przeczytasz w 4 minuty

Nie chcesz stać w korkach przy autostradowych bramkach? Zobacz, jakie to łatwe. Nowoczesne autostrady sprawiają, że podróże w odległe zakątki Polski są szybsze, bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Jednak w wakacje, długie weekendy czy święta kierowcy tracą czas w korkach. Tworzą się one przy bramkach autostradowych, gdzie pobierane są opłaty za przejazd. Na szczęście możesz tego uniknąć i korzystać z Autopay w aplikacji Santander mobile.

Spis treści:

Jak korzystać z aplikacji Autopay na bramkach autostradowych?

Dlaczego kierowcy tak chwalą sobie Autopay? Bo znacząco skraca czas spędzony przy bramkach na autostradzie. Osoby, które korzystają z bramek w sposób standardowy, muszą ustawiać się w kolejkach. Najpierw otrzymują bilet, a przy kolejnych bramkach uiszczają opłatę (kartą lub gotówką) i czekają na otwarcie szlabanu. Jak łatwo się domyślić, tworzą się przez to korki. Aby oszczędzać swój czas, warto dowiedzieć się, jak działa Autopay i... korzystać z tej funkcji na autostradach.

Autopay uruchamiasz w swojej aplikacji Santander mobile. Możesz to jeszcze zrobić, zanim wyruszysz w podróż. Gdy podjeżdżasz do bramki autostradowej, kamery automatycznie odczytują numer tablicy rejestracyjnej Twojego samochodu. Opłata za przejazd pobierana jest z Twojego konta (nie musisz nic potwierdzać). Szlaban otwiera się i możesz jechać dalej. Przejazd przez bramkę, gdy nie ma korka, zajmuje dosłownie kilka sekund. Dla kierowców, którzy korzystają z Autopay, wskazane są osobne bramki. Mogą przejechać bez korków, w przeciwieństwie do tych kierowców, którzy wciąż wolą płacić tradycyjnymi metodami.

Kto może korzystać z aplikacji Autopay w Santander mobile?

Z Autopay mogą korzystać wszyscy nasi klienci, którzy są pełnoletni, mają u nas konto osobiste w PLN, mają nadany PESEL i korzystają z aplikacji Santander mobile. Aby uruchomić usługę Autopay potrzebny jest też adres e-mail oraz dane pojazdu. Wpisujemy je w aplikacji w module „BILETY, PARKINGI, TAXI”.

Jeśli już korzystasz Autopay, nadal możesz zarejestrować się przez aplikację Santander mobile. Gdy będziesz się rejestrować, podaj te same dane, które wcześniej zostały podane w usługi Autopay. Konta zsynchronizują się, a do Autopay w Santander Mobile zostanie zaimportowana wcześniejsza lista pojazdów. Do usługi będzie można też wskazać nowe konto do pobierania płatności.

Jak zarejestrować się do Autopay?

Aplikacja Santander mobile przeprowadzi Cię przez rejestrację w Autopay krok po kroku. Po tym, jak podasz dane niezbędne do rejestracji, aktywację usługi potwierdzisz kodem SMS. W kolejnym kroku wypełniasz formularz danymi pojazdu, którym będziesz poruszać się po autostradach (marka, model, kategoria, numer rejestracyjny itp.). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać kilka pojazdów (np. motocykl i samochód). Wskaż też konto Santander, z którego pobierane będą opłaty i wyraź zgodę na blokadę 1 grosza, do czasu gdy zakończy się rejestracja. To wszystko – możesz wybrać się w trasę! W aplikacji Santander mobile sprawdzisz również historię swoich przejazdów z Autopay.

Gdzie działa Autopay?

Za pomocą Autopay zapłacisz za przejazd autostradą AmberOne A1 (Toruń-Gdańsk) i A4 (Kraków-Gliwice). Pamiętaj, że Autopay w Santander mobile nie obejmuje przejazdów odcinkami państwowymi A2 Konin-Łódź i A4 Wrocław-Gliwice. Do opłacenia tych ostatnich musisz skorzystać z odrębnej aplikacji.

Jak jeszcze aplikacja Santander mobile ułatwia życie kierowcy?

Aplikacja Santander mobile przydaje się kierowcom nie tylko ze względu na możliwość korzystania z Autopay. Dzięki niej mogą wygodnie zapłacić za parkowanie w wybranych miastach bez szukania drobnych, a gdy zajdzie taka potrzeba, zostawić zepsuty samochód pod domem i wezwać taksówkę. Za kurs zapłacą przez aplikację – brak gotówki czy możliwości zapłacenia kartą nie stanowi więc problemu. Kierowcy, którzy nie chcą się przemieszczać samochodem, mogą przesiąść się do komunikacji miejskiej, w Santander mobile mogą kupić bilet na tramwaj czy autobus w wybranych miastach. To szczególnie wygodne w obcym mieście – można zapomnieć o szukaniu kiosku lub biletomatu i udać bezpośrednio na przystanek.

Aplikacja Santander mobile ułatwi Ci codzienność!


Szybkie logowanie

Loguj się do aplikacji jeszcze szybciej - PINem mobile lub za pomocą odcisku palca Touch ID.

Moje cele w aplikacji

Wybierz swój cel i odkładaj pieniądze zgodnie z Twoim rytmem życia: automatycznie, końcówkami transakcji, samodzielnie

BLIK

Wypłacaj gotówkę z bankomatów i przelewaj kasę na numer telefonu.

Szybki podgląd

Trzymaj finanse zawsze pod kontrolą - sprawdzaj dostępne środki i ostatnią transakcję jeszcze przed zalogowaniem.

Bilety, parkingi, taksówki

Kupuj bilety komunikacji miejskiej, opłacaj strefę parkowania i zamawiaj taksówki.

Płatności telefonem

Płać telefonem jak chcesz – BLIKIEM zbliżeniowym, Apple Pay lub Google Pay.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje, które podejmiesz na jego podstawie.
Stan na 28.10.2022 r.


Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w placówkach banku oraz na: santander.pl. Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na: santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Konto osobiste to rachunek płatniczy.
  • Santander mobile, aplikacja Santander mobile, aplikacja mobilna to usługa bankowości elektronicznej.

Usługa Autopay jest świadczona przez Autopay Mobility Sp z o.o., która za nią odpowiada. Finanteq S.A. Partner Banku z którym Bank zawarł umowę na świadczenie usług w ramach aplikacji Santander mobile - dostawca modułu: Zakupy mobilne (zakładka bilety, parkingi, taxi).