nich odłożysz, podlegają zajęciom egzekucyjnym, blokadom i spadkobraniu.

  • Gdzie można zobaczyć transakcje dotyczące celów?

    Wszystkie Twoje transakcje zobaczysz w historii celu w bankowości mobilnej oraz w historii Twojego konta osobistego.

  • Jak włączyć dodatkowe komunikaty motywacyjne i edukacyjne w „Moich celach”?

    Jeśli chcesz otrzymywać od nas komunikaty, które pomogą Ci oszczędzać, musisz wyrazić zgody marketingowe (tylko wtedy możemy Ci je wyświetlić).

  • Jak mogę ustawić datę, kiedy osiągnę swój cel?

    Datę osiągniecia celu wyliczamy w oparciu o metodę stałej kwoty i bieżące saldo. Dzięki temu, wiesz ile w miesiącu musi wpłynąć na Twój cel, aby osiągnąć cel w tym terminie. Kiedy zmieniasz datę, automatycznie zmieniasz też kwotę automatycznych wpłat. Jeżeli włączysz metodę końcówek transakcji, cel osiągniesz jeszcze szybciej.

  • Czy środki na celach są objęte BFG?

    Tak. Pieniądze na rachunkach celów są gwarantowane przez BFG (Bankowy Fundusz Gwarancyjny).

  • W jakich językach działa usługa „Moje cele”?

    "Moje cele" udostępniamy w wersji:

    • polskiej
    • angielskiej
    • rosyjskiej
    • ukraińskiej.
  • Gdzie znajdę opis usługi "Moje cele"?

    Zasady usługi "Moje cele" opisujemy w regulaminie „Moje cele w usługach Santander online”. Udostępniamy go także w sekcji Regulacje i regulaminy. Opisujemy w nim zasady obsługi celów.

    Sama aplikacja jest bardzo intuicyjna, znajdują się w niej liczne podpowiedzi i wyjaśnienia, dzięki którym ustawisz swój cel, tak jak tego potrzebujesz.

    Kiedy będziesz ustawiać swój pierwszy cel, poprosimy Cię o akceptację tego regulaminu. Wyślemy go na Twój adres e-mail.

  • Co się stanie, gdy osiągnę cel?

    Osiągnięcie celu (100%) to Twój sukces, który będziemy świętować razem. Nie oznacza ono, że przestaniesz oszczędzać. Zdecyduj, co chcesz zrobisz z odłożonymi pieniędzmi. Będziemy informować Cię o Twoim sukcesie 100%, ale nie zamkniemy celu.

  • Nie widzę końcówek transakcji po płatności kartą- dlaczego?

    Jeśli korzystasz z metody "końcówek transakcji” to te końcówki księgujemy na rachunku celu dopiero, gdy potwierdzimy i rozliczymy transakcje Twojej karty. Trwa to około kilku dni.

  • Jak działają „końcówki transakcji”, gdy posiadam kilka kart lub kont?

    Końcówki transakcji przelewamy z Twoje konta, tego, które wskażesz, gdy będziesz włączać tę metodę. Końcówki zaksięgujemy po każdej transakcji kartowej, niezależnie jaką kartą debetową je wykonasz.
    Ważne jest to, aby karta była wydana do rachunku, który wskażesz, kiedy dodasz cel. Jeśli masz kilka kont, możesz wskazać do każdego celu inne konto.

  • Co się stanie, gdy nie mam pieniędzy na rachunku lub posiadam limit w koncie?

    Jeśli na Twoim koncie nie będzie pieniędzy, niezależnie od wybranej metody odkładania, nie przelejemy pieniędzy na rachunek celu. Nie będziemy też ponawiać tych przelewów. Jeśli masz kredyt w rachunku płatniczym (limit w koncie) zrealizujemy przelew. 

  • Na jakim rachunku odkładam pieniądze- czy jest to subkonto z osobnym numerem czy moje konto?

    Każdy cel oszczędnościowy ma swój odrębny rachunek. Jego numer podajemy na ekranie, na którym potwierdzisz, że zakładasz cel. Numer możesz zobaczyć w każdym momencie. Wystarczy kliknąć w (...) i edytować cel.

Rozwińzobacz mniej

Zobacz, co mówią o usłudze Ci, którzy już z niej skorzystali

Dokumenty

Moje cele w usługach Santander online
24 Kwiecień 2021 r.
415.0 kB
PDF
pl_PL
Pobierz

 

Zacznij oszczędzać

Sprawdź nasze podpowiedzi

Infolinia 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora. Szczegóły oferty, informacje o opłatach i prowizjach udostępniamy na santander.pl.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto osobiste, rachunek Moich celów to rachunki płatnicze.
  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.
  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.
  • Płatność BLIK to płatność polegająca na płatności za towary lub usługi.
    w stacjonarnym sklepie/punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
  • BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Przelew to polecenie przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Płatności zbliżeniowe to transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.