Moduł Płatności Santander Leasing – Instrukcja dla użytkownika końcowego

1. Instalacja i Konfiguracja Modułu

1.1 Umieszczenie Modułu na sklepie Prestashop

Pierwszym etapem instalacji jest załadowanie paczki ZIP zawierającej moduł do Twojego sklepu. Proces ten może się różnić w zależności od wersji oprogramowania Prestashop którą wykorzystuje sklep. Aby załadować moduł, przejdź w panelu administracyjnym do zakładki „Moduły” a następnie „Menedżer modułów”.

1.gif

Kliknij w przycisk „Załaduj moduł” i wybierz z dysku paczkę zawierającą moduł lub dodaj ją metodą „przeciągnij i upuść”. Proces instalacji powinien rozpocząć się automatycznie.

2.gif

1.2 Instalacja Modułu

Po załadowaniu modułu na sklepie:

3.gif

W przypadku zaistnienia błędów podczas instalacji, należy przekazać wyświetlony na ekranie komunikat błędu do administratora serwera na którym uruchomiony jest sklep celem wprowadzenia zmian w konfiguracji serwera lub zgłosić się do obsługi technicznej Santander Leasing.

1.3 Konfiguracja Modułu

Aby moduł działał prawidłowo, należy go skonfigurować. W tym celu:

6.gif

1.4 Konfiguracja cyklicznego pobierania statusów płatności w zamówieniach

Aby możliwe było pobieranie statusów płatności do zamówień, należy skonfigurować dostępne na serwerze sklepu narzędzie do harmonogramowania zadań aby wykonało zapytanie HTTP które uruchomi proces obsługi statusów.

W tym celu skontaktuj się z administratorem serwera na którym działa sklep i przekaż mu token z konfiguracji modułu oraz poniższe informacje:

Należy skonfigurować na serwerze narzędzie do harmonogramu zadań (np. CRON jeśli serwer korzysta z systemu operacyjnego z rodziny Unixa lub uniksopodobnego) tak, aby odpytywany był metodą GET adres poniżej:

{domena}/module/santanderpayment/ajax?token={token}&action=handle-status

Domyślnie, przy jednym zapytaniu przetwarzane jest 10 statusów zamówień. W przypadku problemów z wydajnością można tę wartość dostosować w sekcji Konfiguracja modułu.

1.5 Konfiguracja cyklicznego pobierania maksymalnej wartości koszyka

Aby możliwe było pobieranie maksymalnej wartości koszyka, należy skonfigurować dostępne na serwerze sklepu narzędzie do harmonogramowania zadań aby wykonało zapytanie HTTP które uruchomi proces pobierania maksymalnej wartości koszyka.

W tym celu skontaktuj się z administratorem serwera na którym działa sklep i przekaż mu token z konfiguracji modułu oraz poniższe informacje:

Należy skonfigurować na serwerze narzędzie do harmonogramu zadań (np. CRON jeśli serwer korzysta z systemu operacyjnego z rodziny Unixa lub uniksopodobnego) tak, aby odpytywany był metodą GET adres poniżej:

{domena}/module/santanderpayment/ajax?token={token}&action=fetch-cart-max-value

1.6 Ponowna instalacja modułu

Jeśli moduł nie działa zgodnie z założeniami, rozwiązaniem może okazać się jego odinstalowanie i ponowna instalacja. Takie działanie wiąże się natomiast z koniecznością ponownej konfiguracji cyklicznego pobierania statusów płatności do zamówień oraz pobierania maksymalnej wartości koszyka. Jest to spowodowane tym, że podczas każdorazowej instalacji modułu generowany jest nowy, losowy token widoczny w polu „Token do wykonywania operacji cyklicznych” który zapewnia unikalność adresów z punktów 1.4 i 1.5. Brak ponownej konfiguracji narzędzia harmonogramującego poskutkuje niemożnością pobrania statusów oraz aktualnej wartości maksymalnej koszyka ze względu na błędną wartość tokenu.

Dodatkowo odinstalowując moduł należy mieć na uwadze, że usunięte zostaną wszelkie informacje o płatnościach z wykorzystaniem Santander Leasing za zamówienia ze sklepu, czego następstwem będzie niemożność pobrania statusu płatności dla zamówień sprzed odinstalowania modułu.

1.7 Dodatkowe ustawienia instancji sklepowej

Moduł posiada wbudowaną funkcję do powiadamiania mailowego Santander Leasing. Aby działała ona prawidłowo należy skonfigurować sklep tak, aby umożliwiał wysyłkę wiadomości email. W tym celu przejdź do zakładki “Zaawansowane” a następnie “E-mail”. Tam w sekcji o nazwie “E-mail” skonfiguruj wysyłkę wiadomości email podając np. dane dostępowe do SMTP. Aby potwierdzić, że wysyłka wiadomości email działa prawidłowo można wysłać testową wiadomość.

1.8 Aktualizacja modułu

W celu aktualizacji modułu załaduj paczkę zawierającą najnowszą wersję modułu korzystając z panelu administracyjnego Prestashop. Postąp analogicznie jak w punkcie 1.1. Proces aktualizacji powinien rozpocząć się automatycznie, natomiast jeśli by się tak nie stało, należy aktualizację przeprowadzić ręcznie klikając odpowiedni przycisk. Aktualizacja modułu nie powinna usunąć dotychczasowych danych modułu, więc rekonfiguracja narzędzia harmonogramującego nie będzie konieczna.

8.gif

2. Dokonywanie Płatności

2.1 Wymagania

Aby dokonać płatności przez LeasyEasy by Santander Leasing, należy spełnić poniższe wymagania:

2.2 Proces Płatności

Podczas przejścia do płatności należy wybrać metodę „LeasyEasy by Santander Leasing”.

7.gif