usługa jest bezpłatna
dotyczy kart do konta oraz kart kredytowych
obejmuje transakcje w terminalach płatniczych i internecie
Dodatkowa ochrona Twoich płatności kartą
Usługa Chargeback obejmuje wszelkie transakcje wykonywane w terminalach płatniczych i internecie
W jakich sytuacjach warto zgłosić Chargeback?
- Nie otrzymałeś zamówionego towaru/usługi (bankructwo linii lotniczych/biura podróży, nieuczciwy kontrahent).
- Podwójnie obciążono Twój rachunek.
- Zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem.
- Nie otrzymałeś zwrotu środków po dokonaniu zwrotu towaru/odwołania usługi.
- Obciążono rachunek karty, gdy zapłaciłeś za towar gotówką, inną kartą lub przelewem.
Jak skorzystać z usługi Chargeback?
Chcesz otrzymać zwrot za towar/usługę?
- Poszukaj potwierdzenie zamówienia produktu oraz próbę wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą, np. potwierdzenie odesłanie towaru do sprzedawcy.
- Wypełnij formularz.
- Opisz, dlaczego chcesz skorzystać z usługi Chargeback; wskaż co i kiedy kupiłeś.
- Dołącz potwierdzenie zamówienia produktu oraz próbę wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą.
Nie otrzymałeś zwrotu, a zrezygnowałeś z kupna?
- Jeśli zrezygnowałeś z usługi i nie otrzymałeś zwrotu pieniędzy – dołącz potwierdzenie zamówienia i anulację np. otrzymaną od sprzedawcy lub paragonu z informacją o zwrocie.
- Możemy prosić Cię o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.
Jak skorzystać z Chargeback?
Wypełnij formularz
Wypełnij formularz zgłoszenia i dołącz niezbędne dokumenty.
Prześlij do nas dokumenty elektronicznie lub tradycyjnie pocztą
- Santander.pl - po zalogowaniu się wybierz Poczta > napisz wiadomość > Reklamacja lub usługa Chargeback
- poczta: oryginał formularza wraz z kopią dokumentów wyślij na adres:
Santander Bank Polska S.A.
Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
pl. Andersa 5
61-894 Poznań
Skontaktuj się z nami i przyjdź do oddziału
- oddział: przyjdź do oddziału wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem oraz dokumentami.
Najczęstsze pytania
Znajdź odpowiedzi na wątpliwości, które mieli klienci tacy jak Ty
Kiedy zgłosić wniosek?
Wniosek możesz złożyć do 110 dni od daty realizacji usługi lub daty dostawy zakupionego towaru.
W jakim terminie uzyskamy informację od banku usługodawcy?
Standardowy termin to 45 dni kalendarzowych od daty przekazania zgłoszenia przez Santander Bank Polska.
W jakim terminie otrzymasz odpowiedź?
Odpowiedź otrzymasz od nas do 60 dni od zgłoszenia.
Kontakt
Skontaktuj się z nami tak, jak chcesz
Wideo lub audio
Wideo lub audio
Godziny pracy:
codziennie od 8.00-20.00
(z wyjątkiem świąt)
Infolinia
24 h
Infolinia
1 9999 w Polsce
+48 61 81 1 9999 z zagranicy
W oddziale
W oddziale
Skorzystaj z wyszukiwarki placówek i spotkaj się z doradcą
Bank Porad - bankuj lepiej
Dowiedz się, jak skuteczniej zarządzać swoimi finansami i korzystać z produktów bankowych
Karta kredytowa na wszelki wypadek
Zobacz, jak działa karta kredytowa i co to jest okres bezodsetkowy.
Bezpieczne zakupy w Internecie
Wszystko, co musisz wiedzieć o bezpiecznych zakupach online i jak uniknąć oszustów internetowych.
Finanse w podróży
Zadbaj o finanse jeszcze przed wyjazdem- poznaj nasze wskazówki, które ułatwią Ci podróżowanie.
*W przypadku upadłości sprzedawcy typu biuro podróży, linie lotnicze, zgłoś sprawę do właściwego Urzędu Marszałkowskiego lub ubezpieczyciela.
- Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
- Płatność bezgotówkowa to transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty.