Problemy z terminową spłatą kredytu
Klient indywidualny
Samoobsługowa infolinia wspierająca naszych klientów
Informujemy, że wdrożyliśmy samoobsługową platformę wspierającą klientów w przypadku opóźnionych płatności. Narzędzie wykorzystuje następujące kanały komunikacji:
- telefon w ramach infolinii o numerze 22 307 23 20;
- interaktywne sms wysyłane z nr 799 448 020;
- wiadomości e-mail wysyłane z adresu komunikat@santander.pl.
Masz problemy ze spłatą kredytu?
Skontaktuj się z nami, gdy:
- chcesz zmienić dzień płatności raty,
- chcesz zmienić rachunek do spłaty kredytu,
- chcesz zapłacić raty w późniejszym terminie,
- chcesz zmniejszyć wysokość raty,
- posiadasz zaległe raty i nie jesteś w stanie spłacić ich jednorazowo,
- masz kilka produktów bankowych, a chcesz płacić jedną ratę,
- masz wypowiedzianą umowę i chcesz podjąć spłatę w ratach.
Regulacje prawne
Santander Bank Polska mając na uwadze współpracę z kredytobiorcami w trudnej sytuacji finansowej umożliwia składanie wniosków o restrukturyzację zadłużenia klientom na mocy obowiązującego Banki art.75c Pr. Bankowego, zgodnie z następującymi zasadami:
- Jeżeli kredytobiorca opóźnia się ze spłatą zobowiązania z tytułu udzielonego kredytu, bank wzywa do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych.
- Wezwanie do zapłaty zawiera informację o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia.
- Bank na wniosek kredytobiorcy, rozpatruje umożliwienie restrukturyzacji zadłużenia poprzez zmianę określonych w umowie warunków lub terminów spłaty kredytu, jeżeli jest uzasadniona dokonaną przez bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej kredytobiorcy.
- W przypadku pozytywnej oceny sytuacji finansowej Klienta restrukturyzacja, dokonywana jest na warunkach uzgodnionych przez bank i kredytobiorcę.
- Bank, w przypadku odrzucenia wniosku kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia, przekazuje kredytobiorcy, bez zbędnej zwłoki, szczegółowe wyjaśnienia, w formie pisemnej, dotyczące przyczyny odrzucenia wniosku o restrukturyzację.
W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o bezpośredni kontakt z dowolną placówką Santander Bank Polska.
Dodatkowo w przypadku zauważenia przez Bank możliwości wystąpienia problemów ze spłatą, dopuszczalne jest wystąpienie z mediacją w celu zmiany warunków finansowania i spłaty kredytu.
Wspólnie spróbujemy znaleźć rozwiązanie!
Zadzwoń! 61 849 76 10* (od 8:00 do 18:00)
Odwiedź dowolny oddział - wyszukiwarka placówek
Pobierz wniosek i wyślij na adres:
Departament Restrukturyzacji Kredytów Detalicznych
pl. Władysława Andersa 5
61-894 Poznań
lub adres e-mail:
restrukturyzacja.internet@santander.pl
Jeśli masz pytanie dotyczące swojego zadłużenia, chcesz ustalić formę spłaty zaległości napisz do nas na adres: Departament Restrukturyzacji Kredytów Detalicznych, ul. Władysława Andersa 5, 61-894 Poznań, lub prześlij wiadomość e-mail: czp.zespolmonitoringu@santander.pl lub skontaktuj się z nami telefonicznie pod wskazane numery telefonów na stronie Santander Bank Polska.
Firmy
Masz problemy ze spłatą kredytu?
Skontaktuj się z nami, gdy:
- kontrahent opóźnia płatności wobec Ciebie,
- Twoja firma ma mniej zleceń,
- zmniejszyły się Twoje obroty,
- posiadasz zaległe raty i nie jesteś w stanie spłacić ich jednorazowo,
- masz wypowiedzianą umowę i chcesz podjąć spłatę w ratach.
Wspólnie spróbujemy znaleźć rozwiązanie!
Zadzwoń! 61 850 22 00* (od 8:00 do 16:00)
Odwiedź dowolny oddział
Pobierz wniosek i wyślij na adres:
Departament Restrukturyzacji Kredytów MŚP
pl. Władysława Andersa 5
61-894 Poznań
lub adres e-mail:
CRKMSP.internet.wnioski@santander.pl
Santander Bank Polska prowadzi indywidualną politykę kredytową. Podjęcie przez bank decyzji kredytowej poprzedzone jest zawsze analizą sytuacji finansowej kredytobiorcy w celu określenia jego zdolności kredytowej i tym samym możliwości spłaty zaciągniętych zobowiązań. Złożenie wniosku o restrukturyzację nie jest jednoznaczne z jego akceptacją. Jeśli wniosek o kredyt/ restrukturyzację zadłużenia zostanie odrzucony, bank poinformuje wnioskodawcę o przyczynach swej decyzji (zgodnie z art. 75 c ust. 5 Prawa bankowego).
*Opłata za minutę połączenia zgodna z taryfą danego operatora
Błędy walidacji formularza