Uważaj na telefony od oszustów! Przestępcy wyłudzają poufne dane poprzez rozmowę telefoniczną. Więcej na naszej stronie >

Najczęściej wyszukiwane:
Pierwsze kroki

Bankowość elektroniczna jest wygodna i prosta w obsłudze,
ale wiąże się z pewnym ryzykiem

Sprawdź na co zwrócić uwagę, aby zadbać o bezpieczeństwo w bankowości internetowej i mobilnej

Żelazne zasady

Żelazne zasady bezpieczeństwa

 Chroń swoje dane

Nigdy nie udostępniaj danych do logowania nikomu i nigdzie (np. przez telefon, e-mail, media społecznościowe). Do logowania do Santander internet używaj innego hasła niż do pozostałych
serwisów internetowych.
 

 Dbaj o swoje narzędzia

Korzystaj i regularnie aktualizuj oprogramowanie antywirusowe. Aplikację Santander mobile pobieraj
tylko z oficjalnych sklepów takich jak Google Play, czy AppStore. Jeśli Twój telefon na to pozwala, ustaw odczyt odcisku palca jako element logowania do Santander mobile.
 

 Zastanów się zanim klikniesz

Dziwny mail, sms, wiadomość w komunikatorze? Jeśli od pozornie zaufanego nadawcy otrzymasz wiadomość, której się nie spodziewasz, nie klikaj w zawarte w niej linki i nie otwieraj załączników.
Gdy znajdziesz się na stronie logowania do bankowości zawsze sprawdź i porównaj adres z poprawnym: centrum24.pl. Zwróć też uwagę, czy na pasku adresu bankowości internetowej znajduje się kłódka.
Jest to gwarancja, że Twoje połączenie jest szyfrowane.
 

 Czytaj treść komunikatów

Pamiętaj, że smsKod, Mobilna autoryzacja lub wezwanie z tokena służą wyłącznie do potwierdzenia realizacji dyspozycji lub logowania. Nie poprosimy Cię o ich użycie w innych sytuacjach, dlatego uważnie czytaj treść komunikatów, które otrzymujesz. Jeśli zauważysz dodatkowe pola do podania haseł jednorazowych lub jakiekolwiek inne nieprawidłowości – nie podejmuj kolejnych prób, natychmiast skontaktuj się z nami.

 Sprawdź zgodność danych

Zweryfikuj dane transakcji zanim ją potwierdzisz. Jeśli numer rachunku, kwota, czy dane odbiorcy są niezgodne, przerwij natychmiast proces.
 

 Korzystaj z bezpiecznej sieci

Nie loguj się z nieznanej, ogólnodostępnej, niezabezpieczonej sieci internetowej (zarówno prywatnej,
jak i publicznej). Jeśli korzystasz z własnej sieci wi-fi, zabezpiecz ją hasłem. Pamiętaj też, aby wyłączyć „Bluetooth”, jeśli z niego nie korzystasz. W ten sposób dodatkowo zabezpieczasz się przed ewentualną
utratą danych z urządzenia mobilnego.
 

Jak dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Jak dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Zapewnienie bezpieczeństwa usług bankowości elektronicznej jest dla nas największym priorytetem. Dlatego stale doskonalimy nasze usługi, pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które nie tylko zwiększają poziom zabezpieczeń, ale również przyczyniają się do większego komfortu korzystania z Santander internet i Santander mobile. Dysponujemy nowoczesną i sprawdzoną infrastrukturą, doświadczeniem i wykwalifikowaną kadrą pracowników. W pozostałych zakładkach znajdziesz zbiór najważniejszych informacji z zakresu wdrożonych rozwiązań, jak i dodatkowych możliwości oferowanych przez Bank, które mogą podnieść poziom Twojego bezpieczeństwa.

Niezależnie od ochrony gwarantowanej przez Bank, bezpieczeństwo zgromadzonych na rachunku środków zależy również od Ciebie.

Rozwiązania, które stosujemy

  • ikona certyfikatu
    Cykliczne audyty i testy bezpieczeństwa

    Regularnie przeprowadzamy audyty wewnętrzne, ale też korzystamy z usług firm wyspecjalizowanych w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki temu stale monitorujemy udostępnione rozwiązania, doskonalimy procesy obsługi oraz aktualizujemy systemy transakcyjne i aplikację Santander mobile.

  • ikona wykrzyknika
    Powiadomienia o zmianach na Twoich rachunkach – Alerty24

    Alerty24 to wygodne, automatyczne powiadomienia o zmianach na Twoim koncie i karcie płatniczej np. informacje o obciążeniu rachunku, niepoprawnym logowaniu, rozliczeniu transakcji dokonanej kartą, czy terminie spłaty zadłużenia. Otrzymasz je przez SMS lub e-mail. Powiadomienia wysyłane są w formie SMS lub e-mail, gdy na rachunku wystąpią zdefiniowane przez Ciebie zdarzenia.

    Więcej informacji o Alertach24, w tym jak włączyć tę usługę, znajdziesz na stronie o alertach.

  • ikona ifnolinii
    Blokada dostępu do usług Santander internet

    Dostęp do usług elektronicznych zostaje automatycznie zablokowany w momencie kilkukrotnego podania błędnych danych identyfikacyjnych. Aby odblokować dostęp, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora).

  • ikona czasu
    Automatyczne wylogowanie w przypadku bezczynności

    Jeśli po zalogowaniu do Santander internet lub aplikacji Santander mobile nie będziesz z nich korzystać i zapomnisz się wylogować, to ze względów bezpieczeństwa automatycznie Cię wylogujemy.

  • ikona granicy
    Limity transakcji

    Limity transakcji to maksymalna suma pieniędzy, jaką możesz przelać jednego dnia na rachunki obce za pomocą usług Santander online. Limit ten nie obejmuje przelewów między rachunkami własnymi (tzn. prowadzonymi w Santander Bank Polska) i dyspozycji na lokatach w Santander Bank Polska.

    Możesz sprawdzić wysokość limitów, a niektóre z nich zmienić – dostosuj je do swoich potrzeb. Każda płatność wykraczająca poza zdefiniowany limit będzie przez nas automatycznie odrzucana.

    Jeśli chcesz sprawdzić lub zmienić ustawienia limitów, wejdź do Santander internet i wybierz z górnego menu zakładkę Ustawienia.

  • ikona zamkniętej kłódki
    Szyfrowanie

    Każde Twoje połączenie z bankiem jest szyfrowane. Dotyczy to zarówno transmisji danych, jak i ich archiwizacji. Szyfrowaną stronę rozpoznasz po kilku oznaczeniach m.in.:

    1. adres wyświetlany przez przeglądarkę rozpoczyna się od https://, a nie od http://,
    2. dla zweryfikowanej strony pasek adresu podświetlany jest na zielono,
    3. na pasku adresu określona jest nazwa instytucji, dla której certyfikat został wydany.

     

    Stosujemy najbardziej sprawdzone i najsilniejsze szyfrowanie algorytmem SSL Extended Validation (SSL EV) o długości klucza 256 bitów z zastosowaniem certyfikatu: Certum Trusted Network CA > Certum Extended Validation CA SHA2 uwierzytelnionego przez firmę Certum. Certyfikat ten gwarantuje w pełni bezpieczne szyfrowanie danych, zabezpiecza je przed zmianami dokonywanymi z zewnątrz oraz uwierzytelnia urządzenia komunikujące się ze sobą. Dzięki temu możesz mieć pewność, że nawiązałeś bezpieczne połączenie z serwerem banku.

     

Przedstawiliśmy tylko kilka wybranych metod, które stosujemy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa. Wprowadziliśmy wiele innych rozwiązań, o których z uwagi na swój poufny charakter nie mówimy. Pamiętaj, że niezależnie od ochrony, którą Ci zapewniamy, bezpieczeństwo pieniędzy zgromadzonych na rachunkach bankowych zależy również od Ciebie.

Dlatego zachęcamy Cię do wnikliwego przeczytania stron o:

Regularnie odwiedzaj też zakładkę komunikaty, tam znajdziesz najświeższe informacje o aktualnych zagrożeniach. Wiedza na temat metod, jakie stosują przestępcy może Cię ustrzec przed utratą pieniędzy.

Jeśli działanie usług bankowości internetowej i mobilnej wzbudziło Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z nami.

Bankowość internetowa

  • Adres strony
    Zwróć uwagę na adres strony, na której wprowadzasz poufne dane

    Aby zalogować się do Santander internet, wejdź na stronę www.santander.pl 
    i w prawym górnym rogu wybierz czerwony przycisk Zaloguj się
    Możesz także wpisać adres www.centrum24.pl w pasku adresowym przeglądarki.

  • Bezpieczne hasła
    Zadbaj o bezpieczeństwo swoich haseł i danych do logowania

    Nigdy nie udostępniaj haseł i danych do logowania do bankowości elektronicznej przez telefon, e-mail czy też media społecznościowe. Są to poufne dane, które powinny być znane tylko Tobie.

  • Dwuskładnikowe uwierzytelnianie
    Pamiętaj o dwuskładnikowym uwierzytelnianiu!

    Uwierzytelnianie dwuskładnikowe to funkcja zabezpieczeń, która pomaga chronić konto w banku. Logowanie przy użyciu loginu i hasła potwierdzisz narzędziem autoryzacyjnym np. smsKodem. W Santander internet dodatkowym zabezpieczeniem może być również wybór grafiki, która będzie widoczna przy logowaniu. Brak grafiki powinien być dla Ciebie sygnałem że nie znajdujesz się na stronie Santander Bank Polska S.A.

