Najczęściej wyszukiwane:
Zobacz więcej

Umorzenia subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0

Proces umorzenia subwencji z Tarczy Finansowej 1.0 rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 r.

Zgodnie z informacją Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. Twoja firma może skorzystać ze 100% umorzenia subwencji, jeśli spełniasz warunki formalne i prowadzisz firmę w wybranej branży. Wybrane branże określone są 54 kodami PKD, a ich pełna lista znajduje się na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju

Wniosek o umorzenie subwencji

Poniżej znajdziesz skrócony opis, w jaki sposób możesz złożyć wniosek o umorzenie i jak PFR go rozpatrzy. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej

  • Etap 1: Propozycja PFR

    Na 10 dni przed rocznicą wypłaty subwencji w bankowości elektronicznej zobaczysz wniosek, który będzie propozycją przygotowaną przez PFR w oparciu o dane Twojej firmy w ZUS i Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, czy dane we wniosku są poprawne. Jeśli nie – skontaktuj się z odpowiednimi urzędami.

  • Etap 2: Aktywacja wniosku

    Twój wniosek aktywujemy w rocznicę wypłaty subwencji. Na jego wysłanie masz na to 10 dni roboczych od aktywacji. Jeśli nie wyślesz wniosku, automatycznie akceptujesz propozycję wniosku, przygotowaną przez PFR.

  • Etap 3: Decyzja PFR

    PFR podejmie decyzję dotyczącą Twojego wniosku w ciągu 25 dni roboczych od dnia rocznicy wypłaty subwencji. Decyzję otrzymasz w Poczcie w bankowości internetowej.

  •  Etap 4: Spłata subwencji

Bezpłatne szkolenia

Polski Fundusz Rozwoju organizuje serię otwartych szkoleń online na temat zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Szkolenia dla przedsiębiorców rozpoczną się 15. kwietnia i będą organizowane codziennie od poniedziałku do piątku. Zapisy trwają od 7. kwietnia na portalu PFR

Dodatkowe informacje

Więcej informacji znajdziesz na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju

Tarcza finansowa PFR 2.0 dla wybranych branż

Twoja firma musiała ograniczyć działalność w związku z COVID-19? Sprawdź, czy możesz złożyć wniosek o subwencję w ramach Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. 

Wnioski o subwencję

Wnioski przyjmujemy do 28 lutego 2021 roku.

Kto może skorzystać

O subwencję możesz starać się, jeśli:

  • prowadzisz firmę z jednej z 54 wybranych branż (według PKD),

  • w okresie od kwietnia do grudnia 2020 roku lub od października do grudnia 2020 roku Twoja firma odnotowała spadek obrotów o minimum 30% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019.

Pozostałe warunki znajdziesz na naszej stronie.

Ważne!

Z programu będą mogły skorzystać także firmy, które otrzymały subwencję z ramach Tarczy finansowej PFR 1.0.

Dodatkowe informacje

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie lub na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju.  

To nie jest oferta. Materiał ma charakter wyłącznie informacyjny i nie dotyczy produktów i usług Banku. Powyższe informacje powstały w oparciu o materiały dostępne na stronie internetowej Polskiego Funduszu Rozwoju. Wsparcie finansowe (subwencji finansowej) w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0. udziela Polski Fundusz Rozwoju S.A. Zasady i warunki otrzymania oraz zwrotu wsparcia określa Polski Fundusz Rozwoju S.A.

Terminale płatnicze i płatności

Możliwość zdalnego dostarczenia terminala płatniczego

Udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia terminala płatniczego.

Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z koronawirusem w naszym kraju. Zauważyliśmy, że zwiększyło się zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi. Dlatego jeżeli chcesz przyjmować płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia go bezpośrednio do Twojej  firmy.

Jak to działa

  1. Zamów terminal płatniczy za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem 1 9999
  2. Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel Elavon, telefonicznie lub mailowo.
  3. Umowę wyślemy na Twój adres mailowy. Akceptujesz ją zdalnie.
  4. Zamówiony sprzęt wyślemy kurierem.
  5. Po odebraniu przesyłki, przedstawiciel Elavon zadzwoni do Ciebie w celu przeszkolenia z obsługi terminala przez telefon.

Co jeszcze proponujemy

Jeżeli zamówisz terminal płatniczy w naszym banku, to:

  • w ofercie Polska Bezgotówkowa przez 12 miesięcy możesz skorzystać z terminala całkowicie za darmo,
  • dodatkowo w promocji „Dostałem szóstkę” możesz nie płacić za kolejne 6 miesięcy abonamentu za terminal.

Zobacz jakie warunki trzeba spełnić, aby wziąć udział w Programie Polska Bezgotówkowa oraz w promocji „Dostałem szóstkę” na stronie internetowej

Zwiększenie limitu płatności na kartach

Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.

Chroń siebie dodatkowo

    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu 
      również mobilną kartą Mastercard)
    • nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
      (również kartą mobilną VISA)
    • aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać

Gdzie i od kiedy skorzystasz

  • Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.

    • Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
    • W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
    • Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zmiana limitu będzie dodatkowo płatna

Transakcje zbliżeniowe do 100 zł bez PINu udostępniamy dla Ciebie za 0 zł.

Czy transakcje zbliżeniowe z nowym limitem są mniej bezpieczne

Transakcje zbliżeniowe kartą do 100 zł bez PINu są tak samo bezpieczne, jak te do 50 zł bez PINu.

Czy mogę zmniejszyć limit

Nie będzie możliwości powrotu do limitu 50 zł bez PINu.

