Sprawdzasz saldo rachunku, robisz szybki przelew, płacisz BLIKIEM, zatwierdzasz zmiany limitów i wymieniasz walutę – a to dopiero początek możliwości, jakie dają Ci aplikacje mobilne banków. Wszystko to załatwisz bez wychodzenia z domu, z każdego miejsca na ziemi. Czy aplikacje bankowe są bezpieczne? Sprawdź!
Kasia, właścicielka kancelarii prawnej z Wrocławia, korzysta z usług finansowych wyłącznie poprzez bankowe aplikacje mobilne. Takich osób jak ona jest coraz więcej – dziś już ponad 6,5 mln klientów banków w Polsce można określić mianem mobile only. To dużo, bo wszystkich korzystających z bankowości mobilnej jest ponad 13 milionów! To pokazuje, że Polacy pokochali aplikacje bankowe na telefon.
Najlepsza aplikacja bankowa
Kasia i jej koleżanki z pracy uznają telefon za centrum zarządzania swoimi finansami. Eksperci nazywają takie osoby aktywnymi użytkownikami aplikacji. Ich liczba stanowi o popularności aplikacji danego banku, a porównanie aplikacji bankowych pod tym względem odbywa się co kwartał. W ostatnim badaniu opublikowanym przez PRNews.pl, obejmującym I kwartał 2020 r., wśród 5 najlepszych znalazł się Santander Bank Polska i jego aplikacja Santander mobile.
Sprawdź promocję Konta Jakie Chcę
Aplikacje bankowe – czy warto?
Dla Kasi korzystanie z aplikacji banku to możliwość bieżącej kontroli finansów, pewność i bezpieczeństwo. Dzięki licznym funkcjom aplikacji Santander mobile ma poczucie, że cały świat finansów zamknął się w telefonie, a ona nie musi już ani logować się na swoje konto w systemie bankowym, ani tym bardziej chodzić do oddziału. Przez aplikację bank powiadamia ją o nowym przelewie (powiadomienia push), z poziomu aplikacji także płaci za zakupy w sieci i robi przelewy na telefon BLIK. Podróże zagraniczne zdarzają się Kasi ostatnio bardzo rzadko, ale także w tym przypadku może w aplikacji Santander mobile wymienić walutę, a córce zdalnie doładować kartę do telefonu. Aplikacja w telefonie to także nowoczesna mobilna autoryzacja, dzięki której Kasia zatwierdza transakcje w bankowości internetowej.
Aplikacja banku – bezpieczeństwo
Czy aplikacje bankowe na telefon są bezpieczne? Najbezpieczniejsze aplikacje bankowe to te, które są dobrze chronione i regularnie aktualizowane. Wszystkie korzystają z silnego uwierzytelniania (logowanie hasłem i dodatkowa weryfikacja mobilną autoryzacją). Można także dodać zaufane urządzenia, z których korzystamy najczęściej – np. swój telefon lub tablet. Kasia, jako prawniczka, doskonale wie, że aplikacje mobilne banków nie przechowują poufnych danych w pamięci telefonu, a po kilku minutach bezczynności automatycznie wylogowują użytkownika z jego konta.
Aby uzyskać dostęp do finansów, Kasia musi jedynie pamiętać specjalny kod PIN do logowania lub zalogować się odciskiem palca (zabezpieczenie biometryczne). Korzystanie z aplikacji mobilnych banków jest nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne.
A może dawka nowych informacji?
Sprawdź artykuły przygotowane specjalnie dla Ciebie
Google Pay. Jak działa i jak nim płacić
5 zasad bezpiecznego bankowania
Wymieniaj waluty online, szybkie przewalutowanie
Jak założyć konto w banku przez Internet
Jak robić zakupy przez internet?
Konta z różnych banków w jednym miejscu
Najlepsze aplikacje mobilne banków
Co to jest przelew natychmiastowy?
BLIK, czyli płatność na wyciągnięcie kciuka
Konto bankowe dla dziecka staje się już standardem
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
- Konto osobiste i Konto Jakie Chcę to rachunki płatnicze.
- Przelew natychmiastowy to polecenie przelewu.
- Santander internet/mobile, aplikacja mobilna, aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej.
- Przelew natychmiastowy jest poleceniem przelewu Express ELIXIR lub poleceniem przelewu BlueCash.
- Płatność BLIK – Transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/punkcie usługowym lub w sklepie internetowym,
- Płatność BLIK jest Poleceniem przelewu albo Poleceniem przelewu wewnętrznego.