Przerwa 5/6 października Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 6:30 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne.

Zobacz, z czego
możesz skorzystać

Pomoc w spłacie zobowiązań

Skorzystaj z naszej pomocy – dopasuj spłatę zobowiązań do Twojej sytuacji finansowej

Rozwiązanie ustawowe (Tarcza 4.0) – zawieszenie umowy kredytowej

Możesz zawiesić wykonanie umowy kredytowej

Wzór wniosku Uruchomi się w nowym oknie

Od 29 lipca 2022 r. nie ma możliwości złożenia wniosku o zawieszenie wykonania umowy kredytu hipotecznego na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Wnioski złożone do 28 lipca 2022 r. przyjmiemy do realizacji. 

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o możliwości zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego, to znajdziesz ją tutaj.

Gdy po 13 marca 2020 r. praca lub inne główne źródło dochodu zostało przez Ciebie utracone, to możesz złożyć wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytowej do 3 miesięcy. Takie prawo dają Ci przepisy i dotyczą one kredytów udzielonych klientom indywidualnym.

Kiedy możesz zawiesić wykonanie umowy kredytowej

Dzięki tej  możesz zawiesić umowę, gdy korzystasz  z jednego z poniższych produktów kredytowych:

- kredytów konsumenckich, w tym m.in. gotówkowych, kredytu w rachunku płatniczym (limit kredytowy w koncie), kart kredytowych,
- kredytów innych niż konsumenckie (np. kredyt gotówkowy powyżej 255 550,00 PLN). 
oraz, gdy umowa została zawarta przed 13 marca 2020 r i kończy się po 13 września 2020 r. 

Ważne informacje dotyczące zawieszenia wykonywania umowy

  • wniosek o zawieszenie umowy kredytowej możesz złożyć w sytuacji, gdy utracisz pracę lub główne źródło dochodów
  • za złożenie fałszywego oświadczenia grozi odpowiedzialność karna
  • mamy prawo do weryfikacji prawdziwości Twojego oświadczenia o utracie pracy lub innego głównego źródła dochodów
  • zawieszenie umowy będzie miało wpływ na możliwość finansowania również po okresie zawieszenia umowy
  • w czasie, gdy korzystasz z zawieszenia umowy kredytowej, nie udzielimy Ci kolejnego kredytu
  • informację o tym, że korzystasz z zawieszenia umowy kredytowej przekażemy do Biura Informacji Kredytowej

Co oznacza zawieszenie umowy kredytowej

  • Zawieszenie wykonania umowy kredytowej oznacza, że w okresie zawieszenia
    • kredytu gotówkowego nie spłacasz całej raty kapitałowo-odsetkowej
    • karty kredytowej i limitu kredytowego w koncie nie spłacasz zadłużenia 
  • W okresie zawieszenia umowy nie naliczamy odsetek
  • Maksymalny okres zawieszenia umowy nie może być dłuższy niż 3 miesiące (możesz wybrać zawieszenie na 1, 2 lub 3 miesiące)
  • Całkowity okres spłaty kredytu/ korzystania z limitu karty oraz limitu kredytowego w koncie wydłużymy o okres zawieszenia - czyli 1,2 lub 3 miesiące

Ważna podpowiedź:

Gdy zawiesisz umowę:

  • Limitu kredytowego w koncie  to nie skorzystasz z niewypłaconych (niewykorzystanych) pieniędzy. 
  • Karty kredytowej - zablokujemy Ci ją i nie wykonasz nią żadnych transakcji. Nie skorzystasz też z niewypłaconych (niewykorzystanych) pieniędzy.

Przykład:

Przyznany limit kredytowy w koncie to 5000 PLN. Jeżeli wykorzystałeś 3000 PLN, to po zawieszeniu umowy nie będziesz mógł korzystać z pozostałych 2000 PLN. Jeżeli na Twój rachunek wpłynie 3000 PLN to środki te będziesz mógł wypłacić.

Przyznany limit kredytowy w karcie kredytowej to 5000 PLN. Jeżeli wykorzystałeś 3000 PLN, to po zawieszeniu umowy nie będziesz mógł korzystać z pozostałych 2000 PLN, ani z żadnej innej kwoty, która wpłynie na rachunek karty kredytowej (np. tytułem zwrotu środków za zakupiony towar).

