przeczytasz w 3 minuty

Obecna sytuacja na rynku finansowym, a także skutki pandemii, sprawiły, że Polacy poważniej zaczęli traktować kwestię oszczędzania pieniędzy1. Aby utrzymać domowy budżet w ryzach poznaj naszą usługę automatycznego oszczędzania. Dzięki niej odłożysz pieniądze w prosty sposób. Zobacz, na czym polega automatyczne oszczędzanie i jak z niego korzystać.

Spis treści:

Na czym polega automatyczne oszczędzanie w aplikacji?

W oszczędzaniu pieniędzy teoretycznie nie ma nic trudnego: wystarczy np. część z nich regularnie przelewać na konto oszczędnościowe. Ale co zrobić, aby wytrwać w swoich postanowieniach? Jak sprawić, by oszczędzanie było dla nas dobrym nawykiem, a jednocześnie nie było zbyt obciążające? Dla tych, którzy szukają wsparcia w zarządzaniu finansami, rozwiązaniem może być nasze automatyczne oszczędzanie - Moje cele.

Chcesz wiedzieć, jak działa automatyczne oszczędzanie z usługą "Moje cele"? To proste! Gdy ustawisz swój cel (np. Nowe auto, Wakacje, Na Czarną godzinę – nazwij go, jak chcesz) i sposób oszczędzania, to pieniądze „same będą odkładać się” na przeznaczonym do tego subkoncie.

Jakie są sposoby na automatyczne oszczędzanie z Moimi celami?

W automatycznym oszczędzaniu u nas możesz wykorzystać :

  • Samodzielne wpłaty - przelej pieniądze na swój cel w dowolnym momencie;
  • Automatyczne wpłaty - ustaw kwotę i dzień miesiąca, w którym pieniądze z Twojego konta przelejemy na wybrany przez Ciebie cel;
  • Wpłaty końcówek transakcji - na wybrany przez Ciebie cel będą trafiały końcówki z wykonywanych przez Ciebie transakcji (dopełnienie do złotówki) lub ich mnożniki. Przykład: gdy zapłacisz za zakupy 9,14 zł, to 0,86 zł trafi na Twój cel. Jeśli dodatkowo włączysz mnożnik, np. x5, na Twój cel automatycznie przelane zostanie 4,30 zł. Możesz wybrać mnożnik od x1 do x10.
  • Procent od wpływów - Odkładasz pieniądze od wpływów, zanim zdążysz je wydać. Ustawiasz % od wpływu np. Twojego wynagrodzenia, świadczenia 500+ czy wynajmu za garaż. Możesz też ustawić własne limity odkładanych kwot np. nie więcej niż 1 000 zł.

Jak można włączyć automatyczne oszczędzanie w aplikacji Santander mobile i Santander internet?

Już wiesz, jak oszczędzać? Ustaw swój pierwszy cel! Każdy cel powiązany jest z kontem osobistym - możesz założyć i prowadzić jednocześnie do 10 celów.

Zaloguj się do Santander mobile lub Santander internet i wybierz Moje cele. Wskaż nazwę swojego celu, kwotę docelową i wybierz zdjęcie, by zwizualizować sobie to, na co przyda Ci się uzbierana kwota. Teraz określ, jaką metodę automatycznego oszczędzania wybierasz… i już!

Cel osiągnięty! Pieniądze wypłacone, ale Ty możesz nadal oszczędzać. Nie zamykamy Twojego celu. Zdecyduj, ile czasu chcesz jeszcze oszczędzać. W każdej chwili możesz skrócić lub wydłużyć ten czas, wypłacić zaoszczędzone pieniądze lub zakończyć oszczędzanie.

Dlaczego warto korzystać z systematycznego oszczędzania Moje cele?

Moje cele to wygodny sposób, by oszczędzać nawet dla tych, którym z oszczędzaniem nigdy nie było po drodze. Jeśli uruchomisz automatyczne oszczędzanie, szybko przekonasz się, że odkładanie nawet drobnych kwot (np. końcówek transakcji) pozwala w skali miesiąca zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych, a w perspektywie roku całkiem sporą sumę. Gdy nasze oszczędności rosną, czujemy się zmotywowani, by zrobić coś więcej. Warto oszczędzać, zwłaszcza kiedy oszczędzanie dzieje się samo.


https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/04/badanie-ey-future-consumer-index-3 z dn. 04.08.2022r.

Aplikacja Santander mobile ułatwi Ci codzienność!


Szybkie logowanie

Loguj się do aplikacji jeszcze szybciej - PINem mobile lub za pomocą odcisku palca Touch ID.

Moje cele w aplikacji

Wybierz swój cel i odkładaj pieniądze zgodnie z Twoim rytmem życia: automatycznie, końcówkami transakcji, samodzielnie

BLIK

Wypłacaj gotówkę z bankomatów i przelewaj kasę na numer telefonu.

Szybki podgląd

Trzymaj finanse zawsze pod kontrolą - sprawdzaj dostępne środki i ostatnią transakcję jeszcze przed zalogowaniem.

Bilety, parkingi, taksówki

Kupuj bilety komunikacji miejskiej, opłacaj strefę parkowania i zamawiaj taksówki.

Płatności telefonem

Płać telefonem jak chcesz – BLIKIEM zbliżeniowym, Apple Pay lub Google Pay.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje, które podejmiesz na jego podstawie.
Stan na 28.10.2022 r.


Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w placówkach banku oraz na Santander.pl.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto osobiste, konto oszczędnościowe to rachunek płatniczy.

  • Moje cele to rachunek do celowego oszczędzania.

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.

  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.

  • Przelew to polecenie przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.