Najczęściej wyszukiwane:

Zobacz z czego
może skorzystać
Twoja firma

Zobacz więcej

 

  • Tarcza finansowa PFR dla małych i średnich firm

  • Karencja w spłacie kredytu

  • Automatyczne odroczenie spłaty kredytu w rachunku bieżącym

  • Terminale płatnicze i płatności

  • Wsparcie inFakt

  • Zwolnienie z opłaty za Konto Firmowe Godne Polecenia

  • Zwolnienie z wybranych prowizji kredytowych

  • Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis

  • Zawieszenie obniżania limitu w kredycie w rachunku bieżącym

  • Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym

  • Zamówienie większej ilości gotówki

  • Przez 3 miesiące bez opłat dla zawieszonych działalności

Tarcza finansowa PFR dla małych i średnich firm

Tarcza Finansowa PFR

Wniosek o subwencję jest już dostępny!
Złóż go w bankowości internetowej dla firm

Tarcza Finansowa PFR to rządowy program wsparcia przedsiębiorstw. Mali i średni przedsiębiorcy otrzymają możliwość finansowania na preferencyjnych warunkach. Aby uzyskać wsparcie, złożysz wniosek za pośrednictwem bankowości internetowej. Decyzję o wypłacie środków oraz ich wysokości podejmie PFR. Po wydaniu decyzji, rachunek przedsiębiorcy zostanie zasilony przyznaną kwotą. 

Kto będzie mógł skorzystać

  • Jesteś mikroprzedsiębiorcą - zatrudniasz od 1 do 9 pracowników, Twój roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro.

  • Prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo - zatrudniasz do 249 pracowników, a Twój roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro.

I dodatkowo:

  • Twoja firma była zarejestrowana na dzień 31 grudnia 2019 roku i było w niej zatrudnionych od 1 do 249 pracowników oraz prowadzisz ją na dzień składania wniosku.
  • W Twojej firmie przychody ze sprzedaży spadły w dowolnym miesiącu po 1.02.2020 roku przynajmniej o 25% w porównaniu do poprzedniego miesiąca rozliczeniowego lub analogicznego okresu poprzedniego roku rozliczeniowego.
  • W stosunku do Twojego przedsiębiorstwa nie jest prowadzone postępowanie upadłościowe, likwidacyjne lub restrukturyzacyjne.
  • Twój kraj rezydencji podatkowej jest na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a Twoja firma  jest zarejestrowana w Polsce. Główny beneficjent rzeczywisty nie może być rezydentem podatkowym w tzw. "rajach podatkowych". (możliwe są odstępstwa)
  • Na dzień 31 grudnia 2019 r. lub obecnie, nie zalegasz z płatnościami ZUS. Rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.

Warunki finansowania

  • Dla Mikroprzedsiębiorcy

    Maksymalna kwota finansowania zależy od skali spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych i wynosić może do 324 tys. zł (średnio 70-90 tys. zł), a 75% jej wartości może być bezzwrotne.

    • 25% wartości jest bezzwrotne pod warunkiem kontynuowania działalności w ciągu 12 miesięcy od jej udzielenia.
    • Dodatkowe 50% subwencji jest bezzwrotne w zależności od poziomu utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.
    • Po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.
  • Dla MŚP

    Maksymalna kwota finansowania stanowi 4%, 6% lub 8% sprzedaży rocznej w zależności od skali spadku sprzedaży do maksymalnie 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł). 75% subwencji finansowej może być bezzwrotne, w tym:

    • 25% pod warunkiem kontynuacji działalności, 
    • 25% w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży, 
    • dodatkowo 25% w zależności od utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy. 
    • Po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.

