Nasze centra dowodzenia
Cenimy różnorodne kompetencje i umiejętności, dlatego nieustannie szukamy więcej MOCy w naszych zespołach. Praca w jednostkach centralnych pozwala kreować przyszłościowe rozwiązania i realizować je z pasją. Pokażmy światu naszą MOC!
Obszary
Agile
Organizacja agile – czyli jaka
Google, Netflix, Spotify – te marki mówią same za siebie. Bazując na metodach agile wypracowują przełomowe rozwiązania dla klientów, stając się inspiracją nie tylko dla swojej bezpośredniej konkurencji. U podstaw ich działania leżą: bliska kooperacja w ramach zespołów multidyscyplinarnych podejmujących wspólne decyzje, elastyczność i transparentność, a także przestrzeń do eksperymentowania na drodze do osiągnięcia jednego celu.
Dlaczego zmieniliśmy model pracy na agile
Nasze otoczenie zmienia się szybko, a trendy stają się coraz mniej przewidywalne. Na rynku każdego dnia pojawiają się produkty i usługi dostosowane do najnowszych potrzeb klientów, a nasza bezpośrednia konkurencja oferuje innowacyjne rozwiązania zmieniające „reguły gry”. Dlatego, aby elastycznie adaptować się do zmian i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, chcemy współpracować ze sobą bliżej i efektywniej jako jeden zespół.
Jeden zespół = jeden cel | Samodzielność zespołu | Wielofunkcyjny skład |
Każdy członek zespołu, niezależnie od swojej roli (np. IT, Administracja, Biznes), dąży do osiągnięcia wspólnego dla teamu, jasno zdefiniowanego celu. Suma prac wszystkich zespołów składa się na realizację celów biznesowych organizacji. |
Zespoły mają swobodę w podejmowaniu decyzji i biorą za nie odpowiedzialność w zakresie realizowanych prac. Dzięki krótkim cyklom roboczym oraz częstym informacjom zwrotnym, decyzje zapadają regularnie na podstawie najnowszych informacji. |
Zamiast tradycyjnych silosów opartych na podziale prac, zespoły tworzą się wokół zdefiniowanych celów oraz potrzeb Klienta. Kompetencje osób z różnych obszarów organizacji nawzajem się uzupełniają, zapewniając płynny postęp prac i samodzielność w działaniu. |
Wartości kluczowe
Ludzie i interakcje są ważniejsze od procesów oraz narzędzi
Najskuteczniejszym sposobem przekazywania informacji zespołowi i w zespole, jest bezpośrednia rozmowa. Aktywna współpraca między nami – pracownikami oraz wzajemne wsparcie podczas prac są kluczowe, abyśmy mogli sprawnie reagować na zmieniające się wymagania Klienta. Jeśli potrzebujemy procesów i narzędzi to wybieramy takie, które najlepiej wspierają oraz ułatwiają naszą pracę.
Działające oprogramowanie jest ważniejsze od szczegółowej dokumentacji
Pracujemy z większą pasją, gdy widzimy gotowe efekty naszych działań i możemy się nimi podzielić z klientem. Im częściej dostarczamy wartościowy, działający produkt i dotrzymujemy obietnic złożonych klientowi, tym bardziej jesteśmy zmotywowani do dalszej pracy. Jeśli z pewnych względów wymagane jest przygotowanie dokumentacji do tworzonego produktu, powstaje ona równocześnie z pozostałymi pracami – na podstawie ustaleń zespołu oraz informacji zwrotnej od klienta. Kluczem jest prostota, czyli sztuka minimalizowania niezbędnej pracy.
Współpraca z klientem jest ważniejsza od negocjacji umów
To klient jest najważniejszy i wyznacza kierunki naszej pracy. Zamiast komunikować się z nim za pomocą skomplikowanych umów, wolimy zaprosić go do zespołu i zaangażować w proces tworzenia oraz rozwoju produktu. Słuchamy z uwagą jego potrzeb, okazujemy szacunek dla jego punktu widzenia i wspólnie wypracowujemy najlepsze rozwiązania.
Reagowanie na zmiany jest ważniejsze od realizacji założonego planu
Jak powiedział Dwight D. Eisenhower „Plany są niczym; planowanie jest wszystkim.” W agile doskonale wiemy, że plany lubią się zmieniać i akceptujemy to. Właśnie dlatego pracujemy w krótkich sprintach, żeby móc na bieżąco reagować na zmiany wymagań i aktywnie angażować się w uaktualnienie priorytetów oraz pracę nad najważniejszymi zadaniami. Jeśli widzimy, że potrzebujemy zmiany kursu, że nasz plan nie podąża za klientem, mówimy wprost o konieczności zmian i pomagamy wprowadzić je w życie.
