Akademia
Biznesu Rodzinnego

Czy biznes to tylko duże korporacje? Oczywiście, że nie! Dla gospodarki bardzo ważna jest też przedsiębiorczość rodzinna. Firmy z sektora MŚP to aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce, a największy udział w tworzeniu polskiego PKB mają mikrofirmy.

Dlatego Santander Universidades we współpracy z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu po raz kolejny zorganizował Akademię Biznesu Rodzinnego, której celem jest pokazanie siły przedsiębiorczości rodzinnej i firm rodzinnych jako alternatywnej ścieżki kariery zawodowej. Cykl spotkań online zrzeszył ponad 350 osób, a webinary odbywały się cyklicznie od kwietnia do czerwca tego roku. Przeznaczone były dla studentów i absolwentów polskich uczelni wyższych.

Myślę, że w toku naszych spotkań młodzi ludzie nabrali przekonania, że firma rodzinna to dobre miejsce do budowania kariery. Że nie warto obawiać się przejęcia firmy rodzinnej, bo to nie oznacza, że trzeba robić to samo co dziadkowie, którzy tę firmę założyli. To może być dobry punkt wyjścia do tworzenia własnych biznesów i karier. Myślę, że udało nam się przełamać też syndrom niewiary w firmy rodzinne

mówi prof. nadzw. dr hab. Krzysztof Safin, Dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, jeden z prowadzących spotkania.

W trakcie cyklu spotkań prelegenci opowiedzieli o specyfice firm rodzinnych oraz swoich ścieżkach kariery. Poruszyli takie zagadnienia jak zalety zmian pokoleń w firmach rodzinnych, budowanie globalnych firm rodzinnych, rola kobiety w biznesie, pasja i CSR w biznesie oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw rodzinnych

Prelegenci

  • Joanna Legutko
    W. Legutko Przedsiębiorstwo Handlowo-Nasienne sp. z o.o

    Ciągłość czy zmiana – co do firm rodzinnych mogą wnieść dzieci?

  • Jacek Ptaszek
    JMP Flowers Grupa Producentów sp. z o.o.

    Rozwój firmy rodzinnej – droga od regionalnego do międzynarodowego biznesu

  • dr Filip Granek
    XTPL S.A.

    Born global – scenariusz dla odważnych?

  • dr Filip Jeleń
    Pure Biologics
    Marcin Pawłowski
    Polska Fundacja Przedsiębiorczości

    Jak realizować marzenia o własnej firmie?

  • dr inż. Anna Tępińska-Marcinek
    Ceramika Paradyż Sp. z o.o.
    Agata Duliniec
    Gniotpol Trailers Sp. z o. o.
    Ewelina Pisarczyk
    MAJSTER-POL

    Kobieta w biznesie - stereotypy i mity

  • Mike Whitney
    Winnica Adoria
    Roman Gutek
    Gutek Film spółka z o.o.

    Biznes i pasja

  • Krzysztof Folta
    TIM S.A.
    Dobrochna Kasperek
    Sanpol Sp. z o.o

    Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa – konieczność czy wybór?

  • Martyna Sztaba
    Syntoil S.A.
    Maciej Kowalski
    Kombinat Konopny S.A.

    Biznes społecznie pożyteczny

  • Małgorzata Nesterowicz
    Santander Bank Polska S.A.

    Panel podsumowujący Akademii Biznesu Rodzinnego 2021

Prowadzący

  • Małgorzata Nesterowicz
    Santander Bank Polska S.A.

  • prof. nadzw. dr hab. Krzysztof Safin
    Dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu

  • Hubert Turaj
    partner zarządzający w firmie projektowo-badawczej EDISONDA

Wszystkie spotkania były okazją do wysłuchania bardzo interesujących opinii i poznania doświadczeń przedsiębiorców z wielu polskich firm rodzinnych, które odniosły sukces. Ten cykl rozmów pokazał, jak wiele fascynujących aspektów składa się na budowanie i rozwój biznesu. Wierzę, że każdy słuchacz mógł znaleźć dla siebie inspirację. W wypowiedziach nasi goście przytaczali z czego czerpią wiedzę, dzielili się swoimi przemyśleniami dotyczącymi zarówno twardych ocen biznesowych, jak również budowania zdrowych relacji w firmie i rodzinie. Padło wiele ważnych zdań, zarówno dla potencjalnych sukcesorów w firmach rodzinnych, przyszłych pracowników takich firm jak i dla słuchaczy planujących budowę własnego biznesu. Nasze przedsięwzięcie wpisało się w działania Banku na rzecz wspierania przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce

podsumowuje Małgorzata Nesterowicz, dyrektor ds. sektora usług i firm rodzinnych Santander Bank Polska S.A.

 

Od 25 lat program Santander Universidades stanowi element zaangażowania banku w zrównoważony rozwój oraz odzwierciedla jego wiodącą pozycję jako banku odpowiedzialnego społecznie. Od 2002 roku Santander przeznaczył na edukację już blisko 2 mld EUR, a liczba stypendiów przyznanych od 2005 roku wynosi 600 000. Program Santander Universidades to jedna z największych inicjatyw tego typu wspierana przez podmiot prywatny.