Najczęściej wyszukiwane:
Zobacz więcej

Tarcza finansowa PFR dla małych i średnich firm

Tarcza Finansowa PFR

Do 31 grudnia 2020 roku dostarcz nam dokumenty.

Tarcza Finansowa PFR to rządowy program wsparcia przedsiębiorstw. Mali i średni przedsiębiorcy otrzymają możliwość finansowania na preferencyjnych warunkach. Aby uzyskać wsparcie, złożysz wniosek za pośrednictwem bankowości internetowej. Decyzję o wypłacie środków oraz ich wysokości podejmie PFR. Po wydaniu decyzji, rachunek przedsiębiorcy zostanie zasilony przyznaną kwotą. 

Uwaga!

Do 31 grudnia 2020 roku masz czas, aby dostarczyć nam dokumenty.

Umowę subwencji finansowej w imieniu przedsiębiorcy podpisuje tylko jedna osoba. Do 31 grudnia 2020 roku, jako beneficjent subwencji PFR, musisz dostarczyć nam dokumenty, które potwierdzają, że umowę podpisała osoba do tego uprawniona. Jeśli nie dostarczysz takich dokumentów, PFR zobowiąże Cię do zwrotu całości subwencji.

Kto może skorzystać

  • Jesteś mikroprzedsiębiorcą - zatrudniasz od 1 do 9 pracowników, Twój roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro.

  • Prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo - zatrudniasz do 249 pracowników, a Twój roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro.

I dodatkowo:

  • Twoja firma była zarejestrowana na dzień 31 grudnia 2019 roku i było w niej zatrudnionych od 1 do 249 pracowników oraz prowadzisz ją na dzień składania wniosku.
  • W Twojej firmie przychody ze sprzedaży spadły w dowolnym miesiącu po 1.02.2020 roku przynajmniej o 25% w porównaniu do poprzedniego miesiąca rozliczeniowego lub analogicznego okresu poprzedniego roku rozliczeniowego.
  • W stosunku do Twojego przedsiębiorstwa nie jest prowadzone postępowanie upadłościowe, likwidacyjne lub restrukturyzacyjne.
  • Twój kraj rezydencji podatkowej jest na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a Twoja firma  jest zarejestrowana w Polsce. Główny beneficjent rzeczywisty nie może być rezydentem podatkowym w tzw. "rajach podatkowych". (możliwe są odstępstwa)
  • Na dzień 31 grudnia 2019 r. lub obecnie, nie zalegasz z płatnościami ZUS. Rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.

Warunki finansowania

  • Dla Mikroprzedsiębiorcy

    Maksymalna kwota finansowania zależy od skali spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych i wynosić może do 324 tys. zł (średnio 70-90 tys. zł), a 75% jej wartości może być bezzwrotne.

    • 25% wartości jest bezzwrotne pod warunkiem kontynuowania działalności w ciągu 12 miesięcy od jej udzielenia.
    • Dodatkowe 50% subwencji jest bezzwrotne w zależności od poziomu utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.
    • Po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.
  • Dla MŚP

    Maksymalna kwota finansowania stanowi 4%, 6% lub 8% sprzedaży rocznej w zależności od skali spadku sprzedaży do maksymalnie 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł). 75% subwencji finansowej może być bezzwrotne, w tym:

    • 25% pod warunkiem kontynuacji działalności, 
    • 25% w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży, 
    • dodatkowo 25% w zależności od utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy. 
    • Po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.

Uwaga

Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne. Złóż deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

  • deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. możesz złożyć już od 1 kwietnia 2020 r.
  • deklarację: VAT-7 za kwiecień złożysz już od 1 maja 2020 r.

Powyższe informacje powstały w oparciu o materiały dostępne na stronie internetowej Polskiego Funduszu Rozwoju.

Terminale płatnicze i płatności

Możliwość zdalnego dostarczenia terminala płatniczego

Udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia terminala płatniczego.

Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z koronawirusem w naszym kraju. Zauważyliśmy, że zwiększyło się zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi. Dlatego jeżeli chcesz przyjmować płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia go bezpośrednio do Twojej  firmy.

Jak to działa

  1. Zamów terminal płatniczy za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem 1 9999
  2. Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel Elavon, telefonicznie lub mailowo.
  3. Umowę wyślemy na Twój adres mailowy. Akceptujesz ją zdalnie.
  4. Zamówiony sprzęt wyślemy kurierem.
  5. Po odebraniu przesyłki, przedstawiciel Elavon zadzwoni do Ciebie w celu przeszkolenia z obsługi terminala przez telefon.

Co jeszcze proponujemy

Jeżeli zamówisz terminal płatniczy w naszym banku, to:

  • w ofercie Polska Bezgotówkowa przez 12 miesięcy możesz skorzystać z terminala całkowicie za darmo,
  • dodatkowo w promocji „Dostałem szóstkę” możesz nie płacić za kolejne 6 miesięcy abonamentu za terminal.

Zobacz jakie warunki trzeba spełnić, aby wziąć udział w Programie Polska Bezgotówkowa oraz w promocji „Dostałem szóstkę” na stronie internetowej

Zwiększenie limitu płatności na kartach

Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.

Chroń siebie dodatkowo

    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu 
      również mobilną kartą Mastercard)
    • nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
      (również kartą mobilną VISA)
    • aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać

Gdzie i od kiedy skorzystasz

  • Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.

    • Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
    • W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
    • Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zmiana limitu będzie dodatkowo płatna

Transakcje zbliżeniowe do 100 zł bez PINu udostępniamy dla Ciebie za 0 zł.

Czy transakcje zbliżeniowe z nowym limitem są mniej bezpieczne

Transakcje zbliżeniowe kartą do 100 zł bez PINu są tak samo bezpieczne, jak te do 50 zł bez PINu.