Sprawdź szczegóły i oblicz jaką kwotę subwencji możesz otrzymać

Szczegóły

Przygotuj się do złożenia wniosku o finansowanie w ramach Tarczy Finansowej PFR

  1. Upewnij się, że Bank posiada aktualne dane - Twoje oraz Twojej firmy, zgodne z wpisem w rejestrze.
  2. Upewnij się, że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy i dysponowania środkami w banku.
  3. Upewnij się, że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm.
  4. Przygotuj dane finansowe swojej firmy. We wniosku zapytamy Cię m.in. o wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz o liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat.
  5. Sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
  6. Upewnij się, że nie masz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.

Uwaga

Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne. Złóż deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

  • deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. możesz złożyć już od 1 kwietnia 2020 r.
  • deklarację: VAT-7 za kwiecień złożysz już od 1 maja 2020 r.

Powyższe informacje powstały w oparciu o materiały dostępne na stronie internetowej Polskiego Funduszu Rozwoju

Informacja na temat terminu uruchomienia procedury odwoławczej

Uprzejmie informujemy, że data udostępnienia możliwości składania wniosków odwoławczych w ramach Tarczy Finansowej PFR dla mikro, małych i średnich firm zgodnie z regulaminem programu została ustalona na dzień 18 maja 2020 r. Dotyczy to firm, które otrzymały już subwencję, ale w kwocie niższej niż wnioskowana. Przedsiębiorca będzie mógł złożyć odwołanie w bankowości internetowej dla firm nie więcej niż 2 razy w odniesieniu do jednej firmy.

Procedura odwoławcza nie dotyczy firm, które otrzymały odmowę wypłaty subwencji – te mogą składać kolejne wnioski o wsparcie od momentu startu Programu, po wcześniejszym wyjaśnieniu wszelkich okoliczności w ZUS, swoim urzędzie skarbowym i w banku.

Karencja w spłacie kredytu

Dajemy Ci możliwość 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji w spłacie części kapitałowej swoich zobowiązań.

Zaloguj się Wzór wniosku

W ramach zawartych umów kredytowych lub leasingowych (szczegóły na stronie Santander Leasing) dajemy Ci możliwość 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji w spłacie części kapitałowej swoich zobowiązań. Nie pobierzemy opłaty za aneksowanie umowy.

  • Warunki

    • możesz skorzystać z 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji spłaty kapitału
    • jeśli pozostało Ci mniej niż 6 miesięcy do spłaty, możesz skorzystać maksymalnie z 3-miesięcznej karencji
    • spłacasz w tym czasie tylko raty odsetkowe
    • ostateczny termin spłaty zobowiązania nie ulegnie zmianie
    • rozłożymy Twój zawieszony kapitał proporcjonalnie na pozostały okres kredytowania
    • nie będziemy pobierać od Ciebie opłaty za aneks do umowy
  • Kto może skorzystać

    • masz kredyt obrotowy, kredyt inwestycyjny, kredyt biznes ekspres, kredyt biznes ekspres hipoteka,
    • nie masz przeterminowań na produktach kredytowych lub są mniejsze niż 89 dni,
    • nie masz aktywnych zajęć egzekucyjnych.

Jak to zrobić

Za pośrednictwem wniosku dostępnego w bankowości internetowej Mini Firma/Moja Firma+:

  • wniosek znajdziesz w zakładce „Twoje Sprawy” dostępnej po zalogowaniu do usług bankowości internetowej i mobilnej,

  • po weryfikacji wniosku otrzymasz potwierdzenie SMS o jego akceptacji lub skierowania do dalszej analizy,

  • jeżeli decyzja będzie pozytywna, nowy harmonogram spłat znajdziesz w zakładce „Twoje produkty”.

