Najczęściej wyszukiwane:

Pytania i odpowiedzi - karty płatnicze

Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami o karty płatnicze

Wnioskowanie o kartę kredytową

  • Czy aby otrzymać kartę kredytową Santander Bank Polska muszę mieć konto w Banku?

    Nie, o kartę kredytową w Santander Bank Polska (dawniej Bank Zachodni WBK) może wnioskować każdy – wystarczy zadzwonić pod numer 1 9999, 48 61 81 19999 dzwoniąc z zagranicy (opłata zgodna z taryfą danego operatora) złożyć wniosek przez internet – na santander.pl, lub przyjść do dowolnego oddziału Banku. Jeżeli posiadasz kartę kredytową w innym banku możemy również zaoferować przeniesienie karty do naszego banku na bardzo korzystnych warunkach.

  • W jaki sposób zostanie do mnie przesłana karta?
    • W przypadku wniosków składanych w oddziale Karta zostanie przesłana:
      • dla nowych Kart: Visa Platinum oraz Mastercard World Elite - przesyłką kurierską na adres do korespondencji.
      • dla wszystkich pozostałych Kart nowych lub z nowym numerem – listem zwykłym na adres do korespondencji,
    • W przypadku wniosków składanych telefonicznie Karta zostanie przesłana na adres wskazany we wniosku po wcześniejszym podpisaniu Umowy i wniosku.
    • W przypadku wniosków składanych w usługach Santander internet i Santander mobile Karta zostanie przesłana po wcześniejszym zawarciu Umowy w formie elektronicznej dla Kart wymienionych na adres do korespondencji.
    • W przypadku wznowienia, Karta zostanie przesłana:
      • listem zwykłym na adres do korespondencji - dotyczy wszystkich kart.
      • w przypadku wznowień Kart dodatkowych Bank może wysyłać te Karty na adres korespondencyjny Posiadacza, który niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Użytkownika.
    • Dla Kart nowych, o które wnioski były składane w placówce partnerskiej – karta zostanie przesłana listem zwykłym na adres do korespondencji wskazany we wniosku. Bank zastrzega sobie prawo przesłania Kart wznawianych do Oddziałów Banku, jeżeli zaistnieje taka konieczność, w szczególności w przypadku: udzielenia limitu kredytowego na innych warunkach niż wnioskowany i tym samym zawarcia aneksu do Umowy, potrzeby pozyskania od Posiadacza nowych dokumentów.
    • Informacja na temat zmienionego sposobu wysyłki Karty zostanie Posiadaczowi przekazana wraz z zestawieniem operacji lub osobną korespondencją.
  • Co mam zrobić gdy nie otrzymam karty na wskazany adres korespondencyjny?

    W przypadku nieotrzymania Karty wysłanej na adres korespondencyjny wskazany przez Posiadacza/Użytkownika należy skontaktować się telefonicznie z Infolinią i zgłosić nieotrzymanie Karty.

    Jeżeli Karta niedoręczona nie zostanie zwrócona do Banku, Doradca Infolinii dokona zastrzeżenia Karty i Bank wyda Posiadaczowi nową Kartę, która zostanie przesłana na adres korespondencyjny.

    Jeżeli Karta zostanie zwrócona do Banku:

    • będziesz mógł odebrać ją w oddziale banku, w którym ubiegałeś się o jej wydanie,
    • odbierzesz ją w oddziale banku, który wskazałeś we wniosku złożonym przez Internet lub telefon,
    • jeśli natomiast ubiegałeś się o kartę w Placówce Partnerskiej karta zostanie wysłana ponownie na adres korespondencyjny lub do wskazanego oddziału banku. Banku
  • Czy jest określony termin, w którym muszę odebrać nową kartę?

    W przypadku podpisania umowy lub wznowienia karty masz 60 dni od podpisania/ złożenia dyspozycji na odebranie karty z oddziału. Po tym okresie bank dokona zniszczenia karty i tym samym nastąpi rozwiązanie umowy. Jeżeli przed tym dniem powiadomisz bank o braku możliwości odebrania nowej karty możesz uzgodnić z bankiem okres przechowania karty.

  • Czy zostanę obciążony kosztami za kartę, której nie otrzymałem?

    Jeśli zgłosisz do banku, że nie otrzymałeś karty, zwrócone zostaną opłaty związane z jej zamówieniem.

Przeniesienie karty kredytowej z innego banku

  • Co zyskam przenosząc kartę kredytową z innego banku?

    Przenieś zadłużenie Twojej karty kredytowej z innego, dowolnego banku na dogodnych warunkach do Santander Bank Polska (dawniej Bank Zachodni WBK), a zyskasz:

    • atrakcyjne oprocentowanie 4% na wszystkie transakcje w okresie 12 miesięcy od pozytywnej decyzji
    • możliwość rozłożenia zadłużenia na niskooprocentowane raty w ramach usługi RATIO
    • minimum formalności - uproszczone warunki przeniesienia karty – wystarczy przedstawienie numeru rachunku karty kredytowej np. z zestawienia transakcji, lub umowy kredytowej (brak wymogu potwierdzenia przez Bank)

    Zadzwoń na numer 19999 lub udaj się do najbliższego oddziału Santander Bank Polska i złóż stosowny wniosek. Nasi doradcy dokonają wszelkich formalności.

     

    Bank w ramach oferty Balance Transfer od wykorzystanej kwoty limitu w rachunku karty kredytowej 1|2|3 pobiera odsetki w pierwszym roku według stałej stopy oprocentowania, tj. 4,00% w stosunku rocznym. RRSO wynosi 5,54%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowych kosztów) 9000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 10 329,68 zł, oprocentowanie stałe w pierwszym roku 4,00%, całkowity koszt kredytu 429,68 zł (w tym: odsetki 309,68 zł, opłata roczna 120,00 zł). Od kolejnego roku bank będzie pobierał odsetki od wykorzystanej kwoty limitu kredytowego według zmiennej stopy procentowej równej stopie odsetek maksymalnych określonych w art. 359 §2 1 Kodeksu cywilnego. Dla wyliczeń RRSO przyjęto łącznie następujące założenia: limit kredytowy zostaje w pełni wykorzystany przez dokonanie jednej transakcji bezgotówkowej, data księgowania transakcji na rachunku karty kredytowej jest zgodna z datą pierwszego zestawienia operacji, a pozostałe zadłużenie zostaje spłacone w ciągu 12 miesięcy; miesięczna spłata zadłużenia wynosi 3% kwoty limitu kredytowego (z wyłączeniem ostatniej spłaty, która jest równa pozostałemu do spłaty saldu zadłużenia) i następuje zawsze w dniach wskazanych na zestawieniach operacji jako termin płatności. Nieoprocentowany kredyt nie dotyczy wypłat z bankomatów. Kalkulacje zostały dokonane na dzień 22.07.2018 r. na reprezentatywnym przykładzie.
    Szczegóły, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne w placówkach banku oraz na santander.pl. Z oferty karty kredytowej mogą skorzystać osoby, które spełniają wymagane przez bank warunki oceny zdolności kredytowej. Infolinia 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora.

Aktywacja karty

  • Zanim aktywujesz kartę:

    Niezwłocznie po otrzymaniu Karty Posiadacz/Użytkownik zobowiązany jest do podpisania Karty na rewersie. Podpis musi w całości mieścić się na pasku do podpisu i umożliwiać identyfikacj. Podpis umieszczony na Karcie powinien być zbieżny z wzorem podpisu złożonym pod Umową, a w przypadku zawarcia Umowy za pośrednictwem usług Santander internet i Santander mobile – z podpisem złożonym pod umową Santander online.

  • Jak aktywować kartę debetową lub kredytową?

    Aktywacja karty debetowej i kredytowej jest możliwa podczas pierwszej transakcji w bankomacie lub w terminalu, gdzie będzie wymagane podanie numeru PIN, a także w bankomacie Santander Bank Polska, poprzez wybranie opcji „aktywacja karty” i podanie poprawnego numeru PIN do karty.

    Klienci posiadający aktywny dostęp do usług bankowości elektronicznej Santander Internet, czyli usługę z smsKodem lub z tokenem mogą dokonać aktywacji on-line. W celu aktywowania karty wystarczy po zalogowaniu do usługi wybrać zakładkę „Karty” – „Karty do konta” lub „Karty kredytowe”. Następnie przy karcie, którą zamierzasz aktywować, należy kliknąć opcję „Aktywuj”. Następnie w opcji „Więcej” należy wybrać „Nadaj PIN”. Po nadaniu PINu najlepiej pierwszą transakcję wykonać w bankomacie, w przypadku transakcji bezgotówkowej w sklepie być może nastąpi konieczność czterokrotnego wpisania nowego PINu.

