Płać zbliżeniowo(min. Android 6.0)
BLIK zbliżeniowy
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Kliknij Płatności zbliżeniowe BLIK i aktywuj je
- Jeżeli nie masz wybranej naszej aplikacji jako domyślnej do płatności
lub nie masz włączonego NFC poprosimy Cię o to w tym miejscu - Potwierdź aktywację BLIKA Zbliżeniowego Mobilną autoryzacją
- Możesz teraz płacić w terminalach z logiem BLIK lub Mastercard
BLIK zbliżeniowy - na co zwrócić uwagę
Wystarczy telefon z systemem Android (wersja min. 6.0) z włączoną funkcją NFC.
Nie musisz podawać kodu BLIK.
Zapłacisz również wtedy, gdy nie masz dostępu do internetu.
BLIK zbliżeniowy - za granicą
Zapłacisz w terminalu z logo Mastercard, który obsługuje płatności zbliżeniowe. Twoje płatności będą zawsze przewalutowane na złotówki. My nie pobierzemy za to opłaty.
W jaki sposób są przeliczane płatności zagraniczne
- Przewalutowanie odbywa się po kursie Mastercard, z dnia przeliczenia transakcji.
- Jeżeli zapłacisz w EUR lub USD to przewalutowanie będzie bezpośrednio na PLN.
- Pozostałe waluty MC najpierw przeliczy na USD, a następnie PLN.
Płać w internecie
Płatność BLIKIEM za zakupy
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Wpisz kod na stronie sklepu internetowego
- Sprawdź szczegóły transakcji w aplikacji
- Potwierdź transakcję w aplikacji
- Zatwierdź transakcję Mobilną autoryzacją
Wypłacaj z bankomatu
Wypłata gotówki z bankomatu BLIKIEM
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Wpisz kod BLIK na ekranie bankomatu lub na terminalu
- Sprawdź szczegóły transakcji w aplikacji
- Potwierdź transakcję w aplikacji
- Potwierdź transakcję Mobilną autoryzacją
Wysyłaj i odbieraj przelewy na telefon
Przelew na telefon BLIK
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Wybierz Przelew na telefon BLIK
- Wybierz kontakt z książki adresowej lub wpisz numer telefonu
- Uzupełnij kwotę (ewentualnie zmień tytuł)
- Potwierdź przelew
- Potwierdź transakcję Mobilną autoryzacją
Zarejestruj numer w bazie BLIK, by odebrać przelew na telefon
- Zaloguj się i wybierz BLIK
- Wybierz Ustawienia BLIK
- Wybierz Przelew na telefon BLIK
- Kliknij Rejestruj numer
- Zaakceptuj oświadczenie i kliknij Rejestruj
- Potwierdź zlecenie Mobilną autoryzacją
Zacznij korzystać z BLIKA -
pobierz aplikację Santander mobile
W zależności od tego, jaki masz smartfon lub tablet, wybierz odpowiedni sklep dla twojego urządzenia(Google Play lub App Store) i .
Bezpieczne płatności
- Gdy płacisz BLIKIEM, korzystasz z jednorazowego, sześciocyfrowego kodu, który jest ważny przez 120 sekund.
- Każdą transakcję potwierdzasz w aplikacji Santander mobile.
- Możesz ustawić własne dzienne limity dla transakcji BLIK
w aplikacji Santander mobile i Santander internet.
Najczęściej zadawane pytania
Tak. W ustawieniach aplikacji ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.
Nie musisz mieć karty płatniczej, żeby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK.
Aktualnie Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Nie. Jeśli chcesz wypłacić gotówkę, użyj kodu BLIK.
Tak, będzie można płacić w każdym terminalu płatniczym, w którym możliwe jest wykonywanie płatności zbliżeniowych Mastercard.
Nie. Natomiast co pewien czas aplikacja banku może poprosić Cię o zalogowanie.
Nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z BLIKA.
Limity dzienne dla płatności, wypłaty gotówki i czeków BLIK ustawisz w aplikacji Santander mobile w opcji BLIK > Ustawienia > Limity transakcji BLIK.
Funkcję BLIK znajdziesz na ekranie głównym aplikacji Santander mobile. W ustawieniach BLIK, możesz włączyć opcję "Kod BLIK widoczny w Twoje produkty" oraz szczegóły transakcji widoczne bez lub po zalogowaniu.
Funkcja ta umożliwia wysłanie przelewu na numer telefonu odbiorcy. Aby otrzymać pieniądze odbiorca musi zarejestrować swój numer w bazie powiązań BLIK.
Za pomocą czeków BLIK i kodów BLIK możesz płacić za zakupy w sklepach i internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Czek BLIK utworzysz w aplikacji Santander mobile, gdzie ustalasz kwotę, czas ważności czeku (maksymalnie 72 h) i hasło. Czek możesz zrealizować sam lub przekazać (wysłać) innej osobie.
Możesz bez opłat wypłacać gotówkę BLIKIEM w bankomatach, które akceptują wypłatę BLIK.
Te kwestie określają regulaminy poszczególnych produktów bankowych (np. konta, karty debetowej) oraz ewentualne ograniczenia wiekowe, wynikające z zasad obowiązujących u dostawców usług (np. portfeli cyfrowych).
Przelew wewnętrzny
Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w naszym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 10 000 zł.
Przelew zewnętrzny
Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w innym banku, to maksymalna, łączna kwota takiego przelewu wynosi 5000 zł (przelew oparty jest na przelewach Ekspres Elixir).
Informację o tym, czy jest to przelew wewnętrzny (oznaczony jako przelew wewnętrzny), czy zewnętrzny (oznaczony jako BLIK), zobaczysz w podsumowaniu swojego przelewu po kliknięciu w „Wykonaj”.
Sprawdź również
Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Stan na 13.09.2023.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.
- Płatność BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/ punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
- Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.
- Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.
- Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.
- Infolinia to usługa bankowości telefonicznej
- Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.
- Konto to rachunek płatniczy