W piątek 2 maja nasze placówki będą nieczynne. Zapraszamy do korzystania z aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Więcej

Szukaj na stronie
  • Konto Multi
    oszczędnościowe

    Zyskaj 6% w skali roku
    na nowe środki
    do 100 tys. zł. w promocji

    Oszczędności i inwestycje

    Oszczędności i inwestycje

    Produkty emerytalne

    Santander Biuro Maklerskie

    Inne

    Porównaj oszczędności i inwestycje

  • Zyskaj e-bon do 150 zł

    Kup ubezpieczenie samochodu, zarejestruj się w formularzu i spełnij warunki promocji

    Ubezpieczenia

    Ubezpieczenia

    Ubezpieczenia do Twoich produktów bankowych

    Bezpłatne badanie profilaktyczne raz w roku z Pakietem zdrowotnym

    Szczegóły promocjibezpłatne badanie profilaktyczne
  • Kantor Dlaczego warto korzystać z internetowego Kantoru Santander
  • Aplikacja Santander mobile

    Pomaga w codziennych sprawach

    Jak zgłosić reklamację?

    Potwierdzenie złożenia reklamacji dostarczymy na życzenie.

    Zasady i terminy

    Reklamacje rozpatrujemy w możliwie najkrótszym terminie. Wiemy, jak ważny jest to dla Was proces.

    Ustawowy termin odpowiedzi na reklamację dotyczącej usług wskazanych w art. 3 ustawy o usługach płatniczych (m.in. wykonywanie transakcji płatniczych, wydawanie instrumentów płatniczych), wynosi:

    • do 15 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia przez bank.

    W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi termin ten może zostać wydłużony do 35 dni roboczych.

    Dla pozostałych reklamacji ustawowy termin rozpatrzenia wynosi:

    • do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia przez bank.

    W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi termin ten może zostać wydłużony do 60 dni kalendarzowych.

    Sposób odpowiedzi

    Wybierz jak chcesz otrzymać odpowiedź.

    Wiadomość w Poczcie w Santander online: 
    Odpowiedź otrzymasz w Poczcie bankowości internetowej i mobilnej Santander online. Wyślemy ją natychmiast po rozpatrzeniu reklamacji.

    List:
    Odpowiedź wyślemy listem na adres korespondencyjny.

    Dokumenty

    Pewne reklamacje wymagają złożenia dokumentów. Można je pobrać, wypełnić, zeskanować i dołączyć do zgłoszenia. Tak będzie najszybciej !

    Oto one:

    • Karty - Transakcja kartą
      Do zgłoszenia dołącz: wydruk z terminala z odrzuceniem transakcji, wydruk z terminala potwierdzający zwrot / anulowanie transakcji, dokument potwierdzający zapłatę inną kartą lub w inny sposób.
      W przypadku kwestionowania przewalutowania transakcji dołącz oświadczenie dotyczące przewalutowania transakcji.

    • Karty - Transakcja wykonana bez naszej wiedzy
      Do zgłoszenia dołącz podpisane oświadczenie dotyczące transakcji oszukańczych.
      O dodatkowe dokumenty, które umożliwią nam rozpatrzenie zgłoszenia możemy poprosić również w trakcie rozpatrywania zgłoszenia.

    Odwołania

    Jeśli nie zgadzasz się z naszym stanowiskiem lub chcesz wnieść dodatkowe informacje do rozpatrzonego zgłoszenia, odwołaj się!

    • od decyzji pracownika rozpatrującego reklamację – do dyrektora jednostki rozpatrującej reklamację przez dostępne sposoby przedstawione w zakładce "Jak zgłosić reklamację"
    • od decyzji dyrektora jednostki rozpatrującej reklamację – do Rzecznika Klienta Santander Bank Polska:
      • pisemnie na adres
        Rzecznik Klienta
        Santander Bank Polska
        ul. Kolorowa 8
        60-198 Poznań
      • przez inne dostępne sposoby przedstawione w zakładce "Jak zgłosić reklamację"

    Pozasądowe rozwiązywanie sporów

    Spór pomiędzy konsumentem a bankiem może być rozstrzygnięty polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12 000 (a jeżeli dotyczy kredytów hipotecznych 20 000) złotych polskich. Adres strony internetowej Arbitra Bankowego: https://zbp.pl/dla-klientow/arbiter-bankowy Uruchomi się w nowym oknie

    Spór między konsumentem a bankiem w sytuacji nieuwzględnienia przez bank reklamacji konsumenta może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów przed Rzecznikiem Finansowym, w trybie określonym w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej. Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego: https://rf.gov.pl Uruchomi się w nowym oknie

    Opis procesu reklamacyjnego w PJM (dla osób niesłyszących)

    Przygotowaliśmy dla Ciebie filmy w polskim języku migowym (z napisami), gdzie Tłumacz Polskiego Języka Migowego pokaże Tobie:

    Mamy nadzieję, że dzięki filmom dowiesz się, m.in.:

    • gdzie zgłosić reklamację,
    • jakich informacji potrzebujemy do rozpatrzenia reklamacji,
    • ile mamy czasu na rozpatrzenie reklamacji,
    • jak otrzymasz odpowiedź na reklamację,
    • jak i gdzie możesz odwołać się od naszej decyzji.

    Zobacz jak połączyć się z doradcą online, jeśli chcesz złożyć reklamację bezpośrednio w języku migowym: Jak połączyć się z doradcą online Uruchomi się w nowym oknie