Autopay
  • bez korków na autostradzie

    Zapominasz o korkach do bramek na autostradzie

  • wygodne płatności

    Płacisz wygodnie za przejazdy ze swojego konta 

  • bez gotówki

    Nie musisz już szukać drobnych lub karty

  • wszystko w jednej zakładce

    Historię przejazdów masz w zakładce Autostrady

Jak działa Autopay

1
Podjedź pod bramkę

system odczyta numer tablicy rejestracyjnej

2
System pobierze opłatę

z konta wskazanego przez Ciebie w aplikacji

3
Gotowe

nie musisz niczego potwierdzać w telefonie

  • AmberOne Autostrada A1 (Toruń‑Gdańsk)

    Podjedź pod jedną z bramek, która jest oznakowana symbolem AmberGO.

  • Autostrada A4 (Kraków‑Katowice)

    Podjedź pod jedną z bramek, która jest oznakowana symbolem czarnej kamery na żółtym tle.

Dostawcą usługi jest Autopay Mobility 

Jak zacząć korzystać z Autopay

Najczęstsze pytania

  • Kto może skorzystać z Autopay?

    Z usługi Autopay skorzystasz, jeśli:

    • masz ukończone 18 lat
    • posiadasz numer PESEL 
    • posiadasz adres e-mail
    • masz konto osobiste lub firmowe w PLN 
    • korzystasz z aplikacji Santander mobile 
    • korzystasz z modułu Zakupy mobilne (zakładka Bilety, Parkingi, Taxi)
  • Jak zarejestrować się do usługi?

    Do usługi Autopay możesz zarejestrować się w zakładce Bilety, Parkingi, Taxi, dostępnej w naszej aplikacji. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, dodasz pojazd i wybierzesz konto do płatności. Gotowe. 

  • Co jeśli mam już konto w aplikacji Autopay?

    Nie martw się. Podczas rejestracji przeniesiemy Twoją listę pojazdów do zakładki Autostrady, dostępnej w naszej aplikacji mobilnej.

    W każdej chwili możesz dodać kolejne pojazdy i zmienić konto do płatności. Upewnij się, że Twoje dane, które podajesz podczas rejestracji są takie same jak te w usłudze Autopay.

  • Na jakich autostradach działa usługa?

    Na autostradzie:

    • A1 (odcinek Toruń - Gdańsk) podjedź pod bramki oznakowane symbolem AmberGO.
    • A4 (odcinek Kraków - Katowice) podjedź pod bramki oznakowane symbolem czarnej kamery na żółtym tle. 
  • Co zrobić, aby bramka się otworzyła?

    Powoli podjedź pod oznakowaną bramkę, a system kamer odczyta Twoją tablicę rejestracyjną i podniesie szlaban.

  • Co zrobić kiedy bramka się nie otworzy?

    Może zdarzyć się tak, że kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu.

    Jeśli będziesz na autostradzie: 
    A1 - pobierz bilet i opłać przejazd tradycyjną metodą - kartą do konta lub gotówką. 
    A4 - poinformuj pracownika, który pobiera opłaty za przejazd, że jesteś użytkownikiem usługi Autopay.  Przejedziesz przez bramki na podstawie wskazanych tablic rejestracyjnych, a opłata zostanie pobrana w aplikacji. 

    Po wszystkim upewnij się czy:

    • tablica rejestracyjna jest czytelna,
    • Twoje konto w usłudze Autopay nie jest zablokowane,
    • Twoje wcześniejsze przejazdy opłaciłeś prawidłowo.
  • Co robić, gdy pojawi się błąd lub będę mieć problem z przejazdem?

    Jeżeli będziesz mieć problem z usługą Autopay - skontaktuj się z dostawcą usługi czyli z Autopay Mobility. 

    Telefonicznie:
    tel. +48 58 760 48 44
    w godzinach pracy Centrum Pomocy Autopay

    Elektronicznie:
    kontakt@autopay.pl

    Pisemnie:
    Autopay Mobility Sp. z o.o.
    Powstańców Warszawy 6
    81-718 Sopot

  • W jaki sposób mogę zapłacić za przejazd?

    Ustaw rachunek (osobisty lub firmowy w PLN) z którego pobierzemy automatycznie opłatę. 

  • Czy mogę jeździć autem służbowym i korzystać z usługi?

    Tak, możesz dodać auto służbowe. Fakturę znajdziesz w zakładce Autostrady po każdym przejeździe bądź zbiorczo – raz w miesiącu.

  • Ile pojazdów mogę dodać?

    Nie ma określonego limitu. Możesz dodać tyle pojazdów ile chcesz.

  • Co oznacza, że Autopay Mobility dostarcza tę usługę?

    Oznacza to, że Autopay Mobility w pełni odpowiada za poprawne funkcjonowanie usługi. 

  • Czy muszę mieć telefon podczas przejazdu przez bramki?

    Kiedy podróżujesz  autostradą nie musisz mieć ze sobą telefonu, na którym została zainstalowana aplikacja. Identyfikacja odbywa się na podstawie numerów rejestracyjnych pojazdu.

  • Czy kilka osób może dodać ten sam pojazd ?

    Nie. Jeśli numer rejestracyjny samochodu został wprowadzony wcześniej, druga osoba nie będzie mogła już tego zrobić.

    Jeżeli jedziesz samochodem, który do systemu dodała inna osoba, wciąż możesz skorzystać z automatycznej płatności. System kamer rozpozna rejestrację pojazdu i podniesie szlaban.

    Jeżeli wiesz, że pojazd jest objęty systemem Autopay, ale chcesz dokonać tradycyjnej płatności, musisz poprosić właściciela pojazdu o jego dezaktywowanie w systemie.

Rozwińzobacz mniej

Dokumenty do pobrania

Regulamin i dokumenty

Pobierz aplikację Santander mobile

W zależności od tego, jaki masz smartfon, wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację.

Pobierz aplikację z Google Play Ocena aplikacji w Google Play

Ocena 4,7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore Ocena aplikacji w AppStore

Ocena 4,5 w App Store

Aplikacja Santander mobile na smartfonie

Usługa Autopay jest świadczona przez Autopay Mobility Sp z o.o., która za nią odpowiada.
Autopay Mobility sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 3/18, 00-019 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000794787, o kapitale zakładowym 2 796 050 PLN, o numerze NIP: 5272898696

Finanteq S.A. Partner Banku z którym Bank zawarł umowę na świadczenie usług w ramach aplikacji Santander mobile - dostawca modułu: Zakupy mobilne (zakładka bilety, parkingi, taxi). Finanteq S.A. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Nałęczowska 16, 20- 701 Lublin, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, pod numerem KRS 0000521114, po numerze NIP 7133087558, o kapitale zakładowym w wysokości 230 000, - PLN opłaconym w całości. 

Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego 1 021 893 140 zł.

  • Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

    Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

    • Konto to rachunek płatniczy dostępny online.
    • Aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej.