Sprawdzasz saldo rachunku, robisz szybki przelew, płacisz BLIKIEM, zatwierdzasz zmiany limitów i wymieniasz walutę – a to dopiero początek możliwości, jakie dają Ci aplikacje mobilne banków. Wszystko to załatwisz bez wychodzenia z domu, z każdego miejsca na ziemi. Czy aplikacje bankowe są bezpieczne? Sprawdź!

Kasia, właścicielka kancelarii prawnej z Wrocławia, korzysta z usług finansowych wyłącznie poprzez bankowe aplikacje mobilne. Takich osób jak ona jest coraz więcej – dziś już ponad 6,5 mln klientów banków w Polsce można określić mianem mobile only. To dużo, bo wszystkich korzystających z bankowości mobilnej jest ponad 13 milionów! To pokazuje, że Polacy pokochali aplikacje bankowe na telefon.

Najlepsza aplikacja bankowa

Kasia i jej koleżanki z pracy uznają telefon za centrum zarządzania swoimi finansami. Eksperci nazywają takie osoby aktywnymi użytkownikami aplikacji. Ich liczba stanowi o popularności aplikacji danego banku, a porównanie aplikacji bankowych pod tym względem odbywa się co kwartał. W ostatnim badaniu opublikowanym przez PRNews.pl, obejmującym I kwartał 2020 r., wśród 5 najlepszych znalazł się Santander Bank Polska i jego aplikacja Santander mobile.

Sprawdź promocję Konta Jakie Chcę

Aplikacje bankowe – czy warto?

Dla Kasi korzystanie z aplikacji banku to możliwość bieżącej kontroli finansów, pewność i bezpieczeństwo. Dzięki licznym funkcjom aplikacji Santander mobile ma poczucie, że cały świat finansów zamknął się w telefonie, a ona nie musi już ani logować się na swoje konto w systemie bankowym, ani tym bardziej chodzić do oddziału. Przez aplikację bank powiadamia ją o nowym przelewie (powiadomienia push), z poziomu aplikacji także płaci za zakupy w sieci i robi przelewy na telefon BLIK. Podróże zagraniczne zdarzają się Kasi ostatnio bardzo rzadko, ale także w tym przypadku może w aplikacji Santander mobile wymienić walutę, a córce zdalnie doładować kartę do telefonu. Aplikacja w telefonie to także nowoczesna mobilna autoryzacja, dzięki której Kasia zatwierdza transakcje w bankowości internetowej.

Aplikacja banku – bezpieczeństwo

Czy aplikacje bankowe na telefon są bezpieczne? Najbezpieczniejsze aplikacje bankowe to te, które są dobrze chronione i regularnie aktualizowane. Wszystkie korzystają z silnego uwierzytelniania (logowanie hasłem i dodatkowa weryfikacja mobilną autoryzacją). Można także dodać zaufane urządzenia, z których korzystamy najczęściej – np. swój telefon lub tablet. Kasia, jako prawniczka, doskonale wie, że aplikacje mobilne banków nie przechowują poufnych danych w pamięci telefonu, a po kilku minutach bezczynności automatycznie wylogowują użytkownika z jego konta.

Aby uzyskać dostęp do finansów, Kasia musi jedynie pamiętać specjalny kod PIN do logowania lub zalogować się odciskiem palca (zabezpieczenie biometryczne). Korzystanie z aplikacji mobilnych banków jest nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne.

A może dawka nowych informacji?

Sprawdź artykuły przygotowane specjalnie dla Ciebie

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto osobiste i Konto Jakie Chcę to rachunki płatnicze.
  • Przelew natychmiastowy to polecenie przelewu.
  • Santander internet/mobile, aplikacja mobilna, aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej.
  • Przelew natychmiastowy jest poleceniem przelewu Express ELIXIR lub poleceniem przelewu BlueCash.
  • Płatność BLIK – Transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/punkcie usługowym lub w sklepie internetowym,
  • Płatność BLIK jest Poleceniem przelewu albo Poleceniem przelewu wewnętrznego.