O programie
Troska o zdrowie, bezpieczeństwo i pozytywne doświadczenie naszych pracowników to podstawowy element społecznej odpowiedzialności biznesu oraz bardzo ważny kierunek strategiczny naszego banku. Chcemy tworzyć przyjazne i bezpieczne środowisko pracy, dlatego wdrożyliśmy strategię Kultury Bezpieczeństwa.
Wystartowaliśmy z programem #BezpieczniDoCelu Santander Bank Polska, który ma na celu wzmacnianie kultury bezpieczeństwa w ruchu drogowym – kierowców, rowerzystów czy pieszych. Będziemy dążyć do tego, aby dzięki podjętym działaniom i zaangażowaniu całej firmy, nasi kierowcy stali sią ambasadorami promującymi swoją postawą bezpieczeństwo na drodze. Chcemy, aby nasi pracownicy byli bezpieczni nie tylko w czasie pracy, ale również poruszając się po drogach ze swoimi bliskimi.
Program #BezpieczniDoCelu jest jednym z elementów większego działania, którym jest transformacja naszej floty samochodowej.
Co do tej pory osiągnęliśmy?
- Wycofaliśmy 700 nieefektywnie wykorzystywanych samochodów.
- Zmniejszyliśmy roczny przebieg o ok. 35%.
- Zmniejszyliśmy średnie spalanie na samochód o 30%.
- Zredukowaliśmy emisje CO2 o 62%.
- Wymieniliśmy 1300 samochodów na hybrydowe (99% floty).
- Zredukowaliśmy koszty floty o ok 29%.
Carsharing
W centralach w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu wdrożyliśmy wewnętrznie usługę wypożyczania aut flotowych:
- Zastąpiliśmy 32 samochody służbowe przypisane do jednego pracownika, 8. autami carsharingowymi.
- Średnio 55 pracowników korzysta co miesiąc z samochodów, które można wypożyczyć.
- Pracownicy mogą rezerwować samochody służbowe za pomocą mobilnej aplikacji.
- Otrzymanie i oddanie kluczyków i innych niezbędnych rzeczy dzieje się za pośrednictwem specjalnej skrzynki skomunikowanej z aplikacją, która do każdej rezerwacji generuje unikalny kod QR.
Jak dbamy o bezpieczeństwo
Wszystkich użytkowników naszej floty cyklicznie zapraszamy na obowiązkowe szkolenia z doskonalenia techniki jazdy, tzw. jazdy defensywnej. Nasi kierowcy otrzymają szereg merytorycznych i praktycznych wskazówek, które zapewnią im bezpieczeństwo i komfort podczas podróży samochodem.
Jazda defensywna
W całej organizacji będziemy promować bezpieczeństwo na drogach, m.in. udostępniając szereg materiałów edukacyjnych. W tym celu zespół projektowy #BezpieczniDoCelu przygotował także specjalną serię wideo, w której każdy odcinek będzie solidną porcją wiedzy, ale podaną w przystępny sposób. To wiedza będzie również przydatna dla Ciebie, więc zapraszamy do oglądania!
Ambasadorzy bezpiecznej jazdy
Okazję, by zostać Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy i wziąć udział w tym evencie, ma każdy nasz pracownik, który po szkoleniach z jazdy defensywnej odnotuje największy progres w zakresie bezpiecznej jazdy, jak również pracownicy, którzy zdobędą najlepsze wyniki w teście wiedzy zwieńczającym specjalną serię wideo, wspomnianą powyżej.
Już niedługo przedstawimy Wam sylwetki niektórych Ambasadorów.
#BezpieczniDoCelu a nasze zachowania T.E.A.M.S
Wartości i zachowania korporacyjne stanowią fundament kultury organizacyjnej. Jasno sprecyzowany i spójny system zachowań pomaga w realizacji celów.
W tym przypadku mówimy nie tylko o celach biznesowych, ale również o celach związanych z poruszaniem się w ruchu drogowym.