Zobacz co zyskasz będąc z nami
Trafiając tutaj, trafiasz do serca Santander Bank Polska
Bilety i karnety na wydarzenia, koncerty, do kin, obiektów sportowych i rozrywkowych. Programy dla rodziców i studentów, dofinansowania, a nawet rajdy ekstremalne. Na pewno znajdziesz coś dla siebie
Pion Transformacji Cyfrowej
W obszarze technologicznym zatrudnionych jest ok. 1 900 osób. Misją Pionu jest dostarczanie wszystkim obszarom Banku najwyższej jakości usług informatycznych, rozwój funkcjonalności biznesowych w systemach IT, projektowanie i integrowanie zmian w systemach oraz zapewnienie nowoczesnych operacji kreujących i wspierających Biznes, jak również realizacje transformacji Cyfrowej Banku. Pion odpowiada za wdrożenie najlepszych praktyk i kultury DevOps w Banku. Pracuje nad rozwojem machine learning. Tworzy też wspólną dla całej Grupy Santander warstwę API. Pion uczestniczy w inicjatywach na poziomie strategicznym dostarczając rozwiązań cloud-native, które będą używane przez jednostki Grupy Santander (np. rozwiązania biometryczne).
Pion Bankowości Detalicznej
Misją Pionu Bankowości Detalicznej jest budowanie trwałych relacji z Klientami poprzez udział w strategicznym planowaniu sprzedaży, rozwój multikanałowego podejścia do dystrybucji produktów i usług, zwiększanie ilości oraz wartości klientów, rozwój narzędzi CRM, stałe podnoszenie umiejętności sprzedażowych oraz koordynację zmian wprowadzanych w sieci sprzedaży. W ramach Pionu działają zespoły Centralne, Sieć Oddziałów, Multikanałowe Centrum Komunikacji oraz Santander Universidades.
Obszar Strategii i Transformacji Modelu Biznesowego
Obszar bezpośrednio podległy Prezesowi Zarządu. Obszarowi powierzono zadania związane z szacowaniem i monitorowaniem korzyści wynikających z wprowadzonych zmian, ograniczaniem złożoności organizacyjnej i identyfikowaniem synergii między różnymi obszarami Banku.
Pion Rachunkowości i Kontroli Finansowej
Wspomaga zarządzanie i działalność Grupy Santander Bank Polska. Wspiera kierownictwo oraz piony biznesowe w podejmowaniu decyzji strategicznych i operacyjnych poprzez:
- zapewnienie informacji zarządczej w oparciu o nowoczesne rozwiązania IT
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z wymogami prawa
- wypełnianie obowiązków podatkowych
- prowadzenie sprawozdawczości kapitałowej i sprawozdawczości finansowej
- sprawowanie kontroli nad procesami finansowymi
Obszar Audytu Wewnętrznego
Audyt Wewnętrzny jest stałą funkcją, niezależną od wszelkich innych funkcji lub jednostek. Dostarcza Zarządowi i Radzie Nadzorczej oraz innym członkom wyższego kierownictwa informacji w zakresie badań audytowych oraz oceny adekwatności i skuteczności systemu kontroli wewnętrznej. Opiniuje także system zarządzania bankiem. W związku z tym Audyt Wewnętrzny przeprowadza ocenę:
- efektywności i wydajności ww. procesów i systemów;
- zgodności z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, a także wymogami organów nadzorczych;
- wiarygodności i integralności informacji finansowych i operacyjnych;
- integralności aktywów
Pion Partnerstwa Biznesowego
Czyli innymi słowy HR. Misją Pionu Partnerstwa Biznesowego jest budowanie silnej pozycji rynkowej Banku jako pożądanego pracodawcy poprzez tworzenie kultury organizacyjnej opartej na wartościach Przyjazny I Rzetelny I Dla Ciebie. Realizowane przez Pion działania mają na celu pozyskiwanie do Banku kompetencji uwzględniających potrzeby i oczekiwania partnerów biznesowych, budowanie pozytywnych doświadczeń pracownika na każdym etapie cyklu zawodowego, wsparcie w jego rozwoju oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy.
Pion Prawny i Zapewnienia Zgodności
Pion Prawny organizuje i wykonuje obsługę prawną naszego Banku, zapewnia obsługę jednostek organizacyjnych, a także koordynuje i sprawuje merytoryczny nadzór nad współpracą z podmiotami zewnętrznymi, świadczącymi doradztwo prawne na rzecz Banku.
