Najczęściej wyszukiwane:

Santander Leasing startuje z naborem wniosków w ramach programu „Mój elektryk”

11 kwietnia 2022

Od 11 kwietnia 2022 roku, Santander Leasing umożliwia przedsiębiorcom zawieranie umów z możliwością uzyskania dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Dotacje udzielane są w ramach współpracy z Bankiem Ochrony Środowiska, z programu „Mój elektryk” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W 2021 r. dynamika zawartych przez Santander Leasing z klientami umów leasingu na finansowanie pojazdów elektrycznych wyniosła aż +198 proc. r/r, a jeśli chodzi o wartość udzielonego finansowania było to aż +208 proc. r/r. W pierwszym kwartale 2022 r te dane wyglądają równie imponująco i stanowią odpowiednio +166 proc. i 205 proc. r/r.

- Jak wskazują ostatnie dane BOŚ, wartość przyznanych dopłat na koniec lutego br. przekroczyła już 13 mln zł. Łączna pula środków na dotacje do września 2025 r. to 700 mln zł. Z drugiej strony, według ostatnich danych Licznika Elektromobilności PZPM i PSPA w Polsce jest obecnie zarejestrowanych łącznie 42 711 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Od początku br. ich liczba zwiększyła się o 3 177 sztuk, tj. przybyło o +71 proc. r/rmówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający w Santander Leasing. – Dane jednoznacznie wskazują, że trend wzrostowy wynikający również z uruchomienia programu Mój elektryk dostarcza przedsiębiorcom kolejnego impulsu do nabywania ekopojazdów.

W przygotowanej przez Santander Leasing ofercie leasingu dofinansowaniem będą objęte nowe samochody osobowe oraz pojazdy elektryczne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) o maksymalnej wartości 225 000 zł. Dla osobowych elektryków firmowych przewidziano dotację w wysokości 18 750 zł lub nawet 27 000 zł, jeśli deklarowany roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km.

Program realizowany jest przez Bank Ochrony Środowiska, który udziela dopłat do leasingu pojazdów zeroemisyjnych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Celem programu jest obniżenie emisji spalin w transporcie i tym samym ograniczenie zanieczyszczenia powietrza.

Do występowania o dopłaty w ramach programu uprawnione są: firmy, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni oraz kościoły i inne związki wyznaniowe. Wnioskodawcy, którzy nie są osobami fizycznymi mogą liczyć na dopłaty, których poziom zależy od kategorii pojazdu oraz średniorocznego przebiegu. Mogą się przy tym ubiegać o dofinansowanie więcej niż jednego pojazdu.