Masz już kredyt hipoteczny?
Sprawdź informacje o obsłudze kredytu
Zakres czynności posprzedażowych, o które możesz zawnioskować zdalnie:
Santander internet | Santander mobile
za pośrednictwem Santander internet/Santander mobile możesz:
- Zlecić przedterminową częściową lub całkowitą spłatę kredytu
- Zlecić zmianę rachunku do spłaty na inny rachunek, którego jesteś właścicielem [2]
- Zlecić zmianę dnia płatności raty i zachować datę końca kredytu dla umowy zawartej przez jednego kredytobiorcę z Santander Bank Polska
- Zlecić zmianę dnia płatności raty i zachować datę końca kredytu dla umowy zawartej z Kredyt Bankiem lub Deutsche Bankiem (zrealizujemy tę zmianę, gdy wszyscy kredytobiorcy podpiszą aneks) [2]
- Dostarczyć polisę ubezpieczenia nieruchomości
- Obniżyć ratę kapitałową kredytu na okres 12 miesięcy Więcej Uruchomi się w nowym oknie
- Dostarczyć akt notarialny nabycia nieruchomości
- Zamówić i odebrać oświadczenie banku do ustanowienia hipoteki przez notariusza
- Złożyć dyspozycję wypłaty kolejnej transzy kredytu
[1] gdy korzystasz z usługi Santander online (Santander internet lub Santander mobile) i posiadasz zgodę na Elektroniczny Kanał Kontaktu.
[2] wprowadzimy tę zmianę, gdy wszyscy kredytobiorcy podpiszą aneks. Aneks może być podpisany zdalnie, gdy wszyscy kredytobiorcy korzystają z usługi Santander online (Santander internet lub Santander mobile) i mają zgodę na Elektroniczny Kanał Kontaktu.
Santander internet
za pośrednictwem Santander internet możesz:
- Złożyć wniosek o wsparcie z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców Więcej Uruchomi się w nowym oknie
- Złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu (wakacje kredytowe) Więcej Uruchomi się w nowym oknie
Infolinia
- Zlecić:
- przedterminową częściową lub całkowitą spłatę kredytu
- spłatę raty/należności przeterminowanej
- spłatę raty/należności przeterminowanej bezpośrednio w walucie kredytu, gdy rachunkiem do obsługi kredytu jest konto w walucie innej niż kredyt
- zmianę dnia płatności raty i zachować datę końca kredytu dla umowy zawartej przez jednego kredytobiorcę z Santander Bank Polska
- zmianę dnia płatności raty i zachować datę końca kredytu dla umowy podpisanej z Kredyt Bankiem lub Deutsche Bankiem [2]
- zmianę sposobu wypłaty transzy, która nie wymaga dodatkowej dyspozycji (transza automatyczna), na realizowaną na podstawie pisemnej dyspozycji [2]
- zmianę rodzaju oprocentowania z okresowo stałego na zmienne lub odwrotnie [2]
- przygotowanie zaświadczenia
- przygotowanie oświadczenia banku do ustanowienia hipoteki przez notariusza
- przygotowanie oferty banku na ponowne skorzystanie z oprocentowania okresowo stałego po zakończeniu bieżącego okresu oprocentowania stałego
- wydłużenie okresu kredytowania (spłaty kredytu) [2]
- obniżenie raty kapitałowej kredytu na 12 miesięcy
- zmianę waluty kredytu z waluty obcej na PLN
- zmianę konta do obsługi kredytu [2]
- zmianę z rat równych na malejące lub odwrotnie [2]
- zmianę harmonogramu wypłaty transz [1] [2]
- zmianę przeznaczenia transz kredytu [1] [2]
- zmianę rachunku do wypłaty transzy [1] [2]
- rezygnację z wypłaty transz – zmniejszenie kwoty kredytu [1] [2]
- Przesunąć/wstrzymać wypłatę transzy, która nie wymaga dodatkowej dyspozycji (transza automatyczna) [2]
- Skorzystać z zawieszenia raty kapitałowo-odsetkowej (wakacji kredytowych) na 1 miesiąc – dla kredytów i pożyczek hipotecznych udzielonych przez dawny Kredyt Bank na warunkach z umowy kredytu lub OWKM
- Złożyć wniosek o odstąpienie lub rezygnację z zawieszenia spłaty kredytu (wakacje kredytowe)
[1] gdy korzystasz z usługi Santander online (Santander internet lub Santander mobile) i posiadasz zgodę na Elektroniczny Kanał Kontaktu.
[2] wprowadzimy tę zmianę, gdy wszyscy kredytobiorcy podpiszą aneks. Aneks może być podpisany zdalnie, gdy wszyscy kredytobiorcy korzystają z usługi Santander online (Santander internet lub Santander mobile) i mają zgodę na Elektroniczny Kanał Kontaktu.
