Jestem klientem Santander Bank Polska
Zaloguj się i porozmawiaj z doradcąMasz problem z logowaniem?
Przejdź do wyboru rodzaju rozmowyNie jestem klientem Santander Bank Polska
Przejdź do wyboru rodzaju rozmowyAby połączyć, wybierz rodzaj rozmowy.
Aby połączyć, wybierz rodzaj rozmowy.
Bankuj jak chcesz
Chcesz porozmawiać o ofercie? Masz pytania dotyczące Twojej aplikacji Santander mobile? Zastanawiasz się jak prawidłowo wykonać przelew za granicę?
Nic prostszego. Bankuj z nami wygodnie i bez wychodzenia z domu. Zostań w fotelu i połącz się z Doradcą online za pomocą Twojego urządzenia (smartphone, tablet, laptop, PC). Sam wybierasz sposób kontaktu. Oferujemy cztery możliwości:
Doradca online to usługa, dzięki której zyskujesz bezpośredni kontakt z doradcą, z dowolnego miejsca na świecie. Możesz połączyć się bezpośrednio ze strony lub za pomocą aplikacji Santander mobile.
Rozmawiaj o czym chcesz
Proponujemy szeroki zakres usług, m.in.:
Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie oraz w placówkach banku.
Bankuj z nami bezpiecznie
Korzystając z usługi Doradca online, możesz czuć się całkowicie bezpieczne. Wszystkie połączenia są szyfrowane za pomocą protokołu SSL oraz rejestrowane. Tożsamość każdego klienta jest weryfikowana w oparciu o politykę bezpieczeństwa Santander Bank Polska.
Co potrzebujesz do połączenia wideo?
Pamiętaj, że:
Wymagania techniczne
System operacyjny
Przeglądarki
Łącze internetowe
Zastrzeganie kart, pomoc w zakresie kart, bankomatów, bankowości elektronicznej - 24h
Zamawianie produktów (konta, kredyty, karty) 8.00 - 20.00, w dni robocze.
*Opłata za minutę połączenia zgodna z taryfą danego operatora.
Do logowania podajesz swój identyfikator, tzw. NIK oraz hasło PIN. Pamiętaj, aby swojego NIK nie udostępniać innym osobom za wyjątkiem uprawnionych pracowników Santander Bank Polska S.A.
Swój NIK znajdziesz na umowie dotyczącej dostępu do bankowości internetowej i mobilnej (lub w tytule przelewu zwrotnego, jeśli zakładałeś konto przez internet za pomocą przelewu weryfikacyjnego).
Do serwisu zalogujesz się na stronie www.santander.pl.
W Santander internet i Santander mobile, w zakładce „Ustawienia” możesz wybrać, czy logowanie ma się odbywać za pomocą hasła maskowanego czy zwykłego.
Podczas logowania do usług Santander online przy użyciu maskowanego hasła PIN, wpisujesz losowo wybrane przez system znaki z hasła PIN. Znaki, o wprowadzenie których poprosi system, a także ich liczba, mogą być różne przy każdym logowaniu do usługi.
W poniższym przykładzie system poprosił o podanie znaków w polach oznaczonych numerami: 2, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 17, 19 i 20. Pola te są wyróżnione jasnym kolorem.
Zakładamy, że do logowania używane jest hasło: Haslo1bezpieczne
W jasne pola na ekranie (wybrane losowo przez system) należy wprowadzić odpowiednie znaki hasła. W podanym przykładzie pola 17, 19 i 20 należy pozostawić puste, gdyż hasło składa się tylko z 16 znaków.
O kredyt gotówkowy możesz zawnioskować w bankowości elektronicznej Santander internet i w aplikacji mobilnej Santander mobile. Cały proces przebiega całkowicie online, łącznie z zaakceptowaniem umowy. Ponadto, składając wniosek o kredyt przez internet nie potrzebujesz żadnych zaświadczeń.
Żeby wziąć kredyt przez internet:
O kartę kredytową możesz zawnioskować w bankowości elektronicznej Santander internet i w aplikacji mobilnej Santander mobile. Cały proces przebiega całkowicie online, łącznie z zaakceptowaniem umowy. Ponadto, składając wniosek o kartę kredytową przez internet nie potrzebujesz żadnych zaświadczeń.
Żeby zamówić kartę kredytową przez internet:
Wniosek o kredyt w rachunku płatniczym możesz złożyć w bankowości elektronicznej Santander internet i w aplikacji mobilnej Santander mobile. Cały proces przebiega całkowicie online, łącznie z zaakceptowaniem umowy. Ponadto, składając wniosek przez internet nie potrzebujesz żadnych zaświadczeń.
Żeby zamówić kredyt w rachunku płatniczym przez internet:
Wniosek o zwiększenie limitu w karcie kredytowej możesz złożyć w bankowości elektronicznej Santander internet i w aplikacji mobilnej Santander mobile.
Wniosek o zwiększenie limitu kredytu w rachunku płatniczym możesz złożyć w bankowości elektronicznej Santander internet i w aplikacji mobilnej Santander mobile.
Komunikat 102 oznacza błędnie wprowadzony NIK lub hasło PIN. Jeśli hasło PIN zostało wprowadzone błędnie pięciokrotnie, to dostęp do usługi został zablokowany.
Dostęp do Santander online możesz odblokować:
Jeśli hasło PIN zostało wprowadzone błędnie pięciokrotnie, to dostęp do usługi został zablokowany.
Dostęp do Santander online możesz odblokować:
Zaloguj się do Santander internet i w zakładce „Ustawienia”, w sekcji „Logowanie”, kliknij „Zmiana hasła PIN”.
Ważne!!
Twoje hasło musi:
Twoje hasło nie może:
Najczęstsze powody uniemożliwiające zmianę hasła PIN:
smsKod to jednorazowy 8-cyfrowy kod do potwierdzania transakcji i innych operacji w Santander internet. smsKod jest ważny 3 minuty.
Numer telefonu do smsKodów możesz zmienić podczas rozmowy wideo z naszym Doradcą online w serwisie Santander internet. W zakładce „Twoje sprawy”, w sekcji „Bankowość mobilna i internetowa”, wybierz „Zmień numer telefonu do smsKodów”, a następnie „Rozmowa wideo” lub „Język migowy”.
Numer możesz zmienić również w naszym dowolnym oddziale.
Serwis Santander internet podzielony jest na 2 części:
Menu główne podzielone jest na zakładki (np. Pulpit, Twoje produkty, Przelewy). Aktywna zakładka ma czerwoną czcionkę.
W niektórych zakładkach znajduje się menu boczne i/lub menu pomocnicze, które rozwija się pod menu głównym (na szarym tle).
Formularze dostępne w serwisie (np. przelewu lub wniosku o kredyt) podzielone są na kroki, które wymienione są u góry ekranu.
W razie pytań lub wątpliwości, możesz połączyć się z Doradcą online lub zadzwonić na infolinię.
Przelew własny, to przelew pomiędzy Twoimi rachunkami, które posiadasz w Santander Bank Polska S.A.
Aby zrobić przelew na rachunek własny w Santander internet:
Ponieważ przelewasz pieniądze między własnymi rachunkami, nie musisz dodatkowo potwierdzać tej dyspozycji.
Przelew na rachunek obcy, to przelew do innej osoby, która posiada konto prowadzone w złotych polskich.
Aby złożyć przelew, wykonaj kolejno kroki:
W menu głównym wejdź w zakładkę „Przelewy”. W menu bocznym, w sekcji „Przelewy walutowe”, wybierz „Zagraniczny i krajowy”.
Użyj tego przelewu, by przekazać środki na rachunek walutowy prowadzony w innym banku w Polsce albo za granicą.
Kwota przelewu może być określona w walutach PLN, EUR, USD, GBP, CHF, AUD, CAD, CNY, CZK, DKK, HUF, JPY, MXN, NOK, SEK, RUB, RON, RUB, SEK, TRY.