  • Sieci Wi-Fi
    Uważnie korzystaj z publicznych sieci wi-fi

    Wszechobecne darmowe sieci wi-fi to dla wielu osób duże udogodnienie zwłaszcza podczas podróży. Korzystanie z takich sieci to jednak prosta droga do kradzieży pieniędzy z konta. Przestrzegaj zatem kilku zasad, jeśli już musisz skorzystać z takiego połączenia:

    1. unikaj sieci wi-fi niechronionych hasłem
    2. korzystaj z programu antywirusowego
    3. stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnianie
    4. wyłącz automatyczne łączenie się z sieciami bezprzewodowymi

     

  • Bezpieczeństwo
    Ustaw silne hasło do logowania

    Pierwszą barierą, którą można postawić przestępcom, jest hasło do logowania. Zastosuj poniższe wskazówki i stwórz silne hasło, które zabezpieczy Cię przed utratą pieniędzy.

    1. Ważna jest długość hasła - tutaj zasada jest prosta – im dłuższe, tym lepsze. Każdy kolejny znak to zwiększenie liczby kombinacji niezbędnych do jego złamania, a więc podniesienie poziomu bezpieczeństwa
    2. Znaki w haśle – przy ustalaniu hasła możesz skorzystać z czterech najważniejszych kategorii znaków. Są to: duże litery, małe litery, cyfry, znaki specjalne dostępne na standardowej klawiaturze. Znaki z każdej z tych kategorii powinny się znaleźć w haśle - znacznie zwiększa to stopnień skomplikowania hasła, a co za tym idzie - jego siłę i bezpieczeństwo
    3. Tworzenie hasła - podstawową zasadą tworzenia silnego hasła jest to, aby było trudne do odgadnięcia dla innych. Dlatego najlepiej użyj kombinacji znaków, którą Ty łatwo zapamiętasz, a dla osób postronnych, na podstawie wiedzy o Tobie, będzie ona trudna do odgadnięcia. Jeśli jednak obawiasz się, że możesz zapomnieć tak specyficzny ciąg znaków, warto wtedy, zamiast klasycznego hasła wykorzystać wyrażenie hasłowe (passphrase). Jest to przypadkowy zbiór różnych wyrazów, np. zeszyt-pomidor-dywan-komar, łatwy do zapamiętania, a trudny do złamania dla przestępcy. Do takiego ciągu znaków dodaj cyfry i znaki specjalne, które dodatkowo utrudnią działania przestępcom.
       

     

  • Certyfikaty SSL
    Sprawdź certyfikat strony banku

    Certyfikat strony www to potwierdzenie, że łączysz się ze stroną bankowości elektronicznej Santander Bank Polska S.A. Szczegóły certyfikatu sprawdzisz po kliknięciu w znak kłódki i wyborze zakładki Certyfikat.
    Dla przeglądarki Chrome:

  • Pamiętaj o wylogowaniu
    Zawsze pamiętaj o wylogowaniu się z witryn chronionych hasłem, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi

    Samo zamknięcie okna przeglądarki może w rzeczywistości nie zakończyć Twojej sesji.

  • Oprogramowanie antywirusowe
    Regularnie aktualizuj oprogramowanie antywirusowe, aby chronić komputer przed nowymi wirusami
     

Bankowość mobilna

  • Aktualizacja oprogramowania
    Regularnie aktualizuj oprogramowanie urządzenia mobilnego

      

  • Blokada ekranu
    Używaj zabezpieczenia blokady ekranu

      

  • Nieznane oprogramowanie
    Nie pobieraj i nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł, innych niż oficjalne sklepy z aplikacjami

      

  • Nieznane linki
    Nie uruchamiaj linków zamieszczonych w przesłanych wiadomościach SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła

      

  • Twardy reset
    Usuń wszystkie informacje przechowywane na urządzeniu, zanim urządzenie zmieni właściciela

    Użyj twardego resetowania do ustawień fabrycznych, aby trwale usunąć całą zawartość i ustawienia zapisane na urządzeniu.

  • Nieaktywne funkcje
    Wyłącz funkcje, które nie są aktywnie używane, takie jak Bluetooth, wi-fi

    Ustaw urządzenia na niewykrywalne, gdy włączona jest funkcja Bluetooth.

  • Sieci Wi-Fi
    Korzystaj rozważnie z sieci bezprzewodowych

    Pamiętaj, że niezabezpieczona lub publiczna sieć wi-fi może być źródłem wycieku poufnych danych. Kiedy korzystasz z sieci w miejscach publicznych, pamiętaj o wyłączeniu funkcji synchronizacji. Przy przeglądaniu stron stosuj te same zasady, które stosujesz na zwykłym komputerze. Sprawdź, czy połączenie, przez które przesyłasz swoje prywatne dane jest szyfrowane. Na standardowej przeglądarce świadczy o tym ikona kłódki przy adresie internetowym. Uważaj na wyskakujące okienka, które proszą o zainstalowanie aplikacji. Ogranicz używanie publicznych sieci wi-fi do minimum.

  • Bezpieczeństwo
    Unikaj przechowywania poufnych informacji

    Urządzenia mobilne mają wysokie prawdopodobieństwo zgubienia lub kradzieży, więc nie należy ich używać do przechowywania poufnych informacji (np. Haseł, numerów kont bankowych itp.).