Za pośrednictwem infolinii, podczas jednego połączenia:

  • potwierdzasz swoją tożsamość (przez biometrię głosową, hasło do obsługi telefonicznej lub szczegółowe pytania na temat posiadanych produktów),
  • doradca wypełnia wniosko-aneks z Twoją pomocą
  • doradca wysyła wypełniony wniosek na Twój adres mailowy w bezpiecznej, zaszyfrowanej postaci
  • akceptujesz warunki i potwierdzasz zawarcie aneksu
  • po uruchomieniu karencji - otrzymasz potwierdzenie wraz z nowym harmonogramem spłaty kredytu

Podczas wizyty w oddziale:

  • ustalasz z doradcą czas trwania karencji
  • potwierdzają swoją sytuację finansową – brak zaległości w spłacie rat kredytowych oraz zajęć egzekucyjnych
  • podpisujesz wniosek/aneks – jeden dokument
  • doradca uruchamia zmianę – zawieszenie spłaty rat kapitałowych
  • po uruchomieniu karencji - otrzymujesz potwierdzenie wraz z nowym harmonogramem spłaty kredytu

W razie wątpliwości

Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy się z nami skontaktować:

  • W przypadku umowy kredytowej:
    • telefonicznie – pod numerem 1 9999 lub 81 61 19999 (dla połączeń z zagranicy)
    • elektronicznie – przez formularz kontaktowy dostępny na stronie banku
  • W przypadku umowy leasingowej (szczegóły na stronie Santander Leasing)
    • telefonicznie ze swoim doradcą leasingowym

Automatyczne odroczenie spłaty kredytu w rachunku bieżącym

Ze względu na obecnie panującą sytuację, podjęliśmy decyzję o automatycznym przedłużeniu na kolejne 2 miesiące kredytu w rachunku bieżącym, którego termin wkrótce się kończy.

Jakie mamy warunki

  • automatycznie odraczamy Ci termin spłaty o 2 miesiące,
  • nie będziemy od Ciebie pobierać prowizji za przedłużenie kredytu w rachunku bieżącym,
  • nie będziemy zawierać z Tobą pisemnego aneksu, który wydłuża okres spłaty kredytu,
  • jeżeli do kredytu masz zawartą umowę ubezpieczenia Biznes Gwarant, Santander Aviva TUnŻ przedłuża ją o 2 miesiące bez dodatkowej składki.
     

Ważne

1. Jeżeli akceptujesz nasze warunki, nie musisz nic robić.  Automatycznie wydłużymy okres spłaty kredytu w rachunku bieżącym.

2. Jeżeli nie zgadzasz się na nasze warunki, to:

  • prosimy skontaktować się z nami w ciągu 7 dni od otrzymania korespondencji w bankowości internetowej: elektronicznie (mail do doradcy) lub  telefonicznie pod numerem 19999 lub +48 61 81 19999 (dla połączeń z zagranicy, opłata wg taryfy operatora),
  • prosimy spłacić także kredyt zgodnie z obowiązującym harmonogramem.

3. Jeżeli otrzymałeś już mailem powiadomienie, że umowa kredytowa w rachunku bieżącym wygasa i nie zostanie automatycznie przedłużona – prosimy je zignorować.

Dalsze kroki

Aktualnie wydłużamy termin spłaty kredytu w rachunku bieżącym na 2 miesiące. W zależności od pojawienia się nowych okoliczności będziemy podejmować kolejne decyzje i informować Cię na bieżąco.

Terminale płatnicze i płatności

Możliwość zdalnego dostarczenia terminala płatniczego

Udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia terminala płatniczego.

Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z koronawirusem w naszym kraju. Zauważyliśmy, że zwiększyło się zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi. Dlatego jeżeli chcesz przyjmować płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia go bezpośrednio do Twojej  firmy.

Jak to działa

  1. Zamów terminal płatniczy za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem 1 9999
  2. Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel Elavon, telefonicznie lub mailowo.
  3. Umowę wyślemy na Twój adres mailowy. Akceptujesz ją zdalnie.
  4. Zamówiony sprzęt wyślemy kurierem.
  5. Po odebraniu przesyłki, przedstawiciel Elavon zadzwoni do Ciebie w celu przeszkolenia z obsługi terminala przez telefon.

