przeczytasz w 3 minuty

Konto osobiste ułatwia kontrolowanie wydatków, zlecanie przelewów czy zbieranie oszczędności. Chcesz, aby rachunek osobisty pozwolił Ci zapanować nad Twoimi finansami? W takim razie sprawdź, w jaki sposób możesz kontrolować stan konta bankowego.

Spis treści:

Saldo konta bankowego – co to jest

Konto osobiste umożliwia kontrolę Twoich wydatków, wpływów i budżetu domowego. Z jego pomocą robienie przelewów lub wypłacanie gotówki z bankomatu kartą do tego konta jest wygodne.

Aby mieć sytuację pod kontrolą, regularnie sprawdzaj saldo. Co to jest? To Twoje pieniądze na rachunku. Każda dokonana przez Ciebie płatność powoduje, że saldo zmniejsza się, a każdy wpływ na konto odpowiednio zwiększa je. Saldo konta bankowego możesz podejrzeć na kilka sposobów: w naszej aplikacji mobilnej, bankowości internetowej, w bankomacie (jeśli masz kartę debetową do tego konta) lub w naszej placówce.

Jak sprawdzić stan konta bankowego w aplikacji mobilnej

W naszej aplikacji Santander mobile z pomocą szybkiego podglądu możesz sprawdzić kwotę Twoich pieniędzy i skontrolujesz ostatnią wykonaną transakcję. To bardzo prosty i wygodny sposób na szybkie sprawdzenie salda konta. Z szybkiego podglądu skorzystasz jeszcze na ekranie głównym. Nie musisz się nawet logować. Jeżeli jednak chcesz mieć pełen podgląd aktualnego salda rachunku oraz całej historii wydatków, musisz się zalogować – PIN-em, odciskiem palca lub rozpoznawaniem twarzy

Logowanie trwa krótko, a samo ściągnięcie i zainstalowanie naszej aplikacji mobilnej ze sklepu z aplikacjami jest darmowe.

Jak sprawdzić stan konta bankowego w bankowości internetowej

Saldo konta bankowego sprawdzisz także w naszej bankowości internetowej . Po zalogowaniu się, na ekranie pojawi się Twoje  aktualne  saldo  konta osobistego i wiele zakładek, w których znajdziesz m.in. historię ostatnich płatności oraz wykaz planowanych transakcji.

Wskazówka:

Nie masz czasu, by logować się do bankowości internetowej, ale chcesz mieć pod kontrolą wszystkie swoje płatności? Włącz usługę Alerty24. Dzięki nim będziesz na bieżąco ze wszystkimi transakcjami wykonywanymi z Twojego konta.

Saldo księgowe a saldo dostępne – czym się różnią

Niektóre płatności, które zrobisz z Twojego konta osobistego, księgowane są od razu. Przykładem może być przelew natychmiastowy lub zwykły na rachunek, który jest prowadzony w tym samym banku. Jednak może się zdarzyć, że wydatki odejmowane są od salda z pewnym opóźnieniem – nawet kilka godzin lub dni po transakcji. W tej sytuacji mówimy o:

Zobacz różnicę sald na przykładzie

Załóżmy, że na Twoim koncie znajduje się 300 złotych. Idziesz na zakupy i wydajesz z nich 100 złotych. Wykorzystane pieniądze zostaną odjęte od salda dopiero za kilka godzin. Przez ten czas saldo księgowe nie ulegnie zmianie, aż do momentu rozliczenia płatności. Natomiast gdy spojrzysz na saldo dostępne, suma środków będzie wynosić od razu 200 złotych.

Czy można mieć saldo ujemne na koncie osobistym

Zasada korzystania z konta osobistego jest we wszystkich bankach taka sama – do wydania masz tyle pieniędzy, ile faktycznie masz na rachunku. Zdarzają się jednak sytuacje, że na koncie pojawia się debet, widoczny jako saldo na minusie. Powstaje, kiedy masz aktywny limit w rachunku płatniczym (RRSO 21,42%), dzięki któremu możesz wydać większą kwotę pieniędzy, niż wynosi saldo dostępne.

Na Twoim koncie bankowym powstało ujemne saldo? Wystarczy, że dokonasz wpłaty na rachunek, a zadłużenie zostanie wyrównane.

 

Zespół Bluerank

 

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 31.10.2023 r.


Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK.


RRSO - Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania


Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach i na santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).

Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na: santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto osobiste to rachunek płatniczy.
  • Aplikacja mobilna, bankowości internetowa, serwis to usługi bankowości elektronicznej.
  • Przelew, przelew na telefon BLIK, przelew natychmiastowy to polecenie przelewu lub polecenie przelewu wewnętrznego.
  • Płatność kartą to m.in. transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.