Jeszcze do niedawna użytkownicy smartfonów mogli logować się do aplikacji mobilnej swojego banku tylko przy użyciu kodów PIN lub haseł, których musieli uczyć się na pamięć. Bankowanie przez telefon stało się prostsze, gdy pojawiło się logowanie biometryczne. Jeszcze nie korzystasz z tej opcji? Dowiedz się, jak ona działa i w jaki sposób możesz uruchomić ją w aplikacji Santander mobile. 

Logowanie biometryczne: co to jest?

Logowanie biometryczne to technologia, która umożliwia użytkownikowi zalogowanie się do aplikacji za pomocą indywidualnych cech biometrycznych, takich jak np. odcisk palca czy charakterystyczny układ twarzy. Nie musisz przy każdej próbie logowania wpisywać hasła ani PIN-u – możemy ich jednak wymagać, jeżeli potrzebna będzie dodatkowa autoryzacja (np. przy uruchamianiu logowania biometrycznego w Santander mobile na nowym telefonie).

Kto może korzystać z logowania biometrycznego na swoim telefonie?

Z logowania biometrycznego do aplikacji Santander mobile może skorzystać każdy klient Santander Bank Polska, pod warunkiem, że jego telefon posiada czytnik linii papilarnych (system Android) lub Touch ID/Face ID (system iOS). Aby się zalogować, dotknij palcem telefonu w miejscu czytnika linii papilarnych lub spojrzyj w przednią kamerę telefonu (jak przy robieniu „selfie”).

Część właścicieli telefonów odblokowuje ich ekrany właśnie przy pomocy logowania biometrycznego – sposób ten zadziała również w aplikacji Santander mobile.

Jeśli masz starszy model telefonu i nie jest on wyposażony w żadną z powyższych technologii, to nie zalogujesz się za pomocą biometrii. Takich urządzeń na rynku jest jednak już coraz mniej.

W przypadku logowania się do aplikacji mobilnej banku za pomocą Face ID, systemy biometryczne biorą pod uwagę m.in. odległości pomiędzy poszczególnymi elementami twarzy. Możesz więc zalogować się, gdy masz na twarzy okulary korekcyjne czy czapkę na głowie. Biometria nie zadziała, jeśli system nie będzie mógł przenalizować wszystkich danych – np. wtedy, gdy część twarzy jest zasłonięta maseczką ochronną (w takiej sytuacji zawsze możesz użyć PIN-u).

Jeśli chodzi o logowanie za pomocą odcisku palca, problemu nie stanowią drobne otarcia czy zadrapania. Palec jednak powinien być suchy – w przeciwnym wypadku system może mieć problem z dokładnym odczytem obrazu linii papilarnych. Należy pamiętać, że każdy palec ma inny układ linii – do logowania możemy używać tylko jednego z nich.

Dlaczego warto korzystać z logowania biometrycznego w Santander mobile?

Osoby, które korzystają z logowania biometrycznego szczególnie cenią sobie wygodę tej metody. Zalogowanie się do aplikacji Santander mobile trwa dosłownie chwilę. Nie ma ryzyka błędu podczas wpisywania hasła, a co za tym idzie – zablokowania aplikacji w momencie, gdy jest potrzebna.

Przede wszystkim jednak logowanie biometryczne gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. PIN do logowania może bowiem trafić w niepowołane ręce. Za pomocą logowania biometrycznego zaloguje się tylko właściciel konta, który nie musi się martwić, że ktoś podejrzy cyfry wpisywane przez niego podczas logowania. Linii papilarnych czy indywidualnych cech twarzy nie da się ukraść.

Jak autoryzować płatności danymi biometrycznymi?

W Santander mobile swoje dane biometryczne możesz wykorzystać nie tylko do logowania się, ale również do autoryzowania przelewów, zakupów w Internecie, wniosków itd. Zasada działania biometrycznej autoryzacji jest taka sama jak w przypadku logowania: zamiast PIN-em do aplikacji, przelew potwierdzasz odciskiem palca lub za pomocą systemu rozpoznawania twarzy. 

Jak włączyć biometrię w Santander mobile?

Aby włączyć logowanie biometryczne, zaloguj się w Santander mobile. Przejdź do zakładki „Ustawienia”, a następnie wybierz „Sposób logowania”. Zaznacz tę opcję, którą chcesz uruchomić, np. odcisk palca.

W zakładce „Ustawienia” możesz też uruchomić biometryczną autoryzację. Wybierz opcję „Mobilna autoryzacja”, a następnie „Biometria w Mobilnej autoryzacji”. Aktywuj wybraną opcję.

Pamiętaj, że uruchomienie biometrii w Santander mobile nie oznacza, że możesz całkowicie zapomnieć o PIN-ie. W przypadku niektórych operacji możemy Cię prosić o użycie PIN-u. Twój PIN do logowania wciąż jest aktywny. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz zalogować się biometrią, zrób to tak, jak do tej pory – po prostu podaj PIN.

Korzystanie z biometrii nie jest obowiązkowe. Jeśli chcesz wyłączyć tę funkcję, wróć do wspomnianych ustawień w Santander mobile i dezaktywuj uruchomione wcześniej opcje.

Pobierz aplikację Santander mobile

W zależności od tego, jaki masz smartfon, wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację.

Ocena 4.7 w Google Play

Ocena 4.5 w App Store

A może dawka nowych informacji?

Sprawdź artykuły przygotowane specjalnie dla Ciebie

Materiał ma charakter edukacyjny i nie stanowi oferty banku w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego. Bank nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie informacji zawartych w tym materiale. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w placówkach banku oraz na: santander.pl. Infolinia: 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.