  • Jak aktywować kartę prepaid?

    Masz trzy możliwości: możesz aktywować kartę poprzez wiadomość SMS w bankomacie lub w internecie – w serwisie prepaid.santander.plAby aktywować kartę prepaid poprzez wiadomość SMS:

    • prześlij odpowiedni komunikat SMS na numer 2424* (numer dla Klientów korzystających z usług zagranicznych operatorów: +48 66100 2425*). Czynność tą można dokonać tylko jednorazowo dla nadania osobistego numeru PIN wysłany SMS ma formę:
      RRRRRRRRRRKKKK P WXYZ
      gdzie:RRRRRRRRRR - ostatnie 10 cyfr numeru rachunku technicznego Karty
      KKKK - ostatnie 4 cyfry numeru Karty
      WXYZ - pierwszy numer PIN nadawany Karcie przez pełnoprawnego Posiadacza

    Aby aktywować kartę prepaid w bankomacie Santander Bank Polska:-

    • wprowadź kod aktywacyjny 2424
    • wybierz opcję „ZMIANA PIN-u”
    • nadaj swój osobisty numer PIN

    Aby aktywować kartę prepaid w internecie:

    • wejdź na stronę prepaid.santander.pl
    • zarejestruj kartę w serwisie
    • nadaj jej osobisty numer PIN

    Zasiloną kartą możesz płacić w internecie, sklepach oraz wypłacać gotówkę z bankomatów

  • Jak aktywować kartę internetową?

    Zakup karty jest jednoznaczny z jej rejestracją w serwisie internetowym oraz z jej aktywacją. W trakcie zakupu i aktywacji otrzymujesz wszystkie niezbędne dane, które będą potrzebne do przeprowadzenia transakcji w Internecie: numer karty, numer rachunku technicznego karty, datę ważności karty oraz kod CVV2.

    Dane te są przesłane elektronicznie w dokumencie PDF wygenerowanym przez system w momencie zakończenia rejestracji Karty. Kod CVV2 przesłany jest na podany podczas rejestracji numer telefonu.

    Pamiętaj, że informacje o numerze Karty i kodzie CVV2 otrzymujesz tylko raz!

Nadanie, zmiana, odblokowanie PIN-u do karty

  • Jak mogę otrzymać nowy kod PIN do karty?

    W przypadku konieczności nadania nowego PIN-u do karty możesz skorzystać z kilku możliwości:

    • Możesz nadać PIN samodzielnie w bankowości elektronicznej Santander internet lub mobile:
      • Santander internet: zakładka „Karty” → Więcej → Nadaj PIN.
      • Santander mobile: „Zarządzanie kartami” → PIN do karty
    • Możesz skorzystać z Infolinii pod numerem telefonu 19999, dzwoniąc z zagranicy 48 61 81 19999 (czynny całą dobę, opłata zgodna z taryfą operatora).
    • PIN możesz też otrzymać / zamówić w dowolnej placówce Banku

    Nadanie PIN-u w bankowości elektronicznej jest bezpłatne. Opłata za wygenerowanie nowego numeru PIN do wydanej karty na wniosek użytkownika, w formie papierowej określona jest w Taryfie opłat i prowizji.
    Po nadaniu/zmianie PIN-u poprzez Santander online może pojawić się konieczność powtórzenia 4-krotnie nowego PIN-u na terminalu podczas pierwszej płatności kartą.

  • Jak zmienić numer PIN do karty?

    Zmiany numeru PIN do karty można dokonać poprzez:

    • Bankowość elektroniczna Santander internet lub mobile:
      • Santander internet: zakładka „Karty” → Więcej → Nadaj PIN,
      • Santander mobile: „Zarządzanie kartami” → PIN do karty.
    • Infolinia, pod numerem telefonu 19999, dzwoniąc z zagranicy 48 61 81 19999 (czynny całą dobę, opłata zgodna z taryfą operatora).
    • Placówka banku - kartę możesz również odblokować w dowolnym oddziale Banku.

    Usługa odblokowania karty z błędnie podanego PIN-u jest bezpłatna.

  • Jak odblokować kartę z błędnie podanego PIN-u?

    W celu odblokowania karty po wprowadzeniu błędnego kodu PIN masz 3 możliwości:

    • Bankowość elektroniczna Santander internet lub mobile:
      • Santander internet: zakładka „Karty” → Więcej → Odblokuj kartę,
      • Santander mobile: „Zarządzanie kartami” → Odblokuj kartę.
    • Infolinia, pod numerem telefonu 19999, dzwoniąc z zagranicy 48 61 81 19999 (czynny całą dobę, opłata zgodna z taryfą operatora).
    • Placówka banku - kartę możesz również odblokować w dowolnym oddziale Banku.

    Usługa odblokowania karty z błędnie podanego PIN-u jest bezpłatna.

Zastrzeganie karty

  • Jak zastrzec kartę?

    Każdą kartę możesz zastrzec przez całą dobę pod numerem telefonu 1 9999, dzwoniąc z zagranicy: 48 61 81 19999, w usługach Bankowości Elektronicznej Santander internet i Santander mobile lub osobiście w dowolnym oddziale Banku.

  • Co mam zrobić, gdy zgubię kartę prepaid?

    Jeśli utraciłeś swoją kartę, należy ją natychmiast zastrzec w Santander Bank Polska dzwoniąc na numer telefonu: 1 9999. Po zastrzeżeniu karty masz możliwość zgłoszenia się do banku i odzyskania środków pozostających na rachunku technicznym karty. W tym celu musisz zgłosić się do dowolnego Oddziału Santander Bank Polska i zwrócić card-carrier, czyli dokument do którego dołączona była wydana karta. Znajdują się na nim numery identyfikacyjne, które pozwolą na zidentyfikowanie utraconej karty.

  • Jaka jest odpowiedzialność posiadacza karty w przypadku utraty karty?

    Posiadacz karty zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Banku o fakcie jej utraty. Zgodnie z Ustawą o Usługach Płatniczych, Płatnik odpowiada za nieautoryzowane transakcje dokonane przy użyciu utraconej karty do wysokości 150 EUR do czasu zgłoszenia jej utraty. W przypadku kradzieży lub podejrzenia przestępstwa konieczne jest zgłoszenie tego faktu Policji. W przypadku, gdy karta jest objęta ubezpieczeniem*, wartość transakcji do wysokości 150 EUR może być zwrócona przez Ubezpieczyciela zgodnie z warunkami ubezpieczenia kart. Więcej o ubezpieczeniach kart debetowych i kart kredytowych

Transakcje kartami płatniczymi

  • Na jak długo blokowane są środki gdy dokonam transakcji kartą?

    Każda autoryzacja transakcji kartą powoduje blokadę środków na kwotę udzielonej autoryzacji. Przy kartach debetowych blokada pomniejsza kwotę środków dostępnych na rachunku, z którym powiązana jest karta, przy kartach kredytowych i charge blokada pomniejsza dostępny dla karty limit.

    Blokada jest swego rodzaju zabezpieczeniem środków w ramach transakcji dla usługodawcy. Wynika to z faktu, że transakcje są rozliczane dopiero po jakimś czasie od ich przeprowadzenia i konieczne jest zabezpieczenie środków na ich pokrycie. Blokada (bez względu na to czy transakcja doszła do skutku) może być utrzymana maksymalnie przez 30 dni (w zależności od rodzaju karty i transakcji). Warto pamiętać, że rozwiązanie blokady, zanim nastąpi rozliczenie transakcji kartowej, nie zwalnia Posiadacza karty z obowiązku zapewnienia środków na rachunku na pokrycie transakcji, ani z obowiązku nieprzekraczania limitu wydatków.

    Szczegółowe informacje dotyczące terminów blokad odnośnie poszczególnych rodzajów kart można odnaleźć w zapisach regulaminów kartowych Santander Bank Polska.

  • W jakim terminie sklep zobowiązany jest do rozliczenia transakcji?

    Usługodawca powinien przesłać transakcję do rozliczenia maksymalnie w ciągu 30 dni, jednak zdarzają się przypadki przekroczenia tego terminu. Bank zobowiązany jest do rozliczenia na rachunku klienta wszystkich transakcji, które miały miejsce w okresie obowiązywania umowy i ma prawo obciążyć rachunek posiadacza karty kwotami zrealizowanych transakcji bez względu na termin ich rozliczenia. Posiadacz karty ma zawsze prawo do złożenia reklamacji w Banku, jeżeli nie zgadza się z danym obciążeniem.

  • Jak rozliczane są transakcje zagraniczne, gdy płacę kartą wydaną w złotych?

