Najczęściej wyszukiwane:

Zobacz z czego
może skorzystać
Twoja firma

  • Karencja w spłacie kredytu

  • Automatyczne odroczenie spłaty kredytu w rachunku bieżącym

  • Zwiększenie limitu płatności na kartach

  • Wsparcie infolinii inFakt

  • Terminale płatnicze

  • Zwolnienie z opłaty za Konto Firmowe Godne Polecenia

  • Zwolnienie z wybranych prowizji kredytowych

  • Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis

Karencja w spłacie kredytu

Dajemy Ci możliwość 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji w spłacie części kapitałowej swoich zobowiązań.

W ramach zawartych umów kredytowych lub leasingowych (szczegóły na stronie Santander Leasing) dajemy Ci możliwość 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji w spłacie części kapitałowej swoich zobowiązań. Nie pobierzemy opłaty za aneksowanie umowy.

  • Warunki

    • możesz skorzystać z 3-miesięcznej lub 6-miesięcznej karencji spłaty kapitału
    • jeśli pozostało Ci mniej niż 6 miesięcy do spłaty, możesz skorzystać maksymalnie z 3-miesięcznej karencji
    • spłacasz w tym czasie tylko raty odsetkowe
    • ostateczny termin spłaty zobowiązania nie ulegnie zmianie
    • rozłożymy Twój zawieszony kapitał proporcjonalnie na pozostały okres kredytowania
    • nie będziemy pobierać od Ciebie opłaty za aneks do umowy
  • Kto może skorzystać

    • masz kredyt obrotowy, kredyt inwestycyjny, kredyt biznes ekspres, kredyt biznes ekspres hipoteka,
    • nie masz przeterminowań na produktach kredytowych lub są mniejsze niż 89 dni,
    • nie masz aktywnych zajęć egzekucyjnych.

Jak to zrobić

[Rekomendowany sposób] Za pośrednictwem wniosku dostępnego w bankowości internetowej Mini Firma/Moja Firma+:

  • wniosek znajdziesz w zakładce „Twoje Sprawy” dostępnej po zalogowaniu do usług bankowości internetowej i mobilnej,

  • po weryfikacji wniosku otrzymasz potwierdzenie SMS o jego akceptacji lub skierowania do dalszej analizy,

  • jeżeli decyzja będzie pozytywna, nowy harmonogram spłat znajdziesz w zakładce „Twoje produkty”.

Za pośrednictwem infolinii, podczas jednego połączenia:

  • potwierdzasz swoją tożsamość (przez biometrię głosową, hasło do obsługi telefonicznej lub szczegółowe pytania na temat posiadanych produktów),
  • doradca wypełnia wniosko-aneks z Twoją pomocą
  • doradca wysyła wypełniony wniosek na Twój adres mailowy w bezpiecznej, zaszyfrowanej postaci
  • akceptujesz warunki i potwierdzasz zawarcie aneksu
  • po uruchomieniu karencji - otrzymasz potwierdzenie wraz z nowym harmonogramem spłaty kredytu

Podczas wizyty w oddziale:

  • ustalasz z doradcą czas trwania karencji
  • potwierdzają swoją sytuację finansową – brak zaległości w spłacie rat kredytowych oraz zajęć egzekucyjnych
  • podpisujesz wniosek/aneks – jeden dokument
  • doradca uruchamia zmianę – zawieszenie spłaty rat kapitałowych
  • po uruchomieniu karencji - otrzymujesz potwierdzenie wraz z nowym harmonogramem spłaty kredytu

W razie wątpliwości

Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy się z nami skontaktować:

  • W przypadku umowy kredytowej:
    • telefonicznie – pod numerem 1 9999 lub 81 61 19999 (dla połączeń z zagranicy)
    • elektronicznie – przez formularz kontaktowy dostępny na stronie banku
  • W przypadku umowy leasingowej (szczegóły na stronie Santander Leasing)
    • telefonicznie ze swoim doradcą leasingowym

Automatyczne odroczenie spłaty kredytu w rachunku bieżącym

Ze względu na obecnie panującą sytuację, podjęliśmy decyzję o automatycznym przedłużeniu na kolejne 2 miesiące kredytu w rachunku bieżącym, którego termin wkrótce się kończy.

Jakie mamy warunki

  • automatycznie odraczamy Ci termin spłaty o 2 miesiące,
  • nie będziemy od Ciebie pobierać prowizji za przedłużenie kredytu w rachunku bieżącym,
  • nie będziemy zawierać z Tobą pisemnego aneksu, który wydłuża okres spłaty kredytu.

 

Ważne

1. Jeżeli akceptujesz nasze warunki, nie musisz nic robić.  Automatycznie wydłużymy okres spłaty kredytu w rachunku bieżącym.

2. Jeżeli nie zgadzasz się na nasze warunki, to:

  • prosimy skontaktować się z nami w ciągu 7 dni od otrzymania korespondencji w bankowości internetowej: elektronicznie (mail do doradcy) lub  telefonicznie pod numerem 19999 lub +48 61 81 19999 (dla połączeń z zagranicy, opłata wg taryfy operatora),
  • prosimy spłacić także kredyt zgodnie z obowiązującym harmonogramem.

