Rozwijamy bankowość internetową i aplikację mobilną. W sobotę 24 sierpnia niektóre z naszych usług będą niedostępne. Szczegóły na santander.pl/dostepnosc 

Najczęściej wyszukiwane:
  • Podstawowe informacje

  • Szczegóły

  • Bezpieczeństwo przekazu

  • Santander online

Podstawowe informacje

Dlaczego warto korzystać z przekazów pieniężnych Western Union?
 

  • szybkość
    Szybkość

    transfer pieniędzy zarówno w kraju jak i za granicę jest możliwy w kilka minut.*

  • Rzetelność
    Rzetelność

    ponad 135 letnia tradycja Western Union w realizacji przekazów pieniężnych, a przy tym zastosowanie najnowocześniejszych technologii informatycznych sprawiają, że Twoje pieniądze są bezpieczne.

  • Wygoda
    Wygoda

    w Polsce masz do dyspozycji ponad 4600 punktów agencyjnych Western Union, w tym ponad 600 placówek sieci Santander Bank Polska, w których możesz zrealizować przekaz pieniężny.

  • Prostota
    Prostota

    zarówno wysyłka, jak i odbiór pieniędzy są możliwe dzięki kilku prostym czynnościom, które należy wykonać, aby pieniądze trafiły tam, gdzie Ty i Twoi bliscy najbardziej ich potrzebujecie.

 

* Środki przesłane w ramach serwisu "Pieniądze w kilka minut" można odebrać w kilka minut po ich wysłaniu. Odbiór środków może być uzależniony od godzin otwarcia punktów, różnic w strefach czasowych lub innych warunków umowy.

Szczegóły

Przekazy pieniężne Western Union

 

Już od ponad 135 lat Western Union umożliwia realizację przekazów pieniężnych na całym świecie. Posiadając ponad 515 000 placówek agencyjnych w ponad 200 krajach i terytoriach WU oferuje Ci możliwość łatwego i błyskawicznego przesłania pieniędzy.

Aby skorzystać z usługi nie potrzebujesz konta bankowego, czeków ani kart kredytowych. Wystarczy wypełnić formularz i wpłacić pieniądze. Przekazy pieniężne jeszcze nigdy nie były tak proste w obsłudze! Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii informatycznych, pieniądze wysłane w systemie Western Union, szybko i bezpiecznie docierają do adresata.

W większości placówek sieci Santander Bank Polska możesz realizować przekazy Western Union zarówno w PLN, jak i w USD oraz wypłacać w PLN, USD oraz EUR.

Najczęściej zadawane pytania

Czy podanie numeru MTCN jest konieczne do odbioru przekazu?

Konieczność podawania numeru MTCN jest uzależniona od restrykcji obowiązujących w kraju odbioru. W Polsce znajomość numeru MTCN przy odbiorze przekazu Western Union jest wymagana, niemniej nie jest wystarczająca do wypłaty środków – odbiorca zobowiązany jest podać również pozostałe szczegóły przekazu, czyli: informacje o kraju, z którego pieniądze zostały przesłane, imię i nazwisko nadawcy oraz spodziewaną kwotę i walutę przekazu oraz odzew na hasło (jeśli do przekazu było dołączone hasło).

 

Po jakim kursie następuje wypłata środków w przypadku przekazów zagranicznych?

W przypadku, gdy odbiorca wybierze do wypłaty walutę wskazaną przez nadawcę, pieniądze zostaną wypłacone po kursie z chwili nadania przekazu. Jeśli waluta wypłaty wybrana przez odbiorcę będzie inna niż wskazana przez nadawcę, przekaz zostanie wypłacony po kursie ustalonym w momencie wypłaty.

Poza prowizją należną za przekaz, zastosowany zostanie kurs wymiany ustalony przez Western Union. Western Union zastrzega sobie prawo do zmiany cen bez wcześniejszego powiadomienia.

Czy przekazy pieniężne Western Union są bezpieczne?

Tak. Gwarantujemy, że przesyłane środki pieniężne dotrą do wybranego adresata, a szczegóły transakcji i Twoje dane osobowe będą ściśle chronione. Pamiętaj, bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie! Zapoznaj się z naszym poradami na podstronie "Bezpieczeństwo przekazu".

 

Bezpieczeństwo przekazu

Bezpieczne przekazy pieniężne Western Union

 

Western Union dokłada wszelkich starań, by zlecany przekaz pieniężny dotarł do adresata a dane dotyczące transakcji nie zostały ujawnione osobom postronnym. Jednak bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie!

