Masz wybór - to naturalne
Wybierz elektroniczną korespondencję z bankiem. To bezpieczne i wygodne.
Już 2,6 mln naszych klientów wybrało wygodę i otrzymuje od nas korespondencję elektronicznie
Masz wybór
formy korespondencji z bankuKażdy klient ma możliwość wyboru jednej z dwóch form otrzymywania korespondencji z banku:
- komunikaty w formie elektronicznej
- komunikaty w formie listownej, przesyłana na adres do korespondencji.
Od 26 czerwca 2017r. komunikacja elektroniczna będzie odbywała się przede wszystkim w ramach Elektronicznego kanału kontaktu (w skrócie EKK).
Czym jest
korespondencja elektroniczna?To po prostu poczta w bankowości internetowej, na którą otrzymujesz różne dokumenty, które bank zgodnie z prawem musi Ci dostarczyć. Są to np.: regulaminy, taryfa opłat i prowizji, informacje o zmianach w ofercie produktowej, itp. Poczta służy także do wymiany korespondencji między Tobą a bankiem. Nawet, gdy zdecydujesz się na zamknięcie konta czy innych produktów bankowych.
Elektroniczny kanał kontaktu
W domu. Bezpiecznie. Wygodnie.Zamień:
- papierowe listy,
- wyciągi i
- płyty CD z banku
na bezpieczną korespondencję elektroniczną.
Chcę wybrać korespondencję elektroniczną
Elektroniczny kanał kontaktu
przechodzę do usług Santander online
Papierowe listy, wyciągi i regulaminy nagrane na płytę CD, przesłane na Twój adres
Dokumenty w formie elektronicznej w Poczcie Santander internet
ale nie mam usług Santander online
Dzwoniąc na infolinię 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora)
W placówce
banku
Wybrałam Pocztę Santander Internet
dzięki czemu listy z banku docierają do mnie natychmiast.
Dokumenty są bezpieczne w poczcie bankowej,
a ja sięgam po nie w dogodnej chwili.
Elektronicznie. Bezpiecznie. Szybko.
Co zyskałam?
Pewność
Takich dokumentów nie zgubię. Nie potrzebuję teczek czy segregatorów. Mogę do nich zajrzeć – gdziekolwiek jestem. Nie ominie mnie żadna ważna informacja.
Bezpieczeństwo
Otrzymuję wszystkie dokumenty, które zgodnie z prawem bank wysyła listem lub na płycie CD. Dokumenty elektroniczne dodatkowo są chronione cyfrowym podpisem.
Szybkość
Wiadomości dostaję natychmiast. Dużo szybciej niż pocztą tradycyjną. A informacje są dokładnie te same.
W domu. Bezpiecznie. Wygodnie.
Wybrałam elektroniczną korespondencję z bankiem oraz eWyciągi.
Zadbałam też, by moje dane w banku były aktualne.
eWyciąg
Wybierz także elektroniczną wersję papierowego zestawienia transakcji z konta, czyli eWyciąg.
Szybkość
Dociera szybciej niż wyciąg papierowy tradycyjną pocztą
Wygoda
Możesz pobrać wyciągi na swój komputer lub smartfon
Czym jest eWyciąg?
eWyciag to bezpłatna, elektroniczna wersja papierowego zestawienia transakcji z konta, dostępna w Santander internet i w aplikacji Santander mobile.
Jak wybrać?
To Ty decydujesz, jak często będziesz je otrzymywać i w jakiej formie je zapiszesz. Wystarczy zalogować się do Santander internet i zrezygnować z papierowych wyciągów. Zaloguj się do Santander internet. W górnym menu wybierz Poczta, a następnie po prawej stronie ekranu wejdź w zakładkę eWyciągi.
Zadbaj o aktualność swoich danych kontaktowych.
Dzięki temu powiadomimy Cię o tym, co ważne.
Numer telefonu
Przykładowo: jeżeli zauważymy nietypowe działania lub podejrzane operacje, możemy natychmiast Cię o tym poinformować.
Adres korespondencyjny
Niektóre ważne informacje musimy wysyłać w formie papierowej. Adres korespondencyjny jest nam też potrzebny, np. aby wysłać do Ciebie kartę płatniczą.
Pytania i odpowiedzi
Czym jest Elektroniczny kanał kontaktu?
Elektroniczny kanał kontaktu to serwis, dzięki któremu bank może przekazywać klientom komunikaty w postaci elektronicznej oraz dający możliwość komunikowania się klientów z bankiem.
Z EKK mogą korzystać wszyscy klienci banku posiadający produkty dla ludności – również ci, którzy nie posiadają dostępu do serwisu internetowego Santander internet.
W ramach EKK, dostępna jest skrzynka dająca klientowi możliwość:
a) odbierania wiadomości przesyłanych przez bank,
b) zadawania pytań i składania wniosków (w tym składania reklamacji).
Zasady korzystania z EKK zawiera Regulamin Elektronicznego kanału kontaktu, który określa m.in. podstawowe reguły dotyczące bezpieczeństwa oraz wskazuje rodzaje wiadomości, które będą przekazywane klientom z użyciem tego narzędzia.