Co jeszcze proponujemy

Jeżeli zamówisz terminal płatniczy w naszym banku, to:

  • w ofercie Polska Bezgotówkowa przez 12 miesięcy możesz skorzystać z terminala całkowicie za darmo,
  • dodatkowo w promocji „Dostałem szóstkę” możesz nie płacić za kolejne 6 miesięcy abonamentu za terminal.

Zobacz jakie warunki trzeba spełnić, aby wziąć udział w Programie Polska Bezgotówkowa oraz w promocji „Dostałem szóstkę” na stronie internetowej

Przedłużenie umowy w ramach Programu Polska Bezgotówkowa

Do końca czerwca bezpłatnie korzystasz z terminala płatniczego w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.

Fundacja Polska Bezgotówkowa przedłuża dofinansowanie terminali płatniczych w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego do końca czerwca.

  • Warunki

    Jeżeli Twoja umowa w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego kończy się w marcu, kwietniu lub maju – nie płacisz abonamentu za terminal do końca czerwca.

  • Dalsze kroki

    Nic nie musisz robić – zmiana jest automatyczna.

Co jeszcze proponujemy

Jeżeli uczestniczysz w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego i bierzesz udział w naszej promocji “Dostałem szóstkę “, to od lipca skorzystasz z bezpłatnych 6 miesięcy za terminal. Zobacz więcej na stronie Programu Polska Bezgotówkowa.

Elavon zawiesza niektóre opłaty za terminal w kwietniu

  • Jak to działa

    Jeśli na Twoim koncie nie będzie żadnej płatności kartą z terminala Elavon (oprócz transakcji zwrotów), nie zapłacisz w kwietniu:

    • abonamentu za terminal,
    • prowizji za procesowanie transakcji,
    • opłaty za pakiet bezpieczeństwa.
  • Dalsze kroki

    Jeśli obecna sytuacja utrzyma się do maja, to Elavon przedłuży zawieszenie wybranych opłat.

Zwiększenie limitu płatności na kartach

Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.

Chroń siebie dodatkowo

    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu 
      również mobilną kartą Mastercard)
    • nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
      (również kartą mobilną VISA)
    • aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać

Gdzie i od kiedy skorzystasz

  • Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.

    • Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
    • W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
    • Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zmiana limitu będzie dodatkowo płatna

Transakcje zbliżeniowe do 100 zł bez PINu udostępniamy dla Ciebie za 0 zł.

Czy transakcje zbliżeniowe z nowym limitem są mniej bezpieczne

Transakcje zbliżeniowe kartą do 100 zł bez PINu są tak samo bezpieczne, jak te do 50 zł bez PINu.

Czy mogę zmniejszyć limit

Nie będzie możliwości powrotu do limitu 50 zł bez PINu.

Wsparcie inFakt

Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt, który dostarcza usługę eKsięgowości, chcemy wesprzeć przedsiębiorców i osoby planujące założyć działalność gospodarczą.

inFakt uruchomił infolinię dla naszych klientów, na której odpowiedzą na pytania na temat:

  • rządowych rozwiązań osłonowych,
  • zasiłków dla przedsiębiorców,
  • zdalnej obsługi księgowej.

Możesz napisać na santander@infakt.pl lub zadzwonić pod numer 22 307 80 10 (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).

Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami na blogu inFakt.

Uwaga!

inFakt nie udziela wsparcia w zakresie produktów bankowych. Jeśli masz pytania na temat produktów i usług banku, prosimy zadzwonić pod numer 1 9999.

Webinar „Tarcza Antykryzysowa”

Wiemy, że obecny czas nie jest łatwy dla przedsiębiorców. Otrzymujemy wiele pytań na temat tarczy antykryzysowej.  Na wiele z nich znamy odpowiedź. Dlatego razem z inFakt przygotowaliśmy webinar podczas którego, Piotr Juszczyk, doradca podatkowy inFakt, odpowiedział na pytania, na temat:

  • aktualnej pomocy dla przedsiębiorców i pracowników,
  • zwolnienia z płatności składek ZUS,
  • świadczenia miesięcznego z ZUS.

