Wystarczy nasze konto i aplikacja Santander mobile w telefonie
Korzystasz z BLIKA, gdy zapomnisz karty czy gotówki
Za BLIKA nic nie płacisz
Wypłacaj gotówkę z bankomatu za 0 zł
Wypłacaj BLIKIEM za 0zł z konta w PLN z bankomatu oznaczonego logo BLIK
- Na bankomacie wybierz opcję wypłaty BLIK
- Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i wybierz ikonę BLIK
- Wygeneruj 6-cyfrowy kod (XXX-XXX) i wpisz go w bankomacie
- Potwierdź swoją płatność w aplikacji na telefonie i gotowe!
Płać zbliżeniowo BLIKIEM(min. Android 6.0)
Jak włączyć płatności zbliżeniowe BLIK
- Wejdź do aplikacji mobilnej otwórz menu BLIK i wybierz Płatności zbliżeniowe BLIK
- Włącz usługę. Pamiętaj by mieć włączoną antenę NFC oraz blokadę ekranu w ustawieniach telefonu
- Od teraz możesz korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK
Płacisz zbliżeniowo BLIKIEM
- Odblokuj telefon
- Zbliż telefon do terminala, tak jak przy płatności zbliżeniowej kartą
- Gotowe!
BLIK zbliżeniowy
Dzięki płatnościom zbliżeniowym BLIK wygodnie zapłacisz telefonem w sklepie stacjonarnym.
- Wystarczy telefon z systemem Android (wersja min. 6.0) z włączoną funkcją NFC.
- Nie musisz podawać kodu BLIK.
- Zapłacisz również wtedy, gdy nie masz dostępu do internetu.
- Za granicą BLIKIEM zbliżeniowym zapłacisz tylko w terminalach akceptujących płatności Mastercard.
Przelewaj na numer telefonu BLIK
Robisz przelew BLIKIEM na telefon
- Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i kliknij w ikonę BLIK.
- Następnie wybierz przelew na telefon BLIK.
- Wpisz lub wybierz numer telefonu osoby, do której chcesz zrobić przelew z listy kontaktów i podaj kwotę.
- Potwierdź przelew i naciśnij Wykonaj.
Gotowe! Odbiorca błyskawicznie otrzyma od Ciebie pieniądze.
Jak odebrać przelew BLIK
Zaloguj się do Santander mobile i wejdź w Ustawienia
Wybierz BLIK i Przelew na telefon BLIK
Naciśnij Rejestruj numer
Chcesz wiedzieć, kto z Twoich znajomych korzysta z BLIKA?
Sprawdzisz to w książce telefonicznej, widocznej w aplikacji podczas robienia przelewu.
Przy kontaktach, które korzystają z BLIKA, wyświetli się ikona
Płać w internecie
Płacisz BLIKIEM w internecie
- Na stronie sklepu wybierz Płatność BLIK
- Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i wybierz ikonę BLIK
- Przepisz lub skopiuj 6-cyfrowy kod (XXX-XXX) z naszej aplikacji do okna na stronie płatności
- Potwierdź swoją płatność w telefonie i gotowe!
- Po zapłaceniu możesz zapamiętać w aplikacji sklep, w którym często płacisz lub przeglądarkę
- Od kolejnej płatności zapłacisz już bez podawania kodu
Płać w sklepie
Płacisz BLIKIEM w sklepie
- Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM
- Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i kliknij w ikonę BLIK
- Wygeneruj 6-cyfrowy kod (XXX-XXX) i wpisz go na terminalu POS
- Potwierdź swoją płatność w aplikacji na telefonie i gotowe!
Udostępniaj czeki BLIK
Udostępniasz czeki BLIK
- Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i wybierz ikonę BLIK
- Następnie wybierz Czeki BLIK
- Przy tworzeniu pierwszego czeku ustaw PIN, który będzie zabezpieczeniem twoich czeków
- W kolejnym kroku wprowadź kwotę, nazwę i czas ważności nowego czeku
- Twój czek pojawi się na liście aktywnych czeków
- Możesz go udostępnić wybranej osobie poprzez przekazanie kodu BLIK i PINu.
Gdzie wykorzystać Czek BLIK
Czek może być wykorzystany w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz w bankomacie.
Wystarczy wprowadzić kod BLIK i zatwierdzić go PINem.
Odbieraj przelew na telefon BLIK
Odbieraj przelew na telefon BLIK
- Zaloguj się do aplikacji Santander mobile i kliknij w ikonę BLIK.
- Następnie wybierz ustawienia BLIK i dalej Przelew na telefon BLIK
- Wybierz konto do otrzymywania przelewów na telefon
- Zatwierdź zmianę smskodem
- Gotowe!
Bezpieczne płatności
Gdy płacisz BLIKIEM, korzystasz z jednorazowego, sześciocyfrowego kodu, który jest ważny przez 120 sekund
Każdą transakcję potwierdzasz w aplikacji Santander mobile.
Możesz ustawić własne dzienne limity dla transakcji BLIK w Santander internet i aplikacji Santander.
