Szukaj na stronie
Bezpieczeństwo

Sprzedajesz lub kupujesz online? Uważaj na fałszywe wiadomości i usługi

12 grudnia 2022

Sprzedajesz lub kupujesz online? Uważaj, przestępcy wyłudzają pieniądze od użytkowników znanego portalu aukcyjnego. Wykorzystują do tego fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod kupujących lub informują o tym, że możesz odebrać pieniądze za wystawiony przedmiot tylko, gdy podasz swoje dane i dane do logowania do bankowości internetowej. Uważaj, w ten sposób stracisz pieniądze.

Jak wygląda oszustwo

•   Przestępcy przesyłają wiadomość (często z błędami językowymi), w której próbują nakłonić Cię do kliknięcia w link. 

•   Gdy to zrobisz, trafisz na fałszywą stronę naszego banku lub pośrednika płatności.

•   Będą nakłaniać Cię do podania danych do logowania do bankowości internetowej, nr. telefonu, danych kart płatniczych oraz smsKodów.

•   W ten sposób stracisz pieniądze.

Przykład wiadomości

Jak się chronić
  • Nie otwieraj linków od osób, których nie znasz, szczególnie jeśli w ten sposób masz odebrać pieniądze za przedmiot,
  • Zanim zaczniesz wystawiać przedmioty, zapoznaj się z procesem sprzedaży na danym portalu aukcyjnym – działaj tylko w ramach portalu.
  • Zwróć uwagę, czy w wiadomości nie ma błędów językowych.
  • Sprawdzaj adres strony, na której się znajdujesz. Szczególnie gdy wpisujesz swoje dane do logowania. Pamiętaj, że poprawny adres strony logowania to centrum24.pl.
  • Czytaj dokładnie wiadomości, które od nas dostajesz, zwłaszcza jeżeli masz wpisać smsKod.
  • Jeśli coś Cię niepokoi — skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić poprzez naszą infolinię – 1 9999  (+48 61 81 1 9999). Opłata za połączenie z infolinią jest zgodna z taryfą danego operatora.

 

5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień 
  1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
  2. Chroń swoje hasła.
  3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
  4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
  5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!