Najczęściej wyszukiwane:

Zobacz z czego
możesz skorzystać

  • Zawieszenie spłaty kapitału kredytu

  • Zwiększenie limitu płatności na kartach

  • Zniesienie opłaty za wypłatę z bankomatów i cashback

Zawieszenie spłaty kapitału kredytu

Możesz złożyć wniosek o odroczenie spłaty raty kapitałowej kredytów gotówkowych i hipotecznych na okres 3 albo 6 miesięcy.

Gdzie złożysz wniosek

Bankowość internetowa i mobilna

Bankowość internetowa i mobilna

Wniosek znajdziesz w zakładce Twoje sprawy po zalogowaniu. Po jego weryfikacji otrzymasz sms o jego akceptacji lub skierowaniu do dalszej analizy. Po pozytywnej decyzji nowy harmonogram spłat będzie dostępny w zakładce Twoje produkty.

Infolinia

Infolinia

1 9999 z telefonu stacjonarnego

+48 61 81 1 9999 z zagranicy

Oddział

Oddział

Skorzystaj z wyszukiwarki placówek i spotkaj się z doradcą

Najczęściej zadawane pytania

Na jaki okres mogę odroczyć ratę?

Możesz zawnioskować o zawieszenie spłaty rat kapitałowych na 3 miesiące, jeśli do końca okresu spłaty kredytu zostało między 4 a 6 miesięcy, a jeśli do końca okresu spłaty zostało więcej niż 6 miesięcy możesz wybrać 3 albo 6 miesięcy. Okres odroczenia nie może być skrócony ani anulowany po zaakceptowaniu wniosku. Wybierz we wniosku taki okres odroczenia, w którym najbardziej potrzebujesz wsparcia w spłacie raty kapitałowej.

Kto może złożyć wniosek o takie odroczenie?

Każdy klient, który posiada kredyt gotówkowy lub hipoteczny w banku i ma problemy z terminowym spłacaniem rat z powodu skutków epidemii COVID-19. 

Jakich kredytów dotyczy odroczenie raty kapitałowej?

Odroczenie raty kapitałowej dotyczy kredytów gotówkowych i kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych. Z możliwości odroczenia wyłączone są kredyty objęte obecnie ugodą windykacyjną z bankiem, kredyty hipoteczne objęte wsparciem w ramach ulg wynikających z ustawy pomocowej o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej oraz kredyty hipoteczne objęte dopłatami wynikającymi z ustawy o finansowym wsparciu rodzin i innych osób w nabywaniu własnego mieszkania w okresie stosowania dopłat.

Jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z odroczenia?

Nie możesz mieć zajęć egzekucyjnych a także zaległości przekraczających 87 dni na żadnym produkcie kredytowym, który posiadasz w banku. W dniu złożenia wniosku o odroczenie raty kapitałowej kredytu musisz mieć co najmniej 4 raty do końca okresu spłaty.

Czy można skorzystać z odroczenia więcej niż raz?

Każdy klient, który spełnia warunki i otrzymał pozytywną decyzję może skorzystać maksymalnie z 6 miesięcy odroczenia raty kapitałowej. To oznacza, że mając więcej niż 6 rat do końca spłaty możesz skorzystać albo z odroczenia na 6 miesięcy albo dwukrotnie odroczyć ratę kapitałową na 3 miesiące. Każdorazowo wnioskując o odroczenie musisz spełniać wszystkie warunki.

Która rata kredytu będzie odroczona jako pierwsza?

Jeśli otrzymasz decyzję pozytywną do wniosku, pierwszą odroczoną ratą będzie rata, której termin przypada po dacie jego złożenia. Jednocześnie dla kredytu gotówkowego data płatności tej raty nie może przypadać wcześniej niż 2 dni robocze od dnia złożenia wniosku o odroczenie, w przypadku kredytu hipotecznego nie wcześniej niż 6 dni kalendarzowych.

Gdzie mogę złożyć wniosek o odroczenie spłaty raty?

Możesz zgłosić prośbę w bankowości internetowej, przez infolinię pod numerem 1 9999 lub w oddziale banku. Złożenie wniosku jest bardzo proste. Nie wymagamy dostarczenia dokumentów na etapie składania wniosku, musisz jednak potwierdzić, że masz problemy finansowe z powodu skutków epidemii COVID-19.

Czy takie odroczenie będzie płatne?