Czy mogę zmniejszyć limit

Nie będzie możliwości powrotu do limitu 50 zł bez PINu.

Wsparcie inFakt

Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt, który dostarcza usługę eKsięgowości, chcemy wesprzeć przedsiębiorców i osoby planujące założyć działalność gospodarczą.

inFakt uruchomił infolinię dla naszych klientów, na której odpowiedzą na pytania na temat:

  • rządowych rozwiązań osłonowych,
  • zasiłków dla przedsiębiorców,
  • zdalnej obsługi księgowej.

Możesz napisać na santander@infakt.pl lub zadzwonić pod numer 22 307 80 10 (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).

Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami na blogu inFakt.

Uwaga!

inFakt nie udziela wsparcia w zakresie produktów bankowych. Jeśli masz pytania na temat produktów i usług banku, prosimy zadzwonić pod numer 1 9999.

Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis

Zmiana zasad udzielania Gwarancji de minimis przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Co to jest Gwarancja de minimis

Gwarancja de minimis to dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytów: obrotowego, w tym kredytu w rachunku bieżącym, Biznes Ekspres oraz Biznes Ekspres EBI i inwestycyjnego udzielonych w PLN. Jest to jedna z form pomocy, którą udziela Bank Gospodarstwa Krajowego, aby zwiększyć możliwości  finansowania dla małych i średnich firm. Jeżeli chcesz dowiedzieć więcej o gwarancji, zobacz szczegóły na stronie BGK.

  • Co się zmienia

    W celu ograniczenia negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla przedsiębiorców, BGK zmienia zasady obejmowania kredytów gwarancjami. Oznacza to, że:

    • zwiększa kwoty gwarancji z 60% do 80 % kwoty kredytu, przy czym łączna kwota gwarancji udzielonych przez BGK jednemu przedsiębiorcy nie może być wyższa niż 3.500.000 zł.,
    • znosi opłaty prowizyjne (pobierane przez BGK) za udzielenie gwarancji do 0 %,
    • wydłuża maksymalny okresu ważności gwarancji z 27 do 39 miesięcy dla kredytu obrotowego,
    • zmiany będą obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku lub do odwołania,
    • zmiany dotyczą nowych, odnawianych i podwyższanych gwarancji.
  • Jak to działa

    • Skontaktuj się z doradcą mailowo lub telefonicznie i zapytaj o szczegóły. Doradca poinformuje Cię o wszystkich niezbędnych dokumentach.
    • Złóż wniosek o kredyt z gwarancją w oddziale banku. Dołącz do niego wniosek o udzielenie gwarancji.
    • Rozpatrzymy Twój wniosek i przekażemy decyzję kredytową w wybrany przez Ciebie sposób.
    • Umowę podpisz w oddziale, spełnij warunki wypłaty kredytu i korzystaj z dodatkowych środków na swoją działalność.

Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym

W ramach przeciwdziałania negatywnym skutkom pandemii Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował różne rozwiązania dla przedsiębiorców.

  • Jakie wnioski możesz w tej sytuacji złożyć do ZUS

    • zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r.,
    • odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
    • świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
    • świadczenie postojowe dla osób wykonujących umowy cywilnoprawne.
  • Dowiedz się do jakiego wsparcia się kwalifikujesz

1

Zaloguj się

Zaloguj się do bankowości internetowej

2

Załóż Profil zaufany

Z paska górnego wybierz zakładkę eUrząd i kliknij Załóż Profil zaufany.

3

Korzystaj

Wejdź na interesujący Ciebie portal administracji publicznej i załatw swoją sprawę online.

  • Jak zalogować się do ZUS

    • Wejdź na stronę PUE ZUS

    • Wybierz opcję logowania Profilem zaufanym przez bankowość elektroniczną — wybierz logo Santander Bank Polska.

    • Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.

    • Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji. 

    • Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.

  • Jak podpisać wniosek korzystając z bankowości internetowej

    • Wybierz sposób autoryzacji Podpis ePUAP podczas wypełniania wniosku

    • Zostaniesz przekierowany na stronę logowania ePUAP — wybierz logo Santander Bank Polska.

    • Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.

    • Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji. 

    • Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.

Zamówienie większej ilości gotówki

Jeżeli chcesz wypłacić większą ilość gotówki

  • Zrobisz to

    • na infolinii pod numerem - 1 9999 lub +48 61 81 19999 (z zagranicy)
    • w bankowości elektronicznej iBiznes24 – jeżeli masz takie usługi
    • w oddziale
  • Kwota, którą należy zamówić wcześniej

    • dla złotych polskich - powyżej 30 000 PLN
    • dla walut obcych - równowartość kwoty 30 000 PLN
  • Czas

    Awizowanie wypłat gotówki z rachunku prosimy zrobić:

    • dwa dni robocze przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą złotówki
    • pięć dni roboczych przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą waluty obce (EUR, USD, GBP, CHF)
  • Opłaty

    Jeżeli awizowana wypłata z rachunku firmowego nie zostanie odebrana, to zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji dla Firm, pobierzemy z rachunku prowizję – 0,3% kwoty nie podjętej, jednak nie mniej niż 100 zł.

Uwaga

Jeżeli nie będziemy mogli wypłacić w całości gotówki w walucie awizowanej wypłaty (chodzi szczególnie o końcówki w bilonie walutowym), to pozostałą część kwoty wypłacimy w złotych polskich. Kwotę przeliczymy wg kursu średniego NBP, który obowiązywał w dniu poprzedzającym dzień wypłaty.

W przypadku braku zamówionych nominałów wypłacimy równowartości w innych nominałach.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) jest usługą bankowości elektronicznej.
  • Płatność BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Płatności zbliżeniowe to transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.
  • Przelew to polecenie przelewu.