Zapominasz o korkach do bramek na autostradzie
Płacisz wygodnie za przejazdy ze swojego konta
Nie musisz już szukać drobnych lub karty
Historię przejazdów masz w zakładce Autostrady
Jak działa Autopay
Jak działa Autopay
Podjedź pod bramkę
system odczyta numer tablicy rejestracyjnej
System pobierze opłatę
z konta wskazanego przez Ciebie w aplikacji
Gotowe
nie musisz niczego potwierdzać w telefonie
Autostrady
AmberOne Autostrada A1 (Toruń‑Gdańsk) Podjedź pod jedną z bramek, która jest oznakowana symbolem AmberGO.
Autostrada A4 (Kraków‑Katowice) Podjedź pod jedną z bramek, która jest oznakowana symbolem czarnej kamery na żółtym tle.
e-Toll w Autopay
Dostawcą usługi jest Autopay Mobility
Promocja
Tańszy weekend z Autopay
W długi weekend czerwcowy użytkownicy Autopay w naszej aplikacji mobilnej otrzymują zwrot 2 płatności za przejazdy autostradami A1 i A4!
Promocja trwa w dn. 7-11.06.2023 i dotyczy przejazdów autostradami A1 (Gdańsk-Toruń)
i A4 (Kraków-Katowice)
Jak zacząć korzystać z Autopay
Dokumenty do pobrania
Najczęstsze pytania
- Kto może skorzystać z Autopay?
Z usługi Autopay skorzystasz, jeśli:
- masz ukończone 18 lat
- posiadasz numer PESEL
- posiadasz adres e-mail
- masz konto osobiste lub firmowe w PLN
- korzystasz z aplikacji Santander mobile
- korzystasz z modułu Zakupy mobilne (zakładka Bilety, Parkingi, Taxi)
- Jak zarejestrować się do usługi?
Do usługi Autopay możesz zarejestrować się w zakładce Bilety, Parkingi, Taxi, dostępnej w naszej aplikacji. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, dodasz pojazd i wybierzesz konto do płatności.
- Co jeśli mam już konto w aplikacji Autopay?
Nie martw się. Podczas rejestracji przeniesiemy Twoją listę pojazdów do zakładki Autopay.
Będziesz mógł dodać kolejne pojazdy i zmienić konto do płatności. Upewnij się, że Twoje dane, które podajesz podczas rejestracji są takie same jak te w usłudze Autopay. - Na jakich autostradach działa usługa?
Na autostradzie:
- A1 (odcinek Toruń - Gdańsk) podjedź pod dowolną bramkę. Na wszystkich działa system AmberGO, który pobiera opłaty z Autopay
- A4 (odcinek Kraków - Katowice) podjedź pod bramki oznakowane symbolem czarnej kamery na żółtym tle
- Co zrobić, aby bramka się otworzyła?
Na autostradzie:
- A1 odcinek Toruń - Gdańsk
- A4 odcinek Kraków - Katowice
powoli podjedź pod oznakowaną bramkę, a system kamer odczyta Twoją tablicę rejestracyjną i podniesie szlaban.
- Co zrobić kiedy bramka się nie otworzy?
Na autostradzie:
- A1 odcinek Toruń - Gdańsk
- A4 odcinek Kraków - Katowice
Może zdarzyć się tak, że kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu.
Jeśli będziesz na autostradzie:
- A1 odcinek Toruń - Gdańsk - pobierz bilet i opłać przejazd tradycyjną metodą - kartą do konta lub gotówką.
- A4 odcinek Kraków - Katowice - poinformuj pracownika, który pobiera opłaty za przejazd, że jesteś użytkownikiem usługi Autopay. Przejedziesz przez bramki na podstawie wskazanych tablic rejestracyjnych, a opłata zostanie pobrana w aplikacji.
Po wszystkim upewnij się czy:
- tablica rejestracyjna jest czytelna,
- Twoje konto w usłudze Autopay nie jest zablokowane,
- Twoje wcześniejsze przejazdy opłaciłeś prawidłowo.
- Co robić, gdy pojawi się błąd lub będę mieć problem z przejazdem?
Jeżeli będziesz mieć problem z usługą Autopay - skontaktuj się z dostawcą usługi czyli z Autopay Mobility.
Telefonicznie:
tel. +48 58 760 48 44
w godzinach pracy Centrum Pomocy Autopay
Elektronicznie:
kontakt@autopay.pl
Pisemnie:
Autopay Mobility Sp. z o.o.
Powstańców Warszawy 6
81-718 Sopot - W jaki sposób mogę zapłacić za przejazd?
Ustaw rachunek (osobisty lub firmowy w PLN) z którego pobierzemy automatycznie opłatę.
W aplikacji Santander mobile możesz wybrać dwa odcinki autostrad:- A1 Toruń - Gdańsk
- A4 Kraków - Katowice
- Czy mogę jeździć autem służbowym i korzystać z usługi?
Tak, możesz dodać auto służbowe. Fakturę znajdziesz w zakładce Autostrady po każdym przejeździe bądź zbiorczo – raz w miesiącu.
- Ile pojazdów mogę dodać?
Nie ma określonego limitu. Możesz dodać tyle pojazdów ile chcesz.
- Co oznacza, że Autopay Mobility dostarcza tę usługę?
Oznacza to, że Autopay Mobility w pełni odpowiada za poprawne funkcjonowanie usługi.
- Czy muszę mieć telefon podczas przejazdu przez bramki?
Jeżeli podróżujesz autostradą:
- A1 odcinek Toruń – Gdańsk
- A4 odcinek Kraków - Katowice
nie musisz mieć ze sobą telefonu, na którym została zainstalowana aplikacja. Identyfikacja odbywa się na podstawie numerów rejestracyjnych pojazdu.
- Czy kilka osób może dodać ten sam pojazd ?
Nie. Jeśli numer rejestracyjny samochodu został wprowadzony wcześniej, druga osoba nie będzie mogła już tego zrobić.
Jeżeli jedziesz samochodem, który do systemu dodała inna osoba, wciąż możesz skorzystać z automatycznej płatności. System kamer rozpozna rejestrację pojazdu i podniesie szlaban.
Jeżeli wiesz, że pojazd jest objęty systemem Autopay, ale chcesz dokonać tradycyjnej płatności, musisz poprosić właściciela pojazdu o jego dezaktywowanie w systemie.
zobacz mniej
Usługa Autopay jest świadczona przez Autopay Mobility Sp z o.o., która za nią odpowiada.
Autopay Mobility sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 3/18, 00-019 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000794787, o kapitale zakładowym 2 796 050 PLN, o numerze NIP: 5272898696
Finanteq S.A. Partner Banku z którym Bank zawarł umowę na świadczenie usług w ramach aplikacji Santander mobile - dostawca modułu: Zakupy mobilne (zakładka bilety, parkingi, taxi). Finanteq S.A. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Nałęczowska 16, 20- 701 Lublin, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, pod numerem KRS 0000521114, po numerze NIP 7133087558, o kapitale zakładowym w wysokości 230 000, - PLN opłaconym w całości.
Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego 1 021 893 140 zł.
- Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
- Konto to rachunek płatniczy dostępny online.
- Aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej.
Zostaniesz przekierowany na stronę internetową Autopay Mobility sp. z o.o.
Przejdź dalej