    Od transakcji przeprowadzanych w walucie innej niż złote polskie (PLN) naliczana jest prowizja za przewalutowanie transakcji, zgodnie z Taryfą.
    Transakcje kartami Visa w walucie innej niż PLN, dla której Bank ustala kursy i publikuje je w Tabeli kursowej, są przewalutowywane przez Bank z waluty transakcji na PLN po kursie Banku - kursie sprzedaży dewiz z dnia wprowadzenia transakcji do systemu Banku.
    Transakcje Kartami MasterCard wydanymi do konta w PLN dokonane w walucie EUR są przeliczane na PLN po kursie Banku - kursie sprzedaży dewiz z dnia wprowadzenia transakcji do systemu Banku
    Transakcje kartami MasterCard w walucie innej niż PLN, przewalutowywane są na EUR, według kursu obowiązującego w systemie MasterCard w dniu rozliczenia transakcji przez MasterCard, a następnie są przeliczane na PLN po kursie Banku - kursie sprzedaży dewiz z dnia wprowadzenia transakcji do systemu Banku.
    Obciążenie Konta Karty z tytułu zrealizowanych transakcji jest dokonywane w PLN i stanowi ono podstawę do naliczenia prowizji za przewalutowanie transakcji zgodnie z Taryfą.

  • Czy i jakie dokumenty otrzymam po dokonaniu transakcji kartą?

    Rodzaj dokumentów potwierdzających dokonanie operacji kartą jest uzależniony od rodzaju transakcji:

    • przy autoryzowaniu transakcji sprzedaży w terminalu lub przy użyciu ręcznego powielacza (imprintera) otrzymasz wydruk z terminala lub dokument z imprintera potwierdzający kwotę, datę oraz miejsce transakcji,
    • przy anulowaniu autoryzacji w punkcie usługowo-handlowym powinieneś otrzymać stosowny dokument potwierdzający anulowanie autoryzacji,
    • w przypadku transakcji internetowych (dotyczących rezerwacji) lub transakcji pocztowych/ telefonicznych/ faksowych otrzymasz kod rezerwacji lub inne potwierdzenie zawarcia transakcji, a w przypadku anulowania powinien zostać przekazany kod anulowania rezerwacji lub inne potwierdzenie zrealizowanej transakcji,
    • wypłacając gotówkę z bankomatu otrzymasz wydruk potwierdzający kwotę, datę oraz miejsce dokonanej transakcji,
    • w przypadku transakcji w urządzeniach samoobsługowych otrzymasz wydruk potwierdzający kwotę, datę oraz miejsce dokonanej transakcji.
  • Jaki może być powód odmowy przyjęcia zapłaty kartą?

    Z odmową przyjęcia zapłaty kartą możesz spotkać się z następujących powodów:

    • upływu terminu, do którego jest możliwe korzystanie z karty; - rodzaju karty;
    • niezgodności podpisu na rewersie kart z podpisem na dokumencie obciążeniowym;
    • odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość.

    Pamiętaj, że w przypadku odmowy, odrzucenia, anulowania transakcji masz prawo otrzymać dokument potwierdzający ten fakt.

  • Czy mogę przelać pieniądze z rachunku karty kredytowej?

    Tak, z rachunku karty kredytowej możesz – podobnie jak z konta - przelać pieniądze na inny rachunek. Przelewu możesz dokonać za pośrednictwem Santander lub Przelewu24. Koszt przelewu z rachunku karty kredytowej określa Taryfa opłat i prowizji.

  • Co to jest CVV 2/CVC2?

    Jest to 3-cyfrowy numer zabezpieczający, widniejący na odwrocie karty, o który Klient może zostać poproszony podczas dokonywania transakcji internetowych

  • Co to jest DCC?

    DCC – Dynamic Currency Conversion jest to usługa dynamicznego przewalutowania, która pozwala na wybór waluty transakcji podczas płacenia kartą za produkty i usługi lub podczas wypłacania gotówki z bankomatu. Dzięki niej możesz dokonać zapłaty kartą w walucie kraju usługodawcy bądź w walucie, w której prowadzony jest rachunek Twojej karty. Dzięki DCC zawsze znasz dokładną kwotę obciążenia rachunku. Transakcja w walucie karty powinna odbyć się wyłącznie za Twoją zgodą.
     

Stawki opłat interchange

  • Stawki opłat interchange

    Stawki dla kart VISA:

    • w kraju (wydawca karty oraz akceptant transakcji są z tego samego regionu VISA oraz z tego samego kraju) - załącznik 1 (PDF 79KB),
    • w regionie EEA (wydawca karty oraz akceptant transakcji są z tego samego regionu VISA, ale z różnych krajów) załącznik 2 (PDF 103KB),
    • w regionie Non-EEA (wydawca karty lub akceptant transakcji są z różnych regionów VISA oraz z różnych krajów) załącznik 3 (PDF 124KB)

    Stawki dla kart MasterCard:

    • w kraju (wydawca karty oraz akceptant transakcji są z tego samego regionu MasterCard oraz z tego samego kraju) załącznik 1 (PDF 445KB),
    • w regionie EEA (wydawca karty oraz akceptant transakcji są z tego samego regionu MasterCard, ale z różnych krajów) załącznik 2 (PDF 304KB)

Transakcje zbliżeniowe

  • Jak działa karta zbliżeniowa?

    Karta zbliżeniowa dzięki wbudowanej antenie zbliżeniowej umożliwia dokonywanie szybkich płatności poprzez zbliżenie jej na chwilę do specjalnego terminala – czytnika zbliżeniowego. Płatności zbliżeniowe o wartości do 50 złotych zazwyczaj nie wymagają potwierdzenia PIN-em ani podpisywania wydruku z terminala. Karty wyposażone w funkcjonalność zbliżeniową mają specjalne oznaczenie na plastiku: na awersie lub rewersie Karty zamieszczony jest napis: „PayWave” dla kart Visa lub „PayPass” dla kart MasterCard lub symbol falki.

  • W jaki sposób można wyłączyć funkcję zbliżeniową?

    Santander Bank Polska umożliwia klientom zarządzanie funkcjonalnością zbliżeniową na kartach płatniczych poprzez wyłączanie/włączanie funkcjonalności zbliżeniowej. Funkcję zbliżeniową można bezpłatnie wyłączyć kontaktując się z infolinią Banku lub w bankomacie sieci Santander online. Wyłączenie funkcji zbliżeniowej dotyczy konkretnej Karty posiadanej w danym momencie przez Posiadacza/ Użytkownika. W przypadku otrzymania duplikatu Karty, Karty wznowionej lub wydania nowej Karty w miejsce utraconej/zastrzeżonej istnieje konieczność ponownego wyłączenia funkcji zbliżeniowej. Jest to usługa bezpłatna.

  • W jaki sposób autoryzowane są transakcje zbliżeniowe?

    Autoryzacja transakcji zbliżeniowej następuje poprzez:
    a) zbliżenie Karty z funkcją zbliżeniową do czytnika zbliżeniowego po wyświetleniu kwoty transakcji na terminalu;
    b) zbliżenie Karty z funkcją zbliżeniową do czytnika zbliżeniowego i wprowadzenie numeru PIN z jednoczesnym zaakceptowaniem kwoty transakcji;

    Niezależnie od wysokości kwoty transakcji zbliżeniowej ze względów bezpieczeństwa może zaistnieć konieczność zrealizowania tej transakcji jako typowej transakcji bezgotówkowej dokonywanej w terminalu POS lub transakcji zbliżeniowej potwierdzonej numerem PIN.

  • Gdzie w Polsce mogę zapłacić kartą z funkcją zbliżeniową?

    Transakcji kartą zbliżeniową dokonasz tam, gdzie akceptowane są standardowe płatności kartą oraz w punktach wyposażonych w czytniki zbliżeniowe, takich jak: restauracje McDonalds, sieć EuroApteka, stacje benzynowe SHELL, perfumerie Douglas, EMPIK, księgarnie MATRAS, Cinema-City i Multikino, kioski RUCH-u, CoffeeHeaven.
    Sieć punktów obsługujących płatności kartami zbliżeniowymi jest ciągle rozbudowywana, już teraz można płacić zbliżeniowo nawet w mniejszych miejscowościach.
    Sprawdź szczegółowy wykaz punktów akceptujących płatności zbliżeniowe na stronach VISA i MasterCard.

  • Jakie limity dotyczą kart zbliżeniowych?