Wsparcie inFakt

Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt, który dostarcza usługę eKsięgowości, chcemy wesprzeć przedsiębiorców i osoby planujące założyć działalność gospodarczą.

inFakt uruchomił infolinię dla naszych klientów, na której odpowiedzą na pytania na temat:

  • rządowych rozwiązań osłonowych,
  • zasiłków dla przedsiębiorców,
  • zdalnej obsługi księgowej.

Możesz napisać na santander@infakt.pl lub zadzwonić pod numer 22 307 80 10 (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).

Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami na blogu inFakt.

Uwaga!

inFakt nie udziela wsparcia w zakresie produktów bankowych. Jeśli masz pytania na temat produktów i usług banku, prosimy zadzwonić pod numer 1 9999.

Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis

Zmiana zasad udzielania Gwarancji de minimis przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Co to jest Gwarancja de minimis

Gwarancja de minimis to dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytów: obrotowego, w tym kredytu w rachunku bieżącym, Biznes Ekspres oraz Biznes Ekspres EBI i inwestycyjnego udzielonych w PLN. Jest to jedna z form pomocy, którą udziela Bank Gospodarstwa Krajowego, aby zwiększyć możliwości  finansowania dla małych i średnich firm. Jeżeli chcesz dowiedzieć więcej o gwarancji, zobacz szczegóły na stronie BGK.

  • Co się zmienia

    W celu ograniczenia negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla przedsiębiorców, BGK zmienia zasady obejmowania kredytów gwarancjami. Oznacza to, że:

    • zwiększa kwoty gwarancji z 60% do 80 % kwoty kredytu, przy czym łączna kwota gwarancji udzielonych przez BGK jednemu przedsiębiorcy nie może być wyższa niż 3.500.000 zł.,
    • znosi opłaty prowizyjne (pobierane przez BGK) za udzielenie gwarancji do 0 %,
    • wydłuża maksymalny okresu ważności gwarancji z 27 do 39 miesięcy dla kredytu obrotowego,
    • zmiany będą obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku lub do odwołania,
    • zmiany dotyczą nowych, odnawianych i podwyższanych gwarancji.
  • Jak to działa

    • Skontaktuj się z doradcą mailowo lub telefonicznie i zapytaj o szczegóły. Doradca poinformuje Cię o wszystkich niezbędnych dokumentach.
    • Złóż wniosek o kredyt z gwarancją w oddziale banku. Dołącz do niego wniosek o udzielenie gwarancji.
    • Rozpatrzymy Twój wniosek i przekażemy decyzję kredytową w wybrany przez Ciebie sposób.
    • Umowę podpisz w oddziale, spełnij warunki wypłaty kredytu i korzystaj z dodatkowych środków na swoją działalność.

Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym

W ramach przeciwdziałania negatywnym skutkom pandemii Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował różne rozwiązania dla przedsiębiorców.

  • Jakie wnioski możesz w tej sytuacji złożyć do ZUS

    • zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r.,
    • odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
    • świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
    • świadczenie postojowe dla osób wykonujących umowy cywilnoprawne.
  • Dowiedz się do jakiego wsparcia się kwalifikujesz

1

Zaloguj się

Zaloguj się do bankowości internetowej

2

Załóż Profil zaufany

Z paska górnego wybierz zakładkę eUrząd i kliknij Załóż Profil zaufany.

3

Korzystaj

Wejdź na interesujący Ciebie portal administracji publicznej i załatw swoją sprawę online.

  • Jak zalogować się do ZUS

    • Wejdź na stronę PUE ZUS

    • Wybierz opcję logowania Profilem zaufanym przez bankowość elektroniczną — wybierz logo Santander Bank Polska.

    • Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.

    • Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji. 

    • Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.

  • Jak podpisać wniosek korzystając z bankowości internetowej

    • Wybierz sposób autoryzacji Podpis ePUAP podczas wypełniania wniosku

    • Zostaniesz przekierowany na stronę logowania ePUAP — wybierz logo Santander Bank Polska.

    • Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.

    • Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji. 

    • Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.

Zamówienie większej ilości gotówki

Jeżeli chcesz wypłacić większą ilość gotówki

  • Zrobisz to

    • na infolinii pod numerem - 1 9999 lub +48 61 81 19999 (z zagranicy)
    • w bankowości elektronicznej iBiznes24 – jeżeli masz takie usługi
    • w oddziale
  • Kwota, którą należy zamówić wcześniej

    • dla złotych polskich - powyżej 30 000 PLN
    • dla walut obcych - równowartość kwoty 30 000 PLN
  • Czas

    Awizowanie wypłat gotówki z rachunku prosimy zrobić:

    • dwa dni robocze przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą złotówki
    • pięć dni roboczych przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą waluty obce (EUR, USD, GBP, CHF)
  • Opłaty

    Jeżeli awizowana wypłata z rachunku firmowego nie zostanie odebrana, to zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji dla Firm, pobierzemy z rachunku prowizję – 0,3% kwoty nie podjętej, jednak nie mniej niż 100 zł.

Uwaga

Jeżeli nie będziemy mogli wypłacić w całości gotówki w walucie awizowanej wypłaty (chodzi szczególnie o końcówki w bilonie walutowym), to pozostałą część kwoty wypłacimy w złotych polskich. Kwotę przeliczymy wg kursu średniego NBP, który obowiązywał w dniu poprzedzającym dzień wypłaty.

W przypadku braku zamówionych nominałów wypłacimy równowartości w innych nominałach.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) jest usługą bankowości elektronicznej.
  • Płatność BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Płatności zbliżeniowe to transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.
  • Przelew to polecenie przelewu.