Przerwa 5/6 października Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 6:30 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne.

Przed rezygnacją z konta sprawdź, dlaczego warto z nami zostać

Chcesz zamknąć konto bankowe, które masz u nas od lat? Zanim wyjaśnimy Ci, jak to zrobić, chcielibyśmy Ci powiedzieć, dlaczego warto... zmienić swoją decyzję. Korzystanie z naszych produktów finansowych niesie za sobą dużo zalet – przede wszystkim:

  • od lat rozwijamy się na polskim rynku, a z naszych usług korzystają miliony zadowolonych klientów;
  • opracowaliśmy wiele uniwersalnych rozwiązań odpowiednich dla osób na różnych etapach życia, np. karty płatnicze z wcięciem blind notch czy usługę Moje cele, z którą można zacząć oszczędzać;
  • stale rozwijamy bankowość mobilną i internetową
  • wspieramy lokalne przedsięwzięcia i działamy na rzecz edukacji młodych - Santander Universidades, prowadzimy Program Finansiaki i organizujemy akcje charytatywne we współpracy z Fundacją Santander.

Co więcej – wciąż doskonalimy nasz Bank porad, w którym regularnie pojawiają się przydatne informacje dotyczące zarówno bankowości tradycyjnej, jak i elektronicznej.

Zanim zamkniesz konto bankowe – co warto wiedzieć

Jeżeli klamka zapadła i nie chcesz korzystać już z naszych produktów, to nie pozostaje nam nic innego, jak przedstawić Ci, jak wygląda proces zamykania naszego konta bankowego.

Kto może zlecić zamknięcie konta

Możesz w każdej chwili wypowiedzieć umowę konta, jeśli jesteś jego posiadaczem, współposiadaczem czy pełnomocnikiem umocowanym do jego zamknięcia. Formalności związane z zamknięciem konta może załatwić też upoważniony przedstawiciel ustawowy osoby ubezwłasnowolnionej.

Jak zamknąć konto

Możesz zrezygnować z konta na kilka sposobów:

  • telefonicznie – wystarczy, że zadzwonisz pod numer (1 9999) lub (61 856 54 62), a my pomożemy Ci z dopełnieniem formalności
  • u doradcy online – wszystko załatwisz bez wychodzenia z domu; wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji lub do bankowości internetowej i połączysz się z doradcą
  • w jednym z naszych oddziałów – sprawdź, która placówka znajduje się najbliżej Twojego miejsca zamieszkania i udaj się do niej wtedy, kiedy zechcesz.
  • korespondencyjnie – w piśmie muszą się znaleźć Twoje dane: numer telefonu do kontaktu, numer zamykanego konta, wskazanie sposobu zadysponowania pieniędzmi z konta i własnoręczny podpis potwierdzony przez notariusza.
  • Pisemne wypowiedzenie konta prześlij na adres:
    Santander Bank Polska S.A., ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin.

Warto wiedzieć:

Gdy zamkniesz ostatnie konto u nas, nie zobaczysz już historii transakcji – nawet w bankowości online (ona także będzie niedostępna z chwilą zlikwidowania wszystkich Twoich kont). Pamiętaj jednak, że możesz zamówić ją w placówce. Jest to usługa płatna.

Zamknięcie konta – okres wypowiedzenia i opłaty

W trakcie rozwiązywania umowy o konto osobiste – a także o konto firmowe czy też kartę kredytową – musisz mieć przy sobie dowód osobisty. Bez nich złożenie wypowiedzenia umowy nie będzie możliwe.

Kiedy zamkniemy Twoje konto

Konto zamkniemy w momencie, gdy upłynie standardowy okres wypowiedzenia. Trwa on 28 dni i liczy się go od dnia wpłynięcia Twojego zlecenia (więcej informacji na ten temat znajdziesz w Regulaminie kont dla klientów indywidualnych). Jeśli tylko chcesz, możemy poinformować Cię o tym, że  zamknęliśmy Twoje konto. Wyślemy Ci powiadomienie w wiadomości SMS na numer wskazany przez Ciebie w zleceniu zamknięcia konta.

