Masz już kredyt hipoteczny?
Sprawdź informacje o obsłudze kredytu
Zakres czynności posprzedażowych, o które możesz zawnioskować zdalnie:
Santander internet
za pośrednictwem Santander internet możesz:
-
Zlecić przedterminową częściową lub całkowitą spłatę kredytu
-
Zlecić zmianę terminu płatności raty z zachowaniem końcowej daty spłaty kredytu (zmianę możemy realizować tylko w przypadku umowy zawartej z jednym kredytobiorcą – nie dotyczy kredytów udzielonych przez dawny Kredyt Bank)
-
Zlecić zmianę rachunku do spłaty na inny rachunek, którego jesteś właścicielem
-
Dostarczyć polisę ubezpieczenia nieruchomości
-
Obniżyć ratę kapitałową kredytu na okres 12 miesięcy
-
Dostarczyć akt notarialny nabycia nieruchomości
-
Zamówić oświadczenie banku do ustanowienia hipoteki przez notariusza
-
Złożyć dyspozycję wypłaty kolejnej transzy kredytu
-
Złożyć wniosek o wsparcie z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, więcej szczegółów na stronie
- Złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu (wakacje kredytowe), więcej szczegółów na stronie
Natomiast po całkowitej spłacie kredytu nie wymagamy kontaktu z Twojej strony – wyślemy Ci dokumenty do zwolnienia zabezpieczenia kredytu na adres korespondencyjny. Poinformujemy Cię o tym sms-em.
Po dostarczeniu aktu notarialnego przeniesienia własności nieruchomości, przygotowane dokumenty do Sądu dotyczące wpisu hipoteki wyślemy Ci na adres korespondencyjny. Poinformujemy Cię o tym również sms-em.
Infolinia
za pośrednictwem Infolinia 1 9999 możesz:
- Zlecić:
-
przedterminową częściową lub całkowitą spłatę kredytu,
-
spłatę raty/należności przeterminowanej,
-
spłatę raty/należności przeterminowanej bezpośrednio w walucie kredytu, gdy rachunkiem do obsługi kredytu jest konto w walucie innej niż kredyt,
-
zmianę terminu płatności raty i zachować końcową datę spłaty kredytu,
-
zmianę sposobu wypłaty transzy, która nie wymaga dodatkowej dyspozycji (transza automatyczna), na realizowaną na podstawie pisemnej dyspozycji,
-
zmianę rodzaju oprocentowania z okresowo stałego na zmienne lub odwrotnie,
-
przygotowanie zaświadczenia,
-
przygotowanie oświadczenia banku do ustanowienia hipoteki przez notariusza,
-
wydłużenie okresu kredytowania (spłaty kredytu),
-
przygotowanie oferty banku na ponowne skorzystanie z oprocentowania okresowo stałego po zakończeniu bieżącego okresu oprocentowania stałego,
-
obniżenie raty kapitałowej kredytu na 12 miesięcy,
-
zmianę waluty kredytu z waluty obcej na PLN,
-
zmianę konta do obsługi kredytu,
-
zmianę z rat równych na malejące lub odwrotnie.
-
-
Przesunąć/wstrzymać wypłatę transzy, która nie wymaga dodatkowej dyspozycji (transza automatyczna).
-
Skorzystać z zawieszenia raty kapitałowo-odsetkowej (wakacji kredytowych) na 1 miesiąc - dla kredytów i pożyczek hipotecznych udzielonych przez dawny Kredyt Bank, na warunkach z umowy kredytu lub OWKM.
-
Złożyć wniosek o odstąpienie lub rezygnację z zawieszenia spłaty kredytu (wakacje kredytowe).
Natomiast po całkowitej spłacie kredytu nie wymagamy kontaktu z Twojej strony – wyślemy Ci dokumenty do zwolnienia zabezpieczenia kredytu na adres korespondencyjny. Poinformujemy Cię o tym sms-em.
Po dostarczeniu aktu notarialnego przeniesienia własności nieruchomości, przygotowane dokumenty do Sądu dotyczące wpisu hipoteki wyślemy Ci na adres korespondencyjny. Poinformujemy Cię o tym również sms-em.
