Aktywne linki w SMS-ach i e-mailach

11 stycznia 2021

Wprowadzamy zmiany dotyczące wysyłania przez nas linków w SMS-ach i e-mailach. Już niedługo będziemy wysyłać aktywne linki, które zawsze będą kierować na stronę naszego banku. Dowiedz się, jak będziemy to robić i na co zwrócić uwagę, gdy otrzymasz od nas taki link.

Jak działają aktywne linki

Aktywne linki przeniosą Cię bezpośrednio z wiadomości SMS lub e-maila na naszą stronę. Dzięki temu wygodniej i szybciej dotrzesz do informacji, którą chcemy Ci przekazać. 

 

W jaki sposób będziemy wysyłać aktywne linki

  • E-maile będziemy zawsze wysyłać z domeny santander.pl lub santanderbankpolska.pl, czyli z adresów, które kończą się na @santander.pl lub @santanderbankpolska.pl.
  • SMS-y będziemy wysyłać z bramki z nadpisem SAN_PL.
  • Linki, które zamieścimy w SMS-ach i e-mailach, zawsze będą kierowały na naszą stronę santander.pl.
  • Nigdy nie poprosimy Cię o podanie hasła, danych do logowania czy danych kart płatniczych (PIN-u, kodu CVV), ani nie zamieścimy linków do stron, na których takie dane trzeba wpisać.  
  • Nie będziemy stosować skróconych adresów stron, to znaczy takich, w których nie występuje nazwa santander.pl.
  • Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem), np.: Wyszukiwarka placówek i bankomatów. Dlatego pisząc np. o naszych oddziałach, podamy taki link: 
    www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-bankomaty.
  • Jeśli otrzymasz SMS lub e-mail, który Cię zaniepokoi, skontaktuj się z nami pod nr 1 9999 (opłata wg taryfy operatora).

 

Chcesz dowiedzieć się, jak oszuści wykorzystują wysyłanie fałszywych linków, aby wyłudzić poufne dane? Wejdź tutaj https://www.santander.pl/klient-indywidualny/bankowosc-internetowa/bezpieczne-bankowanie/phishing