Szukaj na stronie

Pokolenia na rynku inwestycji

Co je łączy, co dzieli, co napędza

Profil inwestora zmienił się na przestrzeni ostatnich lat. Inwestor to już nie tylko dojrzały mężczyzna z doświadczeniem i kapitałem. Coraz częściej to młoda kobieta z telefonem. Czy w dobie tych zmian istnieje produkt idealny dla wszystkich i czy instytucje finansowe muszą przygotować język komunikacji i narzędzia na ten cały pokoleniowy mix?

Przygotowaliśmy raport, który pokazuje jak inwestują różne pokolenia, i co je napędza.

Co Eksperci mówią o raporcie:

  • Marcin Groniewski

    Z przyjemnością przeczytałem międzypokoleniowy raport „Pokolenia na rynku inwestycji. Co je łączy, co dzieli, co napędza”, i gorąco zachęcam do zapoznania się z jego wynikami.

  • dr hab. Katarzyna Perez

    Badanie Santander TFI pokazuje, że różnice pokoleniowe są bardziej widoczne w stylu niż w motywacjach do inwestowania.

  • Janina Bąk

    Obserwowanie, jak różne pokolenia myślą o pieniądzach, to nie tylko fascynująca podróż przez liczby i statystyki – to wgląd w wartości, potrzeby i sposób patrzenia na świat – ten teraźniejszy i ten przyszły.

  • Szymon Borawski - Reks

    Badanie pokazuje interesujące wnioski dotyczące najpopularniejszych kanałów inwestowania wśród różnych pokoleń inwestorów.

Pokolenia na rynku inwestycji

Co myślimy o inwestowaniu?

  • 64% inwestujących Generacji Z to kobiety. Wśród Millenialsów jest to 57%.
  • 39% łączy inwestowanie z nadzieją.
  • 54% inwestujących wybiera banki. Pokolenie Z w 37% wybiera Revolut, pokolenie Baby Boomers w 66% banki.
  • 38% Generacji Z i 31% Millenialsów zwiększa ryzyko w miarę zwiększania doświadczenia.
  • Zetki inwestycje traktują jak subskrypcję – łatwo zaczynają, łatwo rezygnują. Dla młodych to nie strategia, to usługa na żądanie.
  • 62% Zetek, 47% Millenialsów, 32% Generacji X i 17% Baby Boomers wybiera social media jako źródło wiedzy o inwestowaniu.

QUIZ. Jakim typem inwestora jesteś?