Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y o konieczności zaktualizowania danych. Nie klikaj w linki i nie podawaj danych do logowania

23 listopada 2022

Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod nasz bank. Informują w nich o rzekomym ograniczeniu dostępu do Twojego konta.

Jak wygląda oszustwo

•   Przestępcy próbują nakłonić Cię do kliknięcia w link 

•   Gdy to zrobisz, trafisz na fałszywą stronę naszego banku

•   Będą próbować nakłonić Cię do podania danych do logowania do bankowości internetowej, nr.  telefonu, danych kart płatniczych oraz smsKodów

•   W tej sposób możesz stracić pieniądze

Przykład wiadomości

Jak się chronić

•   Nie otwieraj linków od nieznanych nadawców. Zwróć uwagę, jak wygląda podejrzany link.

•   Sprawdzaj adres strony, na której się znajdujesz. Szczególnie gdy wpisujesz swoje dane do logowania. Pamiętaj, że poprawny adres strony logowania to centrum24.pl.

•   Czytaj dokładnie wiadomości, które od nas dostajesz, zwłaszcza jeżeli masz wpisać smsKod.

•   Jeśli coś Cię niepokoi — skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić poprzez naszą infolinię – 1 9999  (+48 61 81 1 9999). Opłata za połączenie z infolinią jest zgodna z taryfą danego operatora.

 

5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień 
  1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
  2. Chroń swoje hasła.
  3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
  4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
  5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!