Uwaga! Może zadzwonić do Ciebie przestępca

28 kwietnia 2020

Przestępcy dzwonią do naszych klientów i podszywają się pod pracowników banku. Zachowaj czujność, to atak typu vishing, czyli próba wyłudzenia poufnych danych przez rozmowę telefoniczną.

Na czym to polega

Dzwoni do Ciebie osoba, która przedstawia się jako pracownik banku. Informuje, że na Twoim rachunku dzieje się coś złego i często prosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które pomoże w rozwiązaniu problemu. Nic bardziej mylnego! W ten sposób przestępca przejmuje kontrolę nad Twoim telefonem. Kolejnym krokiem jest próba wyłudzenia NIKu i hasła do Twojej bankowości internetowej i mobilnej. 

 

Jak uchronić się przed atakiem

  • Pamiętaj, że nigdy nie prosimy o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej.
  • Jeżeli nie masz pewności, czy osoba, która dzwoni, jest pracownikiem banku, to poinformuj ją o tym i zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię - 1 9999 (+48 61 81 1 9999).
  • Nie akceptuj żadnej alternatywy (e-mail, SMS). W ten sposób oszuści będą próbowali wysłać Ci link lub załącznik, który zainfekuje Twoje urządzenie.