2 października wyłączymy dotychczasową aplikację. Pobierz nową Santander mobile

Szukaj na stronie

BLIK

Płać zbliżeniowo za granicą

  • Wystarczy nasze konto i aplikacja Santander mobile w telefonie

  • Korzystasz z BLIKA, gdy zapomnisz karty czy gotówki

  • Za BLIKA nic nie płacisz

 

Płać zbliżeniowo BLIKIEM(min. Android 6.0)

Jak włączyć płatności zbliżeniowe BLIK

  1. Wejdź do aplikacji mobilnej otwórz menu BLIK i wybierz Płatności zbliżeniowe BLIK.
  2. Włącz usługę. Pamiętaj, aktywować NFC i blokadę ekranu w ustawieniach telefonu.
  3. Od teraz możesz korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK.

Płacisz zbliżeniowo BLIKIEM

  1. Odblokuj telefon
  2. Zbliż telefon do terminala, tak jak przy płatności zbliżeniowej kartą
  3. Gotowe!

 

BLIK zbliżeniowy - na co zwrócić uwagę

  • Wystarczy telefon z systemem Android (wersja min. 6.0) z włączoną funkcją NFC.
  • Nie musisz podawać kodu BLIK.
  • Zapłacisz również wtedy, gdy nie masz dostępu do internetu.

 

BLIK zbliżeniowy - za granicą

  • Zapłacisz w terminalu z logo Mastercard, który obsługuje płatności zbliżeniowe.
  • Twoje płatności będą zawsze przewalutowane na złotówki. My nie pobierzemy za to opłaty.

W jaki sposób są przeliczane płatności zagraniczne

  • Przewalutowanie odbywa się po kursie Mastercard, z dnia przeliczenia transakcji.
  • Jeżeli zapłacisz w EUR lub USD to przewalutowanie będzie bezpośrednio na PLN.
  • Pozostałe waluty MC najpierw przeliczy na USD, a następnie PLN.

Wypłacaj gotówkę z bankomatu za 0 zł

Wypłacaj BLIKIEM za 0zł z konta w PLN z bankomatu oznaczonego logo BLIK

  1. Na bankomacie wybierz opcję wypłaty BLIK
  2. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i wybierz ikonę BLIK
  3. Wygeneruj 6-cyfrowy kod (XXX-XXX) i wpisz go w bankomacie
  4. Potwierdź swoją płatność w aplikacji na telefonie i gotowe!

Zacznij korzystać z BLIKA

Pobierz aplikację Santander mobile:

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

Przelewaj na numer telefonu BLIK

Robisz przelew BLIKIEM na telefon

  1. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i kliknij w ikonę BLIK.
  2. Następnie wybierz przelew na telefon BLIK.
  3. Wpisz lub wybierz numer telefonu osoby, do której chcesz zrobić przelew z listy kontaktów i podaj kwotę.
  4. Potwierdź przelew i naciśnij Wykonaj.
  5. Gotowe! Odbiorca błyskawicznie otrzyma od Ciebie pieniądze.

Zacznij korzystać z BLIKA

Pobierz aplikację Santander mobile:

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

Jak odebrać przelew BLIK

  • Zaloguj się do Santander mobile i wejdź w Ustawienia

  • Wybierz BLIK i Przelew na telefon BLIK

  • Naciśnij Rejestruj numer

Chcesz wiedzieć, kto z Twoich znajomych korzysta z BLIKA?

Sprawdzisz to w książce telefonicznej, widocznej w aplikacji podczas robienia przelewu.
Przy kontaktach, które korzystają z BLIKA, wyświetli się ikona 

Płać w internecie

Płacisz BLIKIEM w internecie

  1. Na stronie sklepu wybierz Płatność BLIK
  2. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i wybierz ikonę BLIK
  3. Przepisz lub skopiuj 6-cyfrowy kod (XXX-XXX) z naszej aplikacji do okna na stronie płatności
  4. Potwierdź swoją płatność w telefonie i gotowe!
  5. Po zapłaceniu możesz zapamiętać przeglądarkę lub sklep, w którym często płacisz
  6. Od kolejnej płatności zapłacisz już bez podawania kodu

Zacznij korzystać z BLIKA

Pobierz aplikację Santander mobile:

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

 

Płać w sklepie

Płacisz BLIKIEM w sklepie

  1. Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM
  2. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i kliknij w ikonę BLIK
  3. Wygeneruj 6-cyfrowy kod (XXX-XXX) i wpisz go na terminalu POS
  4. Potwierdź swoją płatność w aplikacji na telefonie i gotowe!

Zacznij korzystać z BLIKA

Pobierz aplikację Santander mobile:

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

Udostępniaj czeki BLIK

Udostępniasz czeki BLIK

  1. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i wybierz ikonę BLIK
  2. Następnie wybierz Czeki BLIK
  3. Przy tworzeniu pierwszego czeku ustaw PIN, który będzie zabezpieczeniem twoich czeków
  4. W kolejnym kroku wprowadź kwotę, nazwę i czas ważności nowego czeku
  5. Twój czek pojawi się na liście aktywnych czeków
  6. Możesz go udostępnić wybranej osobie poprzez przekazanie kodu BLIK i PINu.

Zacznij korzystać z BLIKA

Pobierz aplikację Santander mobile:

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

 

Gdzie wykorzystać Czek BLIK

Czek może być wykorzystany w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz w bankomacie.
Wystarczy wprowadzić kod BLIK i zatwierdzić go PINem.

Odbieraj przelew na telefon BLIK

Odbieraj przelew na telefon BLIK

  1. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i kliknij w ikonę BLIK.
  2. Następnie wybierz ustawienia BLIK i dalej Przelew na telefon BLIK
  3. Wybierz konto do otrzymywania przelewów na telefon
  4. Zatwierdź zmianę smskodem
  5. Gotowe!

Zacznij korzystać z BLIKA

Pobierz aplikację Santander mobile:

Pobierz aplikację z Google Play

Ocena 4.7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore

Ocena 4.6 w App Store

Bezpieczne płatności

  • Gdy płacisz BLIKIEM, korzystasz z jednorazowego, sześciocyfrowego kodu, który jest ważny przez 120 sekund

  • Każdą transakcję potwierdzasz w aplikacji Santander mobile.

  • Możesz ustawić własne dzienne limity dla transakcji BLIK w Santander internet i aplikacji Santander.

Uwaga! Oszuści przejmują konta Twoich znajomych na Facebooku. Bądź czujny, kiedy ktoś prosi Cię o podanie kodu BLIK

  • Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych

  • Zweryfikuj tożsamość znajomego – najlepiej zadzwoń

  • Sprawdź podsumowanie transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji

  • Chroń swój PIN do aplikacji bankowej

Najczęstsze pytania

  • Tak. W ustawieniach aplikacji ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.

  • Nie musisz mieć karty płatniczej, żeby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK.

  • Aktualnie Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.

  • Nie. Jeśli chcesz wypłacić gotówkę, użyj kodu BLIK.

  • Tak, będzie można płacić w każdym terminalu płatniczym, w którym możliwe jest wykonywanie płatności zbliżeniowych Mastercard.

  • Nie. Natomiast co pewien czas aplikacja banku może poprosić Cię o zalogowanie.

  • Nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z BLIKA.

  • Limity dzienne dla płatności, wypłaty gotówki i czeków BLIK ustawisz w aplikacji Santander mobile w opcji BLIK > Ustawienia > Limity transakcji BLIK.

  • Funkcję BLIK znajdziesz na ekranie głównym aplikacji Santander mobile. W ustawieniach BLIK, możesz włączyć opcję "Kod BLIK widoczny w Twoje produkty" oraz szczegóły transakcji widoczne bez lub po zalogowaniu.

  • Funkcja ta umożliwia wysłanie przelewu na numer telefonu odbiorcy. Aby otrzymać pieniądze odbiorca musi zarejestrować swój numer w bazie powiązań BLIK. 

  • Za pomocą czeków BLIK i kodów BLIK możesz płacić za zakupy w sklepach i internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Czek BLIK utworzysz w aplikacji Santander mobile, gdzie ustalasz kwotę, czas ważności czeku (maksymalnie 72 h) i hasło. Czek możesz zrealizować sam lub przekazać (wysłać) innej osobie.

  • Możesz bez opłat wypłacać gotówkę BLIKIEM w bankomatach, które akceptują wypłatę BLIK.

  • Te kwestie określają regulaminy poszczególnych produktów bankowych (np. konta, karty debetowej) oraz ewentualne ograniczenia wiekowe, wynikające z zasad obowiązujących u dostawców usług (np. portfeli cyfrowych).

  • Przelew wewnętrzny

    Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w naszym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 10 000 zł.

    Przelew zewnętrzny

    Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w innym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 5000 zł (przelew oparty jest na przelewach Ekspres Elixir).

    Informację o tym, czy jest to przelew wewnętrzny (oznaczony jako przelew wewnętrzny), czy zewnętrzny (oznaczony jako BLIK), zobaczysz w podsumowaniu swojego przelewu po kliknięciu w „Wykonaj”.

Sprawdź również

Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Stan na 11.02.2021.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.

  • Płatność BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/ punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
  • Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.
  • Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.
  • Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK    to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.
  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej
  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.
  • Konto to rachunek płatniczy