Co to jest wpłatomat?
Wpłatomat to urządzenie, dzięki któremu szybko i bezpiecznie wpłacisz pieniądze na swoje konto bankowe lub spłacisz kartę kredytową.
Aby skorzystać z wpłatomatu Santander Bank Polska, potrzebna jest karta wydana do rachunku osobistego lub firmowego prowadzonego w naszym banku w złotych (PLN) lub karta kredytowa naszego banku oraz gotówka do wpłaty.Co zyskujesz?
- Od razu możesz korzystać z wpłaconych pieniędzy.
- Oszczędzasz czas: wpłata pieniędzy zajmuje chwilę.
- Wpłacasz pieniądze wtedy, gdy chcesz: niemal wszystkie wpłatomaty są czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Ile to kosztuje?
-
jeśli wpłacasz na konto osobiste lub firmowe dla małych i średnich firm prowadzone w PLN w naszym banku - nie pobieramy opłaty. Nie płacisz również za spłatę naszej karty kredytowej.
-
jeśli wpłacasz na rachunek dla przedsiębiorstw i korporacji prowadzony w PLN w naszym banku - pobierzemy opłatę zgodnie z Taryfą opłat i prowizji pobieranych przez Santander Bank Polska S.A. za czynności bankowe dla firm.
-
Jak działa wpłatomat?
Zastanawiasz się jak działa wpłatomat? Nie wiesz jak zrobić wpłatę? Korzystanie z wpłatomatów jest bardzo proste, wystarczy, że po włożeniu karty do czytnika będziesz postępować zgodnie z instrukcją i komunikatami wyświetlającymi się na ekranie urządzenia.
Co zrobić jeśli wpłatomat...
Co zrobić w przypadku kiedy wpłatomat nie przyjmuje Twojej karty, nie chce wciągnąć banknotów lub wciąga je, a następnie wysuwa? Zapoznaj się z naszymi podpowiedziami i bezpiecznie wpłacaj we wpłatomatach.
Najczęściej zadawane pytania
Dlaczego nie trzeba układać banknotów według nominałów? Ile banknotów można wpłacać jednorazowo? Dlaczego trzeba przeliczać gotówkę przed wpłatą? Dlaczego trzeba układać równo banknoty? Na najczęściej zadawane pytania napisaliśmy odpowiedzi.
Jak korzystać z wpłatomatu Santander Bank Polska?
Za pomocą wpłatomatu, posługując się kartą płatniczą, wpłacisz samodzielnie gotówkę na swój rachunek bankowy lub karty kredytowej.
Zobacz jak to zrobić, krok po kroku.
Wpłata na konto osobiste lub firmowe – użyj karty do konta
Krok 1
Przygotuj i przelicz gotówkę, którą chcesz wpłacić.
Pamiętaj: wpłatomat nie przyjmuje monet ani obcej waluty.
Krok 2
Sprawdź, czy banknoty nie są pozaginane, poplamione, mocno zużyte, podarte, spięte gumką i czy nie ma między nimi np. biletów, paragonów, zszywek. Jeśli coś znajdziesz – wyjmij to. Ułóż banknoty równo, ale nie musisz ich układać według wartości (nominałów).
Krok 3
Krok 4
Przygotuj banknoty i przejdź dalej
Krok 5
Wpisz na klawiaturze kwotę wpłaty.
Na ekranie znajdziesz informację jaka jest maksymalna liczba banknotów, którą możesz wpłacić jednorazowo (50 albo 200).
Krok 6
Wpłatomat otworzy szczelinę. Wsuń do niej banknoty. Nie popychaj ich – wpłatomat sam wykryje ich obecność i wciągnie je, a potem zamknie szczelinę.
Krok 7
Na ekranie zobaczysz informację o tym, ile banknotów i o jakich nominałach przyjął wpłatomat. Jeśli wszystko się zgadza, naciśnij przycisk: POTWIERDŹ. Jeżeli nie, naciśnij przycisk REZYGNACJA – wtedy banknoty zostaną zwrócone.
