Przerwa 5/6 października Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 6:30 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne.

Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Konto Santander

Zaloguj Seniora

Emerytura bez gotówki, bezpieczne konto bankowe
z kartą płatniczą dla seniorów

Od lat zachęcamy klientów, także seniorów, aby bezgotówkowo korzystali z pieniędzy. Aktywnie wspieramy ich w samodzielnym bankowaniu z domu. Nasi doradcy chętnie pomagają na co dzień w placówkach i w programie #ZalogujSeniora. To zdalna nauka finansów przygotowana specjalnie dla seniorów.

Bezpieczni, bo bez gotówki

Od dawna zachęcamy klientów, aby zdalnie korzystali ze swoich pieniędzy. Żeby to ułatwić można zlecić dyspozycję przekazywania wynagrodzenia lub innych świadczeń prosto na konto osobiste. Coraz więcej osób, bez względu na wiek, ma w banku konto osobiste z kartą płatniczą i dostępem do niego przez internet. Dlaczego? Bo to wygodne i bezpieczne.

Korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej daje swobodę, bezpieczeństwo oraz stały dostęp do pieniędzy na koncie. Zarówno młodzi, jak i starsi klienci korzystają z możliwości, które daje karta do konta oraz zdalne bankowanie przez internet czy telefon z aplikacją bankową. 

Emerytura na bank

ZUS również wspiera świadczeniobiorców w zdalnym bankowaniu i podpowiada, jakie korzyści płyną z dostępu do swoich pieniędzy przez internet. Swoje działania promuje hasłem: Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo Uruchomi się w nowym oknie. Na stronie ZUS-u można znaleźć wiele praktycznych wskazówek dotyczących bankowości internetowej oraz argumentów, które powinny przekonać nawet najbardziej zagorzałego wielbiciela gotówki, do przejścia na cyfrową stronę mocy. To nie tylko praktyczne i nowoczesne, ale także prostsze niż się wydaje.

Konto w banku to przede wszystkim wygoda i niezależność. Dzięki niemu można opłacić rachunki, robić zakupy przez internet, wtedy kiedy mamy na to ochotę. A nawet załatwić wiele spraw urzędowych, gdy tego potrzebujemy. Konto pozwala oszczędzić czas, bo już nie trzeba czekać w kolejkach, czy na listonosza. Z kartą do konta można iść na zakupy bez gotówki, a dzięki aplikacji mobilnej sprawdzić swoje finanse, czy zrobić przelew z fotela w naszym domu.

Jak zmienić świadczenie w gotówce i otrzymać je na konto bankowe

Kiedy świadczenie wpływa wprost na konto, możesz wtedy w pełni korzystać z możliwości swojego konta osobistego. Możesz zarządzać swoimi finansami w jednym miejscu. To bardzo wygodne. Do tego płatności są tańsze, niż te które możesz zrealizować w placówce. Oszczędzasz wtedy nie tylko pieniądze, ale także czas. Dzięki temu łatwiej kontrolujesz domowy budżet, odkładasz pieniądze na swoje potrzeby i planujesz wydatki. Dzięki przelewom natychmiastowym zapłacisz zagubiony rachunek w kilka chwil. Zalet jest tak wiele, że trudno je wszystkie wymienić! A dyspozycję przeniesienia świadczenia na swoje konto możesz złożyć na kilka sposobów. Samodzielnie przez bankowość internetową lub mobilną, u doradcy w placówce lub u doradcy telefonicznego. Szczegóły znajdziesz na naszej stronie
Dyspozycję możesz też zlecić w oddziale ZUS-u lub przez PUE ZUS.

Pokaż seniorom jak bankować z domu

Pandemia zachęciła klientów powyżej 60 roku życia do większej aktywności w internecie, w tym także do zdalnego bankowania. Prawie 32% klientów Santander Bank Polska, w tej grupie wiekowej, bankuje zdalnie. Jest jeszcze spora część, która nadal nie korzysta z różnych przyczyn z bankowości internetowej i mobilnej. Warto im pomóc i pokazać, jak wiele mogą zyskać. Dlatego właśnie wspieramy te osoby w samodzielnym bankowaniu z domu i zapraszamy do udziału w programie #ZalogujSeniora.

Na stronie zalogujseniora  opisaliśmy krok po kroku na czym polega program i  jakie są korzyści dla jego uczestników. Dzięki materiałom na stronie możesz poćwiczyć jak korzystać z bankowości internetowej i mobilnej w zaciszu domowym. Przygotowaliśmy także przyjazny podręcznik Uruchomi się w nowym oknie, który prowadzi Cię przez najważniejsze funkcje w bankowości internetowej.

Zaloguj się Uruchomi się w nowym oknie Zobacz demo aplikacji Uruchomi się w nowym oknie

Ciesz się bankowością internetową, ale pamiętaj o bezpieczeństwie

Kiedy będziesz otrzymywać swoją emeryturę na konto może zwiększyć to Twoje bezpieczeństwo finansowe. Może to mieć też pozytywny wpływ na Twoje zdrowie. W czasie pandemii rekomendowaliśmy korzystanie z karty płatniczej do konta (płatności zbliżeniowe), zamiast gotówki. Takie rozwiązania ograniczają też ryzyko, że padniesz ofiarą oszustów, którzy stosują znane metody np. „na wnuczka” czy „na policjanta”. Zawsze warto zachować ostrożność, a szczególnie w sieci. Zobacz jak działają oszuści i skorzystaj z naszych podpowiedzi. Pomocne informacje znajdziesz także na stronie ZUS Uruchomi się w nowym oknie

Stosuj na co dzień 5 zasad bezpieczeństwa i czuj się bezpiecznie w sieci!

  • Zastanów się zanim klikniesz lub odpowiesz

    • Nie klikaj w linki i załączniki w wiadomościach e-mail lub SMS od nieznanych nadawców.
    • Uważnie czytaj SMS-y i powiadomienia, które od nas dostajesz.
    •  Zanim potwierdzisz transakcję, sprawdź czy numer rachunku, kwota i dane odbiorcy są prawidłowe. Inaczej - przerwij natychmiast realizację transakcji.
  • Chroń swoje hasła

    •  Nigdy nie udostępniaj swojego loginu (NIK-u), hasła i PIN-u osobom trzecim.
    • Loguj się do bankowości internetowej zawsze ze strony santander.pl lub centrum24.pl.
    • Pobieraj aplikacje tylko z oficjalnych sklepów - Google Play lub App Store.
  • Chroń swój sprzęt i swoje informacje

    • Stosuj silne hasła, używaj biometrii, Face ID i mobilnej autoryzacji.
    • Zainstaluj program antywirusowy, a urządzenia, na których się logujesz, dodaj do zaufanych.
    • Zabezpiecz sprzęty hasłem, biometrią lub PIN-em.
  • Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie

    • Gdy przesyłasz swoje dane np. e-mailem, zabezpiecz je hasłem, które wyślesz
      SMS-em.
    • Zmień ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, treści publikuj tylko znajomym.
    • Kiedy się logujesz, tam gdzie to możliwe, włącz dodatkowe uwierzytelnianie np. SMS-em.
  • Jeśli coś podejrzewasz - zgłoś to!

    • Jeśli coś Cię niepokoi - zadzwoń pod numer 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora).
    • Bądź na bieżąco – czytaj komunikaty o zagrożeniach na bezpieczne bankowanie

 

Bank nie ponosi odpowiedzialności za informacje podane na stronie internetowej ZUS ani za decyzje podjęte na podstawie informacji zawartych w tym materiale.