    Wysokość limitu kwotowego dla transakcji zbliżeniowych niewymagających dodatkowego potwierdzenia numerem PIN, przeprowadzanych na terenie Polski, jest ustalana odpowiednio przez organizację Visa lub MasterCard i wynosi obecnie 50 zł dla jednorazowej transakcji. Informację o aktualnej wysokości limitu kwotowego transakcji zbliżeniowej można uzyskać w Oddziałach Banku na terenie całego kraju lub na Infolinii Banku.

    Wysokość limitu kwotowego dla transakcji zbliżeniowych przeprowadzanych poza granicami Polski jest ustalana odpowiednio przez organizację Visa lub MasterCard i może być różna od wysokości limitu obowiązującego na terenie Polski.

    Bank stosuje także, ze względów bezpieczeństwa, dodatkowe limity kwotowe , dlatego może zaistnieć konieczność zrealizowania danej transakcji jako typowej transakcji bezgotówkowej dokonywanej w terminalu POS lub transakcji zbliżeniowej potwierdzonej numerem PIN.

  • Kiedy może zaistnieć konieczność potwierdzenia transakcji zbliżeniowej PINem?

    Posiadacz karty z funkcjonalnością zbliżeniową może być poproszony o potwierdzenie transakcji zbliżeniowej numerem PIN gdy:

    • kwota transakcji przewyższa 50 zł
    • limit transakcji zbliżeniowych off line został przekroczony,
    • ustawienia terminala u akceptanta wymagają potwierdzenia transakcji PINem
  • Jak przebiega transakcja kartą zbliżeniową?

    1.Po dokonaniu przez Ciebie zakupów sprzedawca wprowadzi kwotę zakupu do terminala, a czytnik wyświetli kwotę płatności i na terminalu zapali się zielona dioda.
    2.Zbliż następnie kartę do czytnika, w miejscu oznaczonym symbolem  [Paypass] .
    3.Poczekaj na sygnał dźwiękowy i zapalenie się wszystkich zielonych diod, informując o przyjęciu transakcji.
    4. W zależności od tego, jaką kartę posiadasz, jeśli dokonasz płatności na kwotę wyższą niż 50 zł, możesz zostać poproszony o potwierdzenie swojej płatności poprzez wprowadzenie numeru PIN lub złożenie podpisu na wydruku z terminala lub dokonania płatności w tradycyjny sposób.
    5. Zabierz rachunek z kasy po dokonaniu płatności. Na Twoje życzenie możesz otrzymać także paragon z terminala z potwierdzeniem dokonania płatności (tzw. slip).
    6. Ze względu bezpieczeństwa co pewien czas możesz zostać poproszony o podanie karty kasjerowi, który dokona transakcji tak, jak dokonuje się jej tradycyjną kartą płatniczą

  • Jak aktywować kartę?

    Karty zbliżeniowe, tak samo jak tradycyjne, przesyłane są nieaktywne. Kartę można aktywować poprzez:

    a) dokonanie transakcji autoryzowanej numerem PIN jak wypłata gotówki, płatność za towary/usługi w terminalu zaopatrzonym w PIN-pad,
    b) przeprowadzenie aktywacji w bankomacie za pomocą opcji „Aktywacja Karty“,
    c) przeprowadzenie aktywacji w Usługach Santander internet potwierdzonej smsKodem lub kodem z tokena - wyłącznie dla Posiadacza Karty głównej korzystającego jednocześnie z Usługi Santander internet.
    d) rozmowę telefoniczną z doradcą za pośrednictwem Infolinii Banku.

    W przypadku aktywacji karty za pośrednictwem usług Santander lub Infolinii, funkcjonalność zbliżeniowa zostanie aktywowana po dokonaniu pierwszej transakcji z użyciem PIN.

  • Czy transakcja zbliżeniowa może spowodować przekroczenie dostępnego salda na rachunku?

    Tak, Korzystanie z karty z funkcją zbliżeniową może spowodować przekroczenie dostępnego salda na Rachunku. Posiadacz Karty z funkcją zbliżeniową jest zobowiązany dołożyć należytej staranności przy korzystaniu z funkcjonalności zbliżeniowej karty w celu ograniczenia wystąpienia tego typu przekroczeń.

  • Czy płatności zbliżeniowe są bezpieczne?

    Płatności kartą zbliżeniową są równie bezpieczne, jak każdą inną kartą płatniczą:

    1. karty zbliżeniowe mają mikroprocesor, który uniemożliwia przechwycenie danych z karty, które można byłoby wykorzystać do przeprowadzenia transakcji kartą,
    2. karty podczas płatności nie oddajesz sprzedawcy, masz ją cały czas przy sobie
    3. Na kartach są limity transakcji zbliżeniowych
    4. Bank monitoruje Twoje transakcje i w przypadku nietypowego wzrostu ich liczby zadzwoni do Ciebie.

    Jeśli zgubisz kartę lub zostanie skradziona pamiętaj, by niezwłocznie powiadomić Bank. Za wszystkie transakcje dokonane już po zastrzeżeniu karty odpowiada Bank. W przypadku dokonania nieautoryzowanych transakcji zbliżeniowej przed zastrzeżeniem posiadacz odpowiada finansowo do kwoty stanowiącej równowartość 50 EUR, obliczonej przy zastosowaniu średniego kursu ogłaszanego przez NBP obowiązującego w dniu dokonania obciążenia Rachunku.

    Za nieautoryzowaną transakcje, skutkującą odpowiedzialnością do równowartości 50 euro, uznaje się transakcję będącą skutkiem:

    a) posłużenia się Kartą utraconą albo skradzioną przez osobę nieuprawnioną,
    b) przywłaszczenia Karty lub jej nieuprawnionego użycia w wyniku naruszenia przez Posiadacza /Użytkownika obowiązków polegających na podejmowaniu niezbędnych środków służących zapobieżeniu naruszeniu indywidualnych zabezpieczeń Karty, w tym na przechowywaniu Karty z zachowaniem należytej staranności oraz nieudostępnianiu jej osobom trzecim.

  • Jak postąpić przy zgubieniu, utracie lub kradzieży karty?

    Fakt utraty Karty (w tym zagubienia, kradzieży), jej przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia Karty – w tym danych Karty - lub też nieuprawnionego dostępu, należy niezwłocznie zgłosić osobiście lub telefonicznie podając swoje dane osobowe umożliwiające potwierdzenie tożsamości, np. imię i nazwisko, miejsce utraty Karty (kraj) oraz inne potrzebne dane, jednej z niżej podanych jednostek:

    a) Infolinia (tel.1 9999, + 48 61 81 19999),
    b) dowolnemu Oddziałowi Banku,
    c) Placówce partnerskiej,
    d) lokalnemu centrum Visa lub innemu niż Bank bankowi honorującemu Karty Visa (dotyczy wyłącznie Kart systemu Visa).

  • Jak zainstalować subkartę w zegarku?

    Subkartę trzeba wyłamać i włożyć do zegarka - subkarta bez problemu wchodzi do gniazda w zegarku i równie łatwo wychodzi – wciska się ją i wyciska z wyraźnym klikiem.

  • Czy mogę dokonać transakcji, gdy zegarek nie działa?

    Dokonanie transakcji nie jest uwarunkowane sprawną baterią w zegarku, ponieważ czytnik karty PayPass jest całkowicie niezależny od mechanizmu zegarka, w którym można samemu wymienić baterie odkręcając śrubki na kopercie.

Zobacz więcejzobacz mniej

Bezpieczeństwo

  • Czy korzystanie z kart kredytowych Santander Bank Polska jest bezpieczne?

    W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa wszystkie karty kredytowe wydawane przez Santander Bank Polska są kartami z mikroprocesorem (tzw. chip). Karta kredytowa wyposażona w mikroprocesor w terminalach przystosowanych do obsługi kart ze chipem wymusza potwierdzenie dokonywanych płatności numerem PIN. W przypadku kradzieży lub zgubienia karty unikalny numer PIN chroni przed użyciem karty przez osoby nieuprawnione.

  • O czym należy pamiętać przy przechowywaniu karty?

    1. Pamiętaj, że jesteś zobowiązany do właściwego zabezpieczenia karty przed zagubieniem, kradzieżą czy zniszczeniem. Unikaj też umieszczania karty w pobliżu urządzeń wytwarzających pole elektromagnetyczne.

    2. Chronienia urządzeń, na których zapisane są dane karty, chronienia haseł do logowania w aplikacjach i na stronach internetowych, w których zostały zapisane dane karty.

  • Na co zwrócić uwagę przy płatności kartą w punktach handlowo – usługowych?

    Pamiętaj o 3 podstawnych zasadach podczas dokonywania płatności kartą:

    1.Podczas dokonywania płatności nigdy nie spuszczaj karty z oczu.