Jakiego rodzaju wiadomości wysyłane są do EKK?
Bank wysyła do EKK następujące wiadomości:
- informacje o proponowanych zmianach w regulaminach bankowych oraz taryfie opłat i prowizji (w tym również informacje o zmianie stopy procentowej oraz arkusz informacyjny dla deponentów),
- regulacje dotyczące produktów i usług bankowych przekazywane klientowi przed zawarciem umowy produktowej – w przypadku gdy klient zawiera taką umowę w oddziale lub placówce partnerskiej (w innych kanałach sprzedaży regulacje przed zawarciem umowy są przekazywane w inny sposób, np. na adres e-mail klienta),
- potwierdzenia zawartych przez klienta w usłudze Santander internet lub Santander mobile umów o: kredyt gotówkowy, limit w koncie osobistym i kartę kredytową,
- oświadczenia woli banku (w tym wypowiedzenia umów),
- informacje o należnościach przeterminowanych,
- odpowiedzi na zapytania klienta (pomoc techniczna) skierowane do banku przez EKK,
- informacje o sprawach organizacyjnych związanych z EKK oraz informacje związane z bezpieczeństwem,
- komunikaty o treści marketingowej (dla osób, które nie złożyły sprzeciwu i wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowej).
Dokumenty przesyłane do EKK są podpisywane elektronicznie przez bank co zapewnia ich integralność i pozwala w prosty sposób stwierdzić, czy po wysłaniu dokumentu były podejmowany próby zmian w stosunku do pierwotnego tekstu (bank nie modyfikuje wysyłanych informacji).
Jakie są korzyści z posiadania EKK?
- Masz możliwość zapisania i przechowywania na własnym komputerze lub innym nośniku wiadomości wysłanych przez bank do skrzynki.
- Możesz przekierować wszystkie lub wybrane wiadomości na prywatny adres e-mail.
- Bank będzie wysyłać bezpłatne powiadomienia SMS o nadejściu wiadomości z kategorii Regulacje na Twój numer telefonu komórkowego do smsKodów lub numer telefonu komórkowego do kontaktu – dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć np. o zmianie taryfy opłat i prowizji.
Jak otrzymać dostęp do EKK?
Jeśli chcesz otrzymywać komunikaty w postaci elektronicznej, wyraź na to zgodę zawierając z nami Porozumienie dotyczące elektronicznej formy kontaktu pomiędzy Klientem a Bankiem - możesz to zrobić w oddziale, placówce partnerskiej oraz samodzielnie w usłudze Santander internet z autoryzacją smsKodem lub tokenem. Zaloguj się do Santander internet, wejdź do opcji Ustawienia i wybierz Formę otrzymywania korespondencji.
Jak zalogować się do Elektronicznego kanału kontaktu?
Aby zalogować się do EKK, wejdź na stronę www.santander.pl i wybierz przycisk Zaloguj się, a następnie Santander internet.
Korzystasz z Santander internet? Zaloguj się jak zawsze. Wpisz login i hasło. W zakładce Poczta znajdziesz wszystkie wiadomości – te, które przesyłamy do skrzynki w Santander internet (np. eWyciągi) oraz do EKK.
Nie korzystasz z Santander internet? Gdy zawierasz Porozumienie EKK, przekazujemy Ci NIK (to będzie Twój login) oraz hasło startowe – znajdziesz je w SMS-ie lub kopercie. Gdy zalogujesz się do Santander internet, przejdź do opcji Poczta.
Jak zrezygnować z Elektronicznego kanału kontaktu?
Mamy nadzieję, że odczujesz korzyści z korzystania z EKK. Jeśli jednak zmienisz zdanie, to możesz w każdym czasie zmienić formę korespondencji z bankiem, składając taką dyspozycję w oddziale, placówce partnerskiej oraz w usłudze Santander internet z autoryzacją smsKodem lub tokenem.
Jeśli zrezygnujesz z EKK zachowasz dostęp do archiwalnych treści przesłanych do EKK, do chwili złożenia rezygnacji z dostępu do EKK lub upływu 11 lat od wygaśnięcia ostatniej umowy produktowej.
Dane możesz uaktualnić na trzy sposoby
w Santander internet
w Santander internet
zakładka Ustawienia - Twoje dane
telefonicznie
24 h
telefonicznie
Porozmawiaj z konsultantem
w oddziale
w oddziale
Skorzystaj z wyszukiwarki placówek i spotkaj się z doradcą
- Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
- Santander internet/mobile to usługa bankowości elektronicznej. Korespondencja elektroniczna rozumiana jako Elektroniczny Kanał Kontaktu (EKK). Jeśli zrezygnujesz z EKK zachowasz dostęp do archiwalnych treści przesłanych do EKK, do chwili złożenia rezygnacji z dostępu do EKK lub upływu 11 lat od wygaśnięcia ostatniej umowy produktowej.
-
Konto to rachunek płatniczy.