Ze względu na istniejące regulacje prawne i umowy międzynarodowe lista państw, do których można przesyłać polecenie wypłaty poprzez Santander internet jest ograniczona.
Jeśli zlecasz wiele przelewów w krótkim czasie, koszyk przelewów może ułatwić Ci pracę. Koszyk jest inteligentnym schowkiem do przechowywania przygotowanych transakcji, zanim zdecydujesz się wysłać.
Możesz umieścić w koszyku różne przelewy, które chcesz przekazać do realizacji później, albo których dane chcesz jeszcze uzupełnić - w ten sposób łatwiej zaplanujesz i zorganizujesz swoją pracę z serwisem internetowym.
Możesz zebrać w koszyku przelewy, które chcesz przekazać do realizacji potwierdzając je tylko raz.
Dodanie przelewu do koszyka odbywa się w formularzu przelewu. Zamiast „Wyślij przelew”, kliknij wtedy „Wstaw do koszyka”.
Swój koszyk przelewów znajdziesz w menu bocznym, w zakładce „Przelewy”.
eWyciąg jest wygodniejszym odpowiednikiem papierowego wyciągu z konta. Jest generowany według harmonogramu ustalonego przy otwieraniu rachunku - zazwyczaj raz w miesiącu. Podsumowuje wszelkie operacje, jakie zostały wykonane na rachunku. Dla Twojej wygody eWyciag udostępniamy w kilku formach:
eWyciąg dla danego rachunku możesz znaleźć na „Pulpicie” lub w „Twoich produktach” pod przyciskiem „Więcej” obok interesującego Cię rachunku.
Czynności, jakie możesz wykonać w zakładce Historia:
Listę przelewów możesz filtrować według następujących kryteriów:
Możesz również skorzystać z wyszukiwarki i wpisać np. fragment tytułu przelewu, nazwę odbiorcy lub numer jego rachunku..
W poszczególnych przelewach możesz:
Dzięki aplikacji Santander mobile możesz wypłacić pieniądze z bankomatu bez użycia plastikowej karty. Wybierz „BLIK” na ekranie startowym aplikacji. Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem BLIK, wyświetli się kod BLIK, który możesz wprowadzić w bankomacie. Transakcję potwierdzasz w aplikacji.
Do wypłaty bez karty możesz również wykorzystać wcześniej przygotowane czeki BLIK, które możesz utworzyć w Santander internet i Santander mobile. Czeki BLIk potwierdzisz nadanym przez siebie hasłem do czeków BLIK.
Lokalizację najbliższego bankomatu można sprawdzić na stronie www.santander.pl lub w aplikacji Santander mobile.
Doładowanie telefonu w Santander internet:
Doładowanie telefonu w aplikacji Santander mobile:
Jeśli często wykonujesz przelewy do tych samych odbiorców, warto zachować ich dane na liście odbiorców. Dzięki temu unikniesz pomyłek i wielokrotnego wprowadzaniem tych samych danych. Jeśli dodasz odbiorcę do zaufanych, nie będziesz musiał potwierdzać przelewów wykonywanych na jego rachunek.
Czynności, które możesz zrobić na liście odbiorców
Listę odbiorców znajdziesz w Santander internet w zakładce „Przelewy” w sekcji „Odbiorcy i płatnicy”. Listę możesz filtrować oraz wyszukać na niej konkretnego odbiorcę. Możesz również zbiorczo kasować lub eksportować wybranych odbiorców.
Każdego z odbiorców możesz:
Dodatkowo możesz uzupełnić listę odbiorców importując ich z pliku.
Do listy odbiorców możesz dodawać odbiorców przelewów krajowych, zagranicznych przelewów walutowych oraz przelewów podatkowych. Dzięki temu w trakcie składania przelewu system automatycznie podpowie odbiorców właściwego rodzaju.
