Najczęściej wyszukiwane:

Wpłatomaty Santander Bank Polska

Wpłacaj pieniądze na konto szybko i bezpiecznie. Potrzebujesz tylko karty, a środki pojawią się na Twoim rachunku od ręki!

  • Co to jest wpłatomat?

    Wpłatomat to urządzenie, dzięki któremu szybko i bezpiecznie wpłacisz pieniądze na swoje konto bankowe. 
    Znajdź najbliższy bankomat

  • Co zyskujesz?

    • Od razu możesz korzystać z wpłaconych pieniędzy.
    • Oszczędzasz czas: wpłata pieniędzy zajmuje chwilę.
    • Wpłacasz pieniądze wtedy, gdy chcesz: niemal wszystkie wpłatomaty są czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

     

  • Ile to kosztuje?

    • Jeśli masz w Santander Bank Polska rachunek osobisty lub konto dla małych i średnich firm, nie płacisz za korzystanie z wpłatomatu.
    • Jeśli masz rachunek dla przedsiębiorstw i korporacji, ponosisz opłatę zgodnie z Tabelą opłat i prowizji.
  • Jak działa wpłatomat?

    Zastanawiasz się jak działa wpłatomat? Nie wiesz jak zrobić wpłatę? To proste – aby wpłacić gotówkę do wpłatomatu potrzebujesz tylko karty do konta prowadzonego w złotych (PLN). Nie musisz pamiętać numeru konta. Wpłatomat rozpozna go na podstawie karty. Zobacz jak działa wpłatomat

  • Co zrobić jeśli wpłatomat...

    Co zrobić w przypadku kiedy wpłatomat nie przyjmuje Twojej karty, nie chce wciągnąć banknotów lub wciąga je a następnie wysuwa? Zapoznaj się z naszymi podpowiedziami i bezpiecznie wpłacaj pieniądze na swoje konto bankowe. Przeczytaj

  • Najczęściej zadawane pytania

    Dlaczego nie trzeba układać banknotów według nominałów? Ile banknotów można wpłacać jednorazowo? Dlaczego trzeba przeliczać gotówkę przed wpłatą? Dlaczego trzeba układać równo banknoty? Na najczęściej zadawane pytania napisaliśmy odpowiedzi. Przeczytaj

 

Jak korzystać z wpłatomatu Santander Bank Polska?

Za pomocą wpłatomatu dokonasz samodzielnie wpłaty na swój rachunek bankowy, posługując się kartą płatniczą. Zobacz jak to zrobić, krok po kroku.

Krok 1

Przygotuj i przelicz gotówkę, którą chcesz wpłacić.
Pamiętaj: wpłatomat nie przyjmuje monet ani obcej waluty.

Następny krok

Krok 2

Sprawdź, czy banknoty nie są pozaginane, poplamione, mocno zużyte, podarte, spięte gumką i czy nie ma między nimi np. biletów, paragonów, zszywek. Jeśli coś znajdziesz – wyjmij to. Ułóż banknoty równo, ale nie musisz ich układać według wartości (nominałów).

Poprzedni krok          Następny krok

Krok 3

Włóż kartę do czytnika i wprowadź PIN.
Uwaga: jeśli korzystasz z urządzenia dwufunkcyjnego (bankomatu i wpłatomatu jednocześnie), wybierz na ekranie opcję: WPŁATOMAT

Poprzedni krok          Następny krok

Krok 4

Wpisz na klawiaturze kwotę wpłaty.

Poprzedni krok          Następny krok

Krok 5

Wpłatomat otworzy szczelinę. Wsuń do niej banknoty. Nie popychaj ich – wpłatomat sam wykryje ich obecność i wciągnie je, a potem zamknie szczelinę.

Poprzedni krok          Następny krok

Krok 6

Na ekranie zobaczysz informację o tym, ile banknotów i o jakich nominałach przyjął wpłatomat. Jeśli wszystko się zgadza, naciśnij przycisk: POTWIERDŹ. Jeżeli nie, naciśnij przycisk REZYGNACJA.

Poprzedni krok          Następny krok

Krok 7

Wpłatomat wysunie kartę.
Pamiętaj, aby ją zabrać.

Poprzedni krok          Powrót do początku

Najczęściej zadawane pytania

Zapoznaj się z naszymi podpowiedziami i bezpiecznie wpłacaj pieniądze na swoje konto bankowe.

Co zrobić jeśli...

Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoją wątpliwość, sprawdź również listę najczęściej zadawanych pytań lub skontaktuj się z nami

 

Wpłatomat nie przyjmuje karty

Sprawdź, czy posługujesz się właściwą kartą. Wpłatomat nie przyjmuje kart kredytowych i charge Santander Bank Polska ani kart żadnego innego banku. Jeśli wiesz, że używasz do transakcji odpowiedniej karty, a mimo to wpłatomat jej nie przyjmuje, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).

Wpłatomat nie chce wciągnąć banknotów

Sprawdź, czy wsuwasz je odpowiednim brzegiem. Sprawdź również, czy wkładasz jednorazowo odpowiednią liczbę banknotów. Jeśli postępujesz właściwie, a mimo to wpłatomat nie chce wciągnąć banknotów, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).

