Przerwa 15/16 czerwca Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 6:30 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne. Nadal możesz płacić kartą i wypłacać gotówkę z naszych bankomatów. Przepraszamy za utrudnienia!

Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

BLIK

szybkie płatności, wypłaty i przelewy
z naszą aplikacją

Co to jest BLIK

BLIK to forma płatności, którą szybko i łatwo zapłacisz w sklepie i przez internet oraz wypłacisz gotówkę. BLIKIEM możesz też natychmiastowo rozliczać sie na numer telefonu - np. z rodziną i znajomymi - bez podawania numeru konta. Do płatności BLIKIEM nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela - wystarczy Ci nasza aplikacja mobilna.

BLIKOMANIA

Płać BLIKIEM w naszej aplikacji
i weź udział w loterii

Tysiące nagród do wygrania!

Regulamin loterii Uruchomi się w nowym oknie

Powyższy link kieruje na stronę partnera, gdzie możesz zarejestrować się w loterii. Do loterii możesz zgłosić się do 23.06.2024. Organizatorem loterii promocyjnej o nazwie „Blikomania” jest spółka Polski Standard Płatności Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (00-718) ul. Czerniakowska 87A

Pobierz aplikację
i wypróbuj BLIKA

W zależności od tego, jaki masz smartfon lub tablet, wybierz odpowiedni sklep dla twojego urządzenia (Google Play lub App Store).

Płatność BLIKIEM za zakupy

  1. Wybierz płatność BLIK w internecie lub powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK
  2. Wyświetl kod BLIK w aplikacji i wpisz go na stronie płatności albo na terminalu
  3. W aplikacji wyświetlimy Ci ekran z potwierdzeniem zakupu - sprawdź czy wszystko się zgadza
  4. Zatwierdź płatność Mobilną autoryzacją więcej

W internecie płać jeszcze szybciej, czyli zakupy bez kodu

  • Jeżeli dodasz sklep, przeglądarkę lub urządzenie do listy zapamiętanych, możesz płacić BLIKIEM bez przepisywania kodu

  • Na ekranie potwierdzenia po  transakcji w wybranych sklepach zobaczysz przycisk zapamiętaj sklep, przeglądarkę lub urządzenie

  • Przy kolejnej płatności nie musisz już wpisywać kodu BLIK, wystarczy, że potwierdzisz transakcję w aplikacji mobilnej.

Przelew na telefon BLIK

  1. Zaloguj się i wybierz BLIK
  2. Kliknij Przelew na telefon BLIK
  3. Wybierz kontakt z książki adresowej lub wpisz numer telefonu
  4. Uzupełnij kwotę i potwierdź przelew Mobilną autoryzacją  więcej

Kontakty, do których możesz wysłać przelew na telefon
oznaczone są logo BLIK.

Aby odbierać przelewy na telefon musisz zarejestrować swój numer w aplikacji

  • Zaloguj się do aplikacji i na ekranie z kodem BLIK wybierz: ustawienia BLIK, Przelew na telefon

  • Wskaż domyślne konto do odbierania przelewów na telefon BLIK i kliknij Dodaj numer

  • Potwierdź rejestrację sms Kodem i gotowe! Możesz już odbierać przelewy na telefon BLIK.

BLIK zbliżeniowy

  1. Zaloguj się  i wybierz BLIK
  2. Kliknij Płatności zbliżeniowe BLIK i aktywuj je
  3. Jeżeli nie masz wybranej naszej aplikacji jako domyślnej do płatności
    lub nie masz włączonego NFC poprosimy Cię o to w tym miejscu
  4. Potwierdź aktywację BLIKA zbliżeniowego Mobilną autoryzacją więcej
  5. Możesz teraz płacić w terminalach z logiem BLIK lub Mastercard

BLIK zbliżeniowy - na co zwrócić uwagę

  • Usługa działa na telefonach z Androidem (wersja min. 6.0)
  • Żeby płacić BLIKIEM musisz mieć ustawioną blokadę telefonu i włączoną funkcję NFC
  • Nie musisz mieć dostępu do internetu ani zasięgu

BLIK zbliżeniowy - za granicą

Rozwiń więcej informacji

Zapłacisz w terminalu z logo Mastercard, który obsługuje płatności zbliżeniowe. Twoje płatności będą zawsze przewalutowane na złotówki. My nie pobierzemy za to opłaty.