Dla odbiorców przelewów krajowych możesz zdecydować, czy przelewy będą potwierdzane smsKodem, tokenem lub Mobilnym podpisem. Pozostałe typu przelewów - walutowy i do ZUS - zawsze wymagają potwierdzenia.
Aby dodać odbiorcę, wykonaj kolejno kroki:
Możesz dodawać odbiorców do swojej listy również z poziomu formularza przelewu. Na kroku weryfikującym dane przelewu, możesz zaznaczyć opcję „Dodaj do listy odbiorców”. W ten sposób lista odbiorców zapełni się przy okazji codziennego używania serwisu.
Jeśli chcesz wygodnie dodać większa liczbę odbiorców przelewów (na przykład podczas przenoszenia danych z innego serwisu bankowości internetowej) możesz skorzystać z funkcji importu odbiorców.
Aby zaimportować odbiorców, wykonaj kolejno kroki:
Jeśli wykonujesz przelewy do ZUS lub Urzędu Skarbowego, warto skorzystać z listy płatników. Dzięki temu zachowasz na niej pełne dane płatników (na przykład swoje lub członków rodziny, za których opłacasz składki) razem z numerami NIP i PESEL (albo REGON).
Listę płatników znajdziesz w Santander internet, w zakładce „Przelewy”, w sekcji „Odbiorcy i płatnicy”.
Jeśli lista jest pusta, możesz tylko dodać płatnika. Jeśli na liście są zdefiniowani płatnicy, możesz usunąć zbiorczo zaznaczonych płatników. Ponadto każdego płatnika na liście możesz zmodyfikować lub usunąć.
Jeśli wykonujesz przelewy do ZUS lub Urzędu Skarbowego, warto zdefiniować płatników.
Płatnik to osoba, która zobowiązana jest opłacać składkę ZUS lub w imieniu, której opłacany jest podatek. Jeśli opłacasz ze swojego rachunku składkę ZUS dla członka rodziny, który zadeklarował samodzielne opłacanie składek, to właśnie jego dane powinny być podane, jako dane płatnika.
Aby dodać płatnika, wykonaj kolejno kroki:
Zlecenie stałe to zdefiniowany przelew określonych środków wykonywany z jednego z Twoich rachunków na podany rachunek bankowy w Polsce, który wysyłany jest cyklicznie. Każde zlecenie posiada wybraną przez Ciebie datę pierwszej realizacji. Możesz też podać datę, po której Twoje zlecenie wygaśnie.
Czynności, które możesz wykonać:
Dla każdego ze zleceń możesz:
Dla zleceń złożonych przez internet możesz dodatkowo:
Na liście zleceń zobaczysz najbliższą datę wykonania zlecenia i datę wygaśnięcia.
Zlecenia stałe zakładane w oddziale ze względu na aspekty techniczne, można edytować lub usunąć wyłącznie w oddziale.
Musisz zabezpieczyć środki na realizację zleceń płatniczych na dzień przed realizacją przelewu. Bank nie odpowiada za niewykonanie zlecenia z powodu braku środków na rachunku.
W przypadku zleceń na rachunki w innym banku, jeżeli termin realizacji przelewu przypada na dzień wolny w bankowym systemie informatycznym, to przelew zostanie zrealizowany w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu lub dniach wolnych.
Zadeklarowana przez Ciebie data wykonania pierwszej płatności nie może być późniejsza niż 12 miesięcy od bieżącej daty.
Modyfikacja zlecenia stałego jest możliwa najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym termin kolejnej płatności w ramach tego zlecenia.
Opłata pobierana jest zgodnie z obowiązującą Taryfą opłat i prowizji.
Dyspozycja złożenia lub modyfikacji zlecenia stałego obniża bieżący limit transakcji w momencie złożenia dyspozycji.
Alerty24 to wygodne, automatyczne powiadomienia o zmianach na Twoich kontach i kartach kredytowych. Możesz je otrzymywać SMS-em oraz e-mailem.