Podstawowymi zadaniami Pionu Prawnego są:
- zapewnienie najkorzystniejszych i skutecznych rozwiązań prawnych w bieżącej działalności Banku,
- reprezentowanie Banku w postępowaniach sądowych oraz przed innymi organami zewnętrznymi.
Obszar Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością
Podstawowe zadania Departamentu Marketingu to promocja produktów dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw, nadzór nad wizerunkiem kanałów dystrybucji (oddziały, internet, telefon itd.), merchandising, zarządzanie i nadzór nad głównym portalem banku oraz komunikacja z "internet community". W ramach całego Obszaru funkcjonują również zespoły odpowiedzialne za działania związane ze Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu, kontaktami z mediami, sponsoringiem różnego rodzaju działań oraz badaniami i budowaniem w banku podejścia klientocentrycznego.
Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej
Stanowi element międzynarodowej strategii Grupy Santander zapewniając usługi oraz specjalistyczne produkty finansowe największym firmom polskim i międzynarodowym. Obszar działania Pionu obejmuje produkty i usługi z dziedziny bankowości inwestycyjnej, korporacyjnej, transakcyjnej oraz obszaru skarbu oferowane klientom indywidualnym, komercyjnym i korporacyjnym poprzez właściwe jednostki organizacyjne w Santander Bank Polska S.A. Obejmuje 3 główne linie biznesowe: Globalna Bankowość Transakcyjna, Rynki Kapitałowe i Kredytowe Rynki Finansowe (Markets) - obejmujące działalność Obszaru Rynków Finansowych (Skarb), Departamentu Transakcji na Rynkach Finansowych oraz Departamentu Sprzedaży Instytucjonalnej Biura Maklerskiego.
Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
Celem Pionu jest świadczenie najwyższej jakości usług w zakresie bankowości biznesowej i korporacyjnej. Pion jest odpowiedzialny za pełne relacje z klientami biznesowymi i korporacyjnymi oraz sprzedaż produktów leasingowych i faktoringowych dla wszystkich klientów Banku. Kreując politykę współpracy z poszczególnymi klientami, podejmuje lub rekomenduje decyzje w zakresie produktów kredytowych, depozytowych oraz obsługi bieżącej i pozostałych produktów i usług. Obszar odpowiedzialny jest za utrzymywanie i koordynowanie relacji z przedsiębiorstwami, które posiadają obroty pomiędzy PLN 8-1,200mln.
Pion Zarządzania Ryzykiem
Misją Pionu Zarządzania Ryzykiem jest wspieranie celów i strategii oraz bieżącej działalności banku poprzez takie kształtowanie procesów zarządzania ryzykiem, by przekładały się na stabilny wzrost biznesu, wyższą wartość oraz zaufanie akcjonariuszy, podwyższone bezpieczeństwo, solidność i przejrzystość.
Do obowiązków Pionu Zarządzania Ryzykiem należy m.in.:
- kształtowanie strategii zarządzania ryzykiem,
- proponowanie optymalnych rozwiązań wspierających realizację strategii banku przy jednoczesnym utrzymaniu akceptowalnego poziomu ryzyka,
- zarządzanie procesem kredytowym, zmierzające do zapewnienia jego sprawnego przebiegu oraz najwyższej jakości i wzrostu portfela kredytowego,
- podejmowanie decyzji kredytowych we wszystkich segmentach działalności kredytowej banku oraz monitoring i windykacja kredytów wysokiego ryzyka.
Zadania stojące przed Ryzykiem banku wymagają rożnej wiedzy i umiejętności, dlatego w tym pionie pracują ekonomiści, analitycy, statystycy, matematycy, a także osoby posiadające wiedzę o IT.
Pion Zarządzania Finansami
Odpowiada za zarządzanie ryzykiem stopy procentowej i ryzykiem walutowym oraz płynnością w portfelu bankowym, do którego transferowane są również otwarte pozycje ryzyka stopy procentowej i ryzyka walutowego spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska. Opracowuje i aktualizuje odpowiednie strategie oraz dokonuje przeglądu „Awaryjnego planu płynności”. Tutaj funkcjonuje również Biuro ds. Relacji Inwestorskich, które utrzymuje relacje z inwestorami instytucjonalnymi i analitykami giełdowymi, koncentrując się na informowaniu ich o rozwoju i wynikach Banku.