Dlaczego kierujemy naszą uwagę na firmy rodzinne?

Zarówno wśród naszych klientów, jak w całej polskiej gospodarce firmy rodzinne stanowią większość. Jesteśmy dla nich partnerem w rozwoju. Uczestniczymy procesach konsolidacji, pomagamy w ekspansji
w kraju i za granicą, a gdy istnieje taka potrzeba - towarzyszymy w procesach sukcesji lub innej formie przekazania firmy.

Profesjonalny partner w procesach sukcesji

Gdy nadchodzi moment przekazania firmy w inne ręce, wspieramy właścicieli w całym procesie.

Analiza możliwości

Wybór scenariusza, w jaki sposób przekazać firmę, należy do jej właściciela. Pomagamy w analizie alternatywnych możliwości zanim zostanie podjęta decyzja, która z dróg będzie najlepsza dla firmy oraz jej założyciela.

Sukcesja wewnątrzrodzinna

Wspieramy w sukcesji wewnątrz rodziny, która wymaga zmian własności, zarządzania, a często również modelu biznesowego. Poza zmianami podstaw formalnych współpracy z bankiem możemy zaproponować także nową strukturę finansowania oraz usługi bankowe.

Sprzedaż lub upublicznienie firmy

Jeśli właściciel firmy rodzinnej rozważa jej sprzedaż lub upublicznienie, korzystamy z naszej wiedzy oraz  doświadczenia doradców specjalizujących się w takich transakcjach, by zaproponować najbardziej korzystne rozwiązania.

Partner merytoryczny

Partner merytoryczny Grant Thorton

 Kontakt w sprawie współpracy

Porozmawiajmy
o współpracy

Małgorzata Nesterowicz 

+48 22 586 81 60

malgorzata.nesterowicz@santander.pl

Raporty sektorowe

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany na bieżąco o nowych raportach zapisz się do newslettera.

Wsparcie w rozwoju firm rodzinnych

Jesteśmy partnerem w długoterminowym rozwoju naszych klientów.

  • Specjalistyczna wiedza
    Specjalistyczna wiedza

    Dzielimy się wiedzą płynącą
    z doświadczeń rynków
    o wielopokoleniowej tradycji przedsiębiorczości rodzinnej.

  • Sieć kontaktów
    Sieć kontaktów

    Współpracujemy z wiodącymi doradcami i organizacjami działającymi na rzecz przedsiębiorców rodzinnych.

  • Wymiana doświadczeń
    Wymiana doświadczeń

    Organizujemy różnorodne formy wymiany doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami oraz prezentacje dobrych praktyk.

Artykuły partnera

Controlling i finanse

Przywództwo

  • Sztuka zarządzania różnorodnym z uwagi na wiek zespołem

    Organizacje coraz bardziej dostrzegają siłę różnorodnych z uwagi na wiek zespołów – z reguły więcej osiągają i są bardziej innowacyjne. W końcu w różnorodności siła! Mądrość doświadczonych osób oraz nowatorskie pomysł młodych są doskonałym zestawieniem, ale pełen sukces zapewnić może odpowiednie prowadzenie takich zespołów, i skuteczne nimi zarządzanie.

  • Dajcie pracownikom cele, a je zrealizują! Key Performance Indicators- potrzeba i konieczność

    Wyznaczenie kierunków działania i celów do których ma zmierzać firma jest ważne nie tylko z punktu widzenia właścicieli i ich wizji rozwoju, ale także pracowników i menedżerów, którzy nie powinni brnąć rozproszeni na ślepo byle do przodu, tylko zmierzać w jednym kierunku. Kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators - KPI) to finansowe i niefinansowe parametry coraz powszechniej wykorzystywane do oceny pracy zwłaszcza osób zarządzających.

Strategia i zarządzanie

Sukcesja

  • Książka "Przyszłość Twojej firmy"

    Co zrobić, aby zapewnić firmie trwałość na pokolenia? Jak zapewnić jej długofalowe bezpieczeństwo? Jak przygotować dzieci lub innych następców do przejęcia biznesu? Jak przygotować firmę do sukcesji i jak bezpiecznie oddać jej stery nowemu liderowi?

  • Konstytucja Rodzinna

    Jednym z największych wyzwań, z jakim zmierzyć muszą się firmy rodzinne, jest zapewnienie biznesowi rodzinnemu trwałości, tak by mógł on być kontynuowany w kolejnych pokoleniach rodziny.

Sprzedaż firmy

  • Kiedy przychodzi czas na sprzedaż firmy?

    Sprzedaż firmy może wynikać z podjętych z dużym wyprzedzeniem decyzji, jak i z presji aktualnych okoliczności. Planując przyszłość firmy w długim horyzoncie czasowym warto uwzględnić również ewentualne zmiany właścicielskie, tak aby nie okazały się one zaskakującą koniecznością. Z pewnością warto zadbać o to, aby decyzja dotycząca sprzedaży była podejmowana z odpowiednim wyprzedzeniem, wykluczającym działanie pod presją.

  • Jaki moment wybrać na sprzedaż firmy?

    Decyzje dotyczące sprzedaży firmy są wprowadzane w życie w bardzo różnych okresach. Bywają sytuacje, w których realizacja takiego zamierzania ma miejsce na przestrzeni kilku lub kilkunastu miesięcy, innym razem jest to kilka lat. Im dłuższy czas pomiędzy decyzją o sprzedaży (lub dopuszczalności takiego scenariusza) a realizacją transakcji tym więcej możliwości wyboru właściwego momentu. Jak poznać, że nadszedł optymalny czas na moment firmy ?

Struktury, formy prawne, podatki

Koronawirus – wsparcie

Codziennie przybywa wiele pytań na tematy związane z obecną sytuacją. Zapoznaj się z artykułami dotyczącymi bieżącej sytuacji przygotowanymi przez Grant Thornton.

Grant Thornton

Uwalniamy potencjał Twojego biznesu!

  • 5 kluczowych faktów:
    • 25 lat doświadczenia,
    • 550-osobowy zespół w 7 biurach w Polsce,
    • rocznie wspieramy ponad 1600 Klientów w obszarze audytu, podatków, doradztwa i outsourcingu,
    • jesteśmy partnerem Fundacji Firmy Rodzinne, jednej z największych tego rodzaju organizacji w Polsce,
    • należymy do Grant Thornton International - zapewniamy wsparcie w ponad 130 krajach.
  • Docenili nas:
    • „Rzeczpospolita”: I miejsce w kategorii "Dobre prawo podatkowe" za działania na rzecz tworzenia dobrego i przyjaznego przedsiębiorcom prawa podatkowego,
    • „Dziennik Gazeta Prawna”: V miejsce w kategorii „Duże firmy”, indywidualne wyróżnienia dla trzech naszych ekspertów w dwóch kategoriach („Podatki lokalne”, „Podatek CIT”).