Krok 8
Spłata karty kredytowej – użyj karty kredytowej
Krok 1
Przygotuj i przelicz gotówkę, którą chcesz wpłacić.
Pamiętaj: wpłatomat nie przyjmuje monet ani obcej waluty.
Krok 2
Sprawdź, czy banknoty nie są pozaginane, poplamione, mocno zużyte, podarte, spięte gumką i czy nie ma między nimi np. biletów, paragonów, zszywek. Jeśli coś znajdziesz – wyjmij to. Ułóż banknoty równo, ale nie musisz ich układać według wartości (nominałów).
Krok 3
Włóż kartę do czytnika, wprowadź PIN i wybierz opcję SPŁATA KARTY GOTÓWKĄ:
Krok 4
Przygotuj banknoty i przejdź dalej
Krok 5
Wpisz na klawiaturze kwotę wpłaty.
Pamiętaj, aby zaokrąglić kwotę spłaty w górę do 10 zł. Nadwyżka, która wynika z zaokrąglenia, będzie nadpłatą na rachunku karty kredytowej.
Krok 6
Wpłatomat otworzy szczelinę. Wsuń do niej banknoty. Nie popychaj ich – wpłatomat sam wykryje ich obecność i wciągnie je, a potem zamknie szczelinę.
Na ekranie znajdziesz informację jaka jest maksymalna liczba banknotów, którą możesz wpłacić jednorazowo (50 albo 200).
Krok 7
Na ekranie zobaczysz informację o tym, ile banknotów i o jakich nominałach przyjął wpłatomat. Jeśli wszystko się zgadza, naciśnij przycisk: POTWIERDŹ. Jeżeli nie, naciśnij przycisk REZYGNACJA – wtedy banknoty zostaną zwrócone.
Krok 8
Najczęściej zadawane pytania
Zapoznaj się z naszymi podpowiedziami i bezpiecznie wpłacaj pieniądze na swoje konto bankowe lub spłacaj kartę kredytową (RRSO 11,61%).
Awaria wpłatomatu
Co zrobić, kiedy chcesz wpłacić pieniądze, a nie możesz
Co wpłacamy
Sprawdź swoje pieniądze, zanim je wpłacisz.
Nie wpłacaj do wpłatomatu:
-
pieniędzy, które są zużyte, podarte, poplamione,
-
innych przedmiotów, które spowodują awarię wpłatomatu: paragonów, biletów, kart itp.
Jak wpłacamy
Przygotuj odpowiednio pieniądze do wpłaty:
|
Dlaczego warto to robić
Jeśli pozwolisz, by do wpłatomatu wpadły inne przedmioty niż banknoty:
- wpłatomat nie zaksięguje pieniędzy na koncie, bo będziemy musieli go najpierw naprawić,
- nie będziesz mieć dostępu do tych pieniędzy, dopóki nie rozliczymy wpłatomatu i rozpatrzymy Twojej reklamacji,
- nie skorzystasz z tego wpłatomatu przez jakiś czas, podobnie jak inni klienci.
Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoją wątpliwość, sprawdź również listę najczęściej zadawanych pytań lub skontaktuj się z nami
Co zrobić jeśli...
Wpłatomat nie przyjmuje karty
Sprawdź, czy posługujesz się właściwą kartą. Wpłatomat nie przyjmuje kart charge Santander Bank Polska ani kart żadnego innego banku. Jeśli wiesz, że używasz do transakcji odpowiedniej karty, a mimo to wpłatomat jej nie przyjmuje, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).
Wpłatomat nie chce wciągnąć banknotów
Sprawdź, czy wsuwasz je odpowiednim brzegiem. Sprawdź również, czy wkładasz jednorazowo odpowiednią liczbę banknotów. Jeśli postępujesz właściwie, a mimo to wpłatomat nie chce wciągnąć banknotów, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).