W materiale znajdziesz także odpowiedzi na najczęstsze pytania przedsiębiorców.

Webinar - Tarcza antykryzysowa Webinar - Tarcza antykryzysowa 2.0

Zwolnienie z opłaty za Konto Firmowe Godne Polecenia

Wprowadziliśmy promocję, w ramach której przez 3 miesiące nie zapłacisz za Konto Firmowe Godne Polecenia.

Zdajemy sobie sprawę, że niektóre obowiązki przedsiębiorcy, np. płatność ZUS, mogą być dla Ciebie aktualnie utrudnieniem. Dlatego podjęliśmy decyzję, że niezależnie od tego czy zrobisz w danym miesiącu przelew do ZUS z Konta Firmowego Godnego Polecenia, nie będziemy pobierać opłaty za jego prowadzenie.

Jakie mamy warunki

Nie pobierzemy opłaty za Konto Firmowe Godne Polecenia, jeżeli:

  • w styczniu lub w lutym 2020 r. opłacono z tego konta składkę ZUS
  • lub zawarto umowę o Konto Firmowe Godne Polecenia w lutym, marcu bądź w kwietniu 2020 roku.

Jeśli spełnisz jeden z tych dwóch warunków, automatycznie zwolnimy Cię z opłaty za konto. Nie musisz nic robić, aby uzyskać zwolnienie z opłat.

  • Co oferujemy

    Opłaty nie pobierzemy za 3 miesiące: marzec, kwiecień i maj 2020 roku.

  • Kontakt z nami

    Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 1 9999 lub 81 19999 (dla połączeń z zagranicy).

Zwolnienie z wybranych prowizji kredytowych

Od 1 kwietnia 2020 r. do odwołania odstąpimy od pobierania wybranych prowizji kredytowych.

Wiemy, że obecna sytuacja związana z epidemią COVID-19 może przysparzać trudności w utrzymaniu płynności finansowej w małych i średnich firmach. Podjęliśmy decyzję, że od 1 kwietnia 2020 r. do odwołania nie będziemy pobierać od Ciebie wybranych prowizji kredytowych.

  • Co to oznacza

    Do odwołania nie będziemy pobierać od Ciebie prowizji za:

    • nieutrzymanie wpływów na rachunkach firmowych,
    • zarządzanie.
  • Umowy objęte decyzją

    Zwolnienia będą dotyczyć:

    • umów kredytowych, które zawierają zapisy dotyczące pobierania wyżej wymienionych prowizji,
    • nowo udzielanych kredytów.

Kontakt z nami

Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem
1 9999 lub 81 19999 (dla połączeń z zagranicy)

Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis

Zmiana zasad udzielania Gwarancji de minimis przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Co to jest Gwarancja de minimis

Gwarancja de minimis to dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytów: obrotowego, w tym kredytu w rachunku bieżącym, Biznes Ekspres oraz Biznes Ekspres EBI i inwestycyjnego udzielonych w PLN. Jest to jedna z form pomocy, którą udziela Bank Gospodarstwa Krajowego, aby zwiększyć możliwości  finansowania dla małych i średnich firm. Jeżeli chcesz dowiedzieć więcej o gwarancji, zobacz szczegóły na stronie BGK.