Jakie opłaty poniesiesz w okresie wypowiedzenia konta

W okresie wypowiedzenia umowy pobieramy opłaty i prowizje za prowadzenie konta. W dniu zamknięcia konta naliczymy i pobierzemy proporcjonalną opłatę za czas, w którym jeszcze jego używasz. Wysokość kosztów związanych z zamknięciem konta znajdziesz w Tabela opłat i prowizji.

Co się stanie z Twoimi produktami powiązanymi, gdy zamkniesz konto

Wskutek zamykania ważność utracą także:

  • wydane do tego konta karty płatnicze,
  • powtarzające się płatności, zlecenia stałe i polecenia zapłaty,
  • przelewy z przyszłą datą wykonania.

Na zamknięte konto nie otrzymasz już wpływów, w tym np. pensji od pracodawcy lub świadczeń od instytucji państwowych (emerytury, renty czy zwrotu podatku z urzędu skarbowego). Pamiętaj, by poinformować o tej zmianie odpowiednie firmy lub urzędy.

Jak zamknąć konto, jeśli jest na nim zadłużenie

Chcesz zlikwidować konto, na którym jest zadłużenie? Gdy widnieje na nim:

  • saldo ujemne (debet) – wpłać lub przelej pieniądze w kwocie równej zadłużeniu,
  • kredyt w rachunku płatniczym – spłać go aż do dnia zamknięcia produktu bankowego włącznie.

W tym drugim przypadku musisz pamiętać, że w okresie wypowiedzenia umowy konta nadal naliczamy odsetki od kwoty wykorzystanego limitu. Co istotne, jeśli nie spłacisz wszystkich należności w terminie, to od dnia zamknięcia konta będziemy naliczać oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego.

Inne sytuacje związane z zamknięciem konta bankowego

Jak można zamknąć konto wspólne

Jeśli jesteś jednym z właścicieli konta wspólnego prowadzonego dla klientów indywidualnych, możesz samodzielnie zlecić jego zamknięcie i wypowiedzieć umowę konta. Pamiętaj, tylko by poinformować o swoim zleceniu współwłaścicieli konta.

W jaki sposób zlikwidować konto osoby małoletniej

Jeśli jesteś osobą małoletnią w wieku od 13 do 17 lat i masz konto, możesz samodzielnie zlecić jego zamknięcie, o ile Twój rodzic, kurator lub opiekun nie sprzeciwił się temu na piśmie. Zlecenie zamknięcia Twojego konta może złożyć też przedstawiciel ustawowy, który został wskazany podczas otwierania konta.

Czy można zamknąć konto osoby zmarłej

Jeśli jesteś pełnomocnikiem do konta, którego jedyny właściciel nie żyje, to nie możesz już złożyć żadnego zlecenia dotyczące tego konta. Pełnomocnictwa udzielone przez mocodawcę (właściciela konta) wygasają z chwilą jego śmierci. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji Spadkobranie.

Rozwiązanie umowy o konto osobiste – podsumowanie

Rozwiązanie umowy o konto osobiste to proces, na który możesz zdecydować się w dowolnym momencie. Aby to zrobić, musisz odwiedzić jedną z naszych placówek, skorzystać z bankowości online, wysłać do nas odpowiednie pismo lub zadzwonić na infolinię. To Ty decydujesz, w jaki sposób wypowiadasz umowę.

Co więcej, musisz pamiętać o uregulowaniu wszelkich zobowiązań finansowych, takich jak prowizje czy opłaty za korzystanie z usług bankowych.

zespół Bluerank

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 5.12.2023 r.


Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach i na santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).


Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.
Konto to rachunek płatniczy.
Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa to usługi bankowości elektronicznej.
Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.