Western Union

 

Podstawowe informacje

  • Szybkość
    Szybkość

    transfer pieniędzy zarówno w kraju jak i za granicę jest możliwy w kilka minut.*

  • Rzetelność
    Rzetelność

    ponad 135 letnia tradycja Western Union w realizacji przekazów pieniężnych, a przy tym zastosowanie najnowocześniejszych technologii informatycznych sprawiają, że Twoje pieniądze są bezpieczne.

  • Wygoda
    Wygoda

    w Polsce masz do dyspozycji ponad 4600 punktów agencyjnych Western Union, w tym ponad 600 placówek sieci Santander Bank Polska, w których możesz zrealizować przekaz pieniężny.

  • Prostota
    Prostota

    zarówno wysyłka, jak i odbiór pieniędzy są możliwe dzięki kilku prostym czynnościom, które należy wykonać, aby pieniądze trafiły tam, gdzie Ty i Twoi bliscy najbardziej ich potrzebujecie.

 

* Środki przesłane w ramach serwisu "Pieniądze w kilka minut" można odebrać w kilka minut po ich wysłaniu. Odbiór środków może być uzależniony od godzin otwarcia punktów, różnic w strefach czasowych lub innych warunków umowy.

Bezpieczeństwo przekazu

Western Union dokłada wszelkich starań, by zlecany przekaz pieniężny dotarł do adresata a dane dotyczące transakcji nie zostały ujawnione osobom postronnym. Jednak bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie!

  • Pamiętaj
    Pamiętaj
    • pieniądze powinno się wysyłać tylko osobom, które osobiście znamy lub których tożsamość można sprawdzić,
    • oferta, która brzmi niewiarygodnie atrakcyjnie jest najprawdopodobniej próbą oszustwa,
    • w niektórych krajach podanie Numeru Kontrolnego Przekazu Pieniężnego (MTCN) nie jest konieczne do wypłaty przekazu, dlatego jego zatajenie przed odbiorcą nie uniemożliwi mu odebrania gotówki np. przed otrzymaniem kupionego przez Ciebie towaru,
    • stosowanie przekazu na hasło nie jest bezpiecznym sposobem płatności za towary lub usługi kupione od nieznanego sprzedawcy; nawet jeśli nie podasz odbiorcy hasła przed momentem otrzymania towaru lub usługi, może on odebrać przekaz pieniężny przedstawiając dokument tożsamości,
    • chroń dane przekazu pieniężnego - nie udostępniaj ich osobom postronnym.

    Stosuj się do powyższych reguł, a przekazywanie pieniędzy będzie nie tylko szybkie i tanie, ale również bezpieczne.

  • Zachowaj ostrożność
    Zachowaj ostrożność

    Przy korzystaniu z usługi przekazu pieniężnego w następujących okolicznościach:

    • zakupy w Internecie, zwłaszcza na aukcjach internetowych;

    • dokonywanie opłat od kwot i nagród rzekomo wygranych na loterii;
    • niezwykle atrakcyjne możliwości inwestycyjne;
    • wyjątkowe oferty sprzedaży produktów lub usług;
    • odzyskanie zgubionego zwierzęcia domowego lub rzeczy wartościowych.

Informujemy, iż Western Union wprowadził następujące zmiany w realizacji przekazów:

  • od 21 marca 2022 r nie będzie możliwe wysłanie przekazów do Rosji i Białorusi.

Dokumenty

Masz pytania? 

Skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska dedykowaną Western Union

Infolinia

Pn.-pt.
08:00-17:00

Przekazy pieniężne Western Union są dostępne w usługach Santander online, dla klientów, którzy zawarli z bankiem umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Santander online to usługa bankowości elektronicznej(Santander internet/mobile), usługa bankowości telefonicznej (Santander telefon). Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie www.santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Santander Bank Polska S.A. jest agentem Western Union. Więcej informacji o usłudze, w tym informacje o opłatach, uzyskają Państwo pod numerem infolinii Santander Bank Polska dedykowanej usłudze WU 800 240 240 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Szczegóły oferty Santander Bank Polska, informacja o opłatach i prowizjach dostępne są na santander.pl. Stan na 01.06.2019