Uwaga! Oszuści przejmują konta Twoich znajomych na Facebooku. Bądź czujny, kiedy ktoś prosi Cię o podanie kodu BLIK
Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych
Zweryfikuj tożsamość znajomego – najlepiej zadzwoń
Sprawdź podsumowanie transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji
Chroń swój PIN do aplikacji bankowej
Najczęstsze pytania
- Korzystam z Google Pay, czy mogę jednocześnie korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK?
Tak. W ustawieniach aplikacji ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.
- Czy muszę posiadać kartę płatniczą, np. Mastercard lub VISA, by płacić zbliżeniowo BLIKIEM?
Nie musisz mieć karty płatniczej, żeby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK.
- Mam telefon z systemem iOS. Czy mogę aktywować Płatności zbliżeniowe BLIK?
Aktualnie Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
- Czy za pomocą Płatności zbliżeniowych BLIK mogę wypłacać pieniądze z bankomatu?
Nie. Jeśli chcesz wypłacić gotówkę, użyj kodu BLIK.
- Czy będzie można w ten sposób płacić BLIKIEM za granicą?
Tak, będzie można płacić w każdym terminalu płatniczym, w którym możliwe jest wykonywanie płatności zbliżeniowych Mastercard.
- Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, żeby płacić zbliżeniowo BLIKIEM?
Nie. Natomiast co pewien czas aplikacja banku może poprosić Cię o zalogowanie.
- Ile kosztuje korzystane z BLIKA?
Nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z BLIKA.
- Gdzie ustawić limity dla BLIKA?
Limity dzienne dla płatności, wypłaty gotówki i czeków BLIK ustawisz w aplikacji Santander mobile w opcji BLIK > Ustawienia > Limity transakcji BLIK.
- Gdzie w aplikacji dostępny jest kod BLIK?
Funkcję BLIK znajdziesz na ekranie głównym aplikacji Santander mobile. W ustawieniach BLIK, możesz włączyć opcję "Kod BLIK widoczny w Twoje produkty" oraz szczegóły transakcji widoczne bez lub po zalogowaniu.
- Co to jest przelew na telefon BLIK?
Funkcja ta umożliwia wysłanie przelewu na numer telefonu odbiorcy. Aby otrzymać pieniądze odbiorca musi zarejestrować swój numer w bazie powiązań BLIK.
- Co to jest czek BLIK i jak go utworzyć?
Za pomocą czeków BLIK i kodów BLIK możesz płacić za zakupy w sklepach i internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Czek BLIK utworzysz w aplikacji Santander mobile, gdzie ustalasz kwotę, czas ważności czeku (maksymalnie 72 h) i hasło. Czek możesz zrealizować sam lub przekazać (wysłać) innej osobie.
- Z jakich bankomatów można wypłacać pieniądze BLIKIEM?
Możesz wypłacać gotówkę BLIKIEM bez opłat, w bankomatach, które akceptują wypłatę BLIK.
- Czy nastolatek w wieku od 13 do 18 lat może korzystać z BLIK?
Te kwestie określają regulaminy poszczególnych produktów bankowych (np. konta, karty debetowej) oraz ewentualne ograniczenia wiekowe wynikające z zasad obowiązujących u dostawców usług (np. portfeli cyfrowych).
- Jakie są limity przelewów na telefon BLIK
Przelew wewnętrzny
Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w naszym banku to maksymalna, łączna kwota takiego przelewy wynosi 10 000 zł
Przelew zewnętrzny
Jeżeli przelew na telefon BLIK wykonujesz do osoby, która ma konto w innym banku to maksymalna łączna kwota takiego przelewu wynosi 5000 zł (przelew oparty jest na przelewach Ekspres Elixir).
Informacje o tym czy jest to przelew wewnętrzny (oznaczony jako przelew wewnętrzny) czy zewnętrzny (oznaczony jako BLIK) zobaczysz w podsumowaniu swojego przelewy po kliknięciu w „Wykonaj”.
zobacz mniej
Sprawdź również
Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Stan na 11.02.2021.
- Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
- Płatność BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności za towary lub usługi w stacjonarnym sklepie/ punkcie usługowym lub w sklepie internetowym.
- Płatność zbliżeniowa BLIK to transakcja BLIK polegająca na płatności zbliżeniowej za pomocą urządzenia mobilnego w ramach Systemu BLIK.
- Przelew na telefon BLIK / Przelew na telefon to przelew wykonywany na podstawie Dyspozycji, składanej w aplikacji Santander mobile, polegający na przekazaniu środków pieniężnych na konto Odbiorcy zarejestrowanego w Bazie powiązań BLIK i realizowany w czasie rzeczywistym w dniu złożenia Dyspozycji Przelewu, Przelew na telefon BLIK jest Poleceniem przelewu.
- Wypłata gotówki BLIK / Wypłata BLIK to transakcja BLIK polegająca na wypłacie środków pieniężnych w bankomacie lub w Terminalu POS, bez użycia karty płatniczej, Wypłata BLIK jest Wypłatą gotówki.
- Infolinia to usługa bankowości telefonicznej
- Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.
- Konto to rachunek płatniczy