przeczytasz w 3 minuty

Polacy korzystają z BLIKA bardzo często, a jego popularność stale rośnie. Płacisz za zakupy, wypłacasz gotówkę z bankomatu, robisz przelew na telefon. Czy znasz wszystkie zalety BLIKA?

Spis treści:

Co to jest BLIK?

BLIK to polski system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie trzech rodzajów transakcji: płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie gotówki w bankomatach oraz wykonywanie błyskawicznych przelewów na numer telefonu. Do większości transakcji potrzebny będzie kod BLIK, który znajdziesz w aplikacji Santander mobile.

Płatności BLIK w internecie

Magda jest cukierniczką-amatorką. Jej pasją jest robienie tortów, które później trafiają do jej sąsiadów i znajomych. Często zamawia przez internet produkty niezbędne do jej cukierniczych popisów. Jak sama przyznaje – najczęściej płaci BLIKIEM w aplikacji Santander mobile, bo to łatwe i szybkie.

Korzystanie z BLIKA w sieci jest bardzo proste. Wystarczy, że masz zainstalowaną aplikację Santander mobile, a podczas zakupów w internecie jako metodę płatności wybierzesz opcję „płatność BLIK”.

Jak działa BLIK?

Korzystanie z BLIKA jest łatwe i szybkie:

  1. Podczas płacenia wybierz opcję „płatność BLIK”.
  2. W aplikacji Santander mobile zaznacz ikonę BLIK.
  3. Przepisz lub skopiuj otrzymany 6-cyfrowy kod BLIK, aby potwierdzić transakcję.
  4. W aplikacji mobilnej autoryzuj wykonanie przelewu BLIK kodem PIN.

Jeśli często korzystasz z BLIKA, możesz po zakupach oznaczyć przeglądarkę lub sklep internetowy jako zaufane. Wówczas transakcja nie będzie wymagała generowania kodu BLIK, a jedynie autoryzacji w aplikacji mobilnej banku za pomocą PIN-u.

Przelew BLIK na telefon

Maciek i Jarek są stażystami w agencji reklamowej w Gdańsku. Obaj pochodzą z małych miejscowości i wspólnie wynajęli mieszkanie niedaleko pracy. Wspólnie też robią zakupy spożywcze, za które później rozliczają się wygodnie przelewami na telefon – dzięki temu nie muszą pamiętać o gotówce ani robić tradycyjnych przelewów. Nawet nie znają swoich numerów kont – nie muszą… Aby przelać pieniądze na numer telefonu, wystarczy, że druga osoba także korzysta z BLIKA (można to łatwo sprawdzić m.in. w aplikacji Santander mobile).

Przelewy BLIK na telefon to druga najchętniej wykorzystywana funkcja BLIKA.

Dlaczego warto płacić BLIKIEM?

Transakcja BLIKIEM jest:

  • błyskawiczna (nawet jeśli przelew nie odbywa się w ramach jednego banku)
  • w części banków bezpłatna (np. w Santander Bank Polska)
  • dostępna 24 h na dobę (wystarczy mieć tylko dostęp do internetu)

BLIK w bankomatach

Transakcje wykonywane dotychczas wyłącznie za pomocą kart płatniczych są dziś coraz częściej zastępowane BLIKIEM. Dotyczy to także wypłat z bankomatu. To opcja, z której bardzo chętnie korzystają ci, którzy nauczyli się, że ich portfelem jest telefon, a nagle mają potrzebę posiadania gotówki.

Jak bez karty wypłacić z bankomatu BLIKIEM? Wystarczy wybrać odpowiednią opcję w bankomacie, a następnie wygenerować w aplikacji mobilnej banku sześciocyfrowy kod BLIK i autoryzować transakcję. Trwa to zaledwie kilkanaście sekund. Wypłata BLIK z bankomatu jest darmowa, nie płacimy za nią prowizji.

BLIK – do jakiej kwoty?

To, ile pieniędzy wypłacisz z bankomatu, jaką kwotę przelejesz znajomemu czy ile zapłacisz za zakupy BLIKIEM zależy tylko od Ciebie. Bank domyślnie ustala limity transakcji. Maksymalna kwota płatności BLIKIEM na zakupy to 10 tys. zł – możesz ją samodzielnie ustawić w ustawieniach BLIKA w serwisie transakcyjnym banku.

Transakcje wykonywane za pomocą BLIKA są bezpieczne – każdą z nich zatwierdzasz w aplikacji mobilnej banku. Możesz też zdefiniować zaufanych odbiorców, do których przelewy nie muszą być dodatkowo zatwierdzane. Przed podsumowaniem transakcji koniecznie sprawdź kwotę i tytuł przelewu.

Aplikacja Santander mobile ułatwi Ci codzienność!


Szybkie logowanie

Loguj się do aplikacji jeszcze szybciej - PINem mobile lub za pomocą odcisku palca Touch ID.

Moje cele w aplikacji

Wybierz swój cel i odkładaj pieniądze zgodnie z Twoim rytmem życia: automatycznie, końcówkami transakcji, samodzielnie

BLIK

Wypłacaj gotówkę z bankomatów i przelewaj kasę na numer telefonu.

Szybki podgląd

Trzymaj finanse zawsze pod kontrolą - sprawdzaj dostępne środki i ostatnią transakcję jeszcze przed zalogowaniem.

Bilety, parkingi, taksówki

Kupuj bilety komunikacji miejskiej, opłacaj strefę parkowania i zamawiaj taksówki.

Płatności telefonem

Płać telefonem jak chcesz – BLIKIEM zbliżeniowym, Apple Pay lub Google Pay.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje, które podejmiesz na jego podstawie.
Stan na 13.12.2022 r.


Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego.

  • Wypłata BLIK w bankomacie to autoryzowana kodem BLIK wypłata gotówki.

  • Przelew na telefon to polecenie przelewu lub polecenie przelewu wewnętrznego.

  • Infolinia to usługa bankowości telefonicznej

  • Santander internet/mobile (bankowość internetowa/mobilna) to usługa bankowości elektronicznej.

  • Konto to rachunek płatniczy.


Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych.
Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).