Pobierz aplikację
Przewodnik po usłudze 3D-Secure
Karty kredytowe, w tym karty charge oraz karty debetowe dla klientów indywidualnych i firmowych mają włączoną Usługę 3D-Secure. Oznacza to, że dokonując płatności kartami w sklepach internetowych, w których działa Usługa 3D- Secure, możesz być poproszony o przeprowadzenie dodatkowego potwierdzenia transakcji.
- Czym jest usługa 3D-secure?
Obecnie, zgodnie z wymogami Dyrektywy PSD2, wszystkie sklepy internetowe w Europie i większość na świecie, wykorzystują technologię 3D-Secure do zabezpieczenia płatności kartami płatniczymi w internecie.
Tam, gdzie działa ta usługa, płatność za towar za pomocą karty trzeba potwierdzić podając dodatkowe informacje np. PIN do Mobilnej autoryzacji, jednorazowy bezpłatny Kod 3D-Secure, PIN karty. - Jakie są korzyści korzystania z usługi 3D- Secure?
- Bezpłatne, dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w sklepach internetowych
- Możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które przyjmują płatności tylko z Usługą 3D-Secure
- Jak przebiega płatność w sklepach internetowych z wdrożoną usługą 3D- Secure?
Kiedy płacisz kartą w internecie, podajesz dane karty: numer karty, data ważności, kod CVC2/CVV2 (trzycyfrowy numer umieszczony na odwrocie karty).
Podczas niektórych transakcji poprosimy Cię jeszcze o dodatkowe potwierdzenie. Wynika to z przepisów prawa, które wymagają stosowania silnego uwierzytelnienia podczas niektórych płatności internetowych.
Jeśli korzystasz z:
a) aplikacji Santander mobile na zaufanym urządzeniu mobilnym, z Mobilną autoryzacją (dawniej: Mobilny podpis)
Podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:
- wpisanie w aplikacji mobilnej PIN-u do Mobilnej autoryzacji.
b) bankowości internetowej, podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:
- login i hasło do Twojej bankowości internetowej (Santander internet, lub Mini Firma lub Moja Firma plus)
- Kod 3D-Secure z SMSa.
Nie musisz podawać Kodu 3D-Secure, jeśli Twój komputer lub tablet jest urządzeniem zaufanym. Informacje, jak dodać urządzenie do zaufanych znajdziesz tutaj
c) gdy nie korzystasz z bankowości internetowej, podczas niektórych płatności system poprosi Cię o:
- Kod 3D-Secure - który otrzymasz SMSem,
- PIN do karty
d) Dla niektórych płatności internetowych kartą, my jako bank możemy odstąpić od użycia dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ umożliwiają to przepisy wykonawcze do Dyrektywy PSD2. W takim przypadku, podczas płatności możemy poprosić Cię wyłącznie o podanie danych karty albo o podanie danych karty i kodu 3D-Secure.
Tylko potwierdzenie transakcji w powyższy sposób spowoduje jej zrealizowanie.
- Na jaki numer telefonu bank będzie wysyłał kody 3D-Secure?
Dla klienta indywidualnego:
- na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Santander internet
- na numer telefonu podany przez klienta na Infolinii lub w placówce banku
Dla klienta firmowego:
- na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Mini Firma lub Moja Firma plus
lub - na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza w placówce banku.
- na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza – przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, na Infolinii.
- Czy może się zdarzyć, że dokonując płatności w sklepie internetowym nie zostanę poproszony o dodatkowe uwierzytelnienie na stronach Banku?
Tak. Dla niektórych płatności internetowych kartą, my jako bank możemy odstąpić od użycia dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ umożliwiają to przepisy wykonawcze do Dyrektywy PSD2. W takim przypadku podczas płatności możemy poprosić Cię wyłącznie o podanie danych karty albo o podanie danych karty i kodu 3D-Secure.