W piątek 2 maja nasze placówki będą nieczynne. Zapraszamy do korzystania z aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Więcej

Szukaj na stronie
  • Konto Multi
    oszczędnościowe

    Zyskaj 6% w skali roku
    na nowe środki
    do 100 tys. zł. w promocji

    Oszczędności i inwestycje

    Oszczędności i inwestycje

    Produkty emerytalne

    Santander Biuro Maklerskie

    Inne

    Porównaj oszczędności i inwestycje

  • Zyskaj e-bon do 150 zł

    Kup ubezpieczenie samochodu, zarejestruj się w formularzu i spełnij warunki promocji

    Ubezpieczenia

    Ubezpieczenia

    Ubezpieczenia do Twoich produktów bankowych

    Bezpłatne badanie profilaktyczne raz w roku z Pakietem zdrowotnym

    Szczegóły promocjibezpłatne badanie profilaktyczne
  • Kantor Dlaczego warto korzystać z internetowego Kantoru Santander
  • Aktualności

    Zapoznaj się z komunikatami
    o ostatnich wydarzeniach, zmianach i promocjach

    Bezpieczeństwo

    Uważaj na telefony od oszustów

    21 września 2021

    Przestępcy wyłudzają poufne dane poprzez rozmowę telefoniczną. Zazwyczaj osoba, która dzwoni, podszywa się pod pracownika banku lub innej instytucji, która wzbudza zaufanie.

    Trudno wskazać, w jakiej sprawie może zadzwonić do Ciebie oszust, bo wariantów jest wiele i cały czas powstają nowe. Natomiast schemat działania pozostaje niezmienny.

     
    Na co należy zwrócić uwagę – 3 kroki do rozpoznania oszustwa

    Przede wszystkim nie trać czujności, gdy numer telefonu się zgadza, a osoba, która dzwoni, przedstawia swoje stanowisko w danej firmie. To są informacje, pod które łatwo się podszyć i podczas krótkiej rozmowy nie zawsze można je zweryfikować. Dlatego w pierwszej kolejności zastanów się, czy sprawa, o której rozmawiacie na pewno dotyczy Ciebie – nie bój się zadawać pytań, aby poznać więcej szczegółów. 

    Zachowaj zdrowy rozsądek jeżeli rozmówca poprosi Cię o podanie loginu i hasła do bankowości  lub danych kart (nr karty, PIN, kod CVV). My nigdy nie prosimy o takie informacje, bo to są dane, które powinny być znane tylko Tobie. Dlatego, gdy usłyszysz taką prośbę, możesz mieć pewność, że połączenie nie jest prawdziwe. 

    Ostatni haczyk, to programy do obsługi zdalnej np. Team Viewer lub Any Desk. Oszuści proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania np. aby przeprowadzić szkolenie na temat inwestowania online – oczywiście powodów jest więcej i ograniczeniem jest tylko wyobraźnia rozmówcy. Tego typu aplikacje są często wykorzystywane jako wsparcie techniczne w wielu firmach. Niestety w tym przypadku narzędzie ma na celu przejąć dostęp do Twojego urządzenia, a potem oszuści bez trudności wyłudzają inne dane i czyszczą rachunek z pieniędzy. 

     

     

    Jeżeli nie masz pewności, czy osoba, która dzwoni, jest przedstawicielem banku, to zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię – 1 9999 (+48 61 81 1 9999)*. 

    Więcej informacji i przykładów rozmowy tego typu ataku znajdziesz na naszej stronie w zakładce Vishing.

     

     

    5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień 
    1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
    2. Chroń swoje hasła.
    3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
    4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
    5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to! 

     

     


    *Opłata za połączenie zgoda z taryfą Twojego operatora.