Profil inwestora zmienił się na przestrzeni ostatnich lat. Inwestor to już nie tylko dojrzały mężczyzna z doświadczeniem i kapitałem. Coraz częściej to młoda kobieta z telefonem. Czy w dobie tych zmian istnieje produkt idealny dla wszystkich i czy instytucje finansowe muszą przygotować język komunikacji i narzędzia na ten cały pokoleniowy mix?
Przygotowaliśmy raport, który pokazuje jak inwestują różne pokolenia, i co je napędza.
Co Eksperci mówią o raporcie:
Pokolenia na rynku inwestycji
Co myślimy o inwestowaniu?
- 64% inwestujących Generacji Z to kobiety. Wśród Millenialsów jest to 57%.
- 39% łączy inwestowanie z nadzieją.
- 54% inwestujących wybiera banki. Pokolenie Z w 37% wybiera Revolut, pokolenie Baby Boomers w 66% banki.
- 38% Generacji Z i 31% Millenialsów zwiększa ryzyko w miarę zwiększania doświadczenia.
- Zetki inwestycje traktują jak subskrypcję – łatwo zaczynają, łatwo rezygnują. Dla młodych to nie strategia, to usługa na żądanie.
- 62% Zetek, 47% Millenialsów, 32% Generacji X i 17% Baby Boomers wybiera social media jako źródło wiedzy o inwestowaniu.
QUIZ. Jakim typem inwestora jesteś?
Informacje zawarte na stronie mogą zawierać treści reklamowe.
Informacje zawarte na stronie mogą zawierać treści reklamowe.