    2.Gdy płacisz zbliżeniowo przed przyłożeniem karty do czytnika, a także zawsze przed zatwierdzeniem płatności PIN-em zwróć uwagę na kwotę wprowadzoną do terminala.

    3.Gdy kartę do terminala wprowadzał sprzedawca poczekaj aż odda Ci kartę oraz wyda potwierdzenie transakcji.

  • Jak bezpiecznie płacić przy użyciu kart w internecie?

    Poniżej zebraliśmy najważniejsze zasady, które umożliwią Tobie bezpieczne korzystanie z kart w internecie:

    1. Zakupów przez Internet należy dokonywać tylko na prywatnym komputerze lub telefonie, na którym zawsze wgrane są aktualne zabezpieczenia antywirusowe, Należy unikać komputerów dostępnych w publicznych miejscach, ponieważ nie zapewniają one odpowiedniej prywatności i bezpieczeństwa.

    2. Wybieraj sprawdzone przez Ciebie lub Twoich znajomych sklepy internetowe. Korzystaj z opinii o danym sprzedawcy, które możesz znaleźć w Internecie. Korzystaj tylko ze sklepów, które na stronie, na której podaje się nr karty, mają kłódkę w oknie przeglądarki, a adres strony rozpoczyna się od liter https, oznacza to, że przesyłane dane są szyfrowane, a co za tym idzie trudniejsze do przechwycenia i zmiany.

    3. Nigdy nie podawaj nr PIN. Do autoryzacji transakcji internetowych służy kod CVV2/CVC2, umieszczony na tylnej stronie karty oraz Kod 3D-Secure otrzymywany na Twój nr telefonu komórkowego.

    4. Regularnie sprawdzaj stan swojego konta oraz historię transakcji. Wszelkie podejrzane transakcje niezwłocznie zgłaszaj bankowi.

    5. Zarządzaj limitami dla transakcji na odległość (w tym dla transakcji internetowych), możesz to zrobić na kilka sposobów::

    za pośrednictwem usług bankowości elektronicznej: Santander internet, Mini Firma,
    w Oddziale,
    w Placówce partnerskiej lub
    telefonicznie, dzwoniąc na Infolinię Banku.


    Jeśli nie chcesz korzystać z możliwości płacenia Twoją kartą w internecie - ustaw na karcie limit zerowy dla transakcji internetowych.
    6. Czy limity na karcie zapewniają bezpieczeństwo podczas płatności przez internet?

    Limity są jedną z form zapewnienia bezpieczeństwa podczas płacenia kartą na odległość.

    Dla kart debetowych klientów indywidualnych, dla których nie został ustalony indywidualny dzienny limit transakcji na odległość wynosi on 1000 zł, a dla Kart walutowych jest to odpowiednio 230 EUR, 180 GBP, 260 USD.

    W przypadku kart kredytowych dzienny limit transakcji na odległość wynosi 50 000 zł, a dla kart MasterCard WORLD oraz Visa Platinum/Platinum Porsche – 100 000zł.

    Dla kart debetowych firmowych standardowy dzienny limit transakcji na odległość wynosi w zależności od rodzaju karty 5 000zł./10 000zł./10 000 EUR.

    Powyższe limity dla transakcji na odległość można zmienić zgodnie z zapisami w Zasadach wydawania i używania kart płatniczych Santander Bank Polska S.A. dla klientów indywidualnych / Zasadach wydawania i używania kart płatniczych Santander Bank Polska S.A. dla firm/Regulaminie wydawania i używania kart kredytowych Santander Bank Polska na kilka sposobów:

    Dodatkowo ze względów bezpieczeństwa indywidualne limity kwotowe oraz ilościowe dla transakcji zbliżeniowych mogą być również nakładane przez Odbiorców (np. organizacje płatnicze). Ograniczenia te są niezależne od banku.

    7. Nie ujawniaj danych umieszczonych na Karcie w celach innych niż autoryzacja transakcji lub zgłoszenie utraty Karty/ zgłoszenie transakcji podejrzanych wykonanych przy użyciu karty.

    8. W celu dodatkowego zabezpieczenia płatności kartami w internecie bank włączył na kartach Usługę 3D-Secure . Dla Twojego bezpieczeństwa nie udostępniaj osobom trzecim telefonu komórkowego, na który bank przesyła Kody 3D-Secure oraz nie udostępniaj / nie przesyłaj otrzymanych na ten telefon Kodów.

  • Gdzie mogę szukać informacji o aktualnych i potencjalnych zagrożeniach w internecie?

    Wiadomości dotyczące bezpiecznego płacenia przy użyciu kart w internecie, powiadomienia, ostrzeżenia o potencjalnych transakcjach oszukańczych i atakach (np. e-maile phishingowe) bank przesyła poprzez usługi Santander online oraz umieszcza na stronie santander.pl w sekcji aktualności. Jednocześnie na potrzeby bieżącej komunikacji z klientami bank udostępnił również adres poczty elektronicznej: kontakt@santander.pl.
    Należy pamiętać, że bank nigdy nie wysyła informacji i próśb z linkiem do strony do logowania się do Santander online, czy podawanie haseł/ PIN/ danych, które powinny być znane wyłącznie przez Posiadacza lub Użytkownika.
    Santander Bank Polska S.A. zachęca do zgłaszania za pośrednictwem Infolinii (Infolinia nr 19999; z zagranicy +48 61 81 19999; Dla przedsiębiorstw i korporacji tel. 71 393 8888 - w godz. 8:00 -18:00, opłata za połączenie zgodna z taryfą Twojego operatora) oraz mailowo na adres: kontakt@santander.plwszelkich przypadków dotyczących płatności kartowych, które klienci uznają za niestandardowe

    W zależności od ustaleń jakie zostaną poczynione z Doradcą , klient zostanie poinformowany o kolejnych krokach i działaniach jakie powinien podjąć.
    Przypominamy, że klient zawsze ma możliwość złożenia reklamacji zgodnie z Zasadami wydawania i używania kart płatniczych Santander Bank Polska, które zostały doręczone wszystkim klientom oraz są dostępne na stronie santander.pl

Korzystanie z karty prepaid

  • Kto może korzystać z karty prepaid?

    Karta z doładowaniem to elektroniczna portmonetka na codzienne zakupy przeznaczona dla osób dla których najważniejsza jest wygoda (nie musisz nosić drobnych) i czas. Karta może zostać nabyta przez osobę o pełnej lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. Można ją przekazać dowolnej osobie, zgodnie z jej regulaminem, co sprawia, że jest to doskonały pomysł na prezent.

  • Czy kartą prepaid mogą posługiwać się dzieci? Czy może być ona formą dawania kieszonkowego?

    Z karty prepaid nie może korzystać dziecko, które nie ukończyło 13 roku życia, a w wieku 13-18 lat może posługiwać się tylko za zgodą i wiedzą rodzica i na jego odpowiedzialność. Dzięki rachunkowi technicznemu karta może być cyklicznie zasilana w zależności od potrzeb co sprawia, że produkt ten doskonale się sprawdza jako narzędzie do wypłaty kieszonkowego dzieciom. Wpłacasz na kartę dowolną kwotę kiedy tylko chcesz, a osoba posiadająca kartę korzysta ze środków tam zgromadzonych - dokonując płatności lub wypłacając gotówkę z bankomatu.

  • Jak wpłacić pieniądze na kartę prepaid?

    Do każdej karty dołączony jest numer rachunku technicznego karty umożliwiający wielokrotne zasilanie portmonetki. Wpłaty na ten numer można dokonać poprzez przelew, wpłatę w kasie banku czy wpłatę na poczcie. Dokonując wpłaty jako odbiorcę środków należy wskazać osobę posiadającą kartę – jej dane osobowe oraz adres zamieszkania. W tytule wpłaty lub przelewu można wpisać dowolny tekst, np. zasilenie karty prepaid.

  • Gdzie mogę płacić kartą z doładowaniem?

    Kartą prepaid możesz zapłacić wszędzie tam, gdzie zobaczysz odpowiednie logo MasterCard lub Visa a także w internecie. Kartą zapłacisz również za granicą. W razie potrzeby możesz również wypłacić gotówkę z dowolnego bankomatu.

  • Czy mogę wpłacić pieniądze na kartę upominkową?

    Nie ma możliwości ponownego zasilenia karty upominkowej, jedynie jest taka możliwość przy karcie prepaid z doładowaniem. Maksymalny limit kwotowy transakcji dokonywanej kartą upominkową określa wartość nominalna karty.

Korzystanie z karty internetowej

  • Jak zacząć korzystać z karty internetowej?

