Przerwa 15/16 czerwca Rozwijamy naszą bankowość, dlatego potrzebujemy przerwy. Do 6:30 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne. Nadal możesz płacić kartą i wypłacać gotówkę z naszych bankomatów. Przepraszamy za utrudnienia!

 przeczytasz w 5 minut

Codziennie logujemy się do różnych serwisów społecznościowych i aplikacji mobilnych. Często loginem jest Twój adres e-mail, natomiast na hasło składa się wymyślona kombinacja liter i znaków. Choć na co dzień możesz je bez problemu podać, to zdarzają się sytuacje, gdy umykają Twojej pamięci. Co zrobić, jeżeli zdarzy Ci się zapomnieć login lub hasło do banku? Sprawdź, jak sobie poradzić podczas odzyskiwania danych logowania do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej banku.

Spis treści:

Nie pamiętasz hasła do logowania? Są na to sposoby!

Może się zdarzyć, że w najmniej oczekiwanym momencie zapomnisz danych do logowania w banku. Zanim zmienisz hasło do bankowości internetowej undefined lub aplikacji mobilnej, upewnij się, że:

  1. Wpisujesz dany login i hasło na właściwej stronie internetowej.
  2. Twój login (to NIK z umowy) i hasło nie mają błędów.
  3. Klawisz Caps Lock jest wyłączony, gdy chcesz używać małych liter.
  4. Opcja Num Lock jest włączona, jeżeli wpisujesz cyfry na klawiaturze numerycznej.

Jeżeli pomimo to nie udało Ci się zalogować do bankowości internetowej, uruchom inną przeglądarkę internetową i ponownie spróbuj wpisać swoje dane do serwisu.

Logowanie się nie powiodło? W takim razie musisz odzyskać lub zmienić hasło.

Zmień hasło do aplikacji Santander mobile

Korzystasz z naszej aplikacji mobilnej? Z jej pomocą możesz zmienisz hasło do logowania do bankowości internetowej i mobilnej. Żeby skorzystać z tej metody, Twój telefon musi znajdować się na liście zaufanych urządzeń i mieć ustawiony PIN mobile.

Aby ustalić nowe hasło:

  1. Zaloguj się do aplikacji.
  2. Wejdź w menu Ustawienia, a następnie Zmień hasło.
  3. Wpisz PIN mobile.
  4. Wymyśl i podaj nowy ciąg liter oraz cyfr.

Od tego momentu możesz zacząć logować się do bankowości internetowej i mobilnej z użyciem nowego hasła dostępu.

Zmień hasło do konta bankowego z pomocą pytań weryfikacyjnych

Aby móc zmienić hasło za pomocą pytań weryfikacyjnych, trzeba je wcześniej zdefiniować w Santander internet w zakładce Ustawienia -> Pytania Weryfikacyjne.

Jeśli masz ustawione pytania weryfikacyjne, możesz zmienić hasło:

  1. Wejdź na stronę www.centrum24.pl, na której zresetujesz hasło.
  2. Podaj swój login.
  3. Odpowiedz na 3 losowe pytania weryfikacyjne.
  4. Przepisz z wiadomości e-mail kod.
  5. Ustal nowe hasło i potwierdź jego zmianę (np. SMS-em).

Pamiętaj, że nie musisz pamiętać obecnego hasła, jeżeli chcesz je zmienić na nowe.

Co zrobić, jeżeli nie pamiętasz loginu

Trudności z zapamiętaniem hasła to jedno, ale co zrobić, jeżeli zapomnisz swojego loginu do bankowości internetowej? Nie martw się – istnieje sposób na odzyskanie dostępu do konta i zalogowanie się na swoim profilu w banku.
Podczas otwierania rachunku bankowego na umowie zawarliśmy numer NIK, który jest Twoim loginem do bankowości online. To ciąg cyfr, który warto pamiętać, a im częściej będziesz z niego korzystać, tym szybciej się go nauczysz. Jeżeli jednak zdarzy się, że będziesz mieć problem z przypomnieniem go sobie, wystarczy, że odnajdziesz umowę. Możesz też skontaktować się z naszym doradcą undefined, który najpierw potwierdzi Twoją tożsamość, a następnie poda Ci Twój login.

Jak inaczej logować się do bankowości

Zapamiętywanie loginów i haseł może być męczące. Na szczęście istnieją metody na szybkie zalogowanie się do konta w banku undefined. Wystarczy, że wybierzesz mobilną autoryzację undefined w postaci:

  • PIN-u mobile,
  • odcisku palca,
  • rozpoznawania twarzy.

Mobilna autoryzacja przyda Ci się przy logowaniu do naszej bankowości mobilnej, ale też zlecania przelewów, płacenia kartą w internecie, doładowania konta czy zmiany danych osobowych.
To wygodna opcja dla osób, które wcześniej posługiwały się smsKodami.

Co zrobić, jeżeli kilkukrotnie źle podasz login lub hasło do bankowości?

Zdarzają się sytuacje, gdy podczas prób zalogowania się do serwisu internetowego źle podasz hasło i Twoja bankowość zostanie zablokowana. Co musisz zrobić w takim przypadku? Możesz np. odwiedzić jeden z naszych oddziałów lub zadzwonić na infolinię i zresetować stare hasło. W ten sposób ustawisz nowe hasło do logowania.

Wskazówka:
Podczas korzystania z bankowości internetowej i mobilnej pamiętaj o 5 zasadach bezpiecznego bankowania undefined. Stosuj nieoczywiste hasła, korzystaj tylko ze sprawdzonych aplikacji mobilnych i chroń swoje dane logowania. Dzięki temu Twoje dane oraz środki zgromadzone na koncie będą bezpieczniejsze. Więcej o bezpieczeństwie w sieci dowiesz się z naszego artykułu: Nie daj się cyberprzestępcom. Poznaj ich metody. undefined

Nie masz dostępu do bankowości internetowej lub mobilnej? Skontaktuj się z nami

Z pomocą sieci możesz zrobić zakupy, sprawdzić informacje ze świata czy skorzystać z bankowości online. Jeżeli zdarzy Ci się zapomnieć danych logowania do bankowości internetowej lub mobilnej, postaraj się zachować spokój i jak najszybciej skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci w tej niekomfortowej sytuacji. Pamiętaj, aby działać rozważnie i zachować zasady bezpieczeństwa.

Nie poszukuj pomocy na podejrzanych stronach internetowych i nie udostępniaj swoich loginów oraz haseł. Zamiast tego skorzystaj z naszego wsparcia.

zespół Bluerank

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny. Ma on charakter informacyjno-marketingowy, nie stanowi naszych sugestii ani rekomendacji. Artykuł Bluerank został przygotowany na nasze zlecenie. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie tego artykułu. Stan na 27.07.2023 r.


Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są w placówkach banku oraz na santander.pl.
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikający z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

  • Santander mobile/Santander internet, bankowość internetowa/mobilna, aplikacja mobilna to są usługi bankowości elektronicznej.