3. Jeżeli otrzymałeś już mailem powiadomienie, że umowa kredytowa w rachunku bieżącym wygasa i nie zostanie automatycznie przedłużona – prosimy je zignorować.

Dalsze kroki

Aktualnie wydłużamy termin spłaty kredytu w rachunku bieżącym na 2 miesiące. W zależności od pojawienia się nowych okoliczności będziemy podejmować kolejne decyzje i informować Cię na bieżąco.

Zwiększenie limitu płatności na kartach

Dla zwiększenia higieny płatności kartą podnieśliśmy limit płatności z 50 zł na 100 zł bez PINu.

Chroń siebie dodatkowo

    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu 
      również mobilną kartą Mastercard)
    • nie dotykaj przycisków terminala w sklepie
    • za zakupy zapłacisz zbliżeniowo do 100 zł bez PINu
      (również kartą mobilną VISA)
    • aby podnieść limit do 100 zł bez PINu, zalecamy skorzystanie z bankomatu lub wpłatomatu – wypłać lub wpłać gotówkę lub włóż kartę do terminala i zapłać

Gdzie i od kiedy skorzystasz

  • Udostępniliśmy tę funkcję dla wszystkich Twoich kart debetowych i kredytowych.

    • Punkty usługo-handlowe będą na bieżąco aktualizować swoje terminale w całej Polsce.
    • W najbliższych tygodniach może się zdarzyć, że w jednym sklepie zapłacisz zbliżeniowo za zakupy do 100 zł bez PINu, w innym nie będzie jeszcze to możliwe.
    • Jeśli nie chcesz płacić kartą zbliżeniowo, przed zrobieniem zakupów, zapytaj sprzedawcę, czy płatności do 100 zł bez PINu są możliwe w tym sklepie.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zmiana limitu będzie dodatkowo płatna

Transakcje zbliżeniowe do 100 zł bez PINu udostępniamy dla Ciebie za 0 zł.

Czy transakcje zbliżeniowe z nowym limitem są mniej bezpieczne

Transakcje zbliżeniowe kartą do 100 zł bez PINu są tak samo bezpieczne, jak te do 50 zł bez PINu.

Czy mogę zmniejszyć limit

Nie będzie możliwości powrotu do limitu 50 zł bez PINu.

Wsparcie infolinii inFakt

Wraz z naszym strategicznym partnerem, Ogólnopolskim Biurem Rachunkowym inFakt, który dostarcza usługę eKsięgowości, chcemy wesprzeć przedsiębiorców i osoby planujące założyć działalność gospodarczą.

inFakt uruchomił infolinię dla naszych klientów, na której odpowiedzą na pytania na temat:

  • rządowych rozwiązań osłonowych,
  • zasiłków dla przedsiębiorców,
  • zdalnej obsługi księgowej.

Możesz napisać na santander@infakt.pl lub zadzwonić pod numer 22 307 80 10 (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).

Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami na blogu inFakt.

Uwaga!

inFakt nie udziela wsparcia w zakresie produktów bankowych. Jeśli masz pytania na temat produktów i usług banku, prosimy zadzwonić pod numer 1 9999.

Terminale płatnicze

Udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia terminala płatniczego.

Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z koronawirusem w naszym kraju. Zauważyliśmy, że zwiększyło się zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi. Dlatego jeżeli chcesz przyjmować płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, udostępniamy Ci możliwość zdalnego zamówienia i dostarczenia go bezpośrednio do Twojej  firmy.

Jak to działa

  1. Zamów terminal płatniczy za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem 1 9999
  2. Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel Elavon, telefonicznie lub mailowo.
  3. Umowę wyślemy na Twój adres mailowy. Akceptujesz ją zdalnie.
  4. Zamówiony sprzęt wyślemy kurierem.
  5. Po odebraniu przesyłki, przedstawiciel Elavon zadzwoni do Ciebie w celu przeszkolenia z obsługi terminala przez telefon.

Co jeszcze proponujemy

Jeżeli zamówisz terminal płatniczy w naszym banku, to:

  • w ofercie Polska Bezgotówkowa przez 12 miesięcy możesz skorzystać z terminala całkowicie za darmo,
  • dodatkowo w promocji „Dostałem szóstkę” możesz nie płacić za kolejne 6 miesięcy abonamentu za terminal.

Zobacz jakie warunki trzeba spełnić, aby wziąć udział w Programie Polska Bezgotówkowa oraz w promocji „Dostałem szóstkę” na stronie internetowej

Do końca czerwca bezpłatnie korzystasz z terminala płatniczego w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.

Fundacja Polska Bezgotówkowa przedłuża dofinansowanie terminali płatniczych w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego do końca czerwca.

  • Warunki

    Jeżeli Twoja umowa w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego kończy się w marcu, kwietniu lub maju – nie płacisz abonamentu za terminal do końca czerwca.