Aby samodzielnie zamówić Alerty24 zaloguj się do Santander internet:
Aby wyłączyć Alerty24 udaj się do naszego oddziału lub zadzwoń na infolinię - 1 9999 (opłata za połączenie zgoda z taryfą danego operatora).
Koszty, jakie ponosisz z tytułu alertów sprawdzisz po zalogowaniu do Santander internet w zakładce „Ustawienia”, w sekcji „Alerty24” < „Opłaty”.
W zakładce „Karty” zobaczysz wszystkie posiadane przez Ciebie karty płatnicze - debetowe i kredytowe - prezentowane w oddzielnych sekcjach.
W przypadku kart kredytowych, widok będzie różnić się od tego z zakładki „Twoje produkty”. Tam karta kredytowa rozumiana jest jako rachunek, (który jest jeden) - tutaj, jako fizyczna, plastikowa karta. Wszystkie karty wydane do jednego rachunku karty kredytowej, będą widoczne tylko w zakładce „Karty”.
Czynności, które możesz wykonać w zakładce Karty:
Aby spłacić zadłużenie na karcie kredytowej wykonaj następujące kroki:
Dzięki usłudze Ratio możesz rozłożyć na korzystne raty wybrane zakupy i przelewy z rachunku karty kredytowej. Ratio umożliwia rozłożenie jednej lub kilku transakcji o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 zł i nie większej niż 95% limitu na Twojej karcie kredytowej. Zadłużenie możesz rozłożyć od 3 do 72 miesięcznych rat. Usługę Ratio można uruchomić nie później niż w ciągu 30 dni od dnia rozliczenia transakcji.
Ratio możesz zamówić w Santander internet i mobile w zakładce „Oferta banku” > „Raty w karcie”.
Szczegółowy przewodnik dotyczący bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej i mobilnej znajdziesz na naszej stronie.
Pamiętaj:
Aby korzystać z dodatkowych funkcjonalności Santander mobile: przelew na rachunek obcy, przelew na komórkę, wypłata z bankomatu bez użycia karty, ustawienie PIN mobile, zakupy mobilne konieczna jest dodanie smartfona do zaufanych.
Dodanie urządzenia do zaufanych możliwe jest bezpośrednio z poziomu samej aplikacji.
W Santander mobile przejdź do zakładki Ustawienia » Rejestracja.
Do logowania podajesz swój identyfikator, tzw. NIK oraz hasło PIN. Numer Identyfikacji Klienta (NIK) jest to niepowtarzalny numer, który wraz z hasłem PIN służy Twojej identyfikacji. Pamiętaj, aby numeru NIK nie udostępniać innym osobom, za wyjątkiem uprawnionych pracowników Santander Bank Polska S.A. Numer NIK zawsze znajdziesz na umowie "Usług Santander online dla klientów indywidualnych".
Dzięki opcji PIN-mobile możesz łatwiej i szybciej logować się do aplikacji za pomocą min. 4-cyfrowego PINu mobile. W Santander mobile przejdź do zakładki Ustawienia » Sposób logowania
Jeżeli urządzenie jest zaufane dla danego numeru NIK, zostanie on zapamiętany przez aplikację – nie będziesz go musiał ponownie wprowadzać.
Gdy będziesz logował się PIN-em mobile, zawsze będzie możliwość logowania się standardowym hasłem PIN, jakim logujesz się do Santander internet.
Uwaga!! Jeżeli dany numer NIK nie jest zaufany na urządzeniu mobilnym, logowanie do aplikacji Santander mobile będzie możliwe tylko i wyłącznie za pomocą hasła PIN do Santander Internet.
Jeżeli chcesz samodzielnie zmienić hasło do logowania na nowe, musisz pamiętać hasło dotychczasowe.
W Santander mobile przejdź do zakładki Ustawienia->Zmiana hasła. Jeśli korzystasz z bankowości mobilnej Santander w przeglądarce możesz zmienić tylko hasło PIN. Twoje hasło musi mieć od 8 do 20 znaków, zawierać, co najmniej jedną cyfrę oraz małą i dużą literę.