  • Pamiętaj
    Pamiętaj
    • pieniądze powinno się wysyłać tylko osobom, które osobiście znamy lub których tożsamość można sprawdzić,
    • oferta, która brzmi niewiarygodnie atrakcyjnie jest najprawdopodobniej próbą oszustwa,
    • w niektórych krajach podanie Numeru Kontrolnego Przekazu Pieniężnego (MTCN) nie jest konieczne do wypłaty przekazu, dlatego jego zatajenie przed odbiorcą nie uniemożliwi mu odebrania gotówki np. przed otrzymaniem kupionego przez Ciebie towaru,
    • stosowanie przekazu na hasło nie jest bezpiecznym sposobem płatności za towary lub usługi kupione od nieznanego sprzedawcy; nawet jeśli nie podasz odbiorcy hasła przed momentem otrzymania towaru lub usługi, może on odebrać przekaz pieniężny przedstawiając dokument tożsamości,
    • chroń dane przekazu pieniężnego - nie udostępniaj ich osobom postronnym.

    Stosuj się do powyższych reguł, a przekazywanie pieniędzy będzie nie tylko szybkie i tanie, ale również bezpieczne.

  • Zachowaj ostrożność
    Zachowaj ostrożność

    Przy korzystaniu z usługi przekazu pieniężnego w następujących okolicznościach:

    • zakupy w Internecie, zwłaszcza na aukcjach internetowych;

    • dokonywanie opłat od kwot i nagród rzekomo wygranych na loterii;
    • niezwykle atrakcyjne możliwości inwestycyjne;
    • wyjątkowe oferty sprzedaży produktów lub usług;
    • odzyskanie zgubionego zwierzęcia domowego lub rzeczy wartościowych.

Santander online

Przekazy Western Union w Santander online

 

Potrzebujesz szybko, łatwo i wygodnie wysłać pieniądze w dowolne miejsce na świecie i w Polsce?
Skorzystaj z usługi bankowości elektronicznej Santander internet.

Przekazy Pieniężne Western Union to usługa przeznaczona dla pełnoletnich klientów Santander Bank Polska, którzy posiadają rachunek bieżący oraz zawarli z bankiem umowę bankowości elektronicznej Santander online. Usługa umożliwia szybkie przesłanie pieniędzy w kraju i w dowolne miejsce za granicą. W większości krajów przekazy są realizowane w walucie danego kraju. W usługach bankowości elektronicznej Santander Internet możliwy jest odbiór przekazu z zagranicy w walutach PLN, EUR, USD a także przekazu krajowego w PLN . Dostępna jest również opcja wysłania przekazu w Polsce w PLN. Opłata za wysłanie przekazu jest pobierana wyłącznie od nadawcy. Kwota jednorazowego przekazu wysłanego usłudze Santander internet wynosi maksymalnie 6000 PLN. Przekazy odbierane w usłudze Santander internet są ograniczone limitem ilościowym – 10 przekazów miesięcznie.

Dokumenty

  • Porównaj opłaty za wysłanie przekazów w placówce banku oraz serwisie Santander internet

  • Sprawdź jak prosta i wygodna jest obsługa przekazów WesternUnion w Santander internet

  • Regulamin usługi przekazu pieniężnego WU

Porównaj opłaty za wysłanie przekazów w placówce banku oraz serwisie Santander internet

 

Sprawdź jak prosta i wygodna jest obsługa przekazów WesternUnion w Santander internet

 

Regulamin usługi przekazu pieniężnego WU

Informacja

Ograniczenie odbioru w Santander internet

Informujemy, iż od 18 lutego 2018 Western Union zablokował możliwość odbioru przekazów w bankowości elektronicznej dla przekazów wysłanych z krajów: Stany Zjednoczone, Kanada, Australia.

Skontaktuj się z Western Union

Masz pytania? 

Skontaktuj się z Western Union

800 240 240 

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00
(opłata według cennika operatora)

Infolinia 1 9999, opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.

Przekazy pieniężne Western Union są dostępne w usługach Santander online, dla klientów, którzy zawarli z bankiem umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Santander online to usługa bankowości elektronicznej(Santander internet/mobile), usługa bankowości telefonicznej (Santander telefon). Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie www.santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Santander Bank Polska S.A. jest agentem Western Union. Więcej informacji o usłudze, w tym informacje o opłatach uzyskają Państwo pod numerem infolinii WU 800 240 240 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Szczegóły oferty Santander Bank Polska, informacja o opłatach i prowizjach dostępne są na santander.pl. Stan na 01.06.2019