Wpłatomat nie przyjmuje banknotów (wciąga je, a potem wysuwa)

Może się tak zdarzyć, gdy wpłatomat nie rozpozna banknotów. Sprawdź wtedy, czy wpłacasz pieniądze w polskiej walucie i czy banknoty nie są poplamione, pozaginane, spięte albo czy nie ma między nimi jakiegoś przedmiotu. Jeśli sądzisz, że wszystko jest dobrze, a wpłatomat wciąż odmawia przyjęcia pieniędzy, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).

Wpłacone pieniądze nie zostały zaksięgowane albo zostały zaksięgowane częściowo

Weź wydruk potwierdzający transakcję, a potem zgłoś problem w dowolnym oddziale Santander Bank Polska lub zadzwoń na infolinię Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999). W zgłoszeniu podaj swoje imię i nazwisko albo nazwę firmy, adres wpłatomatu, datę transakcji, wysokość wpłaty oraz niezaksięgowaną kwotę. Do zgłoszenia składanego w oddziale dodatkowo możesz dołączyć wydruk potwierdzający transakcję.

Wpłatomat zatrzymał banknoty podejrzane co do autentyczności

Może się tak zdarzyć, że wpłatomat uzna wpłacane banknoty za podejrzane co do autentyczności. W takim przypadku urządzenie ma obowiązek (zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 19/2016 PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie sposobu i trybu przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczania opakowań banknotów i monet oraz wykonywania czynności związanych z zaopatrywaniem banków w te znaki) zatrzymać takie banknoty do dodatkowej weryfikacji, bez księgowania na rachunku. Informacja o zatrzymanych banknotach pojawi się na ekranie wpłatomatu oraz na wydruku.

Jeśli wpłata zawiera zarówno banknoty autentyczne jak i podejrzane co do autentyczności, jedynie banknoty podejrzane zostaną zatrzymane, natomiast pozostałe zostaną przyjęte przez wpłatomat i zaksięgowane.

Po potwierdzeniu autentyczności wartość zatrzymanych banknotów zostanie zaksięgowana. W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji otrzymasz stosowną informację, a wartość zatrzymanych banknotów nie zostanie zaksięgowana.

Zgodnie z procedurami banku każdy przypadek zatrzymania banknotu do weryfikacji jest wnikliwie analizowany, w związku z czym nie ma potrzeby składania reklamacji.

FAQ

Sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami

 

Dlaczego trzeba przeliczać gotówkę przed wpłatą

Wpłatomat poprosi Cię o wpisanie przed transakcją kwoty wpłaty oraz o jej potwierdzenie po przeliczeniu, dlatego warto wiedzieć, ile wpłacamy. Jeżeli uważasz, że włożyłeś inną kwotę, niż jest pokazana na ekranie, anuluj transakcję – dostaniesz pieniądze z powrotem.

Dlaczego trzeba układać równo banknoty
Gdy banknoty są pozaginane albo nierówno ułożone, wpłatomat może ich nie przyjąć albo nawet się zepsuć. Wtedy ani Ty, ani nikt inny nie będziecie mogli korzystać z urządzenia przez pewien czas.
Dlaczego nie trzeba układać banknotów według nominałów
Wpłatomat sprawdza każdy banknot z osobna, sam je rozpoznaje i zlicza.
Ile banknotów można wpłacać jednorazowo
W zależności od modelu wpłatomatu jednorazowo można wpłacić maksymalnie 50 lub 200 banknotów. Informacja o liczbie przyjmowanych banknotów wyświetlana jest w trakcie wpłaty na ekranie wpłatomatu. Urządzenie przyjmujące do 200 banknotów można poznać po szerokiej poziomej szczelinie depozytowej pod ekranem. Listę tych urządzeń znajdziesz tutaj, zaznaczając filtr "Wpłatomaty przyjmujące jednorazowo 200 banknotów".
Którym brzegiem wkładać banknoty do wpłatomatu
Jeśli urządzenie ma wąską szczelinę, wkładaj banknoty krótkim brzegiem – tylko tak zmieszczą się bez zaginania. Jeśli wpłatomat ma szeroką szczelinę – wkładaj banknoty długim brzegiem (choć zmieściłyby się także odwrotnie).
Czy wpłatomat przyjmuje banknoty o wszystkich nominałach
Tak. Można wpłacać wszystkie polskie banknoty: 10, 20, 50, 100, 200 i 500 złotych.
Na jakie konta mogę wpłacać pieniądze
Tylko na konta Santander Bank Polska prowadzone w złotówkach, jeśli do tych kont wydane są karty debetowe lub bankomatowe.
Kiedy wpłacone pieniądze będą dostępne na rachunku
Od razu po wpłacie, to jest po zakończeniu transakcji.
Co zrobić, kiedy na koncie nie widać wpłaconych pieniędzy
Zgłoś problem w dowolnym oddziale Santander Bank Polska lub zadzwoń na infolinię Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999). W zgłoszeniu podaj swoje imię i nazwisko albo nazwę firmy, adres wpłatomatu, datę transakcji, wysokość wpłaty oraz niezaksięgowaną kwotę. Do zgłoszenia składanego w oddziale dodatkowo możesz dołączyć wydruk potwierdzający transakcję.

Polecamy Ci także

Sprawdź inne produkty z naszej oferty

Pobierz aplikację Santander mobile

W zależności od tego, jaki masz smartfon, wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację.

Pobierz aplikację z Google Play Ocena aplikacji w Google Play

Ocena 4,7 w Google Play

Pobierz aplikację z AppStore Ocena aplikacji w AppStore

Ocena 4,5 w App Store

Aplikacja Santander mobile na smartfonie