    Aby dokonać transakcji internetowej w czasie dokonywania płatności wystarczy podać numer Karty, datę ważności i kod CVV2. Transakcje będą realizowane do wysokości dostępnych środków na Karcie. Pamiętaj jednak, że maksymalna wartość dokonywanych przez Ciebie zakupów w ciągu miesiąca nie może przekroczyć 10 000 PLN.
     

    Limity
    limity pojedynczej transakcji bezgotówkowej 4 000 PLN
    Limit wypłat w ciągu roku kalendarzowego 10 0000 PLN
    Maksymalne saldo na rachunku technicznym karty w danym miesiącu 10 000 PLN
     
  • Jak zasilić kartę internetową?

    Zasilenie Karty możliwe jest od momentu jej aktywacji. W Serwisie możesz dokonać zasilenia dowolnej karty, która została przez Ciebie zarejestrowana. Zasilenie Karty polega na dokonaniu wpłaty / przelewu na rachunek techniczny Karty podany na jej rewersie.

3D-Secure - zasady działania Usługi

Karty kredytowe, w tym karty charge oraz karty debetowe dla klientów indywidualnych i firmowych mają włączoną Usługę 3D-Secure. Oznacza to, że dokonując płatności kartami w sklepach internetowych, w których działa Usługa 3D- Secure, możesz być poproszony o przeprowadzenie dodatkowego potwierdzenia transakcji.

  • Czym jest usługa 3D-secure?

    Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”. To znak, że płatności w tych sklepach są zabezpieczone Usługą 3D-Secure.
    Tam, gdzie działa ta usługa, płatność za towar za pomocą karty trzeba potwierdzić jednorazowym, bezpłatnym Kodem 3D-Secure. Taki kod klienci otrzymują SMS-em wysłanym pod numer telefonu komórkowego. Tylko potwierdzenie transakcji Kodem 3D-Secure pozwoli na zrealizowanie transakcji.

  • Jakie są korzyści korzystania z usługi 3D- Secure?
    • Bezpłatne, dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w sklepach internetowych
    • Możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które przyjmują płatności tylko z Usługą 3D-Secure
    • Możliwość płacenia w sklepach internetowych kartami Maestro
  • Jak przebiega płatność w sklepach internetowych z wdrożoną usługą 3D- Secure?

    Podczas płatności wystarczy:

    • podać dane karty, o które prosi sklep, m.in. CVV2 lub CVC2 (trzycyfrowy numer znajdujący się na odwrocie karty).
    • wprowadzić kod 3D-Secure, który otrzymasz na swój telefon.

    Tylko potwierdzenie transakcji w powyższy sposób spowoduje jej zrealizowanie.
    Podczas płatności Bank nigdy nie poprosi o numer PIN karty.

  • Na jaki numer telefonu bank będzie wysyłał kody 3D-Secure?

    Dla klienta indywidualnego:

    • Na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Santander internet
    • Na numer telefonu podany przez klienta na Infolinii lub w placówce banku

    Dla klienta firmowego:

    • Na numer telefonu zdefiniowany do otrzymywania smsKodów w Mini Firma lub Moja Firma plus
    • lub
    • Na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza w placówce banku.
    • Na numer telefonu podany przez Użytkownika/Posiadacza – przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, na Infolinii.
  • Czy zapłacę kartą w sklepie internetowym, który nie wdrożył usługi 3D- Secure?

    Tak. W tym przypadku płatność przebiega tradycyjnie. Wystarczy podać dane karty wymagane przez sklep, m.in. CVV2 lub CVC2 (trzycyfrowy numer znajdujący się na odwrocie karty).

  • Czy może się zdarzyć, że dokonując płatności w sklepie internetowym oznaczonym MasterCard SecureCode i Verified by VISA nie zostanę poproszony o dodatkową autoryzację na stronach Banku?

    Tak. To czy płatność będzie wymagała dodatkowej autoryzacji na stronach Banku zależy od sklepu internetowego. W niektórych przypadkach sklep udostępniający Usługę 3D- Secure może odstąpić od żądania dodatkowego zabezpieczenia poprzez Usługę 3D- Secure

Cash back - wypłata gotówki w sklepie

  • Jak działa Cash Back?

    Cash Back pozwoli Ci wypłacić gotówkę, przy okazji płatności kartą, w sklepie lub punkcie usługowym oznaczonym logotypem Visa Cash Back lub MasterCard płać kartą i wypłacaj. Z usługi Cash Back skorzystasz płacąc wszystkimi kartami Visa i MasterCard wydanymi przez Santander Bank Polska. Opłata za usługę zgodna z Taryfą Opłat i Prowizji  W przypadku wypłat dokonanych kartą kredytową odsetki są wyliczane jak dla transakcji bezgotówkowych.

  • Jaką kwotę mogę wypłacić w ramach Cash Back?

    Jednorazowo możesz wypłacić kartami MasterCard maksymalnie 500 zł natomiast kartami Visa maksymalnie 300 zł. Suma wypłat nie może przekroczyć dziennego limitu wypłat gotówki. Maksymalna kwota jednorazowej wypłaty gotówki podczas korzystania z usługi cash back jest ustalana przez organizacje płatnicze.

  • Jak korzystać z usługi Cash Back?

    1.Płacąc za towar lub usługę kartą VISA lub MasterCard poinformuj sprzedawcę, że chcesz dodatkowo wypłacić gotówkę
    2.Podaj kwotę wypłaty
    3.Potwierdź łączną kwotę płatności i wypłaty kodem PIN lub podpisem
    4.Na otrzymanym wydruku sprawdź poprawność wskazanych osobno kwot zakupów i wypłaconej gotówki

    Z usługi Cash Back możesz korzystać w tysiącach miejsc w całej Polsce, oznaczonych logo Visa Cash Back lub MasterCard płać kartą i wypłacaj - supermarketach, sklepach, na stacjach benzynowych, w punktach handlowo-usługowych.

Chargeback

  • Co to jest chargeback?

    Chargeback (obciążenie zwrotne) to zwrot pieniędzy z konta usługodawcy na konto posiadacza karty po przeprowadzeniu procesu reklamacyjnego, który rozpoczyna się na wniosek posiadacza karty, gdy złoży on stosowną reklamację w banku. Jest to usługa bezpłatna oferowana do każdego typu karty: debetowej, kredytowej, prepaid, charge.

  • W jakich przypadkach mogę skorzystać z usługi chargeback?

    a) gdy nie dokonywałam/em transakcji
    - kradzież/zgubienie/przejęcie karty
    - skimming
    - transakcje internetowe

    b) w przypadku błędów przy przetwarzaniu transakcji
    - wielokrotne obciążenie
    - transakcja nieudana
    - zapłata w inny sposób
    - błędna kwota transakcji
    - brak zwrotu na rachunku

    c) przy reklamacjach związanych z towarem/usługą
    - odwołana rezerwacja np.: w hotelu
    - towar niedostarczony/niezgodny z umową
    - usługa niewykonana

  • Do kogo zwrócić się z reklamacją chargeback?

    Z reklamacją zawsze należy zwrócić się do banku, który wydał kartę. Jednak w określonych sytuacjach posiadacz karty powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z usługodawcą i jeżeli istnieje taka konieczność Bank każdorazowo informuje o tym klienta.
    W przypadku upadłości biura podróży Posiadacz powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z odpowiednim Urzędem Marszałkowskim. W przypadku uzyskania negatywnej odpowiedzi od Urzędu Marszałkowskiego, Bank będzie kontynuował procedurę reklamacyjną chargeback.

Ubezpieczenia dla kart

  • Dlaczego warto ubezpieczyć kartę?

    Ubezpieczenie dla kart pomoże Ci w wielu nieprzewidzianych sytuacjach związanych z korzystaniem z karty, ale nie tylko. Dzięki niemu możesz m.in. odzyskać skradzioną gotówkę wypłaconą z bankomatu, zyskać ochronę na wypadek utraty karty, dokumentów lub portfela.

  • Z jakich ubezpieczeń dla kart płatniczych mogę skorzystać?

    Możesz się ubezpieczyć m.in. na wypadek:

    • utraty karty,
    • utraty gotówki wypłaconej z bankomatu,
    • kradzieży lub zniszczenia towaru zakupionego za pomocą karty,
    • kradzieży, zgubienia karty oraz nieuprawnionych transakcji dokonanych przy jej użyciu,
    • utraty dokumentów lub portfela,
    • trudnych sytuacji życiowych.

Wypłata gotówki kartą

  • W jaki sposób mogę zwiększyć dzienny limit wypłaty gotówki?

    Dzienny limit wypłat gotówki z bankomatu można zwiększyć lub zmniejszyć w usługach bankowości elektronicznej Santander internet, na Infolinii lub podczas osobistej wizyty w oddziale Banku.