Nasze zachowania tworzą jedno słowo: "T.E.A.M.S" (z ang. zespoły). Ten akronim w doskonały sposób wskazuje to, na czym nam zależy – na ludziach, na zespołach, na współpracy. Każda litera reprezentuje przypisane zachowanie, dzięki czemu łatwiej będzie je zapamiętać Zobacz, jak przekładamy nasze korporacyjne zachowania na funkcjonowanie na drodze jako kierowca(-czyni), pieszy(-a) czy rowerzysta(-tka).
Jak rozumiemy to zachowanie w pracy?
Angażuję się w zmiany. Podejmuję nowe wyzwania. Zmiany postrzegam jako szansę na rozwój. Zmieniają się zasady, procedury oraz cały świat. Zmiana wymaga zwiększonego wysiłku, jednak jest to cena rozwoju.
Jak rozumiemy to zachowanie na drodze?
Jako kierowca(-czyni0 jestem na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami ruchu drogowego. Stosuje się do nowych zasad. Zmiany w przepisach dostrzegam jako dbałość o większe bezpieczeństwo.
Jak rozumiemy to zachowanie w pracy?
Swobodnie zgłaszam pomysły i zadaję pytania, budując środowisko oparte na zaufaniu i szacunku. Czuję się komfortowo przekazując i otrzymując informację zwrotną. Każdy w firmie ma indywidualny punkt widzenia, co jest bardzo wartościowe.
Jak rozumiemy to zachowanie na drodze?
Potrafię udzielać innym wskazówek, które są przydatne podczas jazdy na drodze. Umiem przekazać innym konstruktywny feedback pod kątem poruszania się samochodem. Przyjmuję merytoryczny feedback dotyczący mojej jazdy samochodem. Każda wskazówka jest cenna, żeby bezpieczniej czuć się za kierownicą samochodu oraz w każdej innej roli jako uczestnik ruchu drogowego.
Jak rozumiemy to zachowanie w pracy?
Działam odpowiedzialnie i staram się upraszczać wszystko, kiedy tylko jest to możliwe. W swoich zadaniach odpowiednio zarządzam ryzykiem. Odpowiedzialnie i z zaangażowaniem wykonuję zadania zachęcając współpracowników do tego samego.
Jak rozumiemy to zachowanie na drodze?
Umiem dostosować się do zmian na drodze. Sprawnie poruszam się wśród innych kierowców oraz w ruchu drogowym. Potrafię zarządzić ryzykiem, które może powstać na ulicy.
Jak rozumiemy to zachowanie w pracy?
Myślę o klientach. Dbam o klientów. Działam tak, aby zdobyć ich zaufanie i lojalność. Potrafię postawić się w sytuacji klientów i pomyśleć o tym, jak nasze działania wpływają na nich. Zapewniam obsługę na wysokim poziomie. Umiem rozwiązać problemy i odpowiedzieć na potrzeby klientów.
Jak rozumiemy to zachowanie na drodze?
Myślę o innych kierowcach na ulicy. Szanuję ich jazdę. Potrafię postawić się w sytuacji innych. Przewiduję, jak moje działania mogą wpłynąć na innych kierowców, ale również jak mogą zachować się inni kierowcy. Moje zachowanie na drodze jest przewidywalne i czytelne dla innych.
Jak rozumiemy to zachowanie w pracy?
Promuję współpracę i działanie razem, by wspólnie osiągać cel i sukces. Dzięki pracy w zespole mogę rozwiązywać problemy. Najlepsze zespoły to te, które wykorzystują w pełni swoje kompetencje. Gdy współpracujemy, słuchamy siebie nawzajem i działamy jako całość.
Jak rozumiemy to zachowanie na drodze?
Współpracuję z innymi kierowcami na drodze. Jestem życzliwy/a na drodze dla pozostałych uczestników ruchu drogowego. Dążę do osiągnięcia celu na drodze jakim jest bezpieczna jazda.