Nie, nie będziemy pobierać prowizji i opłat za realizację wniosku o odroczenie raty kapitałowej dla osób dotkniętych skutkami epidemii COVID-19.

Co dokładnie oznacza odroczenie spłaty raty kapitałowej kredytu?

Odroczenie, czyli karencja w spłacie raty kapitałowej oznacza, że przez okres 3 lub 6 miesięcy płacisz tylko odsetki. Okres spłaty kredytu nie zmieni się. Odroczona kwota kapitału zostanie doliczona do kwoty kapitału pozostającego do spłaty. Dlatego po okresie karencji raty kapitałowe pozostałe do spłaty będą proporcjonalnie wyższe. W okresie karencji obowiązuje terminowa spłata rat odsetkowych zgodnie z harmonogramem spłat.

Czym się różni odroczenie raty kapitałowej od odroczenia raty kapitałowo-odsetkowej?

Podczas odroczenia raty kapitałowej jak i kapitałowo-odsetkowej naliczane są tylko odsetki od wyższej kwoty kapitału. W przypadku odroczenia raty kapitałowej regulowane są odsetki, a kapitał odroczonych rat jest rozkładany z reguły na pozostały okres spłaty bez jego wydłużania. Natomiast w czasie odroczenia raty kapitałowo-odsetkowej nie trzeba płacić odsetek i kapitału, a okres do spłaty jest wydłużany o czas odroczenia. Jednak odsetki naliczone w czasie odroczenia są kapitalizowane i płacisz je w kolejnych ratach. W przypadku kredytów z ubezpieczeniem w czasie odroczenia może być dodatkowo konieczne opłacanie składki. W naszym banku możesz skorzystać tylko z opcji odroczenia raty kapitałowej.

Zwiększenie limitu płatności na kartach

Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.

Chroń siebie dodatkowo

    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu 
      również mobilną kartą Mastercard)
    • nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
      (również kartą mobilną VISA)
    • aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać

Gdzie i od kiedy skorzystasz

  • Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.

    • Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
    • W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
    • Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zmiana limitu będzie dodatkowo płatna

Transakcje zbliżeniowe do 100 zł bez PINu udostępniamy dla Ciebie za 0 zł.

Czy transakcje zbliżeniowe z nowym limitem są mniej bezpieczne

Transakcje zbliżeniowe kartą do 100 zł bez PINu są tak samo bezpieczne, jak te do 50 zł bez PINu.

Czy mogę zmniejszyć limit

Nie będzie możliwości powrotu do limitu 50 zł bez PINu.

Zniesienie opłaty za wypłatę z bankomatów i cashback

Wprowadziliśmy promocję w ramach której za darmo wypłacisz gotówkę z dowolnego bankomatu w Polsce i w ramach cashback.

Od 17 marca do 12 kwietnia 2020 r. w ramach promocji Bankomaty i cashback nie pobierzemy opłaty za wypłatę gotówki kartą debetową do konta osobistego w złotych z dowolnego bankomatu w Polsce. Za darmo możesz również wypłacić gotówkę w sklepie podczas płatności za zakupy w ramach cashback.

Zobacz regulamin promocji

Jak wypłacić większą gotówkę?

  • Wypłata większej kwoty

    Aby wypłacić z bankomatu większą kwotę, wcześniej sprawdź swoje limity na karcie.

  • Zwiększenie limitów

    Limity nie odpowiadają twoim potrzebom? Możesz je samodzielnie zmienić w Santander internet i mobile – szczegóły.

Na bieżąco uzupełniamy gotówkę w naszych bankomatach. Jednak z uwagi na obecną sytuację epidemiczną mogą wystąpić czasowe opóźnienia w jej dostępie. Zachęcamy do płatności bezgotówkowych-BLIKiem, kartą, telefonem(również Google Pay, Apple Pay) lub zegarkiem(Garmin PayFitbit Pay).

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) jest usługą bankowości elektronicznej.
  • Płatność BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Płatności zbliżeniowe to transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.
  • Przelew to polecenie przelewu.

Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania wymaganego do używania portfeli cyfrowych oraz karty mobilnej znajduje się na www.santander.pl. Usługa Apple Pay dostarczana jest przez Apple Inc. Usługa Google Pay dostarczana jest przez Google Inc. Usługa Garmin Pay dostarczana jest przez firmę Garmin. Apple Pay, logo Apple, iPhone, iPad, Apple Watch, Touch ID i Face ID są znakami towarowymi firmy Apple Inc.