  • Co zrobić jeśli bankomat nie wypłacił gotówki?

    Jeśli bankomat nie wypłacił gotówki, należy zgłosić ten fakt w dowolnej placówce naszego Banku lub telefonicznie, pod numerem telefonu 1 9999 dzwoniąc z zagranicy 48 61 81 19999. Doradcy na infolinii są do dyspozycji przez całą dobę.

  • Co zrobić jeśli bankomat zatrzymał moja kartę?

    Jeżeli Twoja karta została zatrzymana w bankomacie znajdującym się przy oddziale Santander Bank Polska, możesz ją odebrać w tym oddziale w ciągu 7 dni i dalej z karty korzystać (nie dotyczy sytuacji kiedy karta jest zastrzeżona lub minął termin jej ważności). W przypadku kiedy zdarzenie nastąpiło w bankomacie Santander Bank Polska, usytuowanym poza oddziałem (np. w centrum handlowym) nie ma możliwości odbioru karty. W takiej sytuacji należy zadzwonić pod numer 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Na podstawie telefonicznego zgłoszenia pracownik zastrzeże Twoją kartę i zaproponuje nową w miejsce utraconej. Zamówiona, nowa karta zostanie wysłana listem zwykłym na adres znajdujący się w systemie bankowym lub będziesz mógł ją odebrać w oddziale macierzystym w ciągu 3 dni.

Duplikat karty debetowej

  • W jakich sytuacjach można wydać duplikat karty?

    Duplikat karty można wydać w sytuacji, gdy nastąpi:

    • rozmagnesowanie paska magnetycznego karty lub uszkodzenie chipa na karcie;
    • błędne wyprodukowanie karty;
    • uszkodzenie fizyczne karty (np. zgięcie, pękniecie karty);
    • całkowite zniszczenie karty;
    • zmiana danych personalnych (imienia / nazwiska) Użytkownika karty.


    Wydanie duplikatu karty jest bezpłatne.

  • Gdzie można złożyć dyspozycję wydania duplikatu karty do konta osobistego?

    Dyspozycję dotyczącą wydania duplikatu karty można złożyć na Infolinii lub w dowolnej placówce naszego Banku.

    Duplikaty nie są wydawane dla karty Avocado oraz kart z oferty byłego Kredyt Banku.

Ratio

  • Co to jest usługa Ratio?

    Ratio pozwala rozłożyć na raty, na bardzo korzystnych warunkach, wybrane płatności za zakupy, za które zapłaciłeś kartą kredytową lub przelewy z rachunku karty. Oprocentowanie Ratio wynosi 7,99 % (stałe, w skali roku).

  • Jak zamówić usługę Ratio?

    Wystarczy jeden telefon na numer 1 9999 w dowolnym czasie - 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę – a doradcy Santander Bank Polska uruchomią usługę ”od ręki”. Usługa Ratio dostępna jest również po zalogowaniu do usług Santander online.

  • Jaką kwotę mogę rozłożyć na raty?

    Na raty (od 3 do 72 miesięcznych rat) w ramach Ratio możesz rozłożyć jedną lub kilka transakcji o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 zł i nie większej niż 95% limitu na Twojej karcie kredytowej. Ratio możesz uruchomić nie później niż w ciągu 30 dni od dnia rozliczenia transakcji.

Spłata zadłużenia na karcie kredytowej

  • W jaki sposób należy spłacać zadłużenie na karcie kredytowej?

    Jeśli dokonałeś transakcji kartą, po zakończeniu okresu rozliczeniowego otrzymasz z Banku zestawienie transakcji z informacją o tym ile wynosi całe zadłużenie, jaka jest minimalna kwota spłaty oraz w jakim terminie należy ją spłacić. Trzeba pamiętać, że konieczna jest terminowa spłata kwoty minimalnej, pozostałe zadłużenie możesz spłacić później, ale będzie ono powiększone o odsetki zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji oraz tabelą oprocentowania.

    Aby upewnić się, że spłata będzie dokonywana terminowo możesz skorzystać z usługi automatycznej spłaty zadłużenia. Posiadając konto osobiste w dowolnym banku możesz jednorazowo upoważnić bank do stałego automatycznego pobierania z niego minimalnej lub całkowitej kwoty do spłaty wykazanej na zestawieniu Twojej karty kredytowej w Santander Bank Polska.

  • Co zrobić jeśli nie spłaciłeś zadłużenia na karcie kredytowej?

    Bank - w wyniku ustaleń prowadzonych z kredytobiorcą - może proponować różne rozwiązania warunków spłaty kredytu mające na celu jak najlepsze ich dopasowanie do możliwości Klienta. Aby dowiedzieć się jakie warunki możemy zaproponować Tobie zadzwoń do Centrum Zarządzania Przeterminowaniami w Santander Bank Polska

    Pracownicy są dostępni od poniedziałku do piątku pod numerem 61 850 2204 lub 0 61 850 2205 od godz. 9.00 do 18.00. Adres: Centrum Zarządzania Przeterminowaniami, ul. Druskienicka 6, 60-476 Poznań, e-mail: CZP.ZespolMonitoringu@santander.pl

    Wniosek o restrukturyzację - wzór do wykorzystania po wstępnych ustaleniach z Centrum Zarządzania Przeterminowaniami:

    Wniosek o restrukturyzowanie zadłużenia - przykład

  • Co to jest BIK?

    Biuro Informacji Kredytowej (BIK) jest to instytucja powołana w 1997 r. przez banki i Związek Banków Polskich w celu gromadzenia, przechowywania i udostępniania informacji o aktualnych zobowiązaniach oraz historii kredytowej klientów banków, zarówno indywidualnych jak i przedsiębiorców.

  • Kiedy Twoje dane mogą trafić do BIK?

    W momencie składania przez Ciebie w banku wniosku, np. kredytowego oraz po zaciągnięciu przez Ciebie zobowiązania np. kredytu. Informacje dotyczące obsługi zaciągniętego przez Ciebie kredytu bank aktualizuje przynajmniej raz w miesiącu, przez cały okres trwania zobowiązania. BIK monitoruje sposób realizacji tych zobowiązań.

  • Jakie Twoje dane trafiają do BIK?

    Dane identyfikacyjne oraz informacje o zobowiązaniach kredytowych powiązanych z Tobą, wskazujące m. in. stan początkowy Twojego zobowiązania, aktualny stan zadłużenia oraz Twoją historię kredytową w ujęciu miesięcznym.

  • Jak długo BIK może przetwarzać Twoje dane?

    Jeśli zobowiązanie jest spłacane terminowo - dane klienta przetwarzane są w BIK od chwili powstania zobowiązania w banku, aż do momentu wygaśnięcia zobowiązania. Jeśli klient wyraził zgodę na przetwarzanie danych po wygaśnięciu zobowiązania, dane o zobowiązaniu udostępniane są bankom oraz innym instytucjom finansowym w celu oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego przez okres wskazany przez klienta (max 5 lat), poświadczając jego pozytywną historię kredytową. Wyrażając zgodę na przetwarzanie danych po wygaśnięciu zobowiązania klient buduje swoją pozytywną historię kredytową na rynku finansowym.

    Dane mogą być przetwarzane również bez zgody klienta przez 5 lat, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:
    - klient nie regulował zobowiązań i dopuścił się zwłoki w spłacie powyżej 60 dni,
    - upłynęło kolejnych 30 dni od momentu powiadomienia klienta przez bank o zamiarze przetwarzania danych o zobowiązaniu bez zgody klienta.

  • Dlaczego warto mieć pozytywną historię kredytową?

    Najkorzystniejszą sytuacją dla klienta jest terminowo regulowane zobowiązanie, a w rezultacie pozytywna historia kredytowa w BIK. To dzięki pozytywnej historii kredytowej banki oraz inne instytucje finansowe mogą zaproponować klientom lepsze warunki współpracy np. niższe oprocentowanie, skrócenie i uproszczenie procedur udzielania kredytu, obniżenie opłat i prowizji. Wyrażając zgodę na przetwarza­nie danych po wygaśnięciu zo­bowiązania, tworzysz swój pozytywny portret finansowy. Zgody możesz udzielić w banku lub innej instytucji finansowej, w którym bierzesz lub brałeś kredyt.

  • Czy osoba, której dane znajdują się w BIK ma do nich dostęp?

    Każda osoba, której dane znajdują się w bazie BIK, ma do nich dostęp – poprzez pobranie Raportu PLUS / PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej lub skorzystanie z Informacji Ustawowej. Raporty te można zamówić na stronie internetowej BIK.

Zobacz więcejzobacz mniej

Program Priceless Specials

Karty walutowe

  • Gdzie mogę sprawdzić aktualne kursy walut?

