Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. na lata 2021-2023 stanowi kontynuację dotychczasowych kierunków rozwoju i opiera się na obowiązujących wcześniej wartościach i założeniach. Od lat misja, wizja i wartości Grupy pozostają niezmienne:

  • Misja

    Pomaganie klientom  indywidualnym
    i biznesowym w osiąganiu codziennych sukcesów

  • Wizja

    Najlepsza otwarta platforma usług finansowych, działająca odpowiedzialnie i ciesząca się trwałą lojalnością pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczeństwa.

  • Wartości

    • Przyjazny
    • Rzetelny
    • Dla Ciebie

 

Kluczowe wymiary

Kluczowe wymiary strategii na lata 2021-2023

Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. odzwierciedla klientocentryczną orientację w zarządzaniu biznesem poprzez stałe podnoszenie jakości obsługi i oferty produktowej. Szczególny nacisk kładzie na digitalizację i upraszczanie procesów dla klientów, co przyczynia się do poprawy ich doświadczeń, wzrostu efektywności działania, prostoty rozwiązań i przejrzystości. Realizację strategii Grupy wspierają innowacyjne rozwiązania, kultura organizacyjna wzmacniająca zaangażowanie i motywację pracowników oraz odpowiedzialność społeczna organizacji.

6 kierunków strategicznych

Sześć kierunków strategicznych na lata 2021-2023 „koncentracja na przyspieszaniu zmian”

W ramach strategii na lata 2021-2023 zdefiniowano sześć kierunków strategicznych: „Obsesja na punkcie klienta”, „Troska o pracownika”, „Upraszczanie”, „Omnikanałowość”, „Ewolucja do otwartej platformy”, „Bezpieczeństwo i zaufanie”. Wskazują one kluczowe obszary, na których koncentruje się transformacja Grupy. Przyjęte kierunki strategiczne:

  • konsolidują cele szczegółowe zorientowane na pozyskanie lojalności poszczególnych grup interesariuszy: pracowników (troska o pracownika), klientów (obsesja na punkcie klienta), społeczności i akcjonariuszy (bezpieczeństwo i zaufanie);
  • przypisują największą wartość transformacyjną celom związanym z rozwojem modelu operacyjnego Grupy: upraszczanie i omnikanałowość;
  • uwzględniają wizję regionalnego planu strategicznego Grupy Santander „One Europe”, podkreślając znaczenie fundamentów, na jakich oparty jest rozwój organizacji (bezpieczeństwo i zaufanie), ze szczególnym uwzględnieniem sfery odpowiedzialnej bankowości (CSR/Corporate Social Responsibility);
  • wskazują na dążenie do budowania przewag konkurencyjnych poprzez ewolucję do „Otwartej platformy”.

Cele strategiczne

Cele strategiczne na lata 2021-2023

Działania w ramach sześciu kierunków strategicznych realizowane są przez inicjatywy strategiczne, takie jak: programy strategiczne, hot spoty (inicjatywy pro-klientowskie i pro-pracownicze), bety (inicjatywy w modelu Agile) i programy grupowe. Są one regularnie monitorowane, a ich rezultaty podlegają weryfikacji z wykorzystaniem mierników jakościowych i ilościowych. Poniżej podano miary definiujące ambicje Grupy w wymiarze finansowym.

Ambicje grupy kapitałowej Santander Bank Polska S.A. (miary finansowe) w ramach strategii na lata 2021-2023

Ze względu na dynamikę i złożoność zmian zachodzących w otoczeniu makroekonomicznym strategia Santander Bank Polska S.A. poddawana jest systematycznej weryfikacji, co zapewnia szybką reakcję na trendy rynkowe i inne zmiany zachodzące w dynamicznym otoczeniu.

Ambicje na lata 2021-2023 i efekty działań strategicznych

 

Kierunki strategiczne

Definiując kierunki strategiczne, Grupa określa też cele strategiczne i kluczowe miary sukcesu pozwalające na śledzenie postępów w procesie realizacji strategii.

  • Jakie działania podjęliśmy

    Kluczowa miara sukcesu

    Nasze ambicje

    • Sukcesywne wdrażanie modelu pracy hybrydowej, udostępnienie narzędzi do obsługi pracy hybrydowej
    • Wdrożenie nowych narzędzi do badania zaangażowania pracowników eNPS
    • Promowanie różnorodności, równego traktowania i inkluzywności
    • Wspieranie rozwoju talentów
    • Dalsze usprawniane procesów wewnętrznych, wdrażanie rozwiązań dla pracowników w duchu one-click
    • Utrzymanie wysokiego wyniku w badaniu zaangażowania pracowników eNPS
    • Osiągnięcie pozycji czołowego pracodawcy w sektorze bankowym (uzyskanie certyfikatu Top Employer Polska 2021)
    • Wdrożenie kultury pracy zdalnej oraz zaprojektowanie modelu pracy hybrydowej
    • Rozwój programów wellbeing’owych oraz promowanie zdrowego i proekologicznego stylu życia (BeHealthy, SantanderGO)
    • Wysoka dojrzałość ceremonii i narzędzi Agile
    • Będziemy kontynuować rozwój kultury organizacyjnej opartej na wartościach Przyjazny I Rzetelny I Dla Ciebie.
    • Zwiększymy zaangażowanie naszych pracowników i utrzymamy tytuł czołowego pracodawcy
    • Pozyskamy i utrzymamy najlepszych pracowników
    • Będziemy kontynuować rozwój kluczowych kompetencji (w tym kompetencji przywódczych)

Realizacja strategii na lata 2021-2023.
Miary finansowe i niefinansowe
Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A.

(stan na 30.06.2022 r. i 31.12.2021 r.)

Realizacja strategii na lata 2021-2023. Miary finansowe i niefinansowe Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. (stan na 31.12.2021 r.)

* Dotyczy tylko Santander Bank Polska S.A. (liczba oddziałów obejmuje również stanowiska zewnętrzne i strefy Santander)

** W oparciu o niepełne wyniki badania będącego w trakcie realizacji na dzień zamknięcia raportu za I połowę 2022 r.