O Programie Rodzina 800+
Dla kogo
Świadczenie wychowawcze 800 zł przysługuje na wszystkie dzieci do 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.
Świadczenie przysługuje również dzieciom, które przybyły z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi.
Wniosek możesz złożyć w naszej bankowości mobilnej i internetowej. Niezbędny będzie PESEL Twojego dziecka.
Terminy
Świadczenia Rodzina 800+ nie otrzymujesz na stałe. ZUS ustali prawo do świadczenia wychowawczego na tzw. okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca danego roku do 31 maja roku następnego.
- Jeśli złożysz wniosek od 1 lutego do 31 maja roku, w którym zaczyna się okres świadczeniowy, otrzymasz prawo do świadczenia od 1 czerwca do 31 maja roku następnego.
- Jeśli złożysz wniosek po 31 maja roku, w którym zaczyna się okres świadczeniowy, to ZUS przyzna Ci prawo do świadczenia od miesiąca, w którym złożysz wniosek do końca okresu świadczeniowego.
Złóż wniosek
Zaloguj się
Wpisz swój login (NIK z umowy lub własny login, który ustawiasz samodzielnie w bankowości internetowej) i hasło. Po zalogowaniu kliknij w zakładkę eUrząd (menu górne obok przycisku Wyloguj).
Wypełnij wniosek
We wniosku podaj dane swoje oraz Twoich dzieci, które mają otrzymać świadczenie. Jeśli Cię o to poprosimy, złóż także niezbędne oświadczenia.
Czekaj na informację z ZUS
Po złożeniu wniosku otrzymasz e-mail z urzędowym potwierdzeniem odbioru (UPO/UPP). Jeśli go nie otrzymasz, pilnie skontaktuj się z ZUS. Po rozpatrzeniu wniosku przez ZUS otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia na Twój adres e‑mail. W przypadku odmowy przyznania świadczenia ZUS wyda decyzję. Decyzję znajdziesz na swoim profilu na (PUE) ZUS. Wiadomość o tym, że ZUS wydał decyzję otrzymasz na Twój adres e-mail oraz numer telefonu podany we wniosku.
Zaloguj się
Zaloguj się do Santander mobile. Po zalogowaniu kliknij w zakładkę Wszystkie skróty. W sekcji Przydatne skróty wybierz ikonę Wsparcie rodziców.
Wypełnij wniosek
We wniosku podaj dane swoje oraz Twoich dzieci, które mają otrzymać świadczenie. Jeśli Cię o to poprosimy, złóż także niezbędne oświadczenia.
Czekaj na informację z ZUS
Po złożeniu wniosku otrzymasz e-mail z urzędowym potwierdzeniem odbioru (UPO/UPP). Jeśli go nie otrzymasz, pilnie skontaktuj się z ZUS. Po rozpatrzeniu wniosku przez ZUS otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia na Twój adres e‑mail. W przypadku odmowy przyznania świadczenia ZUS wyda decyzję. Decyzję znajdziesz na swoim profilu na (PUE) ZUS. Wiadomość o tym, że ZUS wydał decyzję otrzymasz na Twój adres e-mail oraz numer telefonu podany we wniosku.
Podstawa prawna
Uruchomi się w nowym oknie
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1565)
Pytania i odpowiedzi
Informator
Wniosek Rodzina 800+ w bankowości internetowej
Potrzebujesz więcej informacji?
Wątpliwości i reklamacje
Zgłoś się do ZUS, jeżeli Twoje pytania dotyczą:
- sposobu wypełniania wniosku,
- obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS,
- wypłaty świadczenia wychowawczego.
Zgłoś się do nas, jeżeli Twoje pytania dotyczą:
- bankowości internetowej,
- etapu rejestracji i wysłania wniosku w bankowości internetowej.
Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z Zasadami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.
Więcej o Programie Rodzina 800+ znajdziesz na stronie ZUS. Uruchomi się w nowym oknie
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD Uruchomi się w nowym oknie oraz w placówkach banku.
- Posiadanie konta osobistego to prowadzenie rachunku płatniczego - usługa polegająca na prowadzeniu rachunku płatniczego na rzecz konsumenta, umożliwiająca przechowywanie środków pieniężnych konsumenta oraz wykonywanie transakcji płatniczych, łącznie z usługą otwarcia lub zamknięcia rachunku płatniczego konsumenta.
- Santander internet, bankowość internetowa to usługa bankowości elektronicznej - usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez Internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
- smsKod to powiadamianie SMS - usługa polegająca na przekazywaniu komunikatów dotyczących rachunku płatniczego za pośrednictwem wiadomości SMS.