  • Co się zmienia

    W celu ograniczenia negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla przedsiębiorców, BGK zmienia zasady obejmowania kredytów gwarancjami. Oznacza to, że:

    • zwiększa kwoty gwarancji z 60% do 80 % kwoty kredytu, przy czym łączna kwota gwarancji udzielonych przez BGK jednemu przedsiębiorcy nie może być wyższa niż 3.500.000 zł.,
    • znosi opłaty prowizyjne (pobierane przez BGK) za udzielenie gwarancji do 0 %,
    • wydłuża maksymalny okresu ważności gwarancji z 27 do 39 miesięcy dla kredytu obrotowego,
    • zmiany będą obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku lub do odwołania,
    • zmiany dotyczą nowych, odnawianych i podwyższanych gwarancji.
  • Jak to działa

    • Skontaktuj się z doradcą mailowo lub telefonicznie i zapytaj o szczegóły. Doradca poinformuje Cię o wszystkich niezbędnych dokumentach.
    • Złóż wniosek o kredyt z gwarancją w oddziale banku. Dołącz do niego wniosek o udzielenie gwarancji.
    • Rozpatrzymy Twój wniosek i przekażemy decyzję kredytową w wybrany przez Ciebie sposób.
    • Umowę podpisz w oddziale, spełnij warunki wypłaty kredytu i korzystaj z dodatkowych środków na swoją działalność.

Zawieszenie obniżania limitu w kredycie w rachunku bieżącym

Zawieszamy obniżanie limitu na okres 3 lub 6 miesięcy, jeżeli masz kredyt w rachunku bieżącym z limitem malejącym

  • Kto może skorzystać

    • masz kredyt w rachunku bieżącym z limitem malejącym,

    • do końca spłaty kredytu pozostało Ci więcej niż 3 miesiące.

  • Co proponujemy

    Jeśli otrzymasz decyzję pozytywną dla Twojego wniosku o zawieszenie obniżenia limitu kredytu w rachunku bieżącym:

    • nie obniżamy Ci wysokości dostępnego limitu kredytowego,
    • płacisz tylko raty odsetkowe.

Jakie mamy warunki

  • możesz zawiesić obniżanie limitu na 3 miesiące, jeśli do końca spłaty kredytu masz 4, 5 lub 6 miesięcy,
  • możesz zawiesić obniżanie limitu na 3 lub 6 miesięcy, jeśli do końca spłaty kredytu zostało Ci więcej niż 6 miesięcy,
  • okres Twojego kredytu pozostaje bez zmian,
  • w okresie zawieszenia obniżania limitu spłacasz tylko raty odsetkowe,
  • zawieszony kapitał spłacisz na koniec okresu, na jaki zawarłeś umowę, tzn. w ostatniej racie kredytu,
  • nie pobierzemy opłaty za aneks do umowy,
  • w okresie zawieszenia obniżania limitu jesteś zwolniony z prowizji za warunek obrotów i prowizji za zarządzanie,
  • jeśli Twoja firma ma reprezentację wieloosobową, wniosko-aneks muszą podpisać wszystkie osoby zgodnie z reprezentacją,
  • oferta ważna do odwołania.

Jak złożyć wniosek

  • telefonicznie – pod numerem 1 9999 lub +48 61 8119999 (dla połączeń z zagranicy)
  • online – za pośrednictwem połączenia wideo z doradcą online
  • osobiście w oddzialesprawdź listę dostępnych oddziałów

Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym

W ramach przeciwdziałania negatywnym skutkom pandemii Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował różne rozwiązania dla przedsiębiorców.

  • Jakie wnioski możesz w tej sytuacji złożyć do ZUS

    • zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r.,
    • odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
    • świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
    • świadczenie postojowe dla osób wykonujących umowy cywilnoprawne.
  • Dowiedz się do jakiego wsparcia się kwalifikujesz

1

Zaloguj się

Zaloguj się do bankowości internetowej

2

Załóż Profil zaufany

Z paska górnego wybierz zakładkę eUrząd i kliknij Załóż Profil zaufany.

3

Korzystaj

Wejdź na interesujący Ciebie portal administracji publicznej i załatw swoją sprawę online.

  • Jak zalogować się do ZUS

    • Wejdź na stronę PUE ZUS

    • Wybierz opcję logowania Profilem zaufanym przez bankowość elektroniczną — wybierz logo Santander Bank Polska.

    • Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.

    • Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji. 

    • Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.