Oddział
Oddział
Zaprosimy Cię do naszego dowolnego oddziału w przypadku dyspozycji:
-
nie ujętych w tym zestawieniu, oraz
-
takich, przy których potrzebujesz podpisać dodatkowe dokumenty (np. aneks) lub odebrać je w oryginale.
Natomiast po całkowitej spłacie kredytu nie wymagamy kontaktu z Twojej strony – wyślemy Ci dokumenty do zwolnienia zabezpieczenia kredytu na adres korespondencyjny. Poinformujemy Cię o tym sms-em.
Po dostarczeniu aktu notarialnego przeniesienia własności nieruchomości, przygotowane dokumenty do Sądu dotyczące wpisu hipoteki wyślemy Ci na adres korespondencyjny. Poinformujemy Cię o tym również sms-em.
W przypadku pytań, zapraszamy Cię do kontaktu:
- telefonicznie – wybierz opcję „kredyt hipoteczny” – w dni robocze w godz. od 8:00 do 18:00 pod numerem 1 9999 lub +48 61 81 1 9999 (dla połączeń z zagranicy). Koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora, lub
- elektronicznie – e‑mailem: kontakt@santander.pl lub w Santander online – opcja Poczta.
Informacje o dyspozycjach znajdziesz również na stronie: www.santander.pl/hipotekazdalnie.
Nowość
Teraz harmonogram Twojego kredytu hipotecznego możesz otrzymywać elektronicznie
Wybierz elektroniczną formę kontaktu z nami, dzięki której:
- otrzymasz harmonogram kredytu hipotecznego w formie elektronicznej (w Santander internet i Santander mobile),
- otrzymasz elektronicznie regulacje oraz informacje o ich zmianach, np. taryfę opłat i prowizji i inne dokumenty wskazane w Regulaminie Elektronicznego Kanału Kontaktu,
- masz dostęp do wiadomości od nas w komputerze i smartfonie,
a dodatkowo wspólnie oszczędzamy papier i chronimy drzewa.
Dołącz do ponad 3,5 miliona naszych klientów, którzy już wybrali to bezpieczne i wygodne rozwiązanie.
Masz problemy ze spłatą rat?
Sprawdź, która z poniższych propozycji jest dla Ciebie
Zmiana warunków kredytu
Jeśli masz trudności ze spłatą zobowiązań kredytowych i chcesz obniżyć raty kapitałowe, sprawdź z jakich rozwiązań możesz skorzystać.
Wakacje kredytowe
- zawieszenie spłaty kredytuWniosek o wakcje kredytowe - zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego możesz złożyć od 29 lipca 2022 r. w Santander internet i oddziałach.
Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
To pomoc dla osób fizycznych, dla których z różnych przyczyn raty kredytu mieszkaniowego stały się zbyt dużym obciążeniem domowego budżetu.
Możesz zawnioskować o zmianę oprocentowania kredytu ze zmiennego na okresowo stałe.
Wystarczy, że złożysz wniosek w naszym oddziale lub przez telefon pod numerem 1 9999 (opcja kredyt hipoteczny – 4) lub +48 61 81 1 9999 (dla połączeń z zagranicy) w dni robocze od 08:00 do 18:00 (koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora) i podpiszesz aneks do umowy kredytu wraz z pozostałymi współkredytobiorcami, w naszym oddziale.
Przydatne dokumenty
Dyspozycje wypłaty kolejnej transzy kredytu składane w Santander internet (obowiazujące tylko w czasie epidemii COVID‑19)
Jeśli masz pytania, zapraszamy do kontaktu
Wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu
Elektronicznie
Elektronicznie
Wyślij do nas e-mail na adres kontakt@santander.pl lub zaloguj się do Santander internet lub aplikacji Santander mobile i przejdź do zakładki Poczta.
Telefonicznie
24 h
Telefonicznie
W dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00 (prosimy wybrać opcję kredyt hipoteczny) pod numerem 1 9999 lub +48 61 81 1 9999 (dla połączeń z zagranicy). Koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora.
- Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
elektronicznie
w bankowości internetowej lub w aplikacji mobilnej
(Ustawienia – Ustawienia bezpieczeństwa - Formy utrzymywania korespondencji)telefonicznie
pod numerem 19999 (całodobowo), koszt połączenia zgodny z taryfą operatora
osobiście
w naszym dowolnym oddziale