  • Dalsze kroki

    Nic nie musisz robić – zmiana jest automatyczna.

Co jeszcze proponujemy

Jeżeli uczestniczysz w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego i bierzesz udział w naszej promocji “Dostałem szóstkę “, to od lipca skorzystasz z bezpłatnych 6 miesięcy za terminal. Zobacz więcej na stronie Programu Polska Bezgotówkowa.

Zwolnienie z opłaty za Konto Firmowe Godne Polecenia

Wprowadziliśmy promocję, w ramach której przez 3 miesiące nie zapłacisz za Konto Firmowe Godne Polecenia.

Zdajemy sobie sprawę, że niektóre obowiązki przedsiębiorcy, np. płatność ZUS, mogą być dla Ciebie aktualnie utrudnieniem. Dlatego podjęliśmy decyzję, że niezależnie od tego czy zrobisz w danym miesiącu przelew do ZUS z Konta Firmowego Godnego Polecenia, nie będziemy pobierać opłaty za jego prowadzenie.

Jakie mamy warunki

Nie pobierzemy opłaty za Konto Firmowe Godne Polecenia, jeżeli:

  • w styczniu lub w lutym 2020 r. opłacono z tego konta składkę ZUS
  • lub zawarto umowę o Konto Firmowe Godne Polecenia w lutym, marcu bądź w kwietniu 2020 roku.

Jeśli spełnisz jeden z tych dwóch warunków, automatycznie zwolnimy Cię z opłaty za konto. Nie musisz nic robić, aby uzyskać zwolnienie z opłat.

  • Co oferujemy

    Opłaty nie pobierzemy za 3 miesiące: marzec, kwiecień i maj 2020 roku.

  • Kontakt z nami

    Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 1 9999 lub 81 19999 (dla połączeń z zagranicy).

Zwolnienie z wybranych prowizji kredytowych

Od 1 kwietnia 2020 r. do odwołania odstąpimy od pobierania wybranych prowizji kredytowych.

Wiemy, że obecna sytuacja związana z epidemią COVID-19 może przysparzać trudności w utrzymaniu płynności finansowej w małych i średnich firmach. Podjęliśmy decyzję, że od 1 kwietnia 2020 r. do odwołania nie będziemy pobierać od Ciebie wybranych prowizji kredytowych.

  • Co to oznacza

    Do odwołania nie będziemy pobierać od Ciebie prowizji za:

    • nieutrzymanie wpływów na rachunkach firmowych,
    • zarządzanie.
  • Umowy objęte decyzją

    Zwolnienia będą dotyczyć:

    • umów kredytowych, które zawierają zapisy dotyczące pobierania wyżej wymienionych prowizji,
    • nowo udzielanych kredytów.

Kontakt z nami

Jeśli masz pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem
1 9999 lub 81 19999 (dla połączeń z zagranicy)

Nowe warunki udzielania Gwarancji de minimis

Zmiana zasad udzielania Gwarancji de minimis przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Co to jest Gwarancja de minimis

Gwarancja de minimis to dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytów: obrotowego, w tym kredytu w rachunku bieżącym, Biznes Ekspres oraz Biznes Ekspres EBI i inwestycyjnego udzielonych w PLN. Jest to jedna z form pomocy, którą udziela Bank Gospodarstwa Krajowego, aby zwiększyć możliwości  finansowania dla małych i średnich firm. Jeżeli chcesz dowiedzieć więcej o gwarancji, zobacz szczegóły na stronie BGK.

  • Co się zmienia

    W celu ograniczenia negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla przedsiębiorców, BGK zmienia zasady obejmowania kredytów gwarancjami. Oznacza to, że:

    • zwiększa kwoty gwarancji z 60% do 80 % kwoty kredytu, przy czym łączna kwota gwarancji udzielonych przez BGK jednemu przedsiębiorcy nie może być wyższa niż 3.500.000 zł.,
    • znosi opłaty prowizyjne (pobierane przez BGK) za udzielenie gwarancji do 0 %,
    • wydłuża maksymalny okresu ważności gwarancji z 27 do 39 miesięcy dla kredytu obrotowego,
    • zmiany będą obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku lub do odwołania,
    • zmiany dotyczą nowych, odnawianych i podwyższanych gwarancji.
  • Jak to działa

    • Skontaktuj się z doradcą mailowo lub telefonicznie i zapytaj o szczegóły. Doradca poinformuje Cię o wszystkich niezbędnych dokumentach.
    • Złóż wniosek o kredyt z gwarancją w oddziale banku. Dołącz do niego wniosek o udzielenie gwarancji.
    • Rozpatrzymy Twój wniosek i przekażemy decyzję kredytową w wybrany przez Ciebie sposób.
    • Umowę podpisz w oddziale, spełnij warunki wypłaty kredytu i korzystaj z dodatkowych środków na swoją działalność.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) jest usługą bankowości elektronicznej.
  • Płatność BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.
  • Płatności zbliżeniowe to transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.
  • Przelew to polecenie przelewu.