  • Jak podpisać wniosek korzystając z bankowości internetowej

    • Wybierz sposób autoryzacji Podpis ePUAP podczas wypełniania wniosku

    • Zostaniesz przekierowany na stronę logowania ePUAP — wybierz logo Santander Bank Polska.

    • Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.

    • Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji. 

    • Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.

Zamówienie większej ilości gotówki

Jeżeli chcesz wypłacić większą ilość gotówki

  • Zrobisz to

    • na infolinii pod numerem - 1 9999 lub +48 61 81 19999 (z zagranicy)
    • w bankowości elektronicznej iBiznes24 – jeżeli masz takie usługi
    • w oddziale
  • Kwota, którą należy zamówić wcześniej

    • dla złotych polskich - powyżej 30 000 PLN
    • dla walut obcych - równowartość kwoty 30 000 PLN
  • Czas

    Awizowanie wypłat gotówki z rachunku prosimy zrobić:

    • dwa dni robocze przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą złotówki
    • pięć dni roboczych przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą waluty obce (EUR, USD, GBP, CHF)
  • Opłaty

    Jeżeli awizowana wypłata z rachunku firmowego nie zostanie odebrana, to zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji dla Firm, pobierzemy z rachunku prowizję – 0,3% kwoty nie podjętej, jednak nie mniej niż 100 zł.

Uwaga

Jeżeli nie będziemy mogli wypłacić w całości gotówki w walucie awizowanej wypłaty (chodzi szczególnie o końcówki w bilonie walutowym), to pozostałą część kwoty wypłacimy w złotych polskich. Kwotę przeliczymy wg kursu średniego NBP, który obowiązywał w dniu poprzedzającym dzień wypłaty.

W przypadku braku zamówionych nominałów wypłacimy równowartości w innych nominałach.

Przez 3 miesiące bez opłat dla zawieszonych działalności

Wprowadziliśmy promocję, w ramach której przez 3 miesiące nie zapłacisz za wybrane opłaty i prowizje.

  • Jakie mamy warunki

    Możesz być uczestnikiem promocji jeśli jesteś  przedsiębiorcą, który:

    • zawiesił działalność gospodarczą w którymkolwiek z następujących miesięcy: marcu, kwietniu, maju, czerwcu, lipcu 2020 roku i jest to ujawnione w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) i zgłosiłeś to do nas. Może też przedstawić w banku dokument, który poświadcza zawieszenie działalności,
    • ma konto, kartę debetową, usługi bankowości elektronicznej wymienione w Taryfie opłat i prowizji pobieranych przez nas za czynności bankowe dla firm – Część I A.
  • Co oferujemy

    Przez 3 miesiące nie będziemy pobierać opłaty za:

    • prowadzenie konta oraz za transakcje, które z niego robisz, czyli : przelewy krajowe w systemie ELIXIR, Exspress ELIXIR, Sorbnet, BlueCash, wpłaty i wypłaty gotówkowe, polecenia zapłaty, wyciągi, zlecenia stałe,
    • karty debetowe wydane do konta firmowego: Visa Business Electron, MasterCard Business Debit,
    • abonament za usługi i dodatkowych użytkowników bankowości elektronicznej: Mini Firma, Moja Firma Plus, iBiznes24.
  • Ważne

    Promocja nie obejmuje zwolnienia z opłat i prowizji za karty debetowe, czyli:

    • przewalutowania transakcji dokonanej w walucie innej niż waluta rachunku,
    • wypłaty gotówki kartą,
    • prowizji za transakcje typu Quasi Cash.
  • Do kiedy trwa promocja

    Z promocji możesz skorzystać do 31 lipca 2020 roku.

Kontakt z nami

Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 1 9999 lub +48 61 81 19999 (dla połączeń z zagranicy).

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) jest usługą bankowości elektronicznej.
  • Płatność BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Płatności zbliżeniowe to transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.
  • Przelew to polecenie przelewu.