Umorzenia subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0
Wniosek o umorzenie subwencji
Poniżej znajdziesz skrócony opis, w jaki sposób możesz złożyć wniosek o umorzenie i jak PFR go rozpatrzy. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej Uruchomi się w nowym oknie
Etap 1: Propozycja PFR
Na 10 dni przed rocznicą wypłaty subwencji w bankowości elektronicznej zobaczysz wniosek, który będzie propozycją przygotowaną przez PFR w oparciu o dane Twojej firmy w ZUS i Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, czy dane we wniosku są poprawne. Jeśli nie – skontaktuj się z odpowiednimi urzędami.
Etap 2: Aktywacja wniosku
Twój wniosek aktywujemy w rocznicę wypłaty subwencji. Na jego wysłanie masz na to 10 dni roboczych od aktywacji. Jeśli nie wyślesz wniosku, automatycznie akceptujesz propozycję wniosku, przygotowaną przez PFR.
Etap 3: Decyzja PFR
PFR podejmie decyzję dotyczącą Twojego wniosku w ciągu 25 dni roboczych od dnia rocznicy wypłaty subwencji. Decyzję otrzymasz w Poczcie w bankowości internetowej.
Etap 4: Spłata subwencji
Bezpłatne szkolenia
Polski Fundusz Rozwoju organizuje serię otwartych szkoleń online na temat zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej PFR 1.0.
Szkolenia dla przedsiębiorców rozpoczną się 15. kwietnia i będą organizowane codziennie od poniedziałku do piątku. Zapisy trwają od 7. kwietnia na portalu PFR Uruchomi się w nowym oknie
Dodatkowe informacje
Więcej informacji znajdziesz na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju Uruchomi się w nowym oknie
Tarcza finansowa PFR 2.0 dla wybranych branż
Twoja firma musiała ograniczyć działalność w związku z COVID-19? Sprawdź, czy możesz złożyć wniosek o subwencję w ramach Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju S.A.
Wnioski o subwencję
Wnioski przyjmujemy do 28 lutego 2021 roku.
Kto może skorzystać
O subwencję możesz starać się, jeśli:
-
prowadzisz firmę z jednej z 54 wybranych branż (według PKD),
-
w okresie od kwietnia do grudnia 2020 roku lub od października do grudnia 2020 roku Twoja firma odnotowała spadek obrotów o minimum 30% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019.
Pozostałe warunki znajdziesz na naszej stronie.
Ważne!
Z programu będą mogły skorzystać także firmy, które otrzymały subwencję z ramach Tarczy finansowej PFR 1.0.
Dodatkowe informacje
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie lub na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju Uruchomi się w nowym oknie.
To nie jest oferta. Materiał ma charakter wyłącznie informacyjny i nie dotyczy produktów i usług Banku. Powyższe informacje powstały w oparciu o materiały dostępne na stronie internetowej Polskiego Funduszu Rozwoju. Wsparcie finansowe (subwencji finansowej) w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0. udziela Polski Fundusz Rozwoju S.A. Zasady i warunki otrzymania oraz zwrotu wsparcia określa Polski Fundusz Rozwoju S.A.
Terminale płatnicze i płatności
Możliwość zdalnego dostarczenia terminala płatniczego
Udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia terminala płatniczego.
Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z koronawirusem w naszym kraju. Zauważyliśmy, że zwiększyło się zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi. Dlatego jeżeli chcesz przyjmować płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia go bezpośrednio do Twojej firmy.
Jak to działa
- Zamów terminal płatniczy za pomocą formularza kontaktowego Uruchomi się w nowym oknie lub telefonicznie pod numerem 1 9999.
- Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel Elavon, telefonicznie lub mailowo.
- Umowę wyślemy na Twój adres mailowy. Akceptujesz ją zdalnie.
- Zamówiony sprzęt wyślemy kurierem.
- Po odebraniu przesyłki, przedstawiciel Elavon zadzwoni do Ciebie w celu przeszkolenia z obsługi terminala przez telefon.
Co jeszcze proponujemy
Jeżeli zamówisz terminal płatniczy w naszym banku, to:
- w ofercie Polska Bezgotówkowa przez 12 miesięcy możesz skorzystać z terminala całkowicie za darmo,
- dodatkowo w promocji „Dostałem szóstkę” możesz nie płacić za kolejne 6 miesięcy abonamentu za terminal.
Zobacz jakie warunki trzeba spełnić, aby wziąć udział w Programie Polska Bezgotówkowa oraz w promocji „Dostałem szóstkę” na stronie internetowej Uruchomi się w nowym oknie
Zwiększenie limitu płatności na kartach
Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.
Chroń siebie dodatkowo
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
również mobilną kartą Mastercard) - nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
(również kartą mobilną VISA) - aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać
- za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
Gdzie i od kiedy skorzystasz
Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.
- Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
- W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
- Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.
Najczęściej zadawane pytania
Wsparcie inFakt
Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt Uruchomi się w nowym oknie, który dostarcza usługę eKsięgowości, chcemy wesprzeć przedsiębiorców i osoby planujące założyć działalność gospodarczą.
inFakt uruchomił infolinię dla naszych klientów, na której odpowiedzą na pytania na temat:
- rządowych rozwiązań osłonowych,
- zasiłków dla przedsiębiorców,
- zdalnej obsługi księgowej.
Możesz napisać na santander@infakt.pl lub zadzwonić pod numer 22 307 80 10 (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).
Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami na blogu inFakt Uruchomi się w nowym oknie.