Wpłatomat nie przyjmuje banknotów (wciąga je, a potem wysuwa)
Może się tak zdarzyć, gdy wpłatomat nie rozpozna banknotów. Sprawdź wtedy, czy wpłacasz pieniądze w polskiej walucie i czy banknoty nie są poplamione, pozaginane, spięte albo czy nie ma między nimi jakiegoś przedmiotu. Jeśli sądzisz, że wszystko jest dobrze, a wpłatomat wciąż odmawia przyjęcia pieniędzy, skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999).
Wpłacone pieniądze nie zostały zaksięgowane albo zostały zaksięgowane częściowo
Zgłoś problem w dowolnym oddziale Santander Bank Polska lub zadzwoń na infolinię Santander Bank Polska (numer telefonu: 1 9999; dla połączeń z zagranicy: 48 61 81 19999). W zgłoszeniu podaj swoje imię i nazwisko albo nazwę firmy, adres wpłatomatu, datę transakcji, wysokość wpłaty oraz niezaksięgowaną kwotę. Do zgłoszenia składanego w oddziale dodatkowo możesz dołączyć wydruk potwierdzający transakcję.
Wpłatomat zatrzymał banknoty podejrzane co do autentyczności
Może się tak zdarzyć, że wpłatomat uzna wpłacane banknoty za podejrzane co do autentyczności. W takim przypadku urządzenie ma obowiązek (zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 19/2016 PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie sposobu i trybu przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczania opakowań banknotów i monet oraz wykonywania czynności związanych z zaopatrywaniem banków w te znaki) zatrzymać takie banknoty do dodatkowej weryfikacji, bez księgowania na rachunku. Informacja o zatrzymanych banknotach pojawi się na ekranie wpłatomatu oraz na wydruku.
Jeśli wpłata zawiera zarówno banknoty autentyczne jak i podejrzane co do autentyczności, jedynie banknoty podejrzane zostaną zatrzymane, natomiast pozostałe zostaną przyjęte przez wpłatomat i zaksięgowane.
Po potwierdzeniu autentyczności wartość zatrzymanych banknotów zostanie zaksięgowana. W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji otrzymasz stosowną informację, a wartość zatrzymanych banknotów nie zostanie zaksięgowana.
Zgodnie z procedurami banku każdy przypadek zatrzymania banknotu do weryfikacji jest wnikliwie analizowany, w związku z czym nie ma potrzeby składania reklamacji.
Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoją wątpliwość, sprawdź również listę najczęściej zadawanych pytań lub skontaktuj się z nami
FAQ
Dlaczego trzeba przeliczać gotówkę przed wpłatą
Wpłatomat poprosi Cię o wpisanie przed transakcją kwoty wpłaty oraz o jej potwierdzenie po przeliczeniu, dlatego warto wiedzieć, ile wpłacamy. Jeżeli uważasz, że włożyłeś inną kwotę, niż jest pokazana na ekranie, anuluj transakcję – dostaniesz pieniądze z powrotem.
Dlaczego trzeba układać równo banknoty
Dlaczego nie trzeba układać banknotów według nominałów
Ile banknotów można wpłacać jednorazowo
Którym brzegiem wkładać banknoty do wpłatomatu
Czy wpłatomat przyjmuje banknoty o wszystkich nominałach
Na jakie konta mogę wpłacać pieniądze
Kiedy wpłacone pieniądze będą dostępne na rachunku
Od razu po wpłacie, to jest po zakończeniu transakcji.
Rachunek karty kredytowej zostanie uznany w dniu wpłaty, jeżeli zostanie ona wykonana do godziny 15.00.
Co zrobić, kiedy na koncie nie widać wpłaconych pieniędzy
Sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami
Polecamy Ci także
Sprawdź inne produkty z naszej oferty
Konto Jakie Chcę
Internetowe konto dopasowane do Twoich potrzeb
Karta Dopasowana
Wybierz najbardziej dopasowaną kartę do konta – zupełnie w Twoim stylu
BLIK
Płać, wypłacaj i przelewaj za pomocą BLIKA, gdziekolwiek jesteś