Warunki zawieszenia wykonywania umowy

  • Zawieszenie umowy zrealizujemy na dzień złożenia przez Ciebie wniosku - wykonanie umowy zawiesimy z dniem doręczenia wniosku pod warunkiem, że wniosek złożysz w dniu roboczym do godziny 17:00. W pozostałych przypadkach wykonanie umowy zawiesimy w następnym dniu roboczym.
  • Możesz skorzystać z zawieszenia umowy na 1, 2 lub 3 miesiące
  • Maksymalny okres zawieszenia umowy nie może być dłuższy niż 3 miesiące
  • Jeśli korzystasz z ubezpieczenia powiązanego z kredytem, to pamiętaj, że płatność składek ubezpieczenia w okresie zawieszenia umowy nie zostanie zawieszona. Płatność składki nadal będzie wymagana (w przypadku limitu kredytowego w koncie zapewnij środki na rachunku, w przypadku karty kredytowej składki za ubezpieczenie będą nadal automatycznie pobierane z rachunku karty, a w przypadku kredytu gotówkowego posiadającego ubezpieczenie ze składkami miesięcznymi zapewnij środki na rachunku do obsługi kredytu)
  • Jeśli korzystasz z odroczenia rat kredytu to zawieszenie wykonania umowy, skróci okres odroczenia w spłacie kapitału albo w spłacie całej raty
  • Jeśli posiadasz w banku zarówno kredyt gotówkowy, kartę kredytową i limit kredytowy w koncie to możesz złożyć wniosek o zawieszenie wykonania tylko jednej z tych umów
  • Wniosek możesz złożyć sam jako jeden z Kredytobiorców (w przypadku karty kredytowej wniosek może złożyć posiadacz głównej karty kredytowej)

Ważna podpowiedź:

  • Jeśli masz więcej niż jeden kredyt gotówkowy, więcej niż jedną kartę kredytową, to możesz zawiesić tylko jedną umowę.

Gdzie możesz złożyć wniosek o zawieszenie umowy

  • w oddziale
  • w Santander internet
    (dla kredytu gotówkowego)
  • Przyjdź do oddziału

    Zapytaj naszego doradcę o zawieszenie wykonania umowy

  • Wypełnij wniosek z doradcą

    Doradca wypełni z Tobą wniosek i wyśle go do realizacji

  • Korzystaj z zawieszenia umowy

    Po realizacji wniosku prześlemy Ci potwierdzenie jego wykonania

  • Zaloguj się

    Zaloguj się do bankowości internetowej. Wejdź do zakładki „Twoje Sprawy” i wybierz kredyt, dla którego chcesz zawiesić umowę

  • Wypełnij wniosek

    Kliknij na „Zawieś wykonanie umowy”, zatwierdź zgodę na wysłanie przez bank informacji o skutkach zawieszenia wykonania umowy na Twój adres e-mail i wypełnij wniosek

  • Zaakceptuj wniosek online

    Po realizacji wniosku wyślemy potwierdzenie zawieszenia wykonania umowy

Zwiększenie limitu płatności na kartach

Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.

Chroń siebie dodatkowo

    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu 
      również mobilną kartą Mastercard)
    • nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
      (również kartą mobilną VISA)
    • aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać

Gdzie i od kiedy skorzystasz

  • Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.

    • Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
    • W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
    • Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.

Najczęściej zadawane pytania

Jak wypłacić większą gotówkę?

  • Wypłata większej kwoty

    Aby wypłacić z bankomatu większą kwotę, wcześniej sprawdź swoje limity na karcie.

  • Zwiększenie limitów

    Limity nie odpowiadają twoim potrzebom? Możesz je samodzielnie zmienić w Santander internet i mobile – szczegóły Uruchomi się w nowym oknie

Na bieżąco uzupełniamy gotówkę w naszych bankomatach. Jednak z uwagi na obecną sytuację epidemiczną mogą wystąpić czasowe opóźnienia w jej dostępie. Zachęcamy do płatności bezgotówkowych-BLIKiem Uruchomi się w nowym oknie, kartą, telefonem Uruchomi się w nowym oknie(również Google Pay Uruchomi się w nowym oknie, Apple Pay Uruchomi się w nowym oknie) lub zegarkiem(Garmin Pay Uruchomi się w nowym oknieFitbit Pay Uruchomi się w nowym oknie).

Potrzebujesz więcej gotówki

Zamów większą ilość do wypłaty w oddziale na infolinii. Sprawdź Uruchomi się w nowym oknie

Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania wymaganego do używania portfeli cyfrowych oraz karty mobilnej znajduje się na www.santander.pl. Usługa Apple Pay dostarczana jest przez Apple Inc. Usługa Google Pay dostarczana jest przez Google Inc. Usługa Garmin Pay dostarczana jest przez firmę Garmin. Apple Pay, logo Apple, iPhone, iPad, Apple Watch, Touch ID i Face ID są znakami towarowymi firmy Apple Inc.