Oddział
Zaprosimy Cię do naszego dowolnego oddziału w przypadku dyspozycji:
- nie ujętych w tym zestawieniu,
- takich, przy których potrzebujesz podpisać dodatkowe dokumenty lub odebrać je w oryginale,
- oznaczonych [1] i [2], jeżeli nie wszyscy kredytobiorcy mają dostęp do Santander online (Santander internet lub Santander mobile) i zgodę na Elektroniczny Kanał Kontaktu.
- Natomiast po całkowitej spłacie kredytu nie wymagamy kontaktu z Twojej strony – wyślemy Ci dokumenty do zwolnienia zabezpieczenia kredytu na adres korespondencyjny.
- Po dostarczeniu aktu notarialnego przeniesienia własności nieruchomości wyślemy Ci na adres korespondencyjny przygotowane dokumenty do Sądu dotyczące wpisu hipoteki.
- Gdy przygotujemy Oświadczenie do ustanowienia hipoteki dla notariusza, komplet dokumentacji z wymaganym pełnomocnictwem udostępnimy elektronicznie w bankowości internetowej, gdy korzystasz z usługi Santander online (Santander internet lub Santander mobile).
W tych trzech sytuacjach wyślemy do Ciebie sms, gdy już wykonamy te czynności.
W przypadku pytań, zapraszamy Cię do kontaktu:
- telefonicznie – prosimy wybrać opcję „kredyt hipoteczny” – w dni robocze w godz. od 8:00 do 18:00 pod numerem 1 9999 lub +48 61 81 1 9999 (dla połączeń z zagranicy). Koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora, lub
- elektronicznie – e‑mailem kontakt@santander.pl lub w Santander internet - opcja Poczta.
Informacje o dyspozycjach znajdziesz również na stronie www.santander.pl/hipotekazdalnie Uruchomi się w nowym oknie.
Teraz harmonogram Twojego kredytu hipotecznego możesz otrzymywać elektronicznie
Wybierz elektroniczną formę kontaktu z nami, dzięki której:
- otrzymasz harmonogram kredytu hipotecznego w formie elektronicznej (w Santander internet i Santander mobile),
- otrzymasz elektronicznie regulacje oraz informacje o ich zmianach, np. taryfę opłat i prowizji i inne dokumenty wskazane w Regulaminie Elektronicznego Kanału Kontaktu,
- masz dostęp do wiadomości od nas w komputerze i smartfonie,
a dodatkowo wspólnie oszczędzamy papier i chronimy drzewa.
Dołącz do ponad 3,5 miliona naszych klientów, którzy już wybrali to bezpieczne i wygodne rozwiązanie.
Masz problemy ze spłatą rat?
Sprawdź, która z poniższych propozycji jest dla Ciebie
Zmiana warunków kredytu
Jeśli masz trudności ze spłatą zobowiązań kredytowych i chcesz obniżyć raty kapitałowe, sprawdź z jakich rozwiązań możesz skorzystać.
Wakacje kredytowe
- zawieszenie spłaty kredytuWniosek o wakacje kredytowe - zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego możesz złożyć od 29 lipca 2022 r. w Santander internet i oddziałach.
Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
To pomoc dla osób fizycznych, dla których z różnych przyczyn raty kredytu mieszkaniowego stały się zbyt dużym obciążeniem domowego budżetu.
Możesz zawnioskować o zmianę oprocentowania kredytu ze zmiennego na okresowo stałe.
Wystarczy, że złożysz wniosek w naszym oddziale lub przez telefon pod numerem 1 9999 (opcja kredyt hipoteczny) lub +48 61 81 1 9999 (dla połączeń z zagranicy) w dni robocze od 8:00 do 18:00 (koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora) i podpiszesz aneks do umowy kredytu wraz z pozostałymi współkredytobiorcami, w naszym oddziale.
Przydatne dokumenty
Dyspozycje wypłaty kolejnej transzy kredytu składane w Santander internet (obowiazujące tylko w czasie epidemii COVID‑19)
Jeśli masz pytania, zapraszamy do kontaktu
Wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu
Elektronicznie
Elektronicznie
Wyślij do nas e-mail na adres kontakt@santander.pl lub zaloguj się do Santander internet lub aplikacji Santander mobile i przejdź do zakładki Poczta.
Telefonicznie
24 h
Telefonicznie
W dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00 (prosimy wybrać opcję kredyt hipoteczny) pod numerem 1 9999 lub +48 61 81 1 9999 (dla połączeń z zagranicy). Koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.