    Na naszych stronach internetowych znajdziesz aktualną tabelę kursów walut Santander Bank Polska.

  • W jaki sposób rozliczane są transakcje zagraniczne przy płatnościach kartami walutowymi?

    W przypadku transakcji w EUR, GBP lub USD – jeśli waluta transakcji nie jest walutą karty - następuje przewalutowanie po kursach Banku (przy przeliczaniu z jednej waluty obcej na drugą do przeliczenia stosowane są kursy tych walut w stosunku do PLN) na walutę Karty (rachunku) i obciążenie rachunku, do którego wydana jest karta.

    Jeżeli transakcja przy użyciu karty MasterCard walutowej w USD lub GBP jest dokonana w innej walucie niż EUR, GBP i USD wówczas następuje przewalutowanie przez Mastercard na EUR według kursu obwiązującego w MasterCard (przy przeliczaniu z jednej waluty obcej na drugą do przeliczenia stosowane są kursy tych walut w stosunku do PLN) na właściwą walutę rachunku, do którego wydana jest karta. Jeżeli transakcja przy użyciu karty MasterCard walutowej w EUR jest dokonana w walucie innej niż EUR, GBP lub USD wówczas następuje przewalutowanie przez MasterCard na EUR według kursu obowiązującego w MasterCard i obciążenie rachunku, do którego wydana jest karta.

  • Przewalutowanie w transakcjach kartami prepaid walutowymi

    Jeśli płacisz za granicą kartą prowadzoną w złotych ponosisz koszty przewalutowania, czyli przeliczenia waluty, w jakiej dokonana była płatność na złotówki. Natomiast jeśli zakupisz kartę walutową na przykład w funtach brytyjskich, unikniesz przewalutowania transakcji realizowanych w tej walucie zarówno zakupów jak i wypłat gotówki z bankomatów w Wielkiej Brytanii oraz zakupów przez Internet w funtach brytyjskich.

  • Kto może korzystać z karty prepaid walutowej?

    Karta walutowa to elektroniczna portmonetka na zagraniczne zakupy przeznaczona dla osób, dla których najważniejsza jest wygoda (nie musisz nosić drobnych) i czas. Karta może zostać nabyta przez osobę o pełnej lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. Można ją przekazać dowolnej osobie, zgodnie z jej regulaminem, co sprawia, że jest to doskonały pomysł na prezent.

Rezygnacja z karty

Dyspozycje do złożenia na infolinii

  • Dyspozycje jakie można złożyć przez Infolinię (1 9999) w zakresie karty debetowej:
    • zawnioskować o duplikat karty
    • zmienić limit dzienny i miesięczny: wypłaty gotówki, transakcji bezgotówkowych, transakcji na odległość dla kart,
    • aktywować możliwość wypłaty gotówki z bankomatów nie korzystających z mikroprocesora dla kart
    • wycofać zgodę na wykonywanie kolejnych transakcji powtarzalnych
    • wskazać lub zmienić numer dla Kodów 3D Secure
    • odblokować kartę w przypadku zablokowania karty podanym błędnym kodem PIN
    • zgłosić wniosek o usługę Chargeback
    • zgłosić zastrzeżenie karty z powodu zagubienia, kradzieży i stwierdzenia transakcji podejrzanych.
    • zgłosić odnalezienie karty
    • uruchomić/zrezygnować z pakietów bankomatowych dla kart Dopasowanych
    • zmienić opcję cenową dla kart Dopasowanych
    • zakupić kartę Mastercard/Visa Dopasowaną
    • dokonać konwersji konta na Konto Jakie Chcę
    • przy zamianie rodzaju konta, posiadacz może wypowiedzieć umowę z 14-dniowym okresem wypowiedzenia
    • zrezygnować ze wznowienia karty debetowej i bankomatowej
    • odwołać pełnomocnictwa dla użytkownika karty debetowej i bankomatowej
    • zamknąć kartę debetową, bankomatową i mobilną
    • zarejestrować karty Mastercard Dopasowaną i Mastercard Mobile debetową do programu Priceless Specials
  • Identyfikacja Posiadacza podczas kontaktu z Infolinią

    W przypadku kontaktu Posiadacza z Infolinią, mającego na celu otrzymanie informacji lub zlecenie wykonania dyspozycji dotyczących Karty, Bank dokonuje identyfikacji Posiadacza za pomocą:
    a)dodatkowego hasła/ hasła dostępu, lub
    b)innych danych znanych Posiadaczowi, lub NIK i PIN wykorzystywanych przez Posiadacza w ramach usługi Santander telefon dla Karty kredytowej albo usługi Santander telefon.

Słowniczek

  • Cyfrowy portfel

    Cyfrowy portfel: portfel elektroniczny oferowany przez Santander Bank Polska S.A., funkcjonujący w ramach serwisu MasterPass, który jest obsługiwany MasterCard. Portfel może być używany w trakcie zakupów w sklepach internetowych, mobilnych i wszystkich innych punktach handlowych oznaczonych znakiem MasterPass.

  • Antena Zbliżeniowa

    Antena Zbliżeniowa: elektroniczne urządzenie wbudowane w kartę z funkcją zbliżeniową komunikujące się z czytnikiem zbliżeniowym (Terminal POS), pozwalające na dokonanie transakcji zbliżeniowej.

  • Czytnik zbliżeniowy

    Czytnik zbliżeniowy : element terminala płatniczego umożliwiający płatności zbliżeniowe.

  • Card Carrier

    Card Carrier : dokument, który wysłaliśmy do Ciebie wraz z kartą. Zawiera on najważniejsze informacje, m.in. o sposobie aktywacji czy PIN-ie do Twojej karty.

  • Karta embosowana / tłoczona

    Karta embosowana / tłoczona : karta płatnicza umożliwiająca dodatkowo dokonywanie operacji przy użyciu ręcznych powielaczy (imprinterów); są to karty debetowe: Visa Classic, MasterCard walutowa w EUR, GBP i USD, MasterCard Supri, MasterCard Omni oraz MasterCard PAYBACK Omni, Visa VIP

  • PIN Mailer

    PIN Mailer : przesyłka zawierająca PIN do Karty głównej albo Karty dodatkowej

  • Ręczny Powielacz (imprinter)

    Ręczny Powielacz (imprinter) w przypadku kart embosowanych istnieje możliwość dokonania transakcji w punkcie akceptującym karty przy użyciu ręcznego powielacza/imprintera. Jest to urządzenie działające w trybie offline, pozwalające na dokonanie transakcji bezgotówkowych i gotówkowych.

    Przebieg transakcji (odbicie karty w ręcznym powielaczu):

    • pracownik banku/sprzedawca umieszcza kartę w przeznaczonym do tego miejscu na imprinterze.
    • następnie umieszcza rachunek obciążeniowy (voucher) w ramce.
    • następnie przesuwa rączkę powielacza w jedną, a potem w drugą stronę. Na rachunku (voucherze) zostają odbite dane karty oraz placówki banku.
      Następnie zostaniesz poproszony o podpisanie rachunku karty, a pracownik banku/sprzedawca uzyska autoryzację zleconej przez Ciebie transakcji.
  • Transakcje w terminalach typu CAT

    Transakcje w terminalach typu CAT : „Cardholder Activated Terminal –– transakcje bezgotówkowe inicjowane przez posiadacza/użytkownika karty w urządzeniach samoobsługowych.

    CAT (typ A lub 3 ) – CAT spełniający wszystkie poniższe warunki (płatność za parkingi, autostrady):

    • kwota transakcji poniżej 40 USD lub odpowiednik w lokalnej walucie,
    • nie dochodzi do połączenia z systemami Banku w czasie rzeczywistym podczas płatności.

    CAT (typ B lub 2 ) – CAT spełniający wszystkie poniższe warunki (zakup paliwa bez PIN),:

    • kwota transakcji poniżej 100 USD lub odpowiednik w lokalnej walucie,
    • dochodzi do Weryfikacji Banku.

    CAT (typ C lub 1) – CAT spełniający wszystkie poniższe warunki (zakup paliwa):

    • dochodzi do Weryfikacji Banku
    • wymagane podanie numeru PIN.
  • Transakcja online / offilne

    Transakcja online / offilne : podczas płatności kartą transakcja może być autoryzowana online albo offline. Przy transakcji online dochodzi do komunikacji z systemem banku w czasie rzeczywistym i weryfikowane są informacje o karcie, m.in. dostępne środki na koncie. Rozliczenie transakcji autoryzowanej offline może spowodować wystąpienie zadłużenia na koncie, jeśli nie ma na nim dostępnych środków.