W jaki sposób są przeliczane płatności zagraniczne

  1. Przewalutowanie odbywa się po kursie Mastercard, z dnia przeliczenia transakcji.
  2. Jeżeli zapłacisz w EUR lub USD to przewalutowanie będzie bezpośrednio na PLN.
  3. Pozostałe waluty Mastercard najpierw przeliczy na USD, a następnie PLN.

Wypłata gotówki BLIKIEM

  1. Zaloguj się i wybierz BLIK
  2. Wpisz kod BLIK na ekranie bankomatu
  3. Sprawdź szczegóły transakcji w aplikacji
  4. Potwierdź transakcję w aplikacji Mobilną autoryzacją więcej

Wypłacasz BLIKEM bez karty za 0zł ze wszystkich bankomatów w Polsce oznaczonych logo BLIK.

Bezpieczne płatności

  • Sprawdź co potwierdzasz

    Każdą płatność BLIK, nawet w zapamiętanym sklepie zatwierdzasz w aplikacji mobilnej. Zanim to zrobisz sprawdź, czy wszystko się zgadza, zwłaszcza kwota, typ transakcji i jej miejsce.

  • Nie podawaj nikomu kodu BLIK

    A jeżeli to zrobisz, upewnij się, że nikt nie podszywa się pod osobę, której przekazujesz kod i koniecznie sprawdź dokładnie, czy dane na ekranie potwierdzenia transakcji są poprawne.

  • Ustaw limity płatności i alerty

    • Ty wiesz najlepiej, z jakich kwot korzystasz na co dzień. W każdej chwili możesz zwiększyć limit płatności w Santander internet.
    • Możesz też włączyć powiadomienia Alerty24
  • Zabezpiecz swój telefon

    • Ustaw blokadę telefonu użyj do tego silnego hasła, biometrii lub PIN-U
    • Zainstaluj program antywirusowy
    • Aktualizuj aplikację i system operacyjny

Najczęściej zadawane pytania

  • Tak. W ustawieniach aplikacji ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.

  • Nie musisz mieć karty płatniczej, żeby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK.

  • Aktualnie Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.

  • Nie. Jeśli chcesz wypłacić gotówkę, użyj kodu BLIK.

  • Tak, będzie można płacić w każdym terminalu płatniczym, w którym możliwe jest wykonywanie płatności zbliżeniowych Mastercard.

  • Nie. Natomiast co pewien czas aplikacja banku może poprosić Cię o zalogowanie.

  • Nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z BLIKA.

  • Limity dzienne dla płatności, wypłaty gotówki i czeków BLIK ustawisz w aplikacji Santander mobile w opcji BLIK > Ustawienia > Limity transakcji BLIK.

  • Funkcję BLIK znajdziesz na ekranie głównym aplikacji Santander mobile. W ustawieniach BLIK, możesz włączyć opcję "Kod BLIK widoczny w Twoje produkty" oraz szczegóły transakcji widoczne bez lub po zalogowaniu.

  • Funkcja ta umożliwia wysłanie przelewu na numer telefonu odbiorcy. Aby otrzymać pieniądze odbiorca musi zarejestrować swój numer w bazie powiązań BLIK. 

  • Za pomocą czeków BLIK i kodów BLIK możesz płacić za zakupy w sklepach i internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Czek BLIK utworzysz w aplikacji Santander mobile, gdzie ustalasz kwotę, czas ważności czeku (maksymalnie 72 h) i hasło. Czek możesz zrealizować sam lub przekazać (wysłać) innej osobie.

  • Możesz bez opłat wypłacać gotówkę BLIKIEM w bankomatach, które akceptują wypłatę BLIK.

  • Te kwestie określają regulaminy poszczególnych produktów bankowych (np. konta, karty debetowej) oraz ewentualne ograniczenia wiekowe, wynikające z zasad obowiązujących u dostawców usług (np. portfeli cyfrowych).

  • Przelew wewnętrzny

    Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w naszym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 10 000 zł.

    Przelew zewnętrzny

    Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w innym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 5000 zł (przelew oparty jest na przelewach Ekspres Elixir).

    Informację o tym, czy jest to przelew wewnętrzny (oznaczony jako przelew wewnętrzny), czy zewnętrzny (oznaczony jako BLIK), zobaczysz w podsumowaniu swojego przelewu po kliknięciu w „Wykonaj”.

Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Stan na 26.01.2024.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.

  • Płatność BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/ punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
  • Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.
  • Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.
  • Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK    to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.
  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej
  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.
  • Konto to rachunek płatniczy