Szukaj na stronie
Bezpieczeństwo

Ostrzegamy przed oszustami!

27 października 2025

Mamy sygnały o telefonach od osób, które podają się za naszych doradców. Zachowaj ostrożność!

Sprawdzaj kto do Ciebie dzwoni

Jeśli dzwoni do Ciebie ktoś, kto podaje się za pracownika banku i namawia do pobrania „bezpiecznej” aplikacji banku lub przelania pieniędzy na „bezpieczne” konto – nie rób tego!

Twój login i hasło do bankowości internetowej są wyłącznie Twoje. Nie poprosimy Cię również o zrobienie przelewu na konto lub wpłatę BLIKIEM na rachunek w innym banku.

Rzekomą przyczyną kontaktu może być: awaria techniczna, atak hackerski, blokada karty lub konta bankowego, propozycja inwestycji itp. To manipulacja, która może doprowadzić do wyłudzenia danych do logowania i kradzieży Twoich pieniędzy!

Gdy zadzwoni do Ciebie taka osoba i masz chociaż cień wątpliwości, czy to nasz pracownik, nie wykonuj jej poleceń. Rozłącz się, a następnie skontaktuj się z nami. Samodzielnie wybierz numer na klawiaturze telefonu albo zadzwoń bezpośrednio z aplikacji. Poproś doradcę o potwierdzenie tożsamości przez aplikację mobilną. W ten sposób łatwo sprawdzisz, czy osoba, która do Ciebie zadzwoniła, mówiła prawdę.

Na co jeszcze uważać

Gdy pobierasz aplikację ze sklepu, pamiętaj, aby zachować te zasady bezpieczeństwa:

  • aplikacje pobieraj tylko z oficjalnych sklepów,
  • nie instaluj na swoich urządzeniach niczego z QR-kodów, linków lub załączników niewiadomego pochodzenia,
  • przyjrzyj się uprawnieniom, których wymaga aplikacja - szczególnie zachowaj ostrożność wobec programów, które chcą pobierać pliki z nieznanych źródeł.

Korzystaj z rozwiązań, które wspierają bezpieczeństwo Twoich pieniędzy

Pamiętaj, że bezpieczeństwo zależy głównie od Ciebie. Mamy kilka rozwiązań, dzięki którym możesz poczuć się bezpieczniej.

  • CyberRescue Uruchomi się w nowym oknie - to wsparcie ekspertów od bezpieczeństwa 24/7 przez różne kanały (e-mail, Messenger, telefon, SMS, WhatsApp). To bezpłatna usługa partnerska, którą możesz aktywować przez formularz zgłoszeniowy. Dzięki niej możesz poprosić ekspertów o sprawdzenie podejrzanych wiadomości, ofert, witryn i sklepów z płatnościami online oraz wsparcie w tematach cyberbezpieczeństwa.
  • Alerty 24 Uruchomi się w nowym oknie - automatyczne powiadomienia, które wysyłamy w naszej aplikacji. Dowiesz się z nich o przerwach technicznych, zmianach na Twoim koncie, płatnościach kartą czy transakcjach BLIK. Dzięki temu możesz kontrolować swoje finanse.
  • Limity transakcji – w naszej aplikacji i bankowości internetowej ustawiasz, ile możesz dziennie przelać na konto do innego banku, zapłacić kartą czy BLIKIEM.

Chcesz wiedzieć, co dzieje się w świecie wyłudzeń internetowych? Regularnie sprawdzaj naszą stronę Bezpieczne bankowanie Uruchomi się w nowym oknie i bądź na bieżąco. Nie daj się oszukać!

5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień 
  1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
  2. Chroń swoje hasła.
  3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
  4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
  5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!