Wprowadzamy zmiany. W nocy z piątku na sobotę nie skorzystasz z bankowości internetowej ani z aplikacji. Więcej na santander.pl/dostepnosc

Praca w centrali

Nasze centra dowodzenia

To tutaj podejmowane są najważniejsze decyzje dotyczące Santander Bank Polska. Praca w centrali banku obsługującego 5 000 000 klientów to zarówno wyzwanie, jak i satysfakcja. I świetne miejsce do zrobienia kariery.

Obszary

  • Centrum Wsparcia Biznesu, czyli Centrala

  • Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej

  • Pion Transformacji Cyfrowej

  • Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej

  • Pion Prawny i Zapewnienia Zgodności

  • Pion Rachunkowości i Kontroli Finansowej

  • Pion Zarządzania Finansami

  • Pion Partnerstwa Biznesowego

  • Pion Zarządzania Ryzykiem

  • Obszar Audytu Wewnętrznego

  • Obszar Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością

  • Obszar Strategii i Transformacji Modelu Biznesowego

  • Pion Bankowości Detalicznej

Agile

Organizacja agile – czyli jaka

Google, Netflix, Spotify – te marki mówią same za siebie. Bazując na metodach agile wypracowują przełomowe rozwiązania dla klientów, stając się inspiracją nie tylko dla swojej bezpośredniej konkurencji. U podstaw ich działania leżą: bliska kooperacja w ramach zespołów multidyscyplinarnych podejmujących wspólne decyzje, elastyczność i transparentność, a także przestrzeń do eksperymentowania na drodze do osiągnięcia jednego celu.

Dlaczego zmieniliśmy model pracy na agile

Nasze otoczenie zmienia się szybko, a trendy stają się coraz mniej przewidywalne. Na rynku każdego dnia pojawiają się produkty i usługi dostosowane do najnowszych potrzeb klientów, a nasza bezpośrednia konkurencja oferuje innowacyjne rozwiązania zmieniające „reguły gry”. Dlatego, aby elastycznie adaptować się do zmian i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, chcemy współpracować ze sobą bliżej i efektywniej jako jeden zespół.

 

Jeden zespół = jeden cel Samodzielność zespołu Wielofunkcyjny skład

Każdy członek zespołu, niezależnie od swojej roli (np. IT, Administracja, Biznes), dąży do osiągnięcia wspólnego dla teamu, jasno zdefiniowanego celu. Suma prac wszystkich zespołów składa się na realizację celów biznesowych organizacji.

Zespoły mają swobodę w podejmowaniu decyzji i biorą za nie odpowiedzialność w zakresie realizowanych prac. Dzięki krótkim cyklom roboczym oraz częstym informacjom zwrotnym, decyzje zapadają regularnie na podstawie najnowszych informacji.

Zamiast tradycyjnych silosów opartych na podziale prac, zespoły tworzą się wokół zdefiniowanych celów oraz potrzeb Klienta. Kompetencje osób z różnych obszarów organizacji nawzajem się uzupełniają, zapewniając płynny postęp prac i samodzielność w działaniu.

Wartości kluczowe

 Ludzie i interakcje są ważniejsze od procesów oraz narzędzi

Najskuteczniejszym sposobem przekazywania informacji zespołowi i w zespole, jest bezpośrednia rozmowa. Aktywna współpraca między nami – pracownikami oraz wzajemne wsparcie podczas prac są kluczowe, abyśmy mogli sprawnie reagować na zmieniające się wymagania Klienta. Jeśli potrzebujemy procesów i narzędzi to wybieramy takie, które najlepiej wspierają oraz ułatwiają naszą pracę.

Działające oprogramowanie jest ważniejsze od szczegółowej dokumentacji
Pracujemy z większą pasją, gdy widzimy gotowe efekty naszych działań i możemy się nimi podzielić z klientem. Im częściej dostarczamy wartościowy, działający produkt i dotrzymujemy obietnic złożonych klientowi, tym bardziej jesteśmy zmotywowani do dalszej pracy. Jeśli z pewnych względów wymagane jest przygotowanie dokumentacji do tworzonego produktu, powstaje ona równocześnie z pozostałymi pracami – na podstawie ustaleń zespołu oraz informacji zwrotnej od klienta. Kluczem jest prostota, czyli sztuka minimalizowania niezbędnej pracy.

Współpraca z klientem jest ważniejsza od negocjacji umów

To klient jest najważniejszy i wyznacza kierunki naszej pracy. Zamiast komunikować się z nim za pomocą skomplikowanych umów, wolimy zaprosić go do zespołu i zaangażować w proces tworzenia oraz rozwoju produktu. Słuchamy z uwagą jego potrzeb, okazujemy szacunek dla jego punktu widzenia i wspólnie wypracowujemy najlepsze rozwiązania.

Reagowanie na zmiany jest ważniejsze od realizacji założonego planu

Jak powiedział Dwight D. Eisenhower „Plany są niczym; planowanie jest wszystkim.” W agile doskonale wiemy, że plany lubią się zmieniać i akceptujemy to. Właśnie dlatego pracujemy w krótkich sprintach, żeby móc na bieżąco reagować na zmiany wymagań i aktywnie angażować się w uaktualnienie priorytetów oraz pracę nad najważniejszymi zadaniami. Jeśli widzimy, że potrzebujemy zmiany kursu, że nasz plan nie podąża za klientem, mówimy wprost o konieczności zmian i pomagamy wprowadzić je w życie.

Zobacz co zyskasz będąc z nami

Trafiając tutaj, trafiasz do serca Santander Bank Polska

Bilety i karnety na wydarzenia, koncerty, do kin, obiektów sportowych i rozrywkowych. Programy dla rodziców i studentów, dofinansowania, a nawet rajdy ekstremalne. Na pewno znajdziesz coś dla siebie

Znajdź ofertę pracy dopasowaną do siebie

Trafiając tutaj, trafiasz do serca Santander Bank Polska