Hasło nie może składać się z samych liter lub samych cyfr, mieć trzech identycznych znaków obok siebie, być identyczne z poprzednim, zawierać numeru NIK, NIK pisanego wspak lub części NIK.
W przypadku korzystania z aplikacji możesz zmienić także PIN mobile. W celu zmiany podaj hasło do Santander internet, nowy PIN mobile, ponownie PIN mobile i zatwierdź. PIN mobile może mieć od 4 do 8 cyfr, nie możesz użyć trzech takich samych cyfr obok siebie, ośmiu kolejnych cyfr lub NIK.
Dzięki opcji Portfel masz dostęp do historii transakcji. Widoczne są zarówno obciążenia, jak i uznania rachunków.
Zaloguj się do Santander mobile:
W odróżnieniu od Złożonych dyspozycji historia rachunku dotyczy tylko jednego rachunku, ale uwzględnia wszystkie operacje na nim wykonane - zarówno te złożone w Santander online, jak i te złożone w oddziale czy wykonane kartą płatniczą oraz wszystkie operacje przychodzące i systemowe (na przykład płatności odsetek).
Jeżeli chcesz realizować przelew na dowolne rachunki, wybierz aplikację a nie bankowość mobilna Santander w przeglądarce. Wykonanie przelewu na rachunek dowolny w aplikacji Santander mobile, jest możliwe poprzez zarejestrowanie urządzenia mobilnego (patrz „Rejestracja urządzenia”), na którym zainstalowana jest aplikacja. Rejestracja jest czynnością jednorazową i po jej dokonaniu możliwe będzie wykonywanie przelewów na dowolne rachunki.
W Santander mobile przejdź do zakładki Przelewy i płatności » Na rachunek dowolny
Jeżeli chcesz udostępnić komuś swoje dane do przelewu, możesz zrobić to w szybki i łatwy sposób za pomocą kodu QR.
Zaloguj się do Santander mobile:
Kod QR jest dwuwymiarowym kwadratowym kodem kreskowym, który wygląda jak przykładowa grafika przedstawiona poniżej.
Może on zawierać szczegóły płatności niezbędne do realizacji przelewu, jeżeli jest umieszczony na fakturze, innych dokumentach lub w aplikacjach Santander mobile. Należy pamiętać o sprawdzeniu poprawności danych na ekranie przed realizacją transakcji.
W Santander mobile wybierz opcję Przelewy » Skanuj i płać
Jeśli nie znasz konta odbiorcy przelewu, możesz wysłać przelew na jego numer telefonu
Aby wykonać przelew na komórkę:
Jeśli odbiorca jest klientem Santander Bank Polska S.A., otrzyma przelew na swój rachunek. Jeśli nim nie jest, to utworzony zostanie rachunek prepaid, a osoba ta zostanie poinformowana wiadomością SMS, w jaki sposób może uzyskać dostęp do przelanych środków.
Wypłata z bankomatu bez karty to usługa, która pozwala na wypłacenie gotówki przy pomocy telefonu komórkowego. Już nie musisz nosić ze sobą karty. Aby skorzystać z opcji wypłaty z bankomatu, zaloguj się do Santander internet.
Lokalizację najbliższego bankomatu można sprawdzić na stronie banku https://www.santander.pl/ lub w aplikacji Santander mobile.
Wypłata z bankomatu to usługa, która pozwala na wypłacenie gotówki przy pomocy telefonu komórkowego. Już nie musisz nosić ze sobą karty.
Zaloguj się do Santander mobile z menu aplikacji, wybierz „Wypłata z bankomatu”.
Jeszcze nigdy płacenie za parkowanie nie było ta proste. Nie potrzebujesz gotówki oraz parkometru. Wystarczy komórka, aby zapłacić za parking.
W aplikacji Santander mobile wybierz Zakupy mobilne » Parkingi
W aplikacji Santander mobile wybierz Zakupy mobilne » Komunikacja miejska