Jak zgłosić reklamację?
Elektronicznie
- Santander internet
- Połączenie wideo
usługa dla osób niesłyszących/ PJM
Telefonicznie
- 1 9999 w Polsce
- +48 61 81 1 9999 z zagranicy
Mówimy w języku ukraińskim
Osobiście
W dowolnym oddziale lub Placówce Partnerskiej banku. Reklamacja może być zgłoszona ustnie lub pisemnie.
Listownie
Reklamacja może zostać przesłana na adres banku:
- Santander Bank Polska
Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
ul. Kolorowa 8
60-198 Poznań - lub na adres dowolnego oddziału lub Placówki Partnerskiej banku.
- Santander Bank Polska
Potwierdzenie złożenia reklamacji dostarczymy na życzenie.
Zasady i terminy
Reklamacje rozpatrujemy w możliwie najkrótszym terminie. Wiemy, jak ważny jest to dla Was proces.
Ustawowy termin odpowiedzi na reklamację dotyczącej usług wskazanych w art. 3 ustawy o usługach płatniczych (m.in. wykonywanie transakcji płatniczych, wydawanie instrumentów płatniczych), wynosi:
- do 15 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia przez bank.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi termin ten może zostać wydłużony do 35 dni roboczych.
Dla pozostałych reklamacji ustawowy termin rozpatrzenia wynosi:
- do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia przez bank.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi termin ten może zostać wydłużony do 60 dni kalendarzowych.
Sposób odpowiedzi
Wybierz, jak chcesz otrzymać odpowiedź
Wiadomość w Poczcie w Santander online
Odpowiedź otrzymasz w Poczcie bankowości internetowej i mobilnej Santander online. Wyślemy ją natychmiast po rozpatrzeniu reklamacji.
Wiadomość SMS
Odpowiedź wyślemy natychmiast pod numer telefonu komórkowego, który mamy wskazany jako Twój numer do kontaktu. Jeśli nasza odpowiedź będzie wymagała szerszego wytłumaczenia lub będzie negatywna, to otrzymasz ją w Poczcie w Santander online lub wyślemy ją listem na Twój adres korespondencyjny.
List
Odpowiedź wyślemy listem na adres korespondencyjny.
Dokumenty
Pewne reklamacje wymagają złożenia dokumentów. Można je pobrać, wypełnić, zeskanować i dołączyć do zgłoszenia. Tak będzie najszybciej!
Karty - Transakcja kartą
Do zgłoszenia dołącz: wydruk z terminala z odrzuceniem transakcji, wydruk z terminala potwierdzający zwrot / anulowanie transakcji, dokument potwierdzający zapłatę inną kartą lub w inny sposób.
W przypadku kwestionowania przewalutowania transakcji dołącz oświadczenieKarty - Transakcja wykonana bez naszej wiedzy
O dodatkowe dokumenty, które umożliwią nam rozpatrzenie zgłoszenia możemy poprosić również w trakcie rozpatrywania zgłoszenia.
Do zgłoszenia dołącz podpisane oświadczenie
Odwołania
Jeśli nie zgadzasz się z naszym stanowiskiem lub chcesz wnieść dodatkowe informacje do rozpatrzonego zgłoszenia, odwołaj się !
od decyzji pracownika rozpatrującego reklamację – do dyrektora jednostki rozpatrującej reklamację:
- pisemnie na adres jednostki wskazany w otrzymanej odpowiedzi,
lub - przez inne dostępne sposoby przedstawione w zakładce "Jak zgłosić reklamację"
- pisemnie na adres jednostki wskazany w otrzymanej odpowiedzi,
od decyzji dyrektora jednostki rozpatrującej reklamację – do Rzecznika Klienta Santander Bank Polska:
- pisemnie na adres:
Rzecznik Klienta
Santander Bank Polska
ul. Kolorowa 8
60-198 Poznań - przez inne dostępne sposoby przedstawione w zakładce "Jak zgłosić reklamację"
- pisemnie na adres:
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Spór pomiędzy konsumentem a bankiem może być rozstrzygnięty polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12 000 (a jeżeli dotyczy kredytów hipotecznych 20 000) złotych polskich.
Adres strony internetowej Arbitra Bankowego: https://zbp.pl/dla-klientow/arbiter-bankowy
Spór między konsumentem a bankiem w sytuacji nieuwzględnienia przez bank reklamacji konsumenta może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów przed Rzecznikiem Finansowym, w trybie określonym w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Adres strony internetowej Rzecznika Finansowego: https://rf.gov.pl
Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr
znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy o świadczenie usług.