Uwaga!
inFakt nie udziela wsparcia w zakresie produktów bankowych. Jeśli masz pytania na temat produktów i usług banku, prosimy zadzwonić pod numer 1 9999.
Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis
Zmiana zasad udzielania Gwarancji de minimis przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
Co to jest Gwarancja de minimis
Gwarancja de minimis to dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytów: obrotowego, w tym kredytu w rachunku bieżącym, Biznes Ekspres oraz Biznes Ekspres EBI i inwestycyjnego udzielonych w PLN. Jest to jedna z form pomocy, którą udziela Bank Gospodarstwa Krajowego, aby zwiększyć możliwości finansowania dla małych i średnich firm. Jeżeli chcesz dowiedzieć więcej o gwarancji, zobacz szczegóły na stronie BGK Uruchomi się w nowym oknie.
Co się zmienia
W celu ograniczenia negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla przedsiębiorców, BGK zmienia zasady obejmowania kredytów gwarancjami. Oznacza to, że:
- zwiększa kwoty gwarancji z 60% do 80 % kwoty kredytu, przy czym łączna kwota gwarancji udzielonych przez BGK jednemu przedsiębiorcy nie może być wyższa niż 3.500.000 zł.,
- znosi opłaty prowizyjne (pobierane przez BGK) za udzielenie gwarancji do 0 %,
- wydłuża maksymalny okresu ważności gwarancji z 27 do 39 miesięcy dla kredytu obrotowego,
- zmiany będą obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku lub do odwołania,
- zmiany dotyczą nowych, odnawianych i podwyższanych gwarancji.
Jak to działa
- Skontaktuj się z doradcą mailowo lub telefonicznie i zapytaj o szczegóły. Doradca poinformuje Cię o wszystkich niezbędnych dokumentach.
- Złóż wniosek o kredyt z gwarancją w oddziale banku. Dołącz do niego wniosek o udzielenie gwarancji.
- Rozpatrzymy Twój wniosek i przekażemy decyzję kredytową w wybrany przez Ciebie sposób.
- Umowę podpisz w oddziale, spełnij warunki wypłaty kredytu i korzystaj z dodatkowych środków na swoją działalność.
Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym
W ramach przeciwdziałania negatywnym skutkom pandemii Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował różne rozwiązania dla przedsiębiorców.
Jakie wnioski możesz w tej sytuacji złożyć do ZUS
- zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r.,
- odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
- świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
- świadczenie postojowe dla osób wykonujących umowy cywilnoprawne.
Dowiedz się do jakiego wsparcia się kwalifikujesz
Zaloguj się
Zaloguj się do bankowości internetowej
Załóż Profil zaufany
Z paska górnego wybierz zakładkę eUrząd i kliknij Załóż Profil zaufany Uruchomi się w nowym oknie.
Korzystaj
Wejdź na interesujący Ciebie portal administracji publicznej i załatw swoją sprawę online.
Jak zalogować się do ZUS
-
Wejdź na stronę PUE ZUS Uruchomi się w nowym oknie
-
Wybierz opcję logowania Profilem zaufanym przez bankowość elektroniczną — wybierz logo Santander Bank Polska.
-
Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.
-
Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji.
-
Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.
-
Jak podpisać wniosek korzystając z bankowości internetowej
-
Wybierz sposób autoryzacji Podpis ePUAP podczas wypełniania wniosku
-
Zostaniesz przekierowany na stronę logowania ePUAP — wybierz logo Santander Bank Polska.
-
Zostaniesz przeniesiony do strony logowania do bankowości internetowej.
-
Wpisz swój login, hasło do logowania i potwierdź dane swoim narzędziem autoryzacji.
-
Zostaniesz z powrotem przeniesiony na stronę PUE ZUS.
-
Jak znaleźć i wysłać wniosek
Instrukcje znajdziesz na stronie ZUS:
- Zwolnienie z płacenia składek za okres marzec – maj 2020 r. Uruchomi się w nowym oknie
- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składe Uruchomi się w nowym oknie
- Świadczenie postojowe dla osób, które prowadzą działalność gospodarczą Uruchomi się w nowym oknie
- Świadczenie postojowe dla osób, które wykonują umowy cywilnoprawne Uruchomi się w nowym oknie
Zamówienie większej ilości gotówki
Jeżeli chcesz wypłacić większą ilość gotówki
Zrobisz to
- na infolinii pod numerem - 1 9999 lub +48 61 81 19999 (z zagranicy)
- w bankowości elektronicznej iBiznes24 – jeżeli masz takie usługi
- w oddziale
Kwota, którą należy zamówić wcześniej
- dla złotych polskich - powyżej 30 000 PLN
- dla walut obcych - równowartość kwoty 30 000 PLN
Czas
Awizowanie wypłat gotówki z rachunku prosimy zrobić:
- dwa dni robocze przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą złotówki
- pięć dni roboczych przed planowaną wypłatą – jeśli wypłacane będą waluty obce (EUR, USD, GBP, CHF)
Opłaty
Jeżeli awizowana wypłata z rachunku firmowego nie zostanie odebrana, to zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji dla Firm, pobierzemy z rachunku prowizję – 0,3% kwoty nie podjętej, jednak nie mniej niż 100 zł.
Uwaga
Jeżeli nie będziemy mogli wypłacić w całości gotówki w walucie awizowanej wypłaty (chodzi szczególnie o końcówki w bilonie walutowym), to pozostałą część kwoty wypłacimy w złotych polskich. Kwotę przeliczymy wg kursu średniego NBP, który obowiązywał w dniu poprzedzającym dzień wypłaty.
W przypadku braku zamówionych nominałów wypłacimy równowartości w innych nominałach.