Razem jedziemy
#BezpieczniDoCelu

O programie

Troska o zdrowie, bezpieczeństwo i pozytywne doświadczenie naszych pracowników to podstawowy element społecznej odpowiedzialności biznesu oraz bardzo ważny kierunek strategiczny naszego banku. Chcemy tworzyć przyjazne i bezpieczne środowisko pracy, dlatego wdrożyliśmy strategię Kultury Bezpieczeństwa.

Wystartowaliśmy z programem #BezpieczniDoCelu Santander Bank Polska, który ma na celu wzmacnianie kultury bezpieczeństwa w ruchu drogowym – kierowców, rowerzystów czy pieszych. Będziemy dążyć do tego, aby dzięki podjętym działaniom i zaangażowaniu całej firmy, nasi kierowcy stali sią ambasadorami promującymi swoją postawą bezpieczeństwo na drodze. Chcemy, aby nasi pracownicy byli bezpieczni nie tylko w czasie pracy, ale również poruszając się po drogach ze swoimi bliskimi. 

Program #BezpieczniDoCelu jest jednym z elementów większego działania, którym jest transformacja naszej floty samochodowej.

  • Co do tej pory osiągnęliśmy?

    • Wycofaliśmy 700 nieefektywnie wykorzystywanych samochodów.
    • Zmniejszyliśmy roczny przebieg o ok. 35%.
    • Zmniejszyliśmy średnie spalanie na samochód o 30%.
    • Zredukowaliśmy emisje CO2 o 62%.
    • Wymieniliśmy 1300 samochodów na hybrydowe (99% floty).
    • Zredukowaliśmy koszty floty o ok 29%.
  • Carsharing

    W centralach w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu wdrożyliśmy wewnętrznie usługę  wypożyczania aut flotowych:

    • Zastąpiliśmy 32 samochody służbowe przypisane do jednego pracownika, 8. autami carsharingowymi.
    • Średnio 55 pracowników korzysta co miesiąc z samochodów, które można wypożyczyć.
    • Pracownicy mogą rezerwować samochody służbowe za pomocą mobilnej aplikacji.
    • Otrzymanie i oddanie kluczyków i innych niezbędnych rzeczy dzieje się za pośrednictwem specjalnej skrzynki skomunikowanej z aplikacją, która do każdej rezerwacji generuje unikalny kod QR.

Jak dbamy o bezpieczeństwo

Wszystkich użytkowników naszej floty cyklicznie zapraszamy na obowiązkowe szkolenia z doskonalenia techniki jazdy, tzw. jazdy defensywnej. Nasi kierowcy otrzymają szereg merytorycznych i praktycznych wskazówek, które zapewnią im bezpieczeństwo i komfort podczas podróży samochodem.

Jazda defensywna

Podsumowanie 1 etapu szkoleń z jazdy defensywnej

W całej organizacji będziemy promować bezpieczeństwo na drogach, m.in. udostępniając szereg materiałów edukacyjnych. W tym celu zespół projektowy #BezpieczniDoCelu przygotował także specjalną serię wideo, w której każdy odcinek będzie solidną porcją wiedzy, ale podaną w przystępny sposób. To wiedza będzie również przydatna dla Ciebie, więc zapraszamy do oglądania!

  • Jak przygotować się do podróży?

    Odcinek 1

  • Jak bezpiecznie zająć pozycję za kierownicą?

    Odcinek 2

  • Jak poprawnie spakować samochód przed podróżą?

    Odcinek 3

  • Jak czas reakcji i prędkość wpływają na bezpieczeństwo podczas jazdy?

    Odcinek 4

  • Jakie są obowiązki świadka wypadku?

    Odcinek 5

Ambasadorzy bezpiecznej jazdy

Wśród naszych kierowców wyłoniliśmy grupę pracowników, którzy mogą pochwalić się wyjątkowo bezpieczną i ekonomiczną jazdą. To oni zostali Ambasadorami bezpiecznej jazdy i w nagrodę wzięli udział w evencie bezpiecznej jazdy na profesjonalnym torze doskonalenia techniki jazdy. Razem z instruktorami mogli zmierzyć się z sytuacjami najwyższego ryzyka na szarpakach i płytach poślizgowych.

Każdy pracownik ma szansę zostać Ambasadorem bezpiecznej jazdy i wziąć udział w naszym evencie. Wystarczy przejść przez cykl szkoleń z jazdy defensywnej i wykazać największy progres w zakresie bezpiecznej jazdy lub zdobyć najlepsze wyniki w teście wiedzy kończącym cykl  naszych wideo lekcji.

 

Sprawdź, co o szkoleniu mówią uczestnicy

  • Marta Kubiak

    specjalistka trenerka

  • Robert Fedorowicz

    ekspert handlu zagranicznego

     

  • Edyta Michałowska

    starsza specjalistka ds. finansowania korporacyjnego

  • Monika Krawczyk

    starsza bankierka klienta korporacyjnego

  • Joanna Kubik

    HR business partnerka

     

#BezpieczniDoCelu a nasze zachowania T.E.A.M.S

Wartości i zachowania korporacyjne stanowią fundament kultury organizacyjnej. Jasno sprecyzowany i spójny system zachowań pomaga w realizacji celów.
W tym przypadku mówimy nie tylko o celach biznesowych, ale również o celach związanych z poruszaniem się w ruchu drogowym.

Nasze zachowania tworzą jedno słowo: "T.E.A.M.S" (z ang. zespoły). Ten akronim w doskonały sposób wskazuje to, na czym nam zależy – na ludziach, na zespołach, na współpracy. Każda litera reprezentuje przypisane zachowanie, dzięki czemu łatwiej będzie je zapamiętać Zobacz, jak przekładamy nasze korporacyjne zachowania na funkcjonowanie na drodze jako kierowca(-czyni), pieszy(-a) czy rowerzysta(-tka).

  • Think Customer

  • Embrace Change